Muuase harrastamiseen

hienoase

Miten muuaseeseen saa luvan ja mihin ampumiseen sellaista käytetään mutta miten sellaiseen saa luvan?Haluaisin lyhyen AR muuaseen ja liittyä johonkin seuraan samalla.

4

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älyätarvitaanvähäsen

Muuaseeseen ei voi saada lupaa, jos hoksottimet ei riitä anomusten lukemiseen.

• muuase

Kannattaisi ensin varmaan liittyä siihen "johonkin seuraan", miettiä mitä aseella haluaa tehdä ja mikä ase tähän tekemiseen "hyvin" sopii. Sitten vasta kannattaa alkaa valitsemaan asetta itselleen.

• hienoase

Sitähän minä tässä juuri ajan takaa millaiseen seuraan pitää liittyä saadakseen tuollaisen muuaseen.Kyllä joku osaa kertoa miten lupaa haetaan kun en itse sellaista ole aikaisemmin hakenut.
        Aseen olen ja valinnut ja tiedän minkä haluan mutta apua pitää saada luvan hakemisen kanssa.

• muuase

Kertoisitko mitä ajattelit sillä "muuaseella" tehdä? Yleensä asetta hankittaessa päätetään ensin mihin tarkoitukseen ase hankitaan ja vasta sitten katsastetaan aseita.

Jos kirjoitat lupahakemukseen ammunnan harrastamisen "muuaseella", niin et lupaa sen hankkimiseen tule saamaan. Luvan saamisen ehtona on, että hankittavan aseen tulee hyvin soveltua käyttötarkoitukseensa. Eli tarvitset käyttötarkoituksen, johon "muuase" soveltuu hyvin eikä ole tarkoitukseen liian tulivoimainen taikka muuten huonosti sopiva. Koska "muuase" on myös ns. erva-ase, täytyy punnita voiko sen tilalla käyttää normaalia asetta ja onko jokin erityinen syy miksi "muuase" soveltuu käyttötarkoitukseensa paremmin kuin normaali ase.

Eli mitä ajattelit sillä "muuasella" tehdä ja miksi normaali ase ei sovellu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      183
      5037
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4428
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3127
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      256
      2997
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2912
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2521
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27