eikö kukaan osaa sanoa??

mie

minkä arvoisia ovat 1300 luvun hopearahat?

4

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska ei tiedä minkälaisista kolikoista on kyse.

      Tuohon esittämääsi kysymykseen voi vain vastata että: 1centistä tuhansiin euroihin.

      Kannattaa hieman tarkentaa kysymystä esim. tarkempi vuosiluku, kolikoiden kansallisuus (jos selvillä), sekä kuvailla minkälaisia ja missä kunnossa ovat.

      Itse en kyllä voi auttaa vaikka saisin tarkkaakin tietoa koska oma jonkinlainen tietämykseni kolikoista ja seteleistä rajoittuu 1700 luvusta eteenpäin.

      Tuossa nyt vielä linkki Ebay:ssä tuolta aikakaudelta myynnissä olevasta kolikosta: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=539&item=3950342610&rd=1&ssPageName=WD1V

      • mie

        ne ovat 1300 luvun alusta ruotsin vallankaappauksen ajalta kai? rahapaja monetan sivuilla oli vastaava! niissä oli sellainen risti takana ja kruunupäinen hemmo edessä... sanooko mitään?


      • mie kirjoitti:

        ne ovat 1300 luvun alusta ruotsin vallankaappauksen ajalta kai? rahapaja monetan sivuilla oli vastaava! niissä oli sellainen risti takana ja kruunupäinen hemmo edessä... sanooko mitään?

        roskapaja monetan tarjouksia.


        Lainaus monetan sivuilta.

        Saat kaksi Brysselin rahalöydön alkuperäistä sterling-rahaa niille erikseen suunnitellussa keräilykotelossa. Rahat ovat 92,5% hopeaa. Lisäksi saat molemmille rahoille aitous- ja omistustodistukset. Hinta kokoelmalle on 395 euroa, posti- ja vakuutuskuluja ei veloiteta.


        Kukahan tuonkin hopeapitoisuuden on todennut. Aitoustodistus, joopa joo, hieno oikein kirjapainossa kovan tarjouskilpailun jälkeen painatettu pahvin palanen, jolla arvoa saman verran kuin viikon yhtäjaksoisesti käytössä olleilla tennis-sukilla.

        Omistustodistus vielä mukaan (just joo).

        En nyt viitsinyt ruveta etsimään, mutta luultavasti tälläkin hetkellä noita samoja "harvinaisuuksia" kaupataan ainakin Ebay:ssä 1/5 osaan tuosta paskapajan hinnasta.


      • Numismaatikko
        cevy kirjoitti:

        roskapaja monetan tarjouksia.


        Lainaus monetan sivuilta.

        Saat kaksi Brysselin rahalöydön alkuperäistä sterling-rahaa niille erikseen suunnitellussa keräilykotelossa. Rahat ovat 92,5% hopeaa. Lisäksi saat molemmille rahoille aitous- ja omistustodistukset. Hinta kokoelmalle on 395 euroa, posti- ja vakuutuskuluja ei veloiteta.


        Kukahan tuonkin hopeapitoisuuden on todennut. Aitoustodistus, joopa joo, hieno oikein kirjapainossa kovan tarjouskilpailun jälkeen painatettu pahvin palanen, jolla arvoa saman verran kuin viikon yhtäjaksoisesti käytössä olleilla tennis-sukilla.

        Omistustodistus vielä mukaan (just joo).

        En nyt viitsinyt ruveta etsimään, mutta luultavasti tälläkin hetkellä noita samoja "harvinaisuuksia" kaupataan ainakin Ebay:ssä 1/5 osaan tuosta paskapajan hinnasta.

        Cevy on aivan oikeassa.
        Monetan "Brysseli" kolikoiden hinta on täysin ufomainen - 1/5 olisi aika lähellä oikeata arvoa moisille kolikoille.
        Sitten tuo sinun kolikkosi arvo, noin hatarilla tiedoilla (joku hemmo ja risti ja mahdollisesti Ruotsi) ei kannata yrittääkään arvioida sinun kolikkosi arvo.
        Vastauksen saat kun lähetät kolikostasi hyvän kuvan Suomen Numismaattiselle Yhdistykselle, linkki http://www.snynumis.fi tai suoraan palaute sivun kautta http://www.snynumis.fi/palaute/palaute.htm. Palvelu on maksuton.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe