Mahtava homma, että suomenvirolainen Mikael Gabriel on noussut ihan eturivin artistiksi Suomessa. Vaan kyllähän virolaisten sijoitukset Euroviisuissakin ovat keskimäärin suomalaisia parempia.
Mikael Gabriel
3
151
Vastaukset
- AllanVainola
Eturivin ja eturivin... :D Ehkei ihan niin.
Millainen musiikkielämä Virossa muuten oli vaikkapa 70-80-luvuilla? Silloin Suomessa sävellettiin ja soitettiin radiossa ja tanssilavoilla hyviä iskelmiä ja pop-musiikkia. Ja oli tietenkin Dingo, mistä virolaisetkin saivat jonkinlaisen käsityksen salaisten antenniviritelmiensä avulla. Neuvostoliittohan yritti häiritä signaaleja Suomesta.
Ehkäpä parhaat sävellykset tehtiinkin muutama vuosikymmen sitten Suomessa ja muualla vapaassa maailmassa.
Millaista oli neuvostoliittolainen musiikki? Rajoittuiko virolaisten musiikki pelkästään laululavalla kuorossa joikailtuihin isänmaallisiin työväen lauluihin ja Neuvostoliittoa ihannoiviin sävelmiin? Rienasivatko virolaiset lauluissaan länsimaisia kapitalisteja?
Hevimusiikin kuuntelua yksikään virolainen ei liene uskaltanut harjoittaa vaikka olisi saanut sitä toisinaan lyhytaaltolähetyksinä esimerkiksi Radio Free Europesta tai Suomesta, siitä olisi joutunut Siperiaan. - hehhhhee
Virolle tule yksi surkea säälivoitto euroviisuissa muiden entisten neuvostoslummien tapaan.
- 22233377
Se ei muuten maan taloutta mitenkään hetkauta jos vaikka menestystä pop-tai muina laulajina on tai sitten ei ole.
Musiikkipuolella ja lauluissa on kyllä menty alas näiden nykyisten elämän tuskaansa höpöttävien rap-laulajien kanssa. Ei ne ole nämä rap-jutut enää minkäänlaista musiikkia, enkä ainakaan minä jaksa yhtään niitä kuunnella.
Olen audiopuolen juttuja elektroniikka-tasolla paljonkin miettinyt ja analysoinut. Se äkkiseltään ihmetyttää miten ylipäätänsä tällaiselle audiospektrille loputtomasti uudenlaisia musiikkikappaleita voi mahtua, sävelmiä ja niille laulujen sanoituksia kun on tehty ajan saatossa jo erinäisen monia miljoonia, miljardejakin. Mutta kyllä sitä ihan periaatteessakin todella loputtomasti erilaista ja uutta ennen kuulumatonta jo tällaisellekkin hyvin rajoitetulle spektrille mahtuu. Ja tämän päälle kokonaan oma lukunsa on ajan kulttuuriin sidotut tulkinnat vaikkapa näistä laulujen sanojen höpinöistä, eli tästäkin vielä tulee lisää tulkintoja jokaisen yhden samanlaisen kappaleenkin samanlaisine sanoituksineen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368