Hurghada

Tiedoksi

Perushuijaus Hurghadassa on jallajallabusseissa (jos ei ole muita matkustajia)niin kuski yrittää maksattaa kyydin kahteen kertaan.
Homma tapahtuu näin. Annat kuskille puntina sovitun määrän. Niin kuski yllättäin näyttääkin, että maksoit piastereissa. Raha vaihtuu sekunnissa kuskin kädessä toiseksi rahaksi.

OLKAAPA TARKKOINA.

Meikää yritettiin huijata moneen kertaan.

15

4420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.L

      Hei vaan,apua mä oon lukenut jos jonkin laista tekstiä Hurghadasta:mahataudit,huijaus,työmaat..Oon itse lähdössä 14.4:ttä ja sillä asenteella että kunhan on lämmintä ja ruskettuu ni hyvä . Plussaa on jos ei maha tu kipeex.No onkohan lämmintä?

      • Sirrmo

        Mahtaisikohan olla lämmintä ? Jaa-a. Tuskin on, Punainen meri on silloin jäässä vielä.


      • Nuppu

        Varmasti on lämmintä kun tammikuussa,mikä on Egyptissä vuoden kylmin kuukausi oli kuin Suomen kesä eli 25 lämmintä. Hyvää matkaa Sinulle !


      • tuike

        Viime vuonna 8.3- viikko Hurghadassa oli suht.lämmintä, 23C, mutta kova tuuli ja illat viileitä. Huhtikuussa tuskin enää tuulee ja ilma on huomattavasti lämpimämpi. Kannattaa mennä snorklausretkelle ja kaloja katsomaan,ne on hienoja.. Luxoriinkin, jos on kiinnostunut historiasta, siellä oli paahtavan kuuma jo maaliskuussa.
        Neljän porukasta yksi sai lievän vatsataudin loppulomasta. Parasta ja edullisinta ruokaa saa sellaisista paikoista, missä paikalliset käy syömässä. Koko menu kolmelle n. 15 euroa.


      • lomailija

        Juuri tollasella asenteella pitää reissuun lähteekkin.Hyvä sinä,varmasti koet hienon loman.Monet pilaa matkansa turhalla nipottamisella kaikesta pienestä.Lomasta saa just sen irti mitä hakee ja paljo enemmän jos vaan haluaa.ite olin kans huhtikuussa sielä ja lämpöä oli liki 30 c Hieno paikka.


      • la tulin
        Sirrmo kirjoitti:

        Mahtaisikohan olla lämmintä ? Jaa-a. Tuskin on, Punainen meri on silloin jäässä vielä.

        Siellä on just nyt tosi lämmintä, säätiedotusten mukaan 30. Tulin Hurghadasta viime lauantaina. Olin matkalla viikon ja alkupäivät olivat viileämpiä mutta loppupäivät tosi lämpimiä. www.msn.fi sää ja matkasää, sieltä tsekkailin ite lämpötiloja ennen omaa lähtöä. Deturin sivuilla on myös linkki vallitseviin säätiloihin. Kävin meressä uimassa enkä jäätynyt. Merivesi oli 15-17 astetta, ja lämpenee koko ajan.


    • saturnus

      Toiset moittii Hurghadaa ja toiset ei. Hurghada on vielä todella kaunis ja viihtyisä kaupunki esim. Kairoon verrattuna!
      Egyptiin ei kannata ylipäätään lähteä sillä asenteella, ettei siellä vatsatautiin sairastu, koska se tulee siellä melko varmasti. Loma ei mene sen vuoksi pilalle, jos osaa ennakoida ja hakee heti matkan alussa paikallista streptogoggi lääkettä(samaanaikaan kaksi eri valmistetta)apteekeista. Niillä tauti talttuu voi sanoa "saman tien". Suomalaiset maitohappobakteerit ja ripulilääkkeet eivät tehoa Egyptiläiseen bakteerikantaan. Se on tullut havaittua jokaisen Egyptin matkamme jälkeen.
      Vinkkinä vain, ettäjos ei halua maksaa itseään kipeäksi, niin suosittelen paikallisia matkatoimistoja käytettävksi esim. Kairoon tai Luxoriin. Meiltä eräs Suomalainen matkatoimisto olisi ottanut 210 E/henk. 2pv.:n Kairon matkasta. Matkaan ei olisi sis. mitkään pääsyliput tai ruokalut, vaan ne olisi pitänyt maksaa lisäksi. Lapsesta (13v.) ei saanut alennuksia, vaan sama hinta.
      Paikallinen matkatoimisto myi saman matkan 70 eurolla! Matkaan sis. Bussikuljetukset, 2pv. Kairossa, bussikohtainen aseistettu vartija koko matkan ajan, ruokailut, 4 tähden hotellimajoitus Kairossa (huoneesta suora näkymä pyramideille), pääsyliput kaikkiin käymiimme kohteisiin. Kävimme mm. Gizan pyramideilla, Egyptiläisessä museossa, Mohammed Alin rakennuttamassa Moskeijassa ja hänen kodissa, 4 eri kirkkoa ja vanha Kairo sekä basaarialue. Lisäksi englanninkielinen Kairossa syntynyt matkaopas, joka tunsi kotikaupunkinsa kuin "omat Taskut"

      • Chap

        Hei, mistä matkatoimistosta Hurghadassa noin mahtavan Kairon tripin saa ?? -olen just lähdössä.


      • saturnus
        Chap kirjoitti:

        Hei, mistä matkatoimistosta Hurghadassa noin mahtavan Kairon tripin saa ?? -olen just lähdössä.

        Matkatoimiston nimi on Egypt Love ja matkatoimiston omistajan vaimo on Suomesta. Vaimon nimi on Riitta. Toimisto on Down Town kaupunginosassa lähellä Triton hotellia. Matkatoimistoa vastapäätä kadun toisella puolella on paikallisten asukkaiden sairaala.


      • 27.1 kotiin tullut

        eipä tullut meille vatsatautia! Eikä kenellekään meidän hotellissa. Käytimme käsidesiä rahojen käsittelyn jälkeen ja ennen ruokailua. Viinapaukku (raakana) heti aamulla niin eipä tullut! ainoastaan tuli kova flunssa kun illat ja yöt niin kylmiä ja oli liian vähän lämmintä vaatetta mukana!


      • Hep

        Moro,oon lähdössä maaliskuussa Hurghadaan,mites se Kaironmatka kestikö se monta päivää matkoineen? Saako Hurghadasta nosto-visalla rahaa automaatista?,kuluista tietoo.Pitääkö apteekissakin tinkiä?


      • myös sinne
        Hep kirjoitti:

        Moro,oon lähdössä maaliskuussa Hurghadaan,mites se Kaironmatka kestikö se monta päivää matkoineen? Saako Hurghadasta nosto-visalla rahaa automaatista?,kuluista tietoo.Pitääkö apteekissakin tinkiä?

        milloin lähdet ja minkä matkatoimiston kautta..
        itse 26.p ja detur...


      • detur
        Hep kirjoitti:

        Moro,oon lähdössä maaliskuussa Hurghadaan,mites se Kaironmatka kestikö se monta päivää matkoineen? Saako Hurghadasta nosto-visalla rahaa automaatista?,kuluista tietoo.Pitääkö apteekissakin tinkiä?

        Olin Deturin Kairon matkalla Hurghdasta tasan viikko sitten. Lähtö oli ke yönä kello 01 (eli torstai periaatteessa) ja takaisin tultiin perjantaina puolenyön aikaan. Kairoon kannattaa lähteä pariksi päiväksi, nähtävää paljon. Hinta oli 130e, mutta tutut ovat käyttäneet myös paikallisia toimistoja ja päässet yli puolta halvemmálla ja käyneet suht samoissa paikoissa. Kairossa käy Visa ja pankkiautomaatteja tietty ihan normaalisti. Ihana Kairo, vaikkakin silmät ja suu täyttyy likapölystä kaduilla kävellessä.


      • kairosta
        Hep kirjoitti:

        Moro,oon lähdössä maaliskuussa Hurghadaan,mites se Kaironmatka kestikö se monta päivää matkoineen? Saako Hurghadasta nosto-visalla rahaa automaatista?,kuluista tietoo.Pitääkö apteekissakin tinkiä?

        'Apteekeissa kuuluu ja kannattaa tinkiä, oikeista hinnoista ei mitään tietoa mutta joka tapauksessa edullisempaa kuin Suomessa.


    • Sekahedelmä

      Mutta että ne on siinä niin hyviä että kateeksi käy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe