Kuinka monta kertaa

Jeesus mainitsi armon?

Tämähän on lestadiolaisilla ainut pinnalla pitävä oksa.

Kuinka monta kertaa Hän käski toimia, tehdä työtä pelastumisen eteen?

Tämä vie VL;ien mielestä helvettiin?

Kes.

26

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JudaBenHur

      Laskepa joutessas.
      Hus. Sika metsään, siis Hän. Hueman katsantoakin kaivataan, sillee eksekeettisesti konstekstejä vältellen.

      • Ei riitä vastukseksi tähän, ei edes ekaluokalle kouluun.

        Katsantokannalla on aina aihepiiri.


      • Wannabelestati

        Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta ja on vielä tänäkin päivänä!


      • Wannabelestati kirjoitti:

        Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta ja on vielä tänäkin päivänä!

        Väärä vastus? Kysyin, montako kertaa Jeesus sanoi sen sanan, armo?

        Jeesusken armo on vain Hänen omilleen, ei toisen, eli saatanan omille.

        Eikö yksikään lestadiolainen pysty vastaamaan kysymykseen.


    • Armo.Hornea

      Armonko? Liian helppo, 327 kertaa.

      • Mainitse yksi jae edes?

        Nimenomaan Jeesuksen sanomana.


    • eikoskaanei

      näin lestat aina toimii, eli kun joutuu ahtaalle paetaan ja ollaanhiljaa, mutta virheitä ei muuteta eikä vaellusta oikaista.

    • yritätsyöttääpaskaa

      Jeesus sanoo, mutta ei sinulle.
      Mark. 5:19
      Jeesus ei siihen suostunut vaan sanoi hänelle: "Mene kotiisi omaistesi luo ja kerro tästä suuresta teosta, jonka Herra on armossaan sinulle tehnyt."
      Heprealaiskirje varoittaa sinusta.
      Hepr. 13:9
      Älkää antako kaikenlaisten vieraiden oppien johtaa itseänne harhaan. Meidän sydämemme tulee vahvistua armosta, ei ruoista, jotka eivät ole ketään hyödyttäneet.

      • On totta, että Heprealaiskirje on omistettu meille juutalaisille, ei lahkolais- pakanoille.

        Helposti juutalainenkin voi mennä SRK;n ansaan.

        Taas Markus osoitti evankeliuminsa kaikille, myös pakanoille.

        Minä olen jo tehnyt tuon Markuksen kehotuksen.


      • kukasanoi_armossaan
        Kesitas kirjoitti:

        On totta, että Heprealaiskirje on omistettu meille juutalaisille, ei lahkolais- pakanoille.

        Helposti juutalainenkin voi mennä SRK;n ansaan.

        Taas Markus osoitti evankeliuminsa kaikille, myös pakanoille.

        Minä olen jo tehnyt tuon Markuksen kehotuksen.

        Markusko sinun mielestä sanoi:" jonka Herra on armossaan sinulle tehnyt."


      • kalevi__
        kukasanoi_armossaan kirjoitti:

        Markusko sinun mielestä sanoi:" jonka Herra on armossaan sinulle tehnyt."

        Iskikö helluntaivekkuliin mykkyys?? Missä kommentti viipyy?


      • kalevi__ kirjoitti:

        Iskikö helluntaivekkuliin mykkyys?? Missä kommentti viipyy?

        Mistä kommentti?


      • kalevi__
        Kesitas kirjoitti:

        Mistä kommentti?

        Nimimerkille "kukasanoi_armossaan".


    • Kesitas_on

      tässäkin ketjussa tehnyt kaikki mahdollset ja mahdottomat temput, jotenka kenellekään ei lene jäänyt epäselväksi, että nyt Jumala on mieltynyt häneen?

      Kysyisinkin Kesitakselta, mitä ihminen oikeasti muka voisi tehdä miellittääkseen Jumalaa?

      • Ottaa vastaan Hänen lähettämä Poika, Lupaus josta tuli Messias.

        Hänelle Isä antoi vallan, ja vetää niin Sinua kun minuakin, aina lähemmäksi Häntä.

        Kes


    • jnjnunpåoämä

      Tässä ne ovat:

      Luukkaan evankeliumi:
      1:28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
      1:30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
      2:40 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä.
      2:52 Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä.
      4:22 Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
      18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

      Johanneksen evankeliumi:
      1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. >> Jakeen lisätiedot
      1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

      Sen lisäksi kristittyjen rikollisuuden herra jumalien oppin mukaan usein, ehkä noin 100 kertaa eksytys opeissaan... niinku muka papilla tai rikollisuuden rippi isällä olis oikeutta... Armon jako oikeutta ei ole muilla kuin Jumalan Valtakunnalla!

      • Ei yhtään sanaa ARMO.

        Kaikki taitettuja joka tarkoittaa aivan jotain muuta.

        Tarkkuutta.


      • hulluntaivekkulille
        Kesitas kirjoitti:

        Ei yhtään sanaa ARMO.

        Kaikki taitettuja joka tarkoittaa aivan jotain muuta.

        Tarkkuutta.

        Mitähän sairas helluntaivejari hakee, kun etsii sanaa armo perusmuodossa Jeesuksen sanomana. Sinuun on mennyt saatana perusmuodossa ja buustaa sinua tahtonsa jälkeen tuomaan saastaasi esiin.


      • Pinnasänky
        hulluntaivekkulille kirjoitti:

        Mitähän sairas helluntaivejari hakee, kun etsii sanaa armo perusmuodossa Jeesuksen sanomana. Sinuun on mennyt saatana perusmuodossa ja buustaa sinua tahtonsa jälkeen tuomaan saastaasi esiin.

        Eikö löytynyt, perusmuodossa?

        Ei varmaan, kun ei ole Raamattua


      • yousucks
        Pinnasänky kirjoitti:

        Eikö löytynyt, perusmuodossa?

        Ei varmaan, kun ei ole Raamattua

        Helluntaisaastaa komppaa.


    • lokijuijhu8h

      Eiköhän ainakin yksi lestadiolainen jää ilman armoa oppiensa mukaan Jeesusta pilkaten lahtarina teurastavien opein:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
      "TEU.
      2.4.2012 09:30
      2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
      JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
      HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

      luterilainen se on lestadiolainenkin....
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
      "Kiva kun olit tarkkana
      teuta 13.11.2010 14:18
      Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
      Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

      ...vaikka onkin rikollisuuden aivopestynä jumalan herrana paavin kanssa....
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
      "teuta
      8.8.2012 00:24
      Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

      • TEUTA007

        SE OLI 4 KERTAA , JOTKA JEESUS SANOI N E KERRAT ON ASIA ERIKSEEN , MUTTA NELJÄ KERTAA. .


      • Pinnasänky

        Mitä sanoi?

        Näyttää teuta siltä, että ole alkanut juomaan, paha juttu?


    • shitloppu

      Tais helluntaiveijari Kesitas joutua ansaan.

      • Pinnasänky

        Missä?


      • se_siitä_

        Siellä homon pinnasängyssä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe