huolestuttaa

äiti

Jouduin alkuraskaudessa käyttämään kahtakin eri pahoinvointilääkettä voimakkaaseen raskauspahoinvointiin ja nyt luin internetistä, että lääkkeitä ei olisi saanut käyttää raskaana ollessa. Lääkäri, joka määräsi lääkkeeet, niin vakuutteli, että ihan terveitä lapsia on syntynyt. Nyt on alkanut mielessä pyörimään tuo "ihan terveitä". Olisikohan nuo lääkkeet voineet vaikuttaa lapsemme puheen kehitykseen, sillä lapsemme täyttää kohta 2 eikä puhu paljon.(ymmärtää kyllä puhetta)

4

964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti myös

Mitä sul 2 vuotias joka ei puhu minulla on 8 vuotias poika ja ei puhunu vielä 3 vuotiaana ja nyt puhuu ihan selvästi ja paremmin kun monet muut lapset.
      Älä huoli kyllä se teidän lapsi oppii ihan varmasti puhumaan ja voithan aina siitä neuvolassa puhua mikä huolestuttaa ne kyllä auttaa siellä kun vaan puhut avoimesti asiasta.

• Minukka82

jokainen lapsi kehittyy eri tahtiin, sanoo neuvolan tätit mitä tahansa.. minulla on poika joka alkaa hakea sanoja, mutta todella vähän.. hän on nyt 1,6v.. ja kaverini lapsi on hiukka yli 2v joka alkaa samalla tavalla hakemaan sanoja nyt. tuskin kukaan voi tarkasti määrittää milloin lapsi alkaa puhumaan. en sinuna olisi mitenkään huolissasi.. milloin muuten lapsesi alkoi kävelemään? sillä on kuulemma jotain yhteyksiä puhumaan oppimisella..

• äiti
        Minukka82 kirjoitti:

jokainen lapsi kehittyy eri tahtiin, sanoo neuvolan tätit mitä tahansa.. minulla on poika joka alkaa hakea sanoja, mutta todella vähän.. hän on nyt 1,6v.. ja kaverini lapsi on hiukka yli 2v joka alkaa samalla tavalla hakemaan sanoja nyt. tuskin kukaan voi tarkasti määrittää milloin lapsi alkaa puhumaan. en sinuna olisi mitenkään huolissasi.. milloin muuten lapsesi alkoi kävelemään? sillä on kuulemma jotain yhteyksiä puhumaan oppimisella..

Lapseni oppi kävelemään 1v1kk...

• Minukka82
        Minukka82 kirjoitti:

kyllä hän varmasti kohta aloitta puhumisen. en sinuna olisi vielä niin kovasti huolissaan ,mutta jos asia kovin vaivaa kannattaa todellakin kysyä neuvolassa asiasta tai vaikka joltain asiantuntijalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe