Civic Type R

Mietinnässä

Olen harkinnut työsuhdeautoksi Civic Type R:ää. Olisiko jollain kokemusta millainen sen noin pidemmän päälle on. Se on halvempi kuin esim. halvinkin Audi A4 ja yhtäkkiä ajatellen pirun paljon hauskempi auto (olen lapseton, eli kuljetustarve aika pieni).

Kannattaako hankinta mielestänne? Toki eteen saattaa tulla jotkut rajoitteet auton valinnan suhteen firmani sisällä...katsotaan nyt

27

4757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain

      eletään.
      Ota ihmeessä se Honda, vaikka kohta BMW, Volvo, ynnä muut amistietäjät yrittävät kertoa ihmetotuuksia kuinka huono, tehoton, ruma ja jokalailla huono auto se type on.
      Hondahan valmistaa kestäviä ja luotettavia autoja.
      Ja toi type kuuluu kadehdittujen autojen top 3, mikä tekee siitä vielä hauskemman.

      • juha

        Type r ei todellakaan oo ostamisen arvoinen pitemmän päälle.Hyvät puolet on, hyvä ajaa ja kovan luokan suorituskyky.Huonot puolet tosi kova ajomelu,liian kova kyyti, pikku poikien leikkikalu(ei kehtaa ajaa jos on ikää yli 20v.),pieni auto eli huono kyyti,karun näköinen sisältä,huono laadun tunne(vertaa audi a3,golf,focus jne.,


      • Kari
        juha kirjoitti:

        Type r ei todellakaan oo ostamisen arvoinen pitemmän päälle.Hyvät puolet on, hyvä ajaa ja kovan luokan suorituskyky.Huonot puolet tosi kova ajomelu,liian kova kyyti, pikku poikien leikkikalu(ei kehtaa ajaa jos on ikää yli 20v.),pieni auto eli huono kyyti,karun näköinen sisältä,huono laadun tunne(vertaa audi a3,golf,focus jne.,

        Kun lukee edellisen tekstin, ei voi erehtyä minkä merkin edustaja sen on raapustanut.
        Laadun tunne,- niin se on se harha muutamien merkkien kohdalla.
        Väite siitä, että Type-R on nuorten auto ei sekään pidä paikkaansa. Itse olen yli 50v ja alla mm.kyseinen auto.Työsuhdeautoksi valitsisin Honda Accordin, on pitemmällä matkalla kyllä paremmin sopiva.


      • Accord 2.0
        juha kirjoitti:

        Type r ei todellakaan oo ostamisen arvoinen pitemmän päälle.Hyvät puolet on, hyvä ajaa ja kovan luokan suorituskyky.Huonot puolet tosi kova ajomelu,liian kova kyyti, pikku poikien leikkikalu(ei kehtaa ajaa jos on ikää yli 20v.),pieni auto eli huono kyyti,karun näköinen sisältä,huono laadun tunne(vertaa audi a3,golf,focus jne.,

        Toinen harkitsee työsuhdeautoksi ja toinen kitisee ostamisesta pitemmän päälle. Eikö se työsuhde auto leasingilla voi olla juuri se tunteella valittu hauska peli kun siinä ei ole niitä omistamisen huonoja puolia mukana.

        Huonon laadun tunne ja vertaat vielä mm. focukseen ...
        taisi olla provo


    • ryyksiä

      Itse olin myös aikeissa ostaa ko auto viimevuonna. Minulla on ollut aiemmin jo kaksi Hondaa ja tiesin n. suurinpiirtein mitä odotettavissa oli. Ystävälläni sellainen "tykki"jo silloin oli hankittu . Saatuani häneltä autoa lainaksi viikonlopuksi, pääsin kokeilemaan autoa eri teillä ja muutenkin tutustumaan siihen lähemmin.

      Alkuinnostus oli toki suuri, onhan auto "coolin" näköinen. Saatuani kilometrejä riittävästi aloin katselemaan autoa myös toisenlaisten lasien läpi ja hieman kriittisemmin. Olin ihastunut auton tehoihin ja ulkonäköön, mutta ajo-ominaisuudet yhdistettunä kovaan ja pompottavaan alustaan, sekä melkoisen meluisaan kyytiin maanteillä sai minut sittenkin toisiin ajatuksiin ja peruin ko auton hankinnan. Auto on varmasti hyvä, mutta ei todellakaan sovi jokapaikan autoksi eikä paljon maanteillä liikkuvalle.

      • pösö

        oletkos käynyt peugeot 206 RC:tä kokeilemassa?


      • fn2keisari

        puhut pakosta ep3 vanhasta "kenkälaatikosta,koska huollon aikana sijaisautona mulla on ollu volvo v40,tosi paljon enemmän rengasmelua,2007 alkaen plus mallin civikissä on kunnon äänieristeet.takaan että se on volvoa hiljaisempi koska omistan selllaisen


    • Honda-Honda

      juu ota vaan se Honda Civic Type-R! Ja viellä mustan värinen (nam) =P ;)

      Ja maantiellä auto lähtee kun tykki!!! =)

      • Kuopiolainen

        tai sitten jää mäkeen sutimaan kun on käsi kuski yhdistettynä ilmeisen huonosti suunniteltuun kierroskoneeseen...(täällä oli siitä tarinaa:muhahahaha) - meni vielä kässärit penkoille tai jotain...

        oli muuten joku riisikuppi taas kuopiossa vedetty penkoille...oli amikset tällä kertaa liikenteessä tasavallankadulla.

        Pyyntö: älkää ajako riisikupeillanne talvella - ette osaa.

        vinkki: osta premium auto ruostuvan paskan sijasta


      • Aivan!
        Kuopiolainen kirjoitti:

        tai sitten jää mäkeen sutimaan kun on käsi kuski yhdistettynä ilmeisen huonosti suunniteltuun kierroskoneeseen...(täällä oli siitä tarinaa:muhahahaha) - meni vielä kässärit penkoille tai jotain...

        oli muuten joku riisikuppi taas kuopiossa vedetty penkoille...oli amikset tällä kertaa liikenteessä tasavallankadulla.

        Pyyntö: älkää ajako riisikupeillanne talvella - ette osaa.

        vinkki: osta premium auto ruostuvan paskan sijasta

        Japsit ja skoodat sopii hyvin tuulipukutyypeille ja amiksille.


      • hetsku
        Aivan! kirjoitti:

        Japsit ja skoodat sopii hyvin tuulipukutyypeille ja amiksille.

        Ja premium-merkit niile, jotka eivät ymmärrä mitään autoista, vaan ostavat markkinointikoneiston luoman mielikuvan perusteella maksaen ylihintaa.


    • JCW

      Itse pähkäilin samaa reilu vuosi sitten, mutta päädäyin eri tyylin autoon. Cooper S sopi paremmin mun tyyliin. Mutta vaikee saada works:n sarja työsuhde-kärryyn ... joutuu varmaan kikkaileen lisävaruste laskujen kanssa.

      Toi typeR mielestäni liian "sporttinen" normaali käyttöön. Mutta jos tykkää kierroskoneesta niin mikä ettei. Itsellä kun ikää yli 40, niin senkin suhteen vierastin typeR:n "mainetta".

      • Ville

        Itekin olen pähkäillyt hieman asian suhteen, ja ehdottomasti sitä mieltä että Cooper S sopii todella paljon paremmin tyyliini. Vai olisiko niin, että MINI luo tyylin. ;) Type-R:ää en ole edes vakavasti harkinnut sen maineen vuoksi. Ja kyllähän se MINIkin ottaa niitä kierroksia. ;)


      • Hinttapojken
        Ville kirjoitti:

        Itekin olen pähkäillyt hieman asian suhteen, ja ehdottomasti sitä mieltä että Cooper S sopii todella paljon paremmin tyyliini. Vai olisiko niin, että MINI luo tyylin. ;) Type-R:ää en ole edes vakavasti harkinnut sen maineen vuoksi. Ja kyllähän se MINIkin ottaa niitä kierroksia. ;)

        Siis minihän oli maailman homoin auto, ylivoimaisesti ostetuin homojen keskuudessa yhdessä mersun G sarjan kanssa :D Ja, ennenkuin yksikään köyhä käy väittämään niin ei ole omakohtaista kokemusta kummastakaan. Ennemmin ajatte homonmaineella kuin TypeR:llä? Hmm. Kukin taaplaa tyylillään :DD Tiedän että tästäkin tulee väittely mutta sitä vartenhan suomi24.fi on :DD


      • Hinttapojken kirjoitti:

        Siis minihän oli maailman homoin auto, ylivoimaisesti ostetuin homojen keskuudessa yhdessä mersun G sarjan kanssa :D Ja, ennenkuin yksikään köyhä käy väittämään niin ei ole omakohtaista kokemusta kummastakaan. Ennemmin ajatte homonmaineella kuin TypeR:llä? Hmm. Kukin taaplaa tyylillään :DD Tiedän että tästäkin tulee väittely mutta sitä vartenhan suomi24.fi on :DD

        Tiedätköhän nyt mistä puhut..? G-sarjan mersu ei ole todellakaan mikään homojen suosikki, jo ihan puhtaasti hinnan puolesta (halvin 93 000€).
        G:
        http://www.mercedes-benz.fi/amw/emb/fi/0,,0-516-285667-358-347615-1-0-0-0-0-0-5180-285344-0-0-0-0-0-0-0,00.html

        Ettet nyt tarkoittanut a-meseä?
        Halvimmillaan 23650€.


      • Ville
        Hinttapojken kirjoitti:

        Siis minihän oli maailman homoin auto, ylivoimaisesti ostetuin homojen keskuudessa yhdessä mersun G sarjan kanssa :D Ja, ennenkuin yksikään köyhä käy väittämään niin ei ole omakohtaista kokemusta kummastakaan. Ennemmin ajatte homonmaineella kuin TypeR:llä? Hmm. Kukin taaplaa tyylillään :DD Tiedän että tästäkin tulee väittely mutta sitä vartenhan suomi24.fi on :DD

        ...mitään homomainetta vastaan taistellakaan. Jos joku pitää homona, niin siitä vaan. Itse asiassa aika hauska juttu. Pukeudunkin kuin homo. Hiuksetkin kuin homolla. Siltikin olen enemmän naisten perään. Tervetuloa 2000-luvulle!


      • hetsku
        Hinttapojken kirjoitti:

        Siis minihän oli maailman homoin auto, ylivoimaisesti ostetuin homojen keskuudessa yhdessä mersun G sarjan kanssa :D Ja, ennenkuin yksikään köyhä käy väittämään niin ei ole omakohtaista kokemusta kummastakaan. Ennemmin ajatte homonmaineella kuin TypeR:llä? Hmm. Kukin taaplaa tyylillään :DD Tiedän että tästäkin tulee väittely mutta sitä vartenhan suomi24.fi on :DD

        "Ja, ennenkuin yksikään köyhä käy väittämään niin ei ole omakohtaista kokemusta kummastakaan"

        Minulla on takana 400 km koeajo molemmilla ja koska takapuoleni ei ole puuduksiin paukutettu, niin ajettavuuden perusteella valintani olisi Mini kahdeksana päivänä viikossa.


      • JCW
        Hinttapojken kirjoitti:

        Siis minihän oli maailman homoin auto, ylivoimaisesti ostetuin homojen keskuudessa yhdessä mersun G sarjan kanssa :D Ja, ennenkuin yksikään köyhä käy väittämään niin ei ole omakohtaista kokemusta kummastakaan. Ennemmin ajatte homonmaineella kuin TypeR:llä? Hmm. Kukin taaplaa tyylillään :DD Tiedän että tästäkin tulee väittely mutta sitä vartenhan suomi24.fi on :DD

        Mullahan voi olla vientiä niissä "piireissä", koska minissä works:n putket ja kaikki. Se maine vaan kasvattaa mun egoa eli kun on maailmaa nähnyt niin ei se haittaa.

        Mutta tää toinen ongelma typeR:n maine ... ketkä sen on pilanneet ? Juuri ne "juniorit", joiden parrankasvu on vasta aluillaan ja täytetään tämäkin foorumi älyttömillä kirjoituksilla typeR:n kiihtyvyydestä. TypeR on haluttu auto parikymppisten keskuudessa, mutta lähinnä vitsi varttuneempien mielestä. Itse kun kehuin harkitsevani typeR:n ostoa, niin työkaverit naureskelivat mun hankkivan purkkapoikien kärryä ja lupasivat ostaa mulle honda-lippiksen.


