On nobelistien palkitsemisen aika ja kirjallisuuden tai paremminkin kulttuurin palkinnon sai amerkkalainen rock- ja poplaulaja, Bob Dylan.
Monipuolisesti ansioitunut mies on, säveltäjä, näyttelijä ym. En rokkaa kyllä itse, mutta hyvät ja osaavat pitää palkita.
Bob ei taida olla kommunisti eivätkä muutkaan rokkarit, mutta monet kulttuuripersoonat kyllä. Vasemmistolaisuus on syvällä kulttuurissa ja se on nähty joskus poliittisena uhkanakin, josta on seurannut nikkeli, lyijy, ym. myrkytyksiä. Chileläinen nobel-kirjailija, paremminkin runoilija, Pablo Neruda, oli myös Leninin rauhanpalkinnolla palkittu ja mahdollisesti myös myrkyllä, aiheuttamansa poliitisen uhan vuoksi.
Minun kinnostuksenani on aito kommunismi, joka ei vielä ole toteutunut. Olihan se tuossa Neuvostoliitossa ihmisiän, sitäkö tarkoitat? En tosiaan!
Lenin nosti kyllä bolshevikit valtaan, mutta kuoli nuorena ja Stalin kehitti tuon hirvittävän neuvostokommunismin, stalinisminakin tunnetun.
Voitaisko kirjoittaa kommunismista?
2
65
Vastaukset 2
- Ramoona_
Lehmä on meitä suomalaisia pitänyt hengissä nälkä-ja pulavuosina, maitotilistä on lapsille ostettu kenkiä ja maksettu lukukausimaksuja. Löysinkin netistä lehmän omistuksen kautta katsauksen erilaisiin yhteiskunta- ja talousjärjestelmiin.
Puhdas kommunismi olisi : Omistat kaksi lehmää. Naapurisi auttaa niiden hoidossa ja jaatte maidon. Eikö olisikin oikeudenmukaista ja yksinkertaista ?
Kommunismi : Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus ottaa molemmat ja antaa sinulle maitokortin.
Kapitalismi : Omistat kaksi lehmää. Myyt toisen ja ostat sonnin.
Anarkismi : Sinulla on kaksi lehmää. Jätät navetan oven auki ja unohdat koko jutun.
Jos kiinnostaa, tässä linkissä lisää.
http://www.vitsi.net/lyhyt-oppimaara-valtiotiedetta/ - tuota.noin
Ihan hauskoja. Mutta voiko tuosta asiasta vitsiä vääntää, voipi Ruune suuttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1321563Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.143836Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois219795Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!34736- 72728
Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47717- 49662
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä63588- 77570
Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29551