eroaa toisistaan? Mulla diagnosoitiin noin 6-vuotiaana(kyllä, se diagnosoitiin vasta 6-vuotiaana)lievä autismi, koska olin päiväkodissa vähän erilainen kuin muut lapset ja mulla oli ongelmia syömisen kanssa, enkä oikein osannut muodostaa kaverisuhteita itse. Mulla oli varmasti ollut niitä autistisia piirteitä ennen päiväkotiin menoakin, mutta mä oon ainut lapsi niin mun vanhemmilla ei ollut mitään mihin verrata mua, joten ne ajatteli että mun käytös on normaalia. Sen takia se diagnosoitiin mulla niin myöhään.
Nyt mä oon vajaa 16-vuotias ja oon selannut netistä vähän noita autismin ja aspergerin oireita, ja oon todennut, että muhun pätee yhtä hyvin myös aspergerin oireet, tosin mulla ei oo mitään erityistä mielenkiinnonkohdetta. Joten kysymys kuuluu, että kuinka paljon nämä kaksi "sairautta" eroaa toisistaan?
Kuinka paljon lievä autismi ja asperger
outo_lapsi
1
206
Vastaukset 1
- Veteenpiirrettyviiva
Niiden raja on monesti kuin veteen piirretty viiva ja voi olla hieman lääkäristäkin kiinni, kumman diagnoosin saa. Periaatteessa kai erona pitäisi olla, että lievässä Autismissa on ollut puheenkehityksen viivästymää, toisin kuin Aspergerissa.
Ja kaikilla aspergereilla ei ole erityismielenkiinnonkohteita. Se voi näkyä esim. toistavana käytöksenä, rutiinien rakastamisena tai vaikeutena kestää muutoksia/uudistuksia/yllättäviä tilanteita tai sopeutua niihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211502
- 50960
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r147778Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746- 70676
- 67626
- 53617
- 59596
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.123563Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e119535Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20510- 5488
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32488- 34487
- 55478
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118476- 49457
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 4429
Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.134420