Epärehellistä toimintaa

Tyrmistynyt

Edustajalta kysyttäessä mahdollisesta kaupan purkamisesta,epärehellisesti jätti kertomatta että...
Jos tuotteet mitataan ja valmistetaan räätälöidysti asiakkaan tarpeen mukaan NÄIN TILAAJALLA EI OLE KULUTTAJANSUOJALAIN MUKAAN PERUUTTAMISOIKEUTTA !
Asia ilmoitetaan viimeiseksi sopimus ja takuuehdoissa.

15

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markku.lievonen

      Eikös mittaajalla / sen edustajalla ole vastuu ikkunan tai oven oikeellisuudesta ? Taas asiakkaan mitatessa ja tilatessa luonnollisesti asiakas itse on vastuussa virheellisyydestään.

    • Unohtuiko

      Mikähän yritys on kyseessä?

      • Huonot-mitat

        Kuulostaa kovasti Skaalan mittamieheltä! Kokemusta on.


    • markku.lievonen

      Kerroppa aloittaja mikä tässä on epärehellistä toimintaa?

      Jos sinä teetätät mittojesi mukaan puvun, niin eikö ole luonnollista, että se sopii ja istuu vain sinun kehosi mittojen mukaisesti. Tullessasi katumapäälle räätälinkö tulisi ottaa kulut kontalleen?

      Sama pätee ikkunoihin, jotka valmistetaan asiakkaan mittojen mukaisesti. Sen ymmärtäisi, jos tänä päivänä ikkunat olisi perinteisesti 100mm jaotuksella eli hyllytavaraa.

      • Ihmeellistäajattelua

        Kuulehan Markku, jos ikkunat tai mitä tahansa kaupataan ihmisille suoraan kotiovella, pitäisi siinä olla vähintään 14pvä peruutus oikeus.
        On täysin eri asia jos itse menet ja ostat ikkunat tai muuta tavaraa suoraan valmistajalta.
        Nythän tehdään, esim. ikkunoiden kohdalla niin että kauppa tehdään kotiovella ja vahvistetaan heti, eikä ostaja saa edes hetken miettimis/selvitys aikaa mitä on tekemässä.
        Esim. kattoremontit vahvistetaan tuomalla pihalle heti nippu kattoruodetta, niin on saatu työmaa aloitetuksi, eikä kauppaa voi enää peruuttaa.
        Sinähän Markku menit itse tähän lankaan, ostit "kaskipuun" "ikkunat" ja sinulle tuli piklaksen ikkunat vaikka itse luulit muuta. Piklaksen ikkunat ovat markkinoiden halvimmat ja huonolaatuisimmat ikkunat mitä valmistetaan, joten maksoit toden näköisesti reilusti ylihintaa ikkunoistasi.


      • markku.lievonen
        Ihmeellistäajattelua kirjoitti:

        Kuulehan Markku, jos ikkunat tai mitä tahansa kaupataan ihmisille suoraan kotiovella, pitäisi siinä olla vähintään 14pvä peruutus oikeus.
        On täysin eri asia jos itse menet ja ostat ikkunat tai muuta tavaraa suoraan valmistajalta.
        Nythän tehdään, esim. ikkunoiden kohdalla niin että kauppa tehdään kotiovella ja vahvistetaan heti, eikä ostaja saa edes hetken miettimis/selvitys aikaa mitä on tekemässä.
        Esim. kattoremontit vahvistetaan tuomalla pihalle heti nippu kattoruodetta, niin on saatu työmaa aloitetuksi, eikä kauppaa voi enää peruuttaa.
        Sinähän Markku menit itse tähän lankaan, ostit "kaskipuun" "ikkunat" ja sinulle tuli piklaksen ikkunat vaikka itse luulit muuta. Piklaksen ikkunat ovat markkinoiden halvimmat ja huonolaatuisimmat ikkunat mitä valmistetaan, joten maksoit toden näköisesti reilusti ylihintaa ikkunoistasi.

        Ihminen,- joka ei osaa tehdä ostopäätöstä. Heivaa ja huopaa, niin tälle ihmiselle ei tulisi myydä mitään tuotetta,- koska on epävarma päätöksen teossa. Ei tiedosta onko edes varallisutta tms. Anteeksi naisväet; tämän tasoiselle miehelle tulisi ostaa jo hamekangas tai mieluimin valmis hame, koska hänestä ei ole edes hameen kustantajaksi / valmistajaksi.

        Kokonaan toinen asia on, jos tuote ei vastaa alkuperäisesti sovittua tuotetta. Mikä netinkautta tai muutoin hankittuja tuotteita ja sen palautusoikeus, niin koskee juuri tilannetta, jossa asiakas ei tiedosta ostohetkellä mitä tuotetta on ostamassa. Esim. sen ominaisuuksia tms. Tai nähdessään tuotteen on pettynyt sen laatuun.

        Muuten, itse valitsisin edelleen tänä päivänäkin Kaskipuun ikkunoiden toimitajana ja erikoisesti sopimuksen eli ikkunan on oltava laadullisesti sen laatuinen, mitä olohuoneen pöydällä tutkimamme ikkuna oli ja asennus sopimuksen mukainen.

        Tottakai on repulllinen niitä ihmisiä, jotka eivät kertakaikkiaan osaa päättää ja tehdä mieluisiaan valintoja. Mutta,- onko se yritysten ja kauppiaiden vika, jos ihmisen hahmottamisja ymmärryskyky ei riitä ostopäätöshetkellä selvittämään asiaa.


      • markku.lievonen
        Ihmeellistäajattelua kirjoitti:

        Kuulehan Markku, jos ikkunat tai mitä tahansa kaupataan ihmisille suoraan kotiovella, pitäisi siinä olla vähintään 14pvä peruutus oikeus.
        On täysin eri asia jos itse menet ja ostat ikkunat tai muuta tavaraa suoraan valmistajalta.
        Nythän tehdään, esim. ikkunoiden kohdalla niin että kauppa tehdään kotiovella ja vahvistetaan heti, eikä ostaja saa edes hetken miettimis/selvitys aikaa mitä on tekemässä.
        Esim. kattoremontit vahvistetaan tuomalla pihalle heti nippu kattoruodetta, niin on saatu työmaa aloitetuksi, eikä kauppaa voi enää peruuttaa.
        Sinähän Markku menit itse tähän lankaan, ostit "kaskipuun" "ikkunat" ja sinulle tuli piklaksen ikkunat vaikka itse luulit muuta. Piklaksen ikkunat ovat markkinoiden halvimmat ja huonolaatuisimmat ikkunat mitä valmistetaan, joten maksoit toden näköisesti reilusti ylihintaa ikkunoistasi.

        >> sinulle tuli piklaksen ikkunat vaikka itse luulit muuta. Piklaksen ikkunat ovat markkinoiden halvimmat ja huonolaatuisimmat ikkunat mitä valmistetaan, <<

        Naurattaa ihan sinun provoilemisesi netissä. Toisaalla provoilet, miten kaikkien ikkunavalmistajien ikkunat ovat samanlaatuisia. Ei mitään eroa. Nyt provoilet jo toisin.
        Muuten rakenteissa on eroja. Harvat käyttävät rakenteissaan enää ns sormiliitoksia ja alumiini osoien profiili on erilainen. Miten suuri vaikutus käytännön tasolla,- en tiedä.

        Niin, sitä olen aina ihmetellyt. Mitä kiksejä ihminen saa puskassa provoimisestaan? Joka tapauksessa käyttäytyminen liittyy sairaan ihmisen piirteeseen. Estolliosuuteen.


      • Niinsevaanonnyt
        markku.lievonen kirjoitti:

        Ihminen,- joka ei osaa tehdä ostopäätöstä. Heivaa ja huopaa, niin tälle ihmiselle ei tulisi myydä mitään tuotetta,- koska on epävarma päätöksen teossa. Ei tiedosta onko edes varallisutta tms. Anteeksi naisväet; tämän tasoiselle miehelle tulisi ostaa jo hamekangas tai mieluimin valmis hame, koska hänestä ei ole edes hameen kustantajaksi / valmistajaksi.

        Kokonaan toinen asia on, jos tuote ei vastaa alkuperäisesti sovittua tuotetta. Mikä netinkautta tai muutoin hankittuja tuotteita ja sen palautusoikeus, niin koskee juuri tilannetta, jossa asiakas ei tiedosta ostohetkellä mitä tuotetta on ostamassa. Esim. sen ominaisuuksia tms. Tai nähdessään tuotteen on pettynyt sen laatuun.

        Muuten, itse valitsisin edelleen tänä päivänäkin Kaskipuun ikkunoiden toimitajana ja erikoisesti sopimuksen eli ikkunan on oltava laadullisesti sen laatuinen, mitä olohuoneen pöydällä tutkimamme ikkuna oli ja asennus sopimuksen mukainen.

        Tottakai on repulllinen niitä ihmisiä, jotka eivät kertakaikkiaan osaa päättää ja tehdä mieluisiaan valintoja. Mutta,- onko se yritysten ja kauppiaiden vika, jos ihmisen hahmottamisja ymmärryskyky ei riitä ostopäätöshetkellä selvittämään asiaa.

        Tässä on juurikin se ongelma, suurin osa tämän hetkisistä ikkuna kaupoista tehdään niin, että ihminen ei ole mitään ostamassa vaan ikkuna kauppias pakkomyy ikkunat.
        Ostajana on yleensä vanhoja ihmisiä jotka eivät ole perillä ikkunoiden ja ovien hinnoista.
        Oletko Markku todellakin sitä mieltä, että vaikka sinun äitisi ostaisi normaalin ulko-oven oltain ihmetuotteita kaupaavalta myyjältä, ja maksaisi siitä vaikka 2500,- ja sinulle selviäisi jälkeenpäin että saman oven saisi suoraan tehtaalta asennettuna 1150,- niin onko tämä sinusta rehellistä ja reilua sinun äitiäsi kohtaan?


      • Niinsevaanonnyt kirjoitti:

        Tässä on juurikin se ongelma, suurin osa tämän hetkisistä ikkuna kaupoista tehdään niin, että ihminen ei ole mitään ostamassa vaan ikkuna kauppias pakkomyy ikkunat.
        Ostajana on yleensä vanhoja ihmisiä jotka eivät ole perillä ikkunoiden ja ovien hinnoista.
        Oletko Markku todellakin sitä mieltä, että vaikka sinun äitisi ostaisi normaalin ulko-oven oltain ihmetuotteita kaupaavalta myyjältä, ja maksaisi siitä vaikka 2500,- ja sinulle selviäisi jälkeenpäin että saman oven saisi suoraan tehtaalta asennettuna 1150,- niin onko tämä sinusta rehellistä ja reilua sinun äitiäsi kohtaan?

        Eikö jo tänä aikana ole riittävästi varoituksia,- ettei tule ostaa / tehdä sopimusta,- jos tilanteeseen liittyy vähänkin painostamista tms.

        Siis asiakkaan tulee kieltäytyä sopimuksen tekemisestä, jos ei ole varma päätöksestään. Esim. meille otetaan yhteyttä erittäin usein mistä milloinkin ja yhtään tyhjää sopimusta / päätöstä en ole tehnyt.

        Näin kahden kesken voinen kertoa mielenkiintoisen asian,- joka vaikutti omaan ostopäätökseen ikkunoiden ostamisessa. Niin, edellisellä viikolla ajattelin monena päivänä ikkuna remonttia tai jos en tekisi, niin arvion remontin / korjauksen tarvetta. Taustalla mieltäni painoi asia. Yläkerran eristeet on selluvillaa, joka ylettyy ikkunoiden yläosaan saakka. Jos toinen tekisi ikkunaremontin ja ei tieäisi rakenteita, niin vaarana olisi sellueristeen laskeutuminen yläpuolelta. Halusin toisaalta elinaikanani toteuttaa ikkunoiden uusimisen.

        Niin, muutaman päivän päästä soi puhelin Kaskipuun edustajalta, jotka kysyivät ikkunaremontin tarpeellisuutta. Edes tuo ei innostanut, mutta lopussa kysyin missä hintaluokassa heillä on ikkunat / asennus. Sovittiin tapaaminen ja asian selvittäminen ja erikoisesti mikään ei ole sitovaa tai kustannettavaa.

        Mittailivat ikkunat ja pienen muutoksen ja lähettivät tiedot tehtaalle. Tehtaalta tuli tarjous, joka taas oli niin edullinen, että epäilin epärehellisyyden mahdollisuutta. Sovimme kaikki oleellisen sopimukseen ja olin siten tyytyväinen ja valmis tekemään tilauksen. Tosin tilauksen vahvistamiseen vaikutti usko JUMALAN johdatuksesta.

        Ei painoastamista, aikaa miettiä tai hylätä tarjous. Jos tilanteessas olisi ilmennyt vähääkään painostamista tms, niin olisin heti etääntynyt. Todella asiallisia kavereita ja erikoisesti yhteys toimi jälkeenkin päin.


      • markku.lievonen
        Niinsevaanonnyt kirjoitti:

        Tässä on juurikin se ongelma, suurin osa tämän hetkisistä ikkuna kaupoista tehdään niin, että ihminen ei ole mitään ostamassa vaan ikkuna kauppias pakkomyy ikkunat.
        Ostajana on yleensä vanhoja ihmisiä jotka eivät ole perillä ikkunoiden ja ovien hinnoista.
        Oletko Markku todellakin sitä mieltä, että vaikka sinun äitisi ostaisi normaalin ulko-oven oltain ihmetuotteita kaupaavalta myyjältä, ja maksaisi siitä vaikka 2500,- ja sinulle selviäisi jälkeenpäin että saman oven saisi suoraan tehtaalta asennettuna 1150,- niin onko tämä sinusta rehellistä ja reilua sinun äitiäsi kohtaan?

        Niin, kun on kyseessä melkoinen investointi, niin eihän normaali ihminen tee tilausta, jos ei ole koskaan ajatellut edes ikkunaremonttia. Siis poikeavasta tapauksesta on jo kysymys,- johon liittyy ymmärtämättömän ihmisen hyväksikäyttö.

        Niin, jos on vanhuksesta kysymys, nin jokaisen vanhuksen omainen tulisi tiedottaa vanhukselle,- ettei tee mitään kauppaa tai sopimusta esim. lapsien tietämättä.
        Niin, jos on törkeitä hyväksikäytettyjä tapauksia, niin ehdottomasti netin välityksellä lukijoille tiedottaen ja erikoisesti omalla nimellä ja edustajan nimi julkiseksi.
        Mutta,- huomatkaa, aikuisen oikeesti tapahtunut. Muuten on syytekynnys ylitetty perättömien tietojen antamisesta.

        Itse kirjoittaisin heti, jos asia tulisi tietooni. Näin toimien terve kilpailu ja palvelu saisi suuremman jalansijan. Taas täällä provosointi pilaa lähes kaiken terveenkin kilpailunkin.


    • niinnäinon

      Ikkunateollisuuden edunvalvojille on aivan turha esitellä tosiasioita, ikkunoiden valmistukseen ja toimitukseen liittyvistä heikkouksista ja tosiasioista.
      Kuuntelu, toiminta ja parannustoimet olisivat vain hyödyksi ikkunanvalmistajille sekä etenkin ikkunoiden ostajille.
      Tätä nykyä kotimaisten ikkunoiden ostaja häviää eniten heikosta laadusta ja ylimielisistä asenteista.
      Todellista tietoa näyttää löytyvän kaikkialta muualta, mutta ei ikkunateollisuuden ja heidän edustajiensa puolelta.
      Tuo puskista huutelu on aivan asiaton hajatelma- juoni. Koska itse olet toiminut vain keksimäsi nimimerkin takana, etkä hurraahuudoin kehumasi ikkunoiden valmistajan edustajana.

      • markku.lievonen

        Jos ikkunatehtaan johtaja ei ole kiinnostunut tuotekehityksestä. Ideat,- rakenteen muutokset,- joita sinulla on, niin kerroppa meille kuluttajille minkalainen ikkunarakenne tulisi olla, jotta se olisi mieluinen.

        Todellisuus on ihmeellinen. Kun huomioi tämän päivän kilpailun tälläkin rintamalla, niin joka ikinen ikkunatehtaan toimitusjohtaja olisi kiinnostunut tuotteensa parantamisesta. Juuri tällä muutoksella / parantamisella se hetkellisesti olisi kilpailukykyisempi valmistaja muihin yrityksiin verraten.

        Näitä provoilijoita ja mollaajia on ollut ja tulee olemaan repullinen jos kaksikin, mutta todellisuudessa heillä ei ole mitään annettavaa tuotteen kehittämiseksi.

        Jään seuraamaan mitä tuotteen kehityksen ideoita sinulla on? Toivottavasti et siirry toiseen aiheeseen tai vaikene kuin muuri aiheesta.


      • markku.lievonen

        Mutta,- sekin on huomioitava, miten kaikki tuotteet, joita ihminen tuottaa on tuotekehityksen tulosta ja siten tuotteet tulevat muuttumaan vuosikymmenien saatossa.
        Ikkunarakenteetkin muuttuvat vuosikymmeneien saatossa ja siten tänä päivänä saatavat / tuotetut ikkunat ilmentävät kaikkein parasta tuotekehitystä. 30-vuoden päästä ikkunat ovat vielä kehittyneempiä.


      • markku.lievonen

        Jos mielikuvituksessasi olisi edes hitusenkaan todellisuutta, niin moni ikkunoiden valmsitaja haluaisi sinut tuotekehittelijäksi suunnittelu osastolle. Juuri ideointi ja luovuus on erittäin hyvin palkattu alue maassamme. Siis aikuisen oikeesti omaten,- ei fiktiivisesti provoillen.

        Mutta,- itsekkin tiedostat, ettei tasosi riitä tuotekehittelijksi. Asenteesi , ajattelutapasi ja mielikuvasi on tästä todisteena.


    • laatuhukassa

      Ikkunateollisuuden ja sinun tapaisten "tietäjien" asenteesta johtuen, muutokset ja parannukset tapahtuvat hitaasti mutta varmasti. Teille ratkaisee nykyään vain tuotteiden nopea sekä halpa valmistustapa, ei vähäisessäkään määrin hyvä laatu.
      Jos LUULET että olen väärässä, niin miksi et haasta minua julkiseen keskusteluun sinun tai jonkun tietopuolisemman ikkunavalmistan kanssa.
      Olen aina valmis näyttämään sekä sanomaan totuuden ja vain totuuden ikkunoiden huonosta valmistuslaadusta ja niiden aiheuttamista vaurioista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      274
      6706
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      240
      6279
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      42
      5662
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      158
      5005
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      32
      3806
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      195
      3729
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      132
      3457
    8. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      45
      3169
    9. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      5
      3155
    10. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      333
      2809
    Aihe