      • GayBoy69
        JCW kirjoitti:

        Mullahan voi olla vientiä niissä "piireissä", koska minissä works:n putket ja kaikki. Se maine vaan kasvattaa mun egoa eli kun on maailmaa nähnyt niin ei se haittaa.

        Mutta tää toinen ongelma typeR:n maine ... ketkä sen on pilanneet ? Juuri ne "juniorit", joiden parrankasvu on vasta aluillaan ja täytetään tämäkin foorumi älyttömillä kirjoituksilla typeR:n kiihtyvyydestä. TypeR on haluttu auto parikymppisten keskuudessa, mutta lähinnä vitsi varttuneempien mielestä. Itse kun kehuin harkitsevani typeR:n ostoa, niin työkaverit naureskelivat mun hankkivan purkkapoikien kärryä ja lupasivat ostaa mulle honda-lippiksen.

        joten päädyin homojen ikoniksi? :DD Jihaa on siinä meillä mies, eiku miriam sori! :D No ketä kiinnostaa työkavereiden mielipiteet? On siinä kunnon pullamössö, sietääkin ajaa minillä niin joku työkamuistas ottaa vaikka suikkiin viel.


      • JCW
        GayBoy69 kirjoitti:

        joten päädyin homojen ikoniksi? :DD Jihaa on siinä meillä mies, eiku miriam sori! :D No ketä kiinnostaa työkavereiden mielipiteet? On siinä kunnon pullamössö, sietääkin ajaa minillä niin joku työkamuistas ottaa vaikka suikkiin viel.

        Ai sie oot oikeen ikoni, no sitt meitä on kaks.
        Ei muuten suikkii haittaa, kun on tyttölöitä työkamuina. Siehän vasta sälli oot, mie tykkään ton tyylisistä purkkapojuista.

        Enhän mie ite typerää ole haukkunut, vaan sen mainetta. Mukava kärry suljetulla alueella ajella, harmi vaan kun en ole kunnolla päässyt tahkoomaan radalla semmosella. Ens kuussa pääsee nelivedolla kypärä päässä "kruisaileen", niin se vauhdin hurma kuittaantuu taas vähäksi aikaa.


      • GayBoy69
        JCW kirjoitti:

        Ai sie oot oikeen ikoni, no sitt meitä on kaks.
        Ei muuten suikkii haittaa, kun on tyttölöitä työkamuina. Siehän vasta sälli oot, mie tykkään ton tyylisistä purkkapojuista.

        Enhän mie ite typerää ole haukkunut, vaan sen mainetta. Mukava kärry suljetulla alueella ajella, harmi vaan kun en ole kunnolla päässyt tahkoomaan radalla semmosella. Ens kuussa pääsee nelivedolla kypärä päässä "kruisaileen", niin se vauhdin hurma kuittaantuu taas vähäksi aikaa.

        tekstissäni lukee että olen ikoni? Sietääkin pitää kypärää päässä kun jollain minillä ajelee :DDDDD


      • JCW
        GayBoy69 kirjoitti:

        tekstissäni lukee että olen ikoni? Sietääkin pitää kypärää päässä kun jollain minillä ajelee :DDDDD

        Edellisen viestisi eka lause => joten päädyin homojen ikoniksi ...

        On joo viime kesänä pari kertaa kypärää tullut pidettyy minissä. Mutta tarkoitin hiukan pirteempiä vehkeitä edellisessä jutussa. En mitään etuveto kauppakasseja, poju.


    • Myös kokeillut

      Ehdottomasti. Tyyliä ja ajonautintoa vs. japanilaista halpaa tyylittömyyttä ja huonoja ajo-ominaisuuksia.

    • FN2PLUS

      ihte asiassa type r on tilavanpi kön useanpi perhefarkku;)...kannattaiskohan sun kännätä vähemmän ja HOKSATA ENEMMÄN?

    • fn2keisari

      type r on ensinnäkin luotettavampi kuin audi....ja huollot on luokkaa pieni huolto200....iso 400.bensaa menee vain 7,5 litraa pidemmillä matkoilla.

    • sitätosion

      Type R on huippumukava luxus-auto, aivan S-mersun luokkaa. Toki mukavuudeltaan ja turvallisuudeltaan parempi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2176
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2012
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      159
      1751
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      147
      1644
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1234
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe