KATEUDEN SYNTI

Jeesus_on_Herra

KATEUDEN SYNTI

YLPEYDEN SYNNIN SEURALAISENA KULKEE HYVIN USEIN KATEUDEN SYNTI. OMASSA ERINOMAISUUDEN TUNTEESSA IHMINEN KOKEE, ETTÄ HÄN EI OLE SAANUT ITSELLEEN KAIKKEA SITÄ HYVÄÄ, MIKÄ HÄNEN OMAN ARVONSA MUKAISESTI KUULUISI. NIINPÄ HÄN ALKAA TAVOITELLA ITSELLEEN SELLAISIA OIKEUKSIA JA ETUUKSIA, JOITA MUILLA IHMISILLÄ JO ON, NIMENOMAAN SELLAISILLA IHMISILLÄ, JOTKA HÄNEN MIELESTÄÄN EIVÄT NIITÄ SYYSTÄ TAI TOISESTA LAINKAAN ANSAITSE. IHMISEN AJATELLESSA ITSESTÄÄN LIIKOJA, JOHTAA SE YLPEYTEEN JA YLPEYS JOHTAA KATEUTEEN. KATEUS TAAS JOHTAA KATKERUUTEEN, KATKERUUS JOHTAA VIHAAN JA VIHA PUOLESTAAN JOHTAA PILKKAAMISEEN JA VALHEEN PUHUMISEEN. LOPULTA IHMINEN SAATTAA TURVAUTUA KIEROUTEEN JA VILPPIIN, JOTTA HÄN VOISI TUHOTA YMPÄRILTÄÄN KAIKEN SEN, MINKÄ HÄN KOKEE UHKANA, JA MITÄ VIHAA.

PAHOLAINEN PYRKII JOHDATTAMAAN IHMISIÄ ENSISIJAISESTI AJATTELEMAAN ITSESTÄÄN ENEMMÄN KUIN ON SOPIVAA AJATELLA, KOSKA YLPEYDEN SYNTIIN LANKEAMISESTA ALKAA KEHITYS, JOKA JOHTAA IHMISEN LOPULTA TIEDOSTAMATTOMAAN ITSENSÄ TUHOAMISEEN, JA TOISAALTA JOSKUS JOPA TIETOISEEN TOIMINTAAN TOISTEN IHMISTEN TUHOAMISEKSI. TÄMÄN TAPAHTUESSA PAHOLAINEN ON JO SAANUT IHMISEN VALTAANSA JA PÄÄSSYT PÄÄMÄÄRÄÄNSÄ HÄNEN ELÄMÄSSÄÄN. PAHOLAINEN HALUAA TUHOTA KAIKEN, MITÄ HÄN VIHAA. JUMALAN IHMISET JA KAIKEN SEN HYVÄN, MITÄ JUMALA ON SAANUT HEIDÄN ELÄMÄSSÄÄN AIKAAN.

6

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus_on_Herra

"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

• Jeesus_on_Herra

Sananlaskut 6
      16. Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
      17. ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
      18. sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
      19. väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

• KateudenKryyni

Täällä yksi!! Olin ennen vaikeuksista huolimatta tyytyväinen, koin saaneni ansaitsemattomasti kaikkea hyvää, ystäviä,,perheen, aiton, talon. Arki ei kuiyenkaan ollut aina helppoa, vaan aivan tavallista. Välillä lapset sairasti, valvottiin ja itsekin sairsasti, mies oli paljon poissa. Välillä oli tahasta tiukkaa, mutta selvittiin ja olin tyytyväinen. En ollut kelekään kateelliinen, KUNNES sairastuin vaikeasti....tuista se lähti.
      En pysty liikkumaan missään, päivät on yhtä tuskaa ja sinnittelyä.. Lapset vielä alaikäisiä, mutta koululaisia.
      Tulin pikku hiljaa kateellisemmaksi ja kateellisemmaksi parhaimmalle ystävälleni. Hänellä niin moni asia paremmin. Mies auttaa kotona, heillä ei ole taloudellisia ongelmia, hän on aina terve. Jopa sekin alkoi ärsyttämään, kun puhuin hänelle puhelimessa maailman vaikeasta tilanteesta, jolloin hän sanoi, ettei halua ajatella tuollaisia, että pääasia, että omassa kotona kaikki on hyvin. Ajattelin, että ystäväni haluaa kulkea laput silmillä pumpulissa.
      Ystäväni on kobe menemään , ei jaksaa kauaa olla paikoillaam. Vaatii paljon ns laatuaikaa ja omaa aikaa, tuokin ärsytti, pidin häntä pinnallisena.
      En kuitenkaan ajattele, ettei hän olisi ansainnut tuota kaikkea, sikkä hän on ystävällinen ja huomaavainen ihmisiä kohtaan. Aivan barmasti hän on ansainnut tuin kaiken.
      Olen taistellut nyt pari vuotta tämän kateuteni kanssa. Ystäväni on alkanut etääntymään minusta. Tiedän,,että olen syyllinen. Olen pyytänyt tekstiviestillä anteeksi,,johon hän vastasi, että eipä mitään.
      Ennen olimme yhteydessä päivittäin. Laitoimme puolin ja toisin viestä tai soittelimme, välillä tapasimme. Nykyään olemme yhteydessä kerran viikossa, kun minä laitan viestiä. Ja syy on yksin minun.
      Aloin pitämään ystävääni nautinnon hakuisena.
      Paholainen noin sekoitti pääni, kun sairastuin.
      Yritän nyt tehdä työtä päästäkseni tästä kateudestani häntä kohtaan.
      Ahdistaa, kun pilasin suhteemme ja ahdistaa, kun olen niin huonossa fyysisseä kunnossa, että lapsetkin kärsii.
      tuntuu, että kaikki on vaikeaa. Vaikeinta on hyväksyä se, että lapset joutuvat sijaiskärsijän rooliin. Äitinä tuo ahdistaa kaikkein eniten.

• Jeesus_on_Herra
    • NedFlanders

Jeesus parantaa sinut. Kaikkea hyvää sinulle!

• olevapaa

Paholainen ja monet muut aivopöpöt. Ne on fiktiota, höpö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4814
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1742
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1592
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1554
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1428
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1177
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1109
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      66
      1058
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    Aihe