Neuvoja täytekakun tekoon aloittelijalle!

Nalle_kakku

Kokeillaas saisko täältä asiallisia vastauksia. ;)

Eli oon tehny täytekakun alusta loppuun ihan itse tasan kaksi kertaa, viime vuonna "harjoituskappaleen" isänpäiväksi ja sitten lapsen 1-vuotis -synttäreille. Se onnistui ihan hyvin, oli hyvin "pelkistetty" kakku eli täytteenä ihan vaan vadelmahilloa ja kerma-rahkaa, kuorrutus kerma-rahkalla ja päällä koristeena oli muistaakseni säilykepersikoita ja oisko ollu jotain nomparelleja tms. Kostutuksen tein muistaakseni mehukatin päärynämehulla.

Koska ensimmäinen täytekakkuni onnistui ihan hyvin, haluaisin kokeilla sellaisen tehdä tänä vuonnakin. Haluaisin kuitenkin vähän erilaisen kuin viime vuonna. Pohjan ajattelin tehdä samanlaisen peruspohjan eli kananmunia, sokeria, vehnäjauhoja ja leivinjauhetta. Kostutuksen ajattelin hoitaa myöskin samoin kuin viime vuonna eli mehukatin päärynämehulla, toimi hyvin viimeksi. Lapsi rakastaa nalleja, joten hommasin tuollaisen nallen pään muotoisen vuoan ja ajattelin koittaa leipoa pohjan siihen.

Kertokaa hyviä vinkkejä mitä kakkuun voisi laittaa täytteeksi! Kerma-rahkaa aion käyttää tälläkin kertaa, koska se oli mielestäni hyvä. Eli siis kuohukermaa, maitorahkaa, sokeria ja vaniliinisokeria. Onko joku käyttänyt kerma-rahkan seassa marianne crushia? Muistan syöneeni kerran täytekakkua jossa oli käytetty sitä kerman seassa ja se oli tosi hyvää. Mutta jos laittaisin sitä, niin paljonkohan sitä pitäisi laittaa kerma-rahkan sekaan? Ja tarvitseeko silloin ollenkaan sokeria/vaniliinisokeria tai tarviiko niitä vähemmän? Entäs kannattaisiko sitä mariannea laittaa vain kuorrutukseen vai myös täytteeseen kakun väliin? Ja mikä olisi hyvä keino saada kerma-rahkasta ruskea (että olisi enemmän nallen värinen)?

Ja sitten toinen asia, mitä mietin, on että jos käyttäisin tuota marianne crushia niin mitä muuta voisin laittaa täytteeksi. Pitääkö silloin unohtaa hedelmät ja hillot, eivät ehkä sovi samaan vai sopivatko? Koristelun ajattelin hoitaa joillain karkeilla tms, siis jotenkin tähän tyyliin kuin näissä:
http://www.kinuskikissa.fi/23060/

http://kotimami.vuodatus.net/lue/2006/04/nallekakku

Mahdollisimman yksinkertaisesti, koska en tosiaan ole tässä mikään mestari vaikka muuten onkin tullut leivottua kaikenlaista. Kakun ei tarvitse olla kovin iso eikä ylihienokaan, koska lapsi on vielä kotihoidossa eli kavereina lähinnä vielä serkut ja naapurin lapsi ja osa sukulaisistakin asuu sen verran kaukana että synttärit on vielä aika pienimuotoiset. :) kuitenkin haluaisin siitä hyvänmakuisen ja suunnilleen nallea muistuttavan. ;) Kertokaas siis kokeneemmat vinkkejä miten onnistuisin!

0

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
        Ikävä
        127
        1964
      2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
        Ikävä
        100
        1700
      3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
        Maailman menoa
        56
        1336
      4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        73
        1285
      5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
        Ikävä
        31
        1028
      6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
        Ikävä
        47
        926
      7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
        Ikävä
        51
        923
      8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
        Ikävä
        44
        882
      9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
        Ikävä
        108
        840
      10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
        Ikävä
        37
        830
      Aihe