Lättlurande tollerot vauhdissa

Tröllerö varmaankin katsoi eilen Spotlight-ohjelman ”Den kryptiska valutan”. http://arenan.yle.fi/1-3083119

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/10/25/loften-om-latta-pengar-borde-fa-varningsklockorna-att-ringa
Tässä on myös tri. Rantalan kommentteja tehty tausta-artikkeli.

Pidän erityisesti otsikosta:
” Finländare verkar vara lättlurade. Även erfarna investerare kan tappa sitt kritiska sinneslag och lockas av huvudlösa löften om snabb avkastning.”
Näin sitä kävi Winkarissa ja näin käy myös Onecoinissa.

Kiitos ja ylistys myös koulun pakkoruotsista. Ruotsinkielen taidoistani on minulle elämäni varrella ollut paljon iloa ja hyötyä. Persut pitäköön turpansa kiinni, kun asiasta eivät mitään ymmärrä. ;)))))

32

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KeskiMaanaJaTiista

      > Även erfarna investerare kan tappa sitt kritiska sinneslag och lockas av huvudlösa löften om snabb avkastning.

      Juuri näin. Apulaisprofessorihan kertoi jo väitöskirjassaan, että Wincapita-sijoittajat olivat keskivertosuomalaista koulutetumpia ja suurituloisempia, mutta että mukana oli jopa useampia sijoitusneuvonnan ammattilaisia pankeista ja omaisuudenhoitajista. Jopa yksittäinen pankki oli mukana, ja huijaukseen lähti sijoittamaan myös varovaisiksi ja kriittisiksi miellettyjen joukko, kuten professorit ja poliisit.

      Jos muistan oikein, jopa Konneveden kunnanhallituksen puheenjohtaja sekä entinen puolustusvoimien komentaja eversteineen ja asianajajineen oli mukana.

      > Kiitos ja ylistys myös koulun pakkoruotsista.

      Kyllä lukeminen ja opiskelu kannattaa aina.

      • ”...sekä entinen puolustusvoimien komentaja eversteineen ja asianajajineen oli mukana..”
        Nytkö siellä klubissa on jäsenenä jo koko pääesikunta. ;)))))

        Konnevedeltä oli jäsenenä emäntä, kuten hyvin