Tiedustelisin sellaista asiaa, että voiko edesmenneen henkilön nimittää virallisesti kummiksi? Minulle rakas ihminen menehtyi viime vuonna. Tiesin aina että kun lapsen saan tästä ihmisestä olisi tullut lapseni kummi, jonka hän myös aina tiesi. Nyt on lapsi tulossa, ja tuntuu että yksi kummi tulee aina puuttumaan. Itselleni tämä on tosi tärkeä asia, ja haluan myös kunnioittaa hänen muistoaan myös tällä tavalla. Toki lapsella tulee myös olemaan muitakin kummeja täällä maan päällä enkelikummin lisäksi. Ja vaikka sitä ei viralliseksi saisikaan niin kummi hän tulee silti aina olemaan.
Edesmennyt henkilö kummiksi?
6
257
Vastaukset
- hoit-su
No ei viralliseksi kummiksi, mutta enkelikummiksi tottakai. Hyvin kaunis ajatus♥
- Kuulen.ekakertaa
Kannattaisko kysyä kastavan papin mielipide?
- outojoajatuksenakin
Kummin tehtävä on olla lapsen tukena ja turvana. Kuollut ei voi toimia hengellisenä tukena eikä fyysisenä turvana pienelle lapselle. Eihän kuollut voi mitenkään täyttää kummiuttaan ja nimenomaan lasta vartenhan kummit valitaan.
- Kuulen.ekakertaa
Tarkoitin tätä enkelikummiasiaa.
Hei nimimerkki, enkelikummi
Otan osaa, olet menettänyt läheisen ihmisen, jonka olisit tahtonut kummiksi lapsellesi. Mukavaa, että aot kertoa tästä tärkeästä ihmisestä lapsellesi. Mutta kummiksi häntä ei voi nimetä; kummin on kuuluttava seurakuntaa ja hänelle "kuuluu" tuo lapsen ja perheen tukemistehtävä, muun muassa.
Iloa vauvan odotukseen,
Pirkko-pappi- kerään.ekana.parhaat
Voi pyhä jysäys.
Itse asiassa tuo onkin hyvä ajatus. Taidankin nimetä seuraavalle lapselle enkelikummiksi vaikkapa Sakari Topeliuksen hmm... tai ehkä sittenkin Teuvo Pakkalan.. ja tietysti myös Toven.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4881845Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781567Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641368Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H181357- 110958
- 51909
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19906Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15761Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65756Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka10751