minkä arvoisia ovat 1300 luvun hopearahat?
eikö kukaan osaa sanoa??
4
507
Vastaukset
Koska ei tiedä minkälaisista kolikoista on kyse.
Tuohon esittämääsi kysymykseen voi vain vastata että: 1centistä tuhansiin euroihin.
Kannattaa hieman tarkentaa kysymystä esim. tarkempi vuosiluku, kolikoiden kansallisuus (jos selvillä), sekä kuvailla minkälaisia ja missä kunnossa ovat.
Itse en kyllä voi auttaa vaikka saisin tarkkaakin tietoa koska oma jonkinlainen tietämykseni kolikoista ja seteleistä rajoittuu 1700 luvusta eteenpäin.
Tuossa nyt vielä linkki Ebay:ssä tuolta aikakaudelta myynnissä olevasta kolikosta: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=539&item=3950342610&rd=1&ssPageName=WD1V- mie
ne ovat 1300 luvun alusta ruotsin vallankaappauksen ajalta kai? rahapaja monetan sivuilla oli vastaava! niissä oli sellainen risti takana ja kruunupäinen hemmo edessä... sanooko mitään?
mie kirjoitti:
ne ovat 1300 luvun alusta ruotsin vallankaappauksen ajalta kai? rahapaja monetan sivuilla oli vastaava! niissä oli sellainen risti takana ja kruunupäinen hemmo edessä... sanooko mitään?
roskapaja monetan tarjouksia.
Lainaus monetan sivuilta.
Saat kaksi Brysselin rahalöydön alkuperäistä sterling-rahaa niille erikseen suunnitellussa keräilykotelossa. Rahat ovat 92,5% hopeaa. Lisäksi saat molemmille rahoille aitous- ja omistustodistukset. Hinta kokoelmalle on 395 euroa, posti- ja vakuutuskuluja ei veloiteta.
Kukahan tuonkin hopeapitoisuuden on todennut. Aitoustodistus, joopa joo, hieno oikein kirjapainossa kovan tarjouskilpailun jälkeen painatettu pahvin palanen, jolla arvoa saman verran kuin viikon yhtäjaksoisesti käytössä olleilla tennis-sukilla.
Omistustodistus vielä mukaan (just joo).
En nyt viitsinyt ruveta etsimään, mutta luultavasti tälläkin hetkellä noita samoja "harvinaisuuksia" kaupataan ainakin Ebay:ssä 1/5 osaan tuosta paskapajan hinnasta.- Numismaatikko
cevy kirjoitti:
roskapaja monetan tarjouksia.
Lainaus monetan sivuilta.
Saat kaksi Brysselin rahalöydön alkuperäistä sterling-rahaa niille erikseen suunnitellussa keräilykotelossa. Rahat ovat 92,5% hopeaa. Lisäksi saat molemmille rahoille aitous- ja omistustodistukset. Hinta kokoelmalle on 395 euroa, posti- ja vakuutuskuluja ei veloiteta.
Kukahan tuonkin hopeapitoisuuden on todennut. Aitoustodistus, joopa joo, hieno oikein kirjapainossa kovan tarjouskilpailun jälkeen painatettu pahvin palanen, jolla arvoa saman verran kuin viikon yhtäjaksoisesti käytössä olleilla tennis-sukilla.
Omistustodistus vielä mukaan (just joo).
En nyt viitsinyt ruveta etsimään, mutta luultavasti tälläkin hetkellä noita samoja "harvinaisuuksia" kaupataan ainakin Ebay:ssä 1/5 osaan tuosta paskapajan hinnasta.Cevy on aivan oikeassa.
Monetan "Brysseli" kolikoiden hinta on täysin ufomainen - 1/5 olisi aika lähellä oikeata arvoa moisille kolikoille.
Sitten tuo sinun kolikkosi arvo, noin hatarilla tiedoilla (joku hemmo ja risti ja mahdollisesti Ruotsi) ei kannata yrittääkään arvioida sinun kolikkosi arvo.
Vastauksen saat kun lähetät kolikostasi hyvän kuvan Suomen Numismaattiselle Yhdistykselle, linkki http://www.snynumis.fi tai suoraan palaute sivun kautta http://www.snynumis.fi/palaute/palaute.htm. Palvelu on maksuton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1021072
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614