kaupanteon vaiheet

kauppakirja

Mitkä on kiinteistökaupan vaiheet kun ei ole välittäjää mukana? tehdäänkö ensin kauppakirjat esim. lakimiehen kanssa ja sitten pankkiin? Vai ensin pankkiin ja sitten kauppakirjat?

4

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys on raha- ja maksujärjestelyistä. Ellei raha siirry kauppakirjan allekirjoittamisessa, kauppakirjaan on laitettava omistuksenpidätysehto eli että omistusoikeus kohteeseen siirtyy kauppahinnan maksulla. Joka tapauksessa täytyy varmistaa, että ostajalla on esimerkiksi pankin lainapäätös ja rahat on heti kaupanteon yhteydessä tai välittömästi sen jälkeen siirrettävissä myyjälle.
      .
      Kun ostaa asunto-osakkeen ilman kiinteistönvälittäjää, täytyy itse maksaa varainsiirtovero ja tehdä varainsiirtoveroilmoitus (ei kiinteistönkaupoista) Verohallinnolle.
      .
      http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/vh_6012_2015/index.html

• kiinteistönostaja2013

No vaikkapa näin. Jos tarjous hyväksytty ja kuntotarkistus rakennukselle suoritettu niin sitten varataan aika pankille. Ensi ostajan missä kenties jo edellisen asunnon laina on ja pankki kuittaa sen asunnon rahat jäännösvelkoihin ja siirtää loput lisälainan myyjän pankille. Seuraavaksi myyjän pankille missä tapaavat myyjä, ostaja ,kauppaa hoitava pankkivirkailija sekä maistraatin lakimies joka tekee kaupanvahvistuksen jotta kiinteistölle voidaan tehdä lainhuuto. Kauppakirjat allekirjoitetaan ja samalla siirtyy rahat myyjälle. Kaikki kättelee toisiaan ja astuvat ulos huoneesta. Kiinteistö on siinä vaiheessa ostajan. Josta tietenkin osa pankin vakuutena. Lopuksi muuta tai remontti mikäli tarvetta on.

• Toi5

Miten ensiasunnon ostajalla voi olla edellisen asunnon lainaa? Voit tietenkin tarkoittaa, että voi olla ns. ASP ensiasunnon ostaja, kun on omistanut enintään 49% aiemmasta asunnosta, ja pankki kuittaa sen jäännösvelat, tätäkö erikoistapausta tarkoitit. Olisi hyvä, jos esimerkkeinä käytetään yleisimpiä tapauksia eikä marginaaliryhmiä.

• Jykä100

Lainaan tätä ketjua ja kysyn pitääkö ilmoittaa jonnekkin virastoon asunto-osakkeen ostosta.
      Elikkä kaupat on tehty, verotoimistossa käyty ja laput viety isännöitsijälle.
      Onko vielä joku paikka minne pitää ilmoittaa tai viedä papereita?
      Eikös isännöitsijä hoida osakkaaksi kirjaamisen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe