Välikatolla rapisee

Siipienlehahdus

Lenteleväkö lepakot välikatolla. Hiiriä on sieltä nakitettu, muuta nyt on pyydykset ovat koskemattomia ja silti siellä joku rapistelee. Välillä kuluu vähän niinkuin siipien lehahdus. Ovatko lepakoita vai lintuja? Tiedän siellä käyvän myös lumikon syömässä kiinni jääneitä hiiriä ja varmaan muutenkin hiirien perässä. Ei käy nakkiin, mutta rapistelee varmaankin.
Kerran joku jyrsi valokoteloa ja isäntä löysi sieltä puoliksi syödyn hiiren, joka oli kiinni pyydyksessä, joka oli narulla kiinni. Hän irroitti hiiren ja heitti mäkeen. Hetken päästä lumikko tuli talon katolle ihmettelemään. Näin selvisi, minkä eläimen suuhun aina mäkeen heitetyt hiiret joutuivat. Se oli meille ollut arvoitus.
Onhan täällä tietenkin muitakin, joille hiiret maistuvat. Rotti ei olla havaittu; myyriä kylläkin.

1

1343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pena222

Jos sinne linnut pääsevät niin näin syksyllä ainakin talitiaiset etsivät kaikista mahdollisista rakennusten koloista kohmettuneita hyönteisiä ravinnokseen. Siis päiväsaikaan, eivät ne yöllä kyllä lentele. Jos öisin kuuluu lentoääniä niin voisivat olla lepakoita.
      Orava on myös monella vintillä tehnyt paljonkin vahinkoa jos sinne on pienikin aukko mistä se sinne voisi päästä. Lautarakenteessa se kyllä nakertaa tuota aukkoa itselleen sopivaksi. Ja jos sieltä löytyy hyvää pesätarviketta niin siitä se tykkää.
      Hiiret ja myyrät kyllä temmeltävät ainakin tässä minun vaatimattomassa torpassani vaikka kissa niitä metsästääkin ansiokkaasti. Noiden jyrsijöiden perästä tulevat tietenkin lumikko ja kärppä, jotka käyttävät niitä ravinnokseen.
      Ihan tavallinen pieni kotihiiri nakertaa puuta varsin äänekkäästi muuten hiljaisuuden vallitessa yöaikaan.
      Elikä ei kysymykseesi vastausta, mutta joitain selityksiä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      711
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe