kaupanteon vaiheet

kauppakirja

Mitkä on kiinteistökaupan vaiheet kun ei ole välittäjää mukana? tehdäänkö ensin kauppakirjat esim. lakimiehen kanssa ja sitten pankkiin? Vai ensin pankkiin ja sitten kauppakirjat?

4

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys on raha- ja maksujärjestelyistä. Ellei raha siirry kauppakirjan allekirjoittamisessa, kauppakirjaan on laitettava omistuksenpidätysehto eli että omistusoikeus kohteeseen siirtyy kauppahinnan maksulla. Joka tapauksessa täytyy varmistaa, että ostajalla on esimerkiksi pankin lainapäätös ja rahat on heti kaupanteon yhteydessä tai välittömästi sen jälkeen siirrettävissä myyjälle.
      .
      Kun ostaa asunto-osakkeen ilman kiinteistönvälittäjää, täytyy itse maksaa varainsiirtovero ja tehdä varainsiirtoveroilmoitus (ei kiinteistönkaupoista) Verohallinnolle.
      .
      http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/vh_6012_2015/index.html

• kiinteistönostaja2013

No vaikkapa näin. Jos tarjous hyväksytty ja kuntotarkistus rakennukselle suoritettu niin sitten varataan aika pankille. Ensi ostajan missä kenties jo edellisen asunnon laina on ja pankki kuittaa sen asunnon rahat jäännösvelkoihin ja siirtää loput lisälainan myyjän pankille. Seuraavaksi myyjän pankille missä tapaavat myyjä, ostaja ,kauppaa hoitava pankkivirkailija sekä maistraatin lakimies joka tekee kaupanvahvistuksen jotta kiinteistölle voidaan tehdä lainhuuto. Kauppakirjat allekirjoitetaan ja samalla siirtyy rahat myyjälle. Kaikki kättelee toisiaan ja astuvat ulos huoneesta. Kiinteistö on siinä vaiheessa ostajan. Josta tietenkin osa pankin vakuutena. Lopuksi muuta tai remontti mikäli tarvetta on.

• Toi5

Miten ensiasunnon ostajalla voi olla edellisen asunnon lainaa? Voit tietenkin tarkoittaa, että voi olla ns. ASP ensiasunnon ostaja, kun on omistanut enintään 49% aiemmasta asunnosta, ja pankki kuittaa sen jäännösvelat, tätäkö erikoistapausta tarkoitit. Olisi hyvä, jos esimerkkeinä käytetään yleisimpiä tapauksia eikä marginaaliryhmiä.

• Jykä100

Lainaan tätä ketjua ja kysyn pitääkö ilmoittaa jonnekkin virastoon asunto-osakkeen ostosta.
      Elikkä kaupat on tehty, verotoimistossa käyty ja laput viety isännöitsijälle.
      Onko vielä joku paikka minne pitää ilmoittaa tai viedä papereita?
      Eikös isännöitsijä hoida osakkaaksi kirjaamisen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      55
      3654
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe