Olen 9 -luokkaa käyvä tyttö, enkä lukioon ainakaan mee peruskoulun jälkeen, kun ei ole oikein lukupäätä. Olen taiteellinen, harrastan valokuvausta ja piirustusta ja itse tahtosin media-assistentin koulutukseen, mutta mulle on sanottu että lähihoitajana työllistyy paremmin ja perhe tuputtaa lähihoitajan koulutusta.
Ennen kuin teen päätöksiä, niin kiinnostaisi myös tietää, että mitä näissä ammateissa tienataan. Mikä on media-assitentin ja lähihoitajan palkka?
Entä mihin kaikkialle media-assitentti voi työllistyä?
Mihin lähihoitaja voi työllistyä? Kaveri sanoi että lähihoitajat pyyhkii sairaalassa tai päiväkodissa pyllyjä. Joo on se tärkeää työtä hoitaa, tiedän sen, mutten oikein tiedä onko se mun juttu. Onko lähihoitajana muita vaihtoehtoja, kuin nuo mitä kaveri sanoi?
Lähihoitajaksi vai media-assistentiksi?
6
87
Vastaukset
- syyslomalla
Perheesi on oikeassa. Media-assistenttina voi tulosi jäädä työttömyyskorvauksiin. Lähihoitajana tienaat pari tonnia kuussa.
Lähihoitaja voi suuntautua eri tavoin lasten hoidosta vanhuksiin. Työ ei koskaan ole pelkkää pyllynpyyhintää.
Jos hoitotyö ei yhtään kiinnosta tai et hoitotyöhön oikeasti ole sopiva, yritä keksiä kuitenkin jotain järkevämpää kuin media-assistentin opinnot, jotka johtavat työttömyyskortistoon. Turhempaa koulutusta on vaikea löytää. Miten olisi kampaaja? Siinä yhdistyy taiteellisuus ja huolenpito hyvällä tavalla.- Dinamaria
Mutta eikö media-assistenttina voi erikoistua aika monenlaiseen, esim. kuvaajaksi vaikka telkkariin ohjelmia kuvaamaan tai valokuvaajaksi lehteen, tai jotain webbi sivuja suunnitteleen? Vai mitä media-assistentti sit oikein tekee?
Kampaajaksi en voi alkaa, kun oon niin allerginen, etten usko kestäväni niitä kaikkia mömmöjä mitä ne joutuu työssään käyttään. - Copy-writer-minä
Media-assistentti ei työllisty kahdesta syystä: 1) Suomessa tarvitaan niin kovin vähän näiden taiteellisten alojen osaajia, 2) jos näille aloille kuitenkin jotenkin ihmeellisesti onnistuu työllistymään, on koulutuksen oltava korkeampaa tasoa kuin amis.
Media-assistentti-koulutus on luultavasti yksi turhimmista ammattikoululinjoista Suomessa. En tiedä ketään, joka olisi työllistynyt alan töihin sitä kautta. - Dinamaria
Copy-writer-minä kirjoitti:
Media-assistentti ei työllisty kahdesta syystä: 1) Suomessa tarvitaan niin kovin vähän näiden taiteellisten alojen osaajia, 2) jos näille aloille kuitenkin jotenkin ihmeellisesti onnistuu työllistymään, on koulutuksen oltava korkeampaa tasoa kuin amis.
Media-assistentti-koulutus on luultavasti yksi turhimmista ammattikoululinjoista Suomessa. En tiedä ketään, joka olisi työllistynyt alan töihin sitä kautta.No mihin voi sit jatkaa media-assistentti koulun jälkeen ja onko siellä paljonkin luettavaa?
- keksimuuta
Dinamaria kirjoitti:
No mihin voi sit jatkaa media-assistentti koulun jälkeen ja onko siellä paljonkin luettavaa?
Media-assistentista seuraava koulutusaste olisi ammattikorkeakoulun medianomin tutkinto, jos sinne pääsee. Lukemista ja työtä ammattikorkea vaatii ihan toiseen tahtiin kuin ammattikoulu. Media-assarin medianomin opintien pituudeksi tulisi 6-7 vuotta. Ehkä se ei kannata, sillä edelleen työllistyminen on heikkoa ja palkka joka tapauksessa huono, jos sattuisi työllistymään.
- Dinamaria
keksimuuta kirjoitti:
Media-assistentista seuraava koulutusaste olisi ammattikorkeakoulun medianomin tutkinto, jos sinne pääsee. Lukemista ja työtä ammattikorkea vaatii ihan toiseen tahtiin kuin ammattikoulu. Media-assarin medianomin opintien pituudeksi tulisi 6-7 vuotta. Ehkä se ei kannata, sillä edelleen työllistyminen on heikkoa ja palkka joka tapauksessa huono, jos sattuisi työllistymään.
No voi pylly. Lahjoja ei oo oikein muuhun kun johonki taiteellisempaan ja lisäksi allergiat ja keskittymisvaikeudet, joiden takia en pysty keskittymään mihinkään muuhun kuin vaan sellaiseen, joka todella kiinnostaa. En tiä, millehän sitä sit alkais... :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179