Nyt sitten on hankittu Meind Island Pro kengät. Ajattelin käsitellä ne huolellisesti ennen kuin aloitan sisäänajon. Onko kokemuksia millä nahkan saa käsiteltyä siten että siitä tulee pitkäikäinen?
Vaelluskenkien käsittely
7
1260
Vastaukset
- avviso
Omat kenkäni olen käsitellyt Meindl'n omilla aineilla. Sportwax ja Wet-proof.
Osoitteesta www.meindl.de löytyy kunnolliset hoito-ohjeet monella kielellä.- ...
on ettet ainakaan käsittele aineilla joissa on silikonia. Se tukkii huokoset eli hengittävyys katoaa. Itsekin olen käyttänyt Meindl Sportwaxia. Kenkä hieman muuttaa väriään (tummuu) käsittelyn jälkeen, kuuluu asiaan.
- Vandaali
... kirjoitti:
on ettet ainakaan käsittele aineilla joissa on silikonia. Se tukkii huokoset eli hengittävyys katoaa. Itsekin olen käyttänyt Meindl Sportwaxia. Kenkä hieman muuttaa väriään (tummuu) käsittelyn jälkeen, kuuluu asiaan.
Suihkutetaanko ensin ja vahataan sitten vai päinvastainen järjestys? Minä ensin vahasin ja sitten suihkutin, mutta tuli mieleen, imeytyykö aine enää vahan läpi?
- meindl
Vandaali kirjoitti:
Suihkutetaanko ensin ja vahataan sitten vai päinvastainen järjestys? Minä ensin vahasin ja sitten suihkutin, mutta tuli mieleen, imeytyykö aine enää vahan läpi?
Onnittelut hyvästä valinnasta!
Tosiaankin vaha vasta kyllästysaineen jälkeen,niin vahakin vaikuttaa.
Itse pidemmän reissun jälkeen irroitan nauhat ja pesen kengät ja nauhat suihkussa runsaalla haalealla vedellä(kyllä se muija siihen pikkuhiljaa tottuu),siis ulkopuolelta
->vuorokauden kuivaus
->meindlin kyllästysaine
->vuorokauden kuivaus
->sportwaxit päälle
->vuorokauden kuivaus
->nauhat kiinni ja menoksi.
Onhan toi hiukan työlästä,mutta 3 vuoden käytön jälkeen omani päältä kuin uudet ja sisältä vielä paremmat. - sprayta?
meindl kirjoitti:
Itse pidemmän reissun jälkeen irroitan nauhat ja pesen kengät ja nauhat suihkussa runsaalla haalealla vedellä(kyllä se muija siihen pikkuhiljaa tottuu),siis ulkopuolelta
->vuorokauden kuivaus
->meindlin kyllästysaine
->vuorokauden kuivaus
->sportwaxit päälle
->vuorokauden kuivaus
Onhan toi hiukan työlästä,mutta 3 vuoden käytön jälkeen omani päältä kuin uudet ja sisältä vielä paremmat.Mulla on Sievin GoreTex-kengät, kannattaako käsitellä jollain aineilla. Itselläni on mehiläisvahaa ja sitten jotain waterstopsprayta.
- PAV
meindl kirjoitti:
->vuorokauden kuivaus
->meindlin kyllästysaine
->vuorokauden kuivaus
->sportwaxit päälle
->vuorokauden kuivaus
Onhan toi hiukan työlästä,mutta 3 vuoden käytön jälkeen omani päältä kuin uudet ja sisältä vielä paremmat.Samaa hommaa, mutta kyllä mä ne joskus sisältäkin pesen vedellä ja miedolla saippualla.
Kengät käytössä n. 120 päivää/vuosi. Kesäaikaan kengissä on usein mukana HAJU, joten pesua tarvitaan. Hyvät kengät ehdottomasti, vaikka oli ne edelliset Trezetatkin ihan hyvät (kirjoitinkohan nimen oikein). Ovat edelleenkin reservikenkinä. - Sama mies
PAV kirjoitti:
Samaa hommaa, mutta kyllä mä ne joskus sisältäkin pesen vedellä ja miedolla saippualla.
Kengät käytössä n. 120 päivää/vuosi. Kesäaikaan kengissä on usein mukana HAJU, joten pesua tarvitaan. Hyvät kengät ehdottomasti, vaikka oli ne edelliset Trezetatkin ihan hyvät (kirjoitinkohan nimen oikein). Ovat edelleenkin reservikenkinä.Jep tempasin Meindelin vaksit pintaan ja varmaan se ihan hyvä tuli. Huomattavaa oli kyllä se pinnan muutos ja tummuminen, kengät käytännössä vanhenivat samantien kun ne oli käsitellyt. No katu-uskottavammat..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851778Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201194YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621070- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79808Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029806- 57800
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46800Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.116763