std string ja Qt

kjbnkj

Teen C ohjelman ydintä Code Blocksilla ja käyttöliittymän Qtn C :lla.
Ydintä teen ihan vain console ohjelmana ja tarkoituksena on pitää ydin ja käyttöliittymä ohjelman kehityksen aikana selvästi erillään.

Joitakin muuttujia, tai enemmänkin vakioita olen määritellyt näin:
#define Accident 4

Debuggauksen vuosi haluan laittaa joitakin muuttujia stringeiksi jotta niiden sisältö näkyisi debuggerissa, muutoinhan tuo näkyy vain nelosena. Toisekseen niitä pitäisi pystyä koodissa vertailemaan yhtä yksinkertaisesti kuin kokonaislukuja.

Minkä kirjaston stringiä kannattaisi käyttää ettei linkitysongelmia tulisi myöhemmin vastaan?

5

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Affiliate-Julkaisia

      #include <iostream>

      using namespace std;

      #define KORVATTAVA "korvaava teksti, joka tulee sanan KORVATTAVA tilalle"
      #define luku 12

      int main()
      {
      int a;
      int b;

      a = 11;
      b = a luku;

      cout << KORVATTAVA << endl;
      cout << int(b) << endl;

      return 0;
      }

      http://paste.ofcode.org/JAgNLQZWd6unbrZveJWZsL


      #define = Makron määrittely, merkkijonot lainausmerkkien sisään, luvut ilman.
      Tuskin ymmärsin oikein.

    • kjbnkj

      definellä on siis esikääntäjä muuttanut selkokielisen tekstin int tyyppiseksi joka sopii hyvin vertailuun == , != jne. enimmäkseen ehtolauseissa, koodissa on saanut käyttää selkokielisiä muuttujia.

      Oikeastaan ois pitänyt kysyä minkä kirjaston string ois helppo käyttöisin ja pelais yhteen CodeBlockin ja Qtn kanssa, ja käytettävien kirjastojen määrä pysyisi minimissä.

      CString, std::string ja mitä niitä onkaan open source puolella?

      • Affiliate-Julkaisia

        En osaa vastata tuohon.


      • 102030405060

        Jossei std:string kelpaa, niin Qt:n QString kyllä on erittäin helppo käyttöinen.


    • viuh-vauh

      Jossei ole mitään erittäin hirveän tärkeän oleellista ja ylitsepääsemätöntä syytä olla käyttämättä QStringiä kaikkialla, niin kannattaa ottaa QString kaikkialla käyttöön jo heti alkuunsa. Qt:llä tehty käyttöliittymä käyttää kuitenkin QStringiä, ja merkkijonojen muuntelu std::stringin ja QStringin välillä on vain turhaa ylimääräistä rumbaa, minkä kyllä huomaa projektin edetessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe