Milloin vanhuuseläkettä?

Rukiista

Saavatko he vanhuuseläkettä jotka joutuvat/pääsevät Lex Lindströmiin? Jos saavat niin minkä ikäisenä? Mikä on -54 syntyneen vanhuuseläkeikä?

8

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lex Lindströmin nimeä kantavan eläketukilain valmistelu on vielä kesken. Eläketuki tulee olemaan Kelan myöntämä etuus, joten työeläkepuolelta ei ole mahdollista saada eläkettä tämän rinnalle. Tukea maksettaisiin vanhuuseläkkeelle siirtymiseen saakka tai 65 vuoden ikään saakka. Eläketuen määräksi esitetään takuueläkkeen määrää, joka on tämän vuoden tasossa 766,85 euroa/kk.

Vuonna 1954 syntyneen työeläkelakien mukainen vanhuuseläkeikä on 63 vuotta.

• Mitenhän

Enta jos kertynyt työeläke on jonkin verran suurempi kuin kyseinen eläketuki, ja paljonko suurempi sen pitäisi olla ettei putoaisi Linttiin? 60v täyttäneiden työttömien kohdalla joilla muutkin LL:n ehdot täyttyvät, määrätäänkö kaikki putoamaan L:n tukiaisiin?

• Miksi minulle ei jää nettona moista summaa? Mitä se nyt oli 750.00 noin? Maksan siitä summasta vuokran, sähkölaskun jne. Mitä minun pitäisi tehdä, kun olen työkyvyttömyys eläkkeellä? Syön kaurapuuroa ja makaronia lenkin kanssa...

• Jepulis-jee
        Jartsa-70 kirjoitti:

Miksi minulle ei jää nettona moista summaa? Mitä se nyt oli 750.00 noin? Maksan siitä summasta vuokran, sähkölaskun jne. Mitä minun pitäisi tehdä, kun olen työkyvyttömyys eläkkeellä? Syön kaurapuuroa ja makaronia lenkin kanssa...

Lasketa Sos-virkailijalla astuki yn muu elämiseen menevät kulut-kk.

• Eläketukea ei tulla määräämään haettavaksi, vaikka tuen saamisen ehdot täyttyisivätkin.

• yjgggh

Eikö siis pitkäaikaistyöttömiä pakoteta Lexiin, vaan voivat edelleen hakea töitä ja olla päivärahalla jos työtä ei löydy?

• Ei pakoteta. Työtön voi jatkaa työnhakua ja olla työmarkkinatuella niin halutessaan.

• tilastoidensiivoamista

Lex Lindström kosee luultavasti eniten sairaita ihmisiä, joiden jo pitäisi olla työkyvyttömyyseläkeellä. Ono nyt oikein että pistetään valtio maksamaan työeläeyhtiöiden kuluja. No saavat ainakin rauhaa elämään, ja vähän paremman toimeentulon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3117
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2356
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1425
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82