std string ja Qt

kjbnkj

Teen C ohjelman ydintä Code Blocksilla ja käyttöliittymän Qtn C :lla.
Ydintä teen ihan vain console ohjelmana ja tarkoituksena on pitää ydin ja käyttöliittymä ohjelman kehityksen aikana selvästi erillään.

Joitakin muuttujia, tai enemmänkin vakioita olen määritellyt näin:
#define Accident 4

Debuggauksen vuosi haluan laittaa joitakin muuttujia stringeiksi jotta niiden sisältö näkyisi debuggerissa, muutoinhan tuo näkyy vain nelosena. Toisekseen niitä pitäisi pystyä koodissa vertailemaan yhtä yksinkertaisesti kuin kokonaislukuja.

Minkä kirjaston stringiä kannattaisi käyttää ettei linkitysongelmia tulisi myöhemmin vastaan?

5

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Affiliate-Julkaisia

      #include <iostream>

      using namespace std;

      #define KORVATTAVA "korvaava teksti, joka tulee sanan KORVATTAVA tilalle"
      #define luku 12

      int main()
      {
      int a;
      int b;

      a = 11;
      b = a luku;

      cout << KORVATTAVA << endl;
      cout << int(b) << endl;

      return 0;
      }

      http://paste.ofcode.org/JAgNLQZWd6unbrZveJWZsL


      #define = Makron määrittely, merkkijonot lainausmerkkien sisään, luvut ilman.
      Tuskin ymmärsin oikein.

    • kjbnkj

      definellä on siis esikääntäjä muuttanut selkokielisen tekstin int tyyppiseksi joka sopii hyvin vertailuun == , != jne. enimmäkseen ehtolauseissa, koodissa on saanut käyttää selkokielisiä muuttujia.

      Oikeastaan ois pitänyt kysyä minkä kirjaston string ois helppo käyttöisin ja pelais yhteen CodeBlockin ja Qtn kanssa, ja käytettävien kirjastojen määrä pysyisi minimissä.

      CString, std::string ja mitä niitä onkaan open source puolella?

      • Affiliate-Julkaisia

        En osaa vastata tuohon.


      • 102030405060

        Jossei std:string kelpaa, niin Qt:n QString kyllä on erittäin helppo käyttöinen.


    • viuh-vauh

      Jossei ole mitään erittäin hirveän tärkeän oleellista ja ylitsepääsemätöntä syytä olla käyttämättä QStringiä kaikkialla, niin kannattaa ottaa QString kaikkialla käyttöön jo heti alkuunsa. Qt:llä tehty käyttöliittymä käyttää kuitenkin QStringiä, ja merkkijonojen muuntelu std::stringin ja QStringin välillä on vain turhaa ylimääräistä rumbaa, minkä kyllä huomaa projektin edetessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      713
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      35
      511
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe