std string ja Qt

kjbnkj

Teen C ohjelman ydintä Code Blocksilla ja käyttöliittymän Qtn C :lla.
Ydintä teen ihan vain console ohjelmana ja tarkoituksena on pitää ydin ja käyttöliittymä ohjelman kehityksen aikana selvästi erillään.

Joitakin muuttujia, tai enemmänkin vakioita olen määritellyt näin:
#define Accident 4

Debuggauksen vuosi haluan laittaa joitakin muuttujia stringeiksi jotta niiden sisältö näkyisi debuggerissa, muutoinhan tuo näkyy vain nelosena. Toisekseen niitä pitäisi pystyä koodissa vertailemaan yhtä yksinkertaisesti kuin kokonaislukuja.

Minkä kirjaston stringiä kannattaisi käyttää ettei linkitysongelmia tulisi myöhemmin vastaan?

5

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Affiliate-Julkaisia

      #include <iostream>

      using namespace std;

      #define KORVATTAVA "korvaava teksti, joka tulee sanan KORVATTAVA tilalle"
      #define luku 12

      int main()
      {
      int a;
      int b;

      a = 11;
      b = a luku;

      cout << KORVATTAVA << endl;
      cout << int(b) << endl;

      return 0;
      }

      http://paste.ofcode.org/JAgNLQZWd6unbrZveJWZsL


      #define = Makron määrittely, merkkijonot lainausmerkkien sisään, luvut ilman.
      Tuskin ymmärsin oikein.

    • kjbnkj

      definellä on siis esikääntäjä muuttanut selkokielisen tekstin int tyyppiseksi joka sopii hyvin vertailuun == , != jne. enimmäkseen ehtolauseissa, koodissa on saanut käyttää selkokielisiä muuttujia.

      Oikeastaan ois pitänyt kysyä minkä kirjaston string ois helppo käyttöisin ja pelais yhteen CodeBlockin ja Qtn kanssa, ja käytettävien kirjastojen määrä pysyisi minimissä.

      CString, std::string ja mitä niitä onkaan open source puolella?

      • Affiliate-Julkaisia

        En osaa vastata tuohon.


      • 102030405060

        Jossei std:string kelpaa, niin Qt:n QString kyllä on erittäin helppo käyttöinen.


    • viuh-vauh

      Jossei ole mitään erittäin hirveän tärkeän oleellista ja ylitsepääsemätöntä syytä olla käyttämättä QStringiä kaikkialla, niin kannattaa ottaa QString kaikkialla käyttöön jo heti alkuunsa. Qt:llä tehty käyttöliittymä käyttää kuitenkin QStringiä, ja merkkijonojen muuntelu std::stringin ja QStringin välillä on vain turhaa ylimääräistä rumbaa, minkä kyllä huomaa projektin edetessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      35
      1886
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      681
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      671
    6. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      619
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    8. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      502
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      454
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      449
    Aihe