Minulla on ollut silloin tällöin rytmihäiriöitä noin 10 vuotta. Kaksi kertaa on otettu sydänfilmi sairaalassa, mutta eipä niitä just silloin ollut.
Nyt rytmihäiriöitä on lähes jatkuvasti. Ainakin päivittäin. Useimmiten niin että kun se alkaa, niin sitten sitä kestää pitkään. Voi tulla montakin kertaa minuutissa muljahdusten sarjana ja tuntitolkulla. Välillä en saa öisin nukuttua kun niin inhottavasti ja jatkuvasti jumpsuttelee. Tuntuu kuin sydän kulkisi harvinaisen kuoppaista tietää tai yrittäisi hypätä rinnasta ulos. Välillä pitää vetää henkeä syvään.
Puhuin tästä tk-lääkärilleni jokin aika takaperin, yhdessä kokemieni tasapaino-vaikeuksien kanssa. Lääkäri ei suostunut sanomaan tai tekemään mitään. Olen mielenterveyspotilas, joten hän siirsi suoraan kaiken syömieni lääkkeiden syyksi ja kehotti miettimään mikä on tärkeää. Minulla on ollut myös virtsatietulehduksen oireita, mutta hän ei määrännyt edes virtsakoetta, muusta hoidosta puhumattakaan.
Voinko luottaa siihen että sydämeni kestää noin kauheasta tökkimisestä huolimatta? Yksityiselle ei ole varaa mennä lääkäriin ja kunnallisessa eivät ota tosissaan mitään mitä sanon. Syömässäni lääkkeessä on sydämen vajaatoiminnan riski, mutta sehän ilmeisesti oirehtii muulla tavoin?
Kai minä haluaisin vaan tietää, milloin on pakko hankkiutua uudestaan lääkäriin? Olen vasta 35 ja elän stressiä lukuunottamatta terveellisesti, joten kyllä pumpun pitäisi vielä jaksaa.
Kysymys rytmihäiriöstä
Suruisasti
1
<50
Vastaukset
- Pekka-2-
Olen kuullut vähähiilydraattisen ruokavalion vaikuttavan myös rytmihäiriöihin posetiivisesti. Ehkä kannattaa tutustua ja kokeilla ennen kuin se on myöhäistä.
Viljatuotteet aiheuttaa erilaisia ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456