Minulla on Suomessa amk- tutkinto sosiaalialalta, mutta olen alkanut harkita alan vaihtoa ja mietin pitkään, että olisi kiva kouluttautua hierojaksi, se on kuitenkin raskasta työtä eikä siitä makseta kovin hyvin, joten nyt olen miettinyt, että voisin kouluttautua kiropraktikoksi usassa, koulutus kestää n. 4v. ja maksaa reilut 100 000 dollaria, tosin kiropraktikot tienaavat usassa erittäin hyvin, vuosipalkka on 100 000sta ylöspäin. Kiropraktikot saavat lääkäri tittelin, mutta pääsyvaatimukset kouluihin eivät yleensä ole kovinkaan korkeita. Kysyisinkin siis:
-Onko kenelläkään kokemuksia / vinkkejä Usassa opiskeluun tai kiropraktikon työstä?
-Onko Suomessa mahdollista saada suuri, noin 150 000 euron laina opiskelua varten tai mikä on suurin laina joka myönnetään? Säästöjä minulla ei juurikaan ole ja jos aloittaisin esim. ensi syksynä opinnot saisin varmaankin aivan max. 10 000 euroa säästettyä jos sitäkään...
Opiskelemaan Usaan
5
150
Vastaukset
- paljonpuuttuu
Voit unohtaa opinnot USAssa, jos ajattelit ne Kelan opintotuella maksaa. Opintolaina, siis se Kelan takaama, on parhaimmillaan 400 €/kk eli 3600 €/vuosi. Ulkomailla opiskeluun ehkä hiukan enemmän, siis hiukan enemmän, ei puhuta kymmenistä tuhansista eikä varsinkaan sadoista tuhansista.
- ksirp
Jos sinulla kerran on amk-tutkinto, niin tietänet, mitä suuruusluokkaa opintolainat ovat. Ei taida ihan riittää opiskeluun USA:ssa semmoiset rahat.
- 9-6
Opintolainaan saa kelalta 700€/kuukausi takauksen, lisäksi normaalin opintorahan sekä jotain tukea asumiseen. Lopulle rahoitukselle taitaa vaihtoehdot olla vähissä, joko pappa betalar tai sitten pankkilaina riittävin takauksin tai vakuuksin.
Oletko katsellut Euroopasta koulutuspaikkoja? - donoharm
https://en.wikipedia.org/wiki/Chiropractic_education
Tuossa nyt alkuun infoa. Kuinka on englantisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019