KATEUDEN SYNTI

Jeesus_on_Herra

KATEUDEN SYNTI

YLPEYDEN SYNNIN SEURALAISENA KULKEE HYVIN USEIN KATEUDEN SYNTI. OMASSA ERINOMAISUUDEN TUNTEESSA IHMINEN KOKEE, ETTÄ HÄN EI OLE SAANUT ITSELLEEN KAIKKEA SITÄ HYVÄÄ, MIKÄ HÄNEN OMAN ARVONSA MUKAISESTI KUULUISI. NIINPÄ HÄN ALKAA TAVOITELLA ITSELLEEN SELLAISIA OIKEUKSIA JA ETUUKSIA, JOITA MUILLA IHMISILLÄ JO ON, NIMENOMAAN SELLAISILLA IHMISILLÄ, JOTKA HÄNEN MIELESTÄÄN EIVÄT NIITÄ SYYSTÄ TAI TOISESTA LAINKAAN ANSAITSE. IHMISEN AJATELLESSA ITSESTÄÄN LIIKOJA, JOHTAA SE YLPEYTEEN JA YLPEYS JOHTAA KATEUTEEN. KATEUS TAAS JOHTAA KATKERUUTEEN, KATKERUUS JOHTAA VIHAAN JA VIHA PUOLESTAAN JOHTAA PILKKAAMISEEN JA VALHEEN PUHUMISEEN. LOPULTA IHMINEN SAATTAA TURVAUTUA KIEROUTEEN JA VILPPIIN, JOTTA HÄN VOISI TUHOTA YMPÄRILTÄÄN KAIKEN SEN, MINKÄ HÄN KOKEE UHKANA, JA MITÄ VIHAA.

PAHOLAINEN PYRKII JOHDATTAMAAN IHMISIÄ ENSISIJAISESTI AJATTELEMAAN ITSESTÄÄN ENEMMÄN KUIN ON SOPIVAA AJATELLA, KOSKA YLPEYDEN SYNTIIN LANKEAMISESTA ALKAA KEHITYS, JOKA JOHTAA IHMISEN LOPULTA TIEDOSTAMATTOMAAN ITSENSÄ TUHOAMISEEN, JA TOISAALTA JOSKUS JOPA TIETOISEEN TOIMINTAAN TOISTEN IHMISTEN TUHOAMISEKSI. TÄMÄN TAPAHTUESSA PAHOLAINEN ON JO SAANUT IHMISEN VALTAANSA JA PÄÄSSYT PÄÄMÄÄRÄÄNSÄ HÄNEN ELÄMÄSSÄÄN. PAHOLAINEN HALUAA TUHOTA KAIKEN, MITÄ HÄN VIHAA. JUMALAN IHMISET JA KAIKEN SEN HYVÄN, MITÄ JUMALA ON SAANUT HEIDÄN ELÄMÄSSÄÄN AIKAAN.

6

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus_on_Herra

      "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

    • Jeesus_on_Herra

      Sananlaskut 6
      16. Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
      17. ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
      18. sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
      19. väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

    • KateudenKryyni

      Täällä yksi!! Olin ennen vaikeuksista huolimatta tyytyväinen, koin saaneni ansaitsemattomasti kaikkea hyvää, ystäviä,,perheen, aiton, talon. Arki ei kuiyenkaan ollut aina helppoa, vaan aivan tavallista. Välillä lapset sairasti, valvottiin ja itsekin sairsasti, mies oli paljon poissa. Välillä oli tahasta tiukkaa, mutta selvittiin ja olin tyytyväinen. En ollut kelekään kateelliinen, KUNNES sairastuin vaikeasti....tuista se lähti.
      En pysty liikkumaan missään, päivät on yhtä tuskaa ja sinnittelyä.. Lapset vielä alaikäisiä, mutta koululaisia.
      Tulin pikku hiljaa kateellisemmaksi ja kateellisemmaksi parhaimmalle ystävälleni. Hänellä niin moni asia paremmin. Mies auttaa kotona, heillä ei ole taloudellisia ongelmia, hän on aina terve. Jopa sekin alkoi ärsyttämään, kun puhuin hänelle puhelimessa maailman vaikeasta tilanteesta, jolloin hän sanoi, ettei halua ajatella tuollaisia, että pääasia, että omassa kotona kaikki on hyvin. Ajattelin, että ystäväni haluaa kulkea laput silmillä pumpulissa.
      Ystäväni on kobe menemään , ei jaksaa kauaa olla paikoillaam. Vaatii paljon ns laatuaikaa ja omaa aikaa, tuokin ärsytti, pidin häntä pinnallisena.
      En kuitenkaan ajattele, ettei hän olisi ansainnut tuota kaikkea, sikkä hän on ystävällinen ja huomaavainen ihmisiä kohtaan. Aivan barmasti hän on ansainnut tuin kaiken.
      Olen taistellut nyt pari vuotta tämän kateuteni kanssa. Ystäväni on alkanut etääntymään minusta. Tiedän,,että olen syyllinen. Olen pyytänyt tekstiviestillä anteeksi,,johon hän vastasi, että eipä mitään.
      Ennen olimme yhteydessä päivittäin. Laitoimme puolin ja toisin viestä tai soittelimme, välillä tapasimme. Nykyään olemme yhteydessä kerran viikossa, kun minä laitan viestiä. Ja syy on yksin minun.
      Aloin pitämään ystävääni nautinnon hakuisena.
      Paholainen noin sekoitti pääni, kun sairastuin.
      Yritän nyt tehdä työtä päästäkseni tästä kateudestani häntä kohtaan.
      Ahdistaa, kun pilasin suhteemme ja ahdistaa, kun olen niin huonossa fyysisseä kunnossa, että lapsetkin kärsii.
      tuntuu, että kaikki on vaikeaa. Vaikeinta on hyväksyä se, että lapset joutuvat sijaiskärsijän rooliin. Äitinä tuo ahdistaa kaikkein eniten.

    • Jeesus_on_Herra
    • NedFlanders

      Jeesus parantaa sinut. Kaikkea hyvää sinulle!

    • olevapaa

      Paholainen ja monet muut aivopöpöt. Ne on fiktiota, höpö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe