Kun ranta alkaa hyytyä kannattaa ottaa mallia seuraavasta. Ei ole mitään kiirettä nostaa venettä vielä:
https://www.youtube.com/watch?v=iPKXxrc_k78
Purjehdus on nautinto?
11
124
Vastaukset
- Veneessä
Tervemenoa vaan. Jäissä voi ajaa koneella niin kauan kun kulkee. Ainoastaan maali vähän saa skraadejä. Kylmä tuuli ja pakkanen tosin vie miehistöltä aika paljon energiaa. Noi on kaikki kokeiltu.
Taidan kuitenkin nostaa ennen jäitä vaikka onhan täällä aika hienoa lyhyestä päivästä huolimatta. En tahdo mitenkään viisastella, mutta tuohonkin hommaan sopisi paremmin moottoripurjehtija, vaikka tällainen teräksinen.
http://www.yachtsholland.com/yachts/11263-noordkaper-43- saviallinen.avolaismies
Oletko muuten sinä asuntoveneilijä ikinä purjehtinut itse purjeveneellä?
En ole purjehtinut, mutta kyydissä olen monet kerrat ollut, enimmäkseen katamaraaneissa ison veden tuolla puolen.
Ja onhan minulla Klepperiin tuo purjevarustus. Sitä ei kai purjehtimiseksi voi sanoa, mutta mukavaa retkeilyä se on. Mieli tanssahtelee valssin tahdissa.
https://www.youtube.com/watch?v=3ntblwQ2N1IAika vanhahan se oikeastaan on, siis tuo firman ensimmäinen kajakki. Minä ostin vehkeen kun kyllästyin melomaan pitkiä selkiä. Mieluummin lastaan kamppeen autoon ja näen kokoamisen ja purkamisen vaivan kuin melon pitkin selkää.
Sitä se ikääntyminen teettää. En ole kajakissa perillä ennen oikeita maisemia. Suuret selät eivät kuulu suosikkeihini.- etniinasiallinen
AsiallinenSavolaismies kirjoitti:
En ole purjehtinut, mutta kyydissä olen monet kerrat ollut, enimmäkseen katamaraaneissa ison veden tuolla puolen.
Ja onhan minulla Klepperiin tuo purjevarustus. Sitä ei kai purjehtimiseksi voi sanoa, mutta mukavaa retkeilyä se on. Mieli tanssahtelee valssin tahdissa.
https://www.youtube.com/watch?v=3ntblwQ2N1IMinäkin olen ollut monessa laivassa matkustajana, joten tietenkin tiedän, millaisessa laivassa miehistön sopisi paremmin olla. Näin sinäkin tiedät, millaisella veneellä muiden tulisi liikkua.
Täysin omasta näkökulmastasi ehdotat kaikille muille samaa näkökulmaa ainoana oikeana. Siksi viisastelet, vaikka et haluaisi. Kysymys on siitä, että minä kerron totuuden. Purjehtijoista lähes kaikki käyttävät venettään moottoripurjehtijana. Silti he eivät suostu ostamaan moottoripurjehtijaa, koska ylpeys ei anna periksi.
Sitten hytistään kylmässä, lyhennetään kautta ja ajellaan koneella, jotta ehtisi saamaan hyvän paikan alkuiltapäivästä.- Kakskytöseitsemän
Näen Suomenlahdella moninkertaisesti enemmän purjeilla kuin koneella eteneviä pursia - poislukien tilanteet, jossa ei juuri tuule. Väite siitä että useimmat purjehtijat käyttävät veneitään moottoripurjehtijojna ei pitäne paikkaansa.
Näköharhasi saattaa selittyä sillä, että asemapaikkasi on väittämäsi mukaan Saimaalla. Siellä koneajoa esiintyy toki enemmän, kun ei ole viljalti sopivia tuulia, tai riittävästi tilaa. Itse etenin purjeilla sielläkin.
Tarpeelle avautua muiden veneilytottumukdista en keksi selitystä. - sillälailla_
Kakskytöseitsemän kirjoitti:
Näen Suomenlahdella moninkertaisesti enemmän purjeilla kuin koneella eteneviä pursia - poislukien tilanteet, jossa ei juuri tuule. Väite siitä että useimmat purjehtijat käyttävät veneitään moottoripurjehtijojna ei pitäne paikkaansa.
Näköharhasi saattaa selittyä sillä, että asemapaikkasi on väittämäsi mukaan Saimaalla. Siellä koneajoa esiintyy toki enemmän, kun ei ole viljalti sopivia tuulia, tai riittävästi tilaa. Itse etenin purjeilla sielläkin.
Tarpeelle avautua muiden veneilytottumukdista en keksi selitystä.Järvillä ja merelläkin sisimmillä väylillä ajetaan usein koneella edellämainituista syistä. Savolainen taas perustaa näkemyksensä havaintoihin järviltä ja merien sisimmiltä väyliltä. Ensin tehdään hyvin rajoittuneita havaintoja ja sen päälle tehdään omien korvien välissä oletuksia muitten haluista. Rakennelma kruunataan vahvalla uskolla omasta asiallisuudesta.
- seilaanainavaan
Purjehdus on nautinto sille joka niin tuntee. Ei sitä ratkaise palstan dosentit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1307054Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654310Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen533432Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4913069Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932060Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361723Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201631- 911553
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751461Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151416