Paras lääke

kankkuseen

Paras lääke kankkuseen Diapam, 5 tai 10mg poskeen ja kyllä on kiva olo.

13

9679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mh-

      Kinkku-ananas-sinihome-pizza valkosipulilla ja litran Jaffa jääkylmänä!

      • Ovidiu

        ...tuo auttaakin. Varsinaiseen kankkuseen, jota et ilmeisesti ole ikinä kokenut, vaaditaan kyllä lääkitystä alkuperäisen kirjoittajan linjauksen mukaisesti.


      • eee
        Ovidiu kirjoitti:

        ...tuo auttaakin. Varsinaiseen kankkuseen, jota et ilmeisesti ole ikinä kokenut, vaaditaan kyllä lääkitystä alkuperäisen kirjoittajan linjauksen mukaisesti.

        Se ei ole enää krapulaa jos siihen joutuu pameja ottamaan, tottahan pameja määrätään alkoholisteille eli toisinsanoen alkoholinarkkareille vieroitusoireisiin ja lievittämään juoppohuulluuskohtauksia.
        Mutta kankkunen tarkoittaa siis sitä kun on pää kipeä ja suussa paskanmaku, itsensä paskaksi juoneiden deekujen taudit on sitten asia erikseen.


      • Ovidiu
        eee kirjoitti:

        Se ei ole enää krapulaa jos siihen joutuu pameja ottamaan, tottahan pameja määrätään alkoholisteille eli toisinsanoen alkoholinarkkareille vieroitusoireisiin ja lievittämään juoppohuulluuskohtauksia.
        Mutta kankkunen tarkoittaa siis sitä kun on pää kipeä ja suussa paskanmaku, itsensä paskaksi juoneiden deekujen taudit on sitten asia erikseen.

        Krapula on yksilöllistä. Kaikille ei tule päänsärkyä tai paskanmakua suuhun. Joillekin tulee paniikkikohtauksia ja erittäin kovaa henkistä ahdistuneisuutta, joihin bentsodiatsepiinit auttavat.

        Juoppohulluuteen (delirium tremens) ei nykykäsityksen mukaan riitä pelkkä bentsodiatsepiinilääkitys. Yleensä pääasiallisena lääkehoitona ovat neuroleptit ja hoitopaikka on silloin yleensä psykiatrinen sairaala tai osasto.


      • juoppoent.
        Ovidiu kirjoitti:

        Krapula on yksilöllistä. Kaikille ei tule päänsärkyä tai paskanmakua suuhun. Joillekin tulee paniikkikohtauksia ja erittäin kovaa henkistä ahdistuneisuutta, joihin bentsodiatsepiinit auttavat.

        Juoppohulluuteen (delirium tremens) ei nykykäsityksen mukaan riitä pelkkä bentsodiatsepiinilääkitys. Yleensä pääasiallisena lääkehoitona ovat neuroleptit ja hoitopaikka on silloin yleensä psykiatrinen sairaala tai osasto.

        Olen ollut 13v raittiina, mutta sitä ennen:
        Heminevrin oli yksi parhaista lääkkeistä kankkuseen.(tarkoitan nyt todellista krapulaa, en mitään yhden illan jälkeistä vaivaa). Sitä sai viimeiksi 300mg (pääsiäismunina). Ei kait saa enää kuin sairaaloissa delirium tilaan.Muistan ensimmäisen kerran, kun olin katkaisussa.Leppävaarassa v.1973 muistaakseni. Lääkityksenä ensimmäisenä päivänä 2x500mg Heminevrin Temcesic Diapam 3x10mg Yöksi Isonoxia. Avokatkaisussa sain yleensä reseptin missä oli 100kpl 10mg diapam 100kpl mandraxia.
        Hesassa 80-luvulla A-klinikalta annettiin mukaan 2viikon satsi mikä sisälsi Diapam 10mg 3x/vrk Sombutol (pentobarbituraatti) 100mg 1-2 kaps.iltaisin. Että sellaista ennen. Onneksi selvisin siitä helvetistä.


      • pelle
        eee kirjoitti:

        Se ei ole enää krapulaa jos siihen joutuu pameja ottamaan, tottahan pameja määrätään alkoholisteille eli toisinsanoen alkoholinarkkareille vieroitusoireisiin ja lievittämään juoppohuulluuskohtauksia.
        Mutta kankkunen tarkoittaa siis sitä kun on pää kipeä ja suussa paskanmaku, itsensä paskaksi juoneiden deekujen taudit on sitten asia erikseen.

        Älä sitten ensi kerralla ota sitä toista punaviinilasia niin ei tule kakkamakua suuhun.

        Äläkä puhu kankkusesta kun sinulla ei siitä kiirastulesta ole mitään tietoa!


    • kokenut

      jonkin aikaa, mutta elimistö kai tottuu ja apu katoo...

    • Nimetön

      Itse oon lääkäri ja käytän tarvittaessa esim. Diapamia krapulaan, tietysti krapularyypytkin auttvat, vaarana on vaan että niitä tulee liikaa otettua ja sitten tulee kahta kauheampi krapula.

      Diatsepaamilla on ns. leveä terapeuttinen spektri, eli sen haittavaikutukset ovat suhteellisen lieviä normaaliannoksilla, tollanen 30mg kerralla voi tosin aiheuttaa lievää 'huppelissa' olon tunnetta vielä jokunen päivä lääkkeen otonkin jälkeen koska lääkkeen puoliintumisaika on pitkä, jopa 70 tuntia. Joka tapauksessa parempi valinta kuin esim. tematsepaami jonka vaikutus saattaa olla liian raju paitsi jos sen ottaa jo illalla juominkejen loputtua, sitten toisen tabun herättyä aamulla, itse olen tosin em. menetelmällä kokeillut ainoastaan tsopiklonia (Imovane ym.) Ja hyvällä menestyksellä. Joskus paremman puutteessa kodeiinia sisältävä särky/yskänlääke riittävällä annoksella saattaa jkv lievittää oireita mutta ei ole läheskään verrattavissa bentsoihin. Ja parasetamoli alkoholi ei ole hyvä yhdistelmä maksan kannalta.

      • pelle

        Mulla oli toisen vaivan takia imovanea ja sen käytinkin tarpeeseen liskojen yön kyytipojaksi,eihän siitä nukkumisesta muuten mitään tule.


    • juoppo.fi

      En suosittele diapamia, parempi olisi 30mg Opamox
      heti aamuyöstä kun ensikerran herää!
      Ja sinkkitapletit toipumiseen.

    • hellu

      paras lääke kankkuseen on juoda piimää tai vettä ja LEVÄTÄ..sillä se lähtee....

      • carina-tv

        Jos on tieentahtoen hannkinut itselleen krapulan niin ei minkään logiikan mukaan kannata sitä vielä kovemmilla aineilla hoitaa. Alkoholista nyt kun tuntuu olevan vuososituhansien kokemus ja noista mömmöistä vasta muutaman kummenen. Diapam), Temesta, ja muut pitkävaikutteiset lääkkeet on mielestäni myrkkyä ja voi jopa johtaa lääkkeiden ja viinan sekakäyttöön(ja hyvin huomaamattomasti)
        Jos karpula: oksenna jos tuntuu niin pahalta, b-vitamiinia, vettä tai laimeaa mehua (maltodextriinia mukaan ehkä) -joitain suolasta ja enhkä jotain yrttiä voi polttaa hieman jos muu ei auta.


    • 420

      Erittäin hyväksi hallittuun tasoitukseen farmakologisen ja keulimisvaaran omaavan alkoholin sijaan on havaittu myös eräs Suomessa laiton yrtti, jonka pelkällä käytöllä ei edes pysty saavuttamaan krabbista. Piruuttanikaan en kerro tuon yrtin nimeä - joku voi vielä suuttua...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe