Tiedustelisin sellaista asiaa, että voiko edesmenneen henkilön nimittää virallisesti kummiksi? Minulle rakas ihminen menehtyi viime vuonna. Tiesin aina että kun lapsen saan tästä ihmisestä olisi tullut lapseni kummi, jonka hän myös aina tiesi. Nyt on lapsi tulossa, ja tuntuu että yksi kummi tulee aina puuttumaan. Itselleni tämä on tosi tärkeä asia, ja haluan myös kunnioittaa hänen muistoaan myös tällä tavalla. Toki lapsella tulee myös olemaan muitakin kummeja täällä maan päällä enkelikummin lisäksi. Ja vaikka sitä ei viralliseksi saisikaan niin kummi hän tulee silti aina olemaan.
Edesmennyt henkilö kummiksi?
6
197
Vastaukset
- hoit-su
No ei viralliseksi kummiksi, mutta enkelikummiksi tottakai. Hyvin kaunis ajatus♥
- Kuulen.ekakertaa
Kannattaisko kysyä kastavan papin mielipide?
- outojoajatuksenakin
Kummin tehtävä on olla lapsen tukena ja turvana. Kuollut ei voi toimia hengellisenä tukena eikä fyysisenä turvana pienelle lapselle. Eihän kuollut voi mitenkään täyttää kummiuttaan ja nimenomaan lasta vartenhan kummit valitaan.
- Kuulen.ekakertaa
Tarkoitin tätä enkelikummiasiaa.
Hei nimimerkki, enkelikummi
Otan osaa, olet menettänyt läheisen ihmisen, jonka olisit tahtonut kummiksi lapsellesi. Mukavaa, että aot kertoa tästä tärkeästä ihmisestä lapsellesi. Mutta kummiksi häntä ei voi nimetä; kummin on kuuluttava seurakuntaa ja hänelle "kuuluu" tuo lapsen ja perheen tukemistehtävä, muun muassa.
Iloa vauvan odotukseen,
Pirkko-pappi- kerään.ekana.parhaat
Voi pyhä jysäys.
Itse asiassa tuo onkin hyvä ajatus. Taidankin nimetä seuraavalle lapselle enkelikummiksi vaikkapa Sakari Topeliuksen hmm... tai ehkä sittenkin Teuvo Pakkalan.. ja tietysti myös Toven.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984