joka on kuitenkin läheisyydenkaipuinen ja haluaisi parisuhteen.
Aseksuaalisuutta ei mielestäni käsitellä mediassa tarpeeksi ja onkin hankalaa tuoda oma "suuntautumisensa" julki ihmisille. Kovin moni ei myöskään ymmärrä, ettei joku vaan aivan oikeasti halua seksiä - kun "silleenhän ne parisuhteetkin alkavat". Itseäni tuollainen ajatus vain kuvottaa.
Kukin saa nautintonsa mistä saa, mutta itse koen seksin vain sotkuisena ja epämiellyttävänä.
Normaalisti olen tässä asiassa itsestäni hyvin hiljaa, etteivät sentään jälkeenjääneenä pitäisi.
Läheosyydenkaipuun tunne ja aito yksinäisyys kuitenkin tekevät kipeää.
On ikävää olla aseksuaali
10
95
Vastaukset
- 12344321
Varmaan sitten pitäisi löytää toinen aseksuaali sitten, ihmiset kun yleensä tykkää orgasmeista ja seksistä.
- Vaihtoehto2
Tai etsit miehen joka ei pysty harrastaa seksiä??
- OleSellainenKuinOlet
Kaikki saa olla just sitä mitä on, se on lähtökohta ja pitää ollakin, mutta miksi sinä pidät seksiä "epämiellyttävänä ja sotkuisena"? Onko kuitenkin jokin tiedostamaton klikki henkisellä tai psyykkisellä puolella, jota olet "ratkaissut" itse aseksuaaliseksi? Kannattaa miettiä tarkoin ja minusta sinun kannattaisi mennä juttelemaan asiantuntijan kanssa vaikka edes muutaman kerran, selvittääksesi onko oikeasti kysymys aseksuaalisuudesta vai kenties jostain muusta. Et sinä ainakaan siitä mitään häviä, koska oli mikä oli niin kaikki on osa sinua ja sitä pitää tai kannattaa hyväksyä itsessään ja myös osoittaa muille, että "parempi hyväksyä tai sitten häivy". Ei kenenkään pidä ympäröidä itseään ihmisillä, jotka eivät hyväksy ihmistä sellaisenaan kuin hän on. Asia erikseen on tietysti se, että täytyy myös itse tiedostaa omat heikkoudet ja vahvuudet ja kehittää ja vahvistaa niitä, ja tietysti myös ITSE hyväksyä toiset sellaisenaan kuin he ovat. Kahdenkauppa. Ei voi vaatia vain muilta ja itse sitten olla tai olla olematta kunnioittamatta muita. Tämä siis pätee kaikille, en juuri tarkoita sinua, varmasti osaat hyväksyä myös muita ainutlaatuisina persoonaanaan.
- EnOleIhanVarma
onko A-seksuaalitkin mukana Pridekulkueessa?? Sain (otin vastaan kun muutkin) kesällä kulkueessa mukana olleelta esitteen, jossa kerrottiin enemmän tästä "taipumuksesta". Se unohtui pitkäksi ajaksi laukkuun ja putosi sitten sieltä töissä lattiallekin etsiessäni laukusta jotakin. :/
Jos jotakin lohduttaa tieto niin noin prosentti Britannian väestöstä on kuulema aseksuaaleja. Lue seuraava niin voi helpottaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Asexuality
Tietysti se voi olla vaikeaa, että haluaa läheisyyden ja parisuhteen. Voin lohduttaa sen, että ehkä vanhemmalla iällä miehet/naiset eivät niin pajon seksiin perusta eli yli 70-vuotiaana teoriassa voi saada seksuaalittoman parisuhteen. Ilmeisesti olet nainen mihin "N" kirjaimen perustaalla. Ehkä et voi helposti saavuttaa parisuhdetta, sillä eivät miehet naisen kanssa halua yleisesti elää seksittä, mutta kenties voit rakentaa ystävyysuhteen, jossa voi olla jotain läheisyyttä vastakkaiseen sukupuoleen. Kristittyjen Raamatusta on jäänyt mieleen se, että "jos kolkutat niin sinulle avataan & eihän kukaan anna lapselleen kiveä, jos hän pyytää leipää" - jotain tuonlaista siellä sanotaan. Kolkuta niin sinulle avataan? Ehkä sinun pitää uskoa ja löytää ystävyyttä. Voi se olla samankin sukupuolen ystävä, joka halaa, jos sinä kerrot sen, että kaipaat läheisyyttä. Kaikki kaipuu ei koskaan täyty, mutta jotakin voit yrittää ja uskoa parempaan tulevaan! :) Minkä ikäinen olet?
Onnea elämään! :D- mietitäänpäs123
Kiusaajat taas aaialla.Taitaa olla paha olo sulla? Etkö saanut seksiä toivomaltasi.Se ei tee kenestäkään lorttoa tai a-seksuaalia.
- vähänsamatajatuksetm
Masturboitko kuitenkin?
- nohitto
On meitä miehiäkin, mutta en käsitä miksi sitä pitäisi mediassa puhua? Jokainen on semmoinen kuin on ja jokaiselle on se toinen kunhan löytää sen ja piste.
Kirjoituksestasi osui silmääni sanat; sotkuisena ja epämiellyttävänä.
Koska juuri noita sanoja vaimoni on käyttänyt, kun olemme yrittäneet keskustella hänen haluttomuudestaan.
Hän kyllä nauttii seksistä, saa orgasmeja, mutta ei pidä nautintoa sen vaivan ja sotkun arvoisena.
Tuota on nyt jatkunut jo n. 15 vuotta ja välillä kokonaan ilman seksiä useita vuosia.
Mutta ei vaimoni myöskään kaipaa läheisyyttä ja nykyään nukummekin jo eri huoneissa.
Voisiko vaimoni olla aseksuaali?- niiiiiiiiiiiin
teidän a-seksuaalien pitäisi perustaa joku ryhmä nettiin, missä löydätte sitten toisenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510272
- 816863
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon444964- 614567
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella724296Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme333873- 472888
- 362675
- 402310
- 2161912