Miksi Toyotiin on vaihdettu moottoreita?

DieselinOstaja

Katsoin nettiautosta dieseleitä ja huomasin, että monessa Toyotassa oli vaihdettu moottori melkoisen pienillä ajomäärillä? Minkähän takia niitä moottoreita on vaihdettu?

26

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän_kokemut

      Eräissä D-4D-dieseleissä on suunnitteluvirhe. Sylinterikannen tiivisteen vuotaminen on niissä tavallista, mikä ei pitäisi olla isokaan ongelma korjata. Mutta kun kannenpulttien kierteet vioittuu niissä lähes poikkeuksetta avattaessa ja uusia kierteitä ei voi tehdä lohkon ohuen ainevahvuuden takia, menee koko lohko vaihtoon. Halvinta siinä tapauksessa on vaihtaa koko moottori kuin lähteä arpomaan onnistuuko kannentiivisteen vaihto.

      • DieselinOstaja

        Uskaltaako tuommoista ostaa 100 tkm ajettuna, entä jos kone vaihdettu voiko sekin porsia?


      • tämän_kokenut
        DieselinOstaja kirjoitti:

        Uskaltaako tuommoista ostaa 100 tkm ajettuna, entä jos kone vaihdettu voiko sekin porsia?

        Jos on rohkea niin uskaltaa!
        Korjauskevottoman tilalle on vaihdettu tasan samanlainen. Ei niihin koneisiin mitään päivityksiä korjattavuuden suhteen ole tehty. Tuo suunnitteluvirhe on varmasti yksi syy monien joukossa miksi Toyota ostaa nykyisin henkilöautodieselinsä Euroopan markkinoille BMW:ltä.


    • huonoatekniikkaaa

      Common rail ei vaan kestä. Kannattaa hommata sen vuoksi VW:n pumppusuihkutin.

      • pakon_sanelema

        Vaginan piti keksiä pumppusuutin, koska yhteispaineruiskutus on Fiatin ja Boschin käsialaa ja Fiat halusi pikkuisen heitellä kapuloita rattaisiin = kielto myydä tekniikkaa vaginan alle 2 l koneisiin. Lienee jonkun 10 vuotta ollut tämä kielto voimassa -> täksi ajaksi piti keksiä pumppusuuttimet.


    • huoltovarmuus

      Tojoloota on yksinkertaistanut moottorin huoltoa. Enää ei tarvi turhaan kantta aukoa esim. kannentiivisteen vaihdon tiimoilta. Tojon dieselit ovat kertakäyttöisiä eli 100 tkm välein vaihdetaan koko moottori ja taas edessä on huolettomia kilometrejä!

    • vvtiÖljytykki

      Öljyn kulutus bensamoottoreilla on yleistä ja kun se menee kohtuuttomuuksiin, niin pakkohan mosa on vaihtaa.

    • mimimika

      Suunnitteluvirhe koneessa. kierteet joilla kannenpultit kii ovat liian heikot, pettävät aikaa myöten ja kansiongelmat alkaa. Ei johdu ajotavasta eikä kovin simppeli korjata, tonnien lasku aina. Onneksi vain diisselin ongelma, vissiin 2l ja 2,2 litraisen ongelma.

    • OCU

      en ole kuullutkaan tuommoisesta viasta Toyotalta. onkohan jonkun trollin keksimä juttu taas kuten kaikki muutkin Toyotan "viat"? nämä viat joita jotkut mainostaa täällä Toyotan vioiksi niin ovat kylläkin vw konsernin tekeleiden tyyppivikoja,yritetään vain kääntää ne maailman suurimman autonvalmistajan eli Toyotan vioiksi. joku on vissiin vain kateellinen kun volkkari hävisi kisan Toyotalle.

      • epätoivoista

        Hah hah kun oli toyota-fanilta lapsellinen ja epätoivoinen kommentti


    • Autotietäjä

      Kannentiiviste menee eikä Tojon kertakäyttömoottoria voi korjata. Suosittelen välttämään koko merkkiä ja valitsemaan sellaisten merkkien joukosta jotka kelpaavat ammattikäyttöön ja työsuhdeautoiksi. A-katsastuksen kilometrikestävyyslistauksen keskiarvon yläpuolelta löytää kunnollisia merkkejä.

    • Tero_the_great

      Miten niin muka vähillä kilometreillä? Kyllä mun D4D moottori kesti 125 tkm ennen kuin oli finaalissa. Vähän rajaa näihin provoihin. Toyota for ever!

      • Peräkylän_Arska

        Nämä D4D-moottorien väitetyt ongelmat ovat suurimmaksi osaksi urbaania legendaa. Avensista tai Corolla Versoa on myyty todella paljon näillä moottoreilla ja vain joissakin yksittäisissä tapauksissa on ollut ongelmaa, todennäköisesti Suomessa vain muutamassa kymmenessä yksilössä. Lisäksi vastuullinen valmistaja ja maahantuoja on vaihtanut mukisematta uuden moottorin tilalle ja näin on luotettava, edullinen ja turvallinen autoilu jatkunut.
        Pitäisi muistaa, että kyseinen moottorityyppi on lujarakenteinen eikä esimerkiksi kannentiivisteen palaminen ole kuulunut Toyotaan eikä juuri muihinkaan autoihin enää kymmeniin vuosiin pienillä kilometreillä. Tokihan kansiremontti joskus tulee eteen, mutta Toyotan kohdalla vasta yleensä sitten kun 500 000 km:n raja on ylitetty.


      • tietäjä.iänikuinen

        Ari Peräkylältä puhuu nyt vastoin parempaa tietoa. Eräs pienen kaupungin Toyota-myymälän huolto oli jo muutama vuosi takaperin vaihtanut yli 100 kpl Toyotan kansivikaisia dieselmoottoreita. Yksi ainoa piirimyyjä. Suomessa on monta piirimyyjää ja lisäksi erillisiä huoltoliikkeitä.


    • puolitotuus

      Aloittaja on ymmärtänyt hieman väärin. Toyotan moottorit kyllä kestävät, mutta koppa lahoaa ympäriltä. Näissä "vaihtomoottori" autoissa on siis laitettu vanhan ehjän moottorin ympärille uusi kori.

      • Pikkukauppias

        Ei muuten lahoa, missä näkyy lahoja Tojoja? Ei niin missään, loppuunajettuna kelpaavat vielä tummalla Afrikkaan.


      • japanialainen-tekniikka
        Pikkukauppias kirjoitti:

        Ei muuten lahoa, missä näkyy lahoja Tojoja? Ei niin missään, loppuunajettuna kelpaavat vielä tummalla Afrikkaan.

        Eihän näkymättömäksi lahonnutta voi nähdä.

        Toyotan korihan valmistetaan siten, että suihkutetaan maalia pellille ja maalin kuivuttua vedetään pelti pois maalin alta.

        Näin samaa peltimuottia voidaan käyttää korituotannossa lähes loputtomiin.


    • Toyota-palstan

      trollipojun yksinpuhelu jatkuu. Vain omat sivupersoonat jaksavat enää pojun rinnalla. Surullista

    • Tottaonjokasana

      Jokainen tietää että nämä D4D ongelmat ovat yhtä totta kuin Vokkelot tsi- ongelmat. Siksi taksitolpalle ei enää näe kumpiakaan.

      • SusiTuhnu

        Taksitolpalla on todella paljon VW-autoja. On sedania, bussia ja tila-autoa. Yhtään Toyota-taksia en ole nähnyt vuosiin. Täysiä susia kun ovat niin eivät kelpaa taksiin.


      • hölmöläinen.pihalla

        "yhtä totta kuin Vokkelot tsi- ongelmat. Siksi taksitolpalle ei enää näe kumpiakaan."

        Oisko nyt kaveri pikkaisen pihalla. TSI on bensakone eikä sellaisia käytetä takseissa.
        Aika paha huti.


      • PriuksetLähti
        SusiTuhnu kirjoitti:

        Taksitolpalla on todella paljon VW-autoja. On sedania, bussia ja tila-autoa. Yhtään Toyota-taksia en ole nähnyt vuosiin. Täysiä susia kun ovat niin eivät kelpaa taksiin.

        No kyllä takavuosina oli Priuksia takseissa. Ennakkoluuloton ottaa uutta tekniikkaa mittariin - mutta vastoin kaikkia odotuksia, hybridit olivat erittäin kestäviä.

        Ikävä kyllä niiden ajatellut säästöt eivät olleet edes kaupunkiautossa tarpeeksi suuria. Kaupungissa eroa kyllä syntyy mutta huonot tilat, kallis hankintahinta ja kehnot ajo-ominaosuudet (vai pitäiskö sanoa tojo-ominaisuudet) ja sääsöpossumoottorinen ulkonäkö....ei näy enää tolpalla Priuksia.


    • VaihdaPienemmälle

      Tojot hajotetaan ajamalla ! Liian pitkät välitykset lootassa ja osaamattomat kuskit ! Moottorit yksinkertaisesti tukehtuvat ja sammuvat takaisin paukuttamalla, kun tätä tapahtuu monta kertaa päivässä, ei mikään moottori sitä kestä ! Ensin menee kansipahvi kovien paineiden takia.....
      Jos ajat Tojolla "oikealla" vaihteella, moottorit ei hajoa..... ;))

    • tojorassaaja

      Alkuperäisiin d4d myllyihin laitettiin väärä kannenentiiviste joka aiheutti käytännössä kaikkiin konerikon.
      uudet ovat parempia, kai

    • veneauto

      300 th ja öljysihti tukkoon ja kone leikkas kiinni, kas kun en tienny että pitäis öljysihti puhdistaa välillä. Tukkeutuminen johtui vuotavista suuttimista. Käytetty kone tilalle ja matka jatkuu seuraavaan ongelmaan saakka joita kyllä on riittäny. Auto avensis 2,0 d4d.

      • vollesuti

        Ei auta, sihti tukkeutuu vaikka öljyä vaihdetaankin aika tiuhaan ja turhaan ainakin automaatti avensis ei kierrä ajossa tarpeeksi kovilla kierroksilla ja moottori prakaa, tämän kertoi eräs toyotatietäjä mutten oikein tätäkään ostanut se vaan on heikompi kuin muut vaikka fiiatit , renut tai vaikka dacia eli selkeästi huonompi kuin vag- moottorit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe