onko yleistä, että ajovalojohdatus toteutettu, siten,että ratin vaihdinvipu maattaa polttimopiirin, elikkä poltin saa sulakkeelta virran (niinhän pitää ollakin),mutta sen maata katkotaan.Ja eikä ole kysymys releen matalapuolesta, ei ole toteutettu relellä laisinkaan, luulis olevan tuhosaa kytkinpinnoille, mitähän luokkaa on virran nousu, kun kytkentä tapahtuu? Ja yks valitsin jo on hajonnut(en tiedä kuinka mones auton historiassa , kun en ole ekä omistaja.Auto on -90 alusta. :(
valonvaihdin
3
287
Vastaukset
- heikki
Mulla oli joskus Carina vm. -72 , siinä oli valot tehty tuolla tavalla, ilman relettä ja maapuolta katkottiin viiksikytkimellä
Ajoin sillä -79 asti ja 170 tkm mittarissa, ei yhtään viiksikytkintä mennyt sinä aikana...- maattamalla
, v- 92 tai 93 ,aijemmin tällä palstalla ok juttu releistämällä valot saadaan 1 V lisää ja valotehoo ehkä 10 luxii.En ole tehnyt ko hommaa, eli nykyinen piiri katkaisimineen releen herättimenä.Toivotaan ettei tää just vaihettu romis osasta taas pala kytkinpintoja....:(
maattamalla kirjoitti:
, v- 92 tai 93 ,aijemmin tällä palstalla ok juttu releistämällä valot saadaan 1 V lisää ja valotehoo ehkä 10 luxii.En ole tehnyt ko hommaa, eli nykyinen piiri katkaisimineen releen herättimenä.Toivotaan ettei tää just vaihettu romis osasta taas pala kytkinpintoja....:(
muistuttavat Suomen kieltä, ajatus jää hämäräksi.
Japseissa on ainakin ollut omituisia valokytkentöjä aiemminkin. Kannattaa suunnitella ja toteuttaa paremmat valoreleillä ja uusilla, riittävän paksuilla johdoilla. Ellet itse osaa, teetä työ niillä jotka ovat viitsineet opetella edes alkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861837
- 108997
- 94894
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20707- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä27515Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;194471