std string ja Qt

kjbnkj

Teen C ohjelman ydintä Code Blocksilla ja käyttöliittymän Qtn C :lla.
Ydintä teen ihan vain console ohjelmana ja tarkoituksena on pitää ydin ja käyttöliittymä ohjelman kehityksen aikana selvästi erillään.

Joitakin muuttujia, tai enemmänkin vakioita olen määritellyt näin:
#define Accident 4

Debuggauksen vuosi haluan laittaa joitakin muuttujia stringeiksi jotta niiden sisältö näkyisi debuggerissa, muutoinhan tuo näkyy vain nelosena. Toisekseen niitä pitäisi pystyä koodissa vertailemaan yhtä yksinkertaisesti kuin kokonaislukuja.

Minkä kirjaston stringiä kannattaisi käyttää ettei linkitysongelmia tulisi myöhemmin vastaan?

5

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Affiliate-Julkaisia

      #include <iostream>

      using namespace std;

      #define KORVATTAVA "korvaava teksti, joka tulee sanan KORVATTAVA tilalle"
      #define luku 12

      int main()
      {
      int a;
      int b;

      a = 11;
      b = a luku;

      cout << KORVATTAVA << endl;
      cout << int(b) << endl;

      return 0;
      }

      http://paste.ofcode.org/JAgNLQZWd6unbrZveJWZsL


      #define = Makron määrittely, merkkijonot lainausmerkkien sisään, luvut ilman.
      Tuskin ymmärsin oikein.

    • kjbnkj

      definellä on siis esikääntäjä muuttanut selkokielisen tekstin int tyyppiseksi joka sopii hyvin vertailuun == , != jne. enimmäkseen ehtolauseissa, koodissa on saanut käyttää selkokielisiä muuttujia.

      Oikeastaan ois pitänyt kysyä minkä kirjaston string ois helppo käyttöisin ja pelais yhteen CodeBlockin ja Qtn kanssa, ja käytettävien kirjastojen määrä pysyisi minimissä.

      CString, std::string ja mitä niitä onkaan open source puolella?

      • Affiliate-Julkaisia

        En osaa vastata tuohon.


      • 102030405060

        Jossei std:string kelpaa, niin Qt:n QString kyllä on erittäin helppo käyttöinen.


    • viuh-vauh

      Jossei ole mitään erittäin hirveän tärkeän oleellista ja ylitsepääsemätöntä syytä olla käyttämättä QStringiä kaikkialla, niin kannattaa ottaa QString kaikkialla käyttöön jo heti alkuunsa. Qt:llä tehty käyttöliittymä käyttää kuitenkin QStringiä, ja merkkijonojen muuntelu std::stringin ja QStringin välillä on vain turhaa ylimääräistä rumbaa, minkä kyllä huomaa projektin edetessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      715
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      697
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      681
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      618
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      41
      534
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      17
      480
    Aihe