Kuolinpesän asuntojen myynti

Ehkä.myydään.ehkä.ei

Sijoitusyksiö Helsingin kantakaupungissa, uudehko kolmio Espoossa. Niiden myyminen ei mitään rakettitiedettä ole joten varmaan kannattaa kilpailuttaa välittäjät? Onko sillä väliä myykö kuolinpesä (kaksi osakasta) vai kannattaako asunnot jakaa eli kumpikin omistaa kummastakin puolet?

Tosin ei tässä mitään kiirettä ole myydä. Asuntojen hinnat ovat nousussa eikä rahoille ole kovin hyviä muita sijoituskohteita. Ehkä kannattaa laittaa kolmiokin vuokralle, pitää miettiä. Mihinkään Oravan tapaiseen asuntorahastoon en kyllä sijoittaisi, siinähän vuokrat menee kuluihin, tuotto syntyy asuntojen hintojen noususta. Hirmuiset kulut!

6

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verotettu

kannattaa purkaa kuolinpesä jakaa rahat ei ole mitään etua ns asutojen jakamisesta ennen myyntiä perintövero menee samansuuruisena .

• Jos suunnittelee myyntiä ja perijöinä on rintaperillisiä, asunnot kannattaa myydä kuolinpesän nimissä ehkä vielä ennen perintöverotuksen vahvistamista, kosk silloin voi saada oikeat arvot perintöverotukseen. Perintoveroprosentti on rintaperillisillä aina myyntivoittoverotusta matalampi. Omaisuuden jakamisesta ennen myyntiä tulee lisäksi turhia kuluja.

• Ehkä.myydään.ehkä.ei

Perunkirjoitus on vasta tehty joten perintövero tulee joskus ensi kesänä. Asunojen hinnat on kyllä laitettu pikemminkin hieman yläkanttiin, ei ainakaan liian alhaisiksi. Rintaperillisiä ollaan

• Ehkä.myydään.ehkä.ei kirjoitti:

Perunkirjoitus on vasta tehty joten perintövero tulee joskus ensi kesänä. Asunojen hinnat on kyllä laitettu pikemminkin hieman yläkanttiin, ei ainakaan liian alhaisiksi. Rintaperillisiä ollaan

Perintöveron määrä on sitten luultavasti perintöosuudestasi laskettuna 23.500 euroa 17 prosenttia 200.000 euron ylittävästä osuudesta.

• Ehkä.myydään.ehkä.ei

Kun asuntoja aletaan myymään eikö kannata kilpailuttaa asunnonvälittäjät? Onko kokemuksia kilpailuttamisesta?

• pundit

Pyytää kolmea kiinteistönvälittäjää arvioimaan kohteet ja tekemään tarjouksen välityspalkkiosta. Tapaamisen jälkeen pitäisi olla helppo erottaa jyvät akanoista ja aktiiviset myyjät perässä hiihtäjistä. Itse tapasin kaksi välittäjää ja valitsin niistä sen joka sattui olemaan sekä asiantuntevampi, kohteisiin paremmin perehtynyt, kaupantekokykyisempi ja välityspalkkioltaan matalampi. Toisella fokus oli ihan jossain muualla kuin asunnon myymisessä.
        .
        Pyydä perustelemaan arvioitu myyntihinta, arvioimaan myyntiaika ja kertomaan asunnon hyvät ja huonot puolet.
        .
        Parempi itse valita, kuin ottaa sitä kaverin suosittelemaa. Sain kuulla, että ostamani asunnon välittäjä oli valittu kaverin suosituksen vuoksi. Kyllä olivat myyjätkin pettyneitä välittäjän omituiseen kämmäykseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3772
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3154
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2797
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2440
    5. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2437
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2377
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2294
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2286
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2080
    Aihe