std string ja Qt

kjbnkj

Teen C ohjelman ydintä Code Blocksilla ja käyttöliittymän Qtn C :lla.
Ydintä teen ihan vain console ohjelmana ja tarkoituksena on pitää ydin ja käyttöliittymä ohjelman kehityksen aikana selvästi erillään.

Joitakin muuttujia, tai enemmänkin vakioita olen määritellyt näin:
#define Accident 4

Debuggauksen vuosi haluan laittaa joitakin muuttujia stringeiksi jotta niiden sisältö näkyisi debuggerissa, muutoinhan tuo näkyy vain nelosena. Toisekseen niitä pitäisi pystyä koodissa vertailemaan yhtä yksinkertaisesti kuin kokonaislukuja.

Minkä kirjaston stringiä kannattaisi käyttää ettei linkitysongelmia tulisi myöhemmin vastaan?

5

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Affiliate-Julkaisia

      #include <iostream>

      using namespace std;

      #define KORVATTAVA "korvaava teksti, joka tulee sanan KORVATTAVA tilalle"
      #define luku 12

      int main()
      {
      int a;
      int b;

      a = 11;
      b = a luku;

      cout << KORVATTAVA << endl;
      cout << int(b) << endl;

      return 0;
      }

      http://paste.ofcode.org/JAgNLQZWd6unbrZveJWZsL


      #define = Makron määrittely, merkkijonot lainausmerkkien sisään, luvut ilman.
      Tuskin ymmärsin oikein.

    • kjbnkj

      definellä on siis esikääntäjä muuttanut selkokielisen tekstin int tyyppiseksi joka sopii hyvin vertailuun == , != jne. enimmäkseen ehtolauseissa, koodissa on saanut käyttää selkokielisiä muuttujia.

      Oikeastaan ois pitänyt kysyä minkä kirjaston string ois helppo käyttöisin ja pelais yhteen CodeBlockin ja Qtn kanssa, ja käytettävien kirjastojen määrä pysyisi minimissä.

      CString, std::string ja mitä niitä onkaan open source puolella?

      • Affiliate-Julkaisia

        En osaa vastata tuohon.


      • 102030405060

        Jossei std:string kelpaa, niin Qt:n QString kyllä on erittäin helppo käyttöinen.


    • viuh-vauh

      Jossei ole mitään erittäin hirveän tärkeän oleellista ja ylitsepääsemätöntä syytä olla käyttämättä QStringiä kaikkialla, niin kannattaa ottaa QString kaikkialla käyttöön jo heti alkuunsa. Qt:llä tehty käyttöliittymä käyttää kuitenkin QStringiä, ja merkkijonojen muuntelu std::stringin ja QStringin välillä on vain turhaa ylimääräistä rumbaa, minkä kyllä huomaa projektin edetessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1369
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      318
      991
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      643
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      538
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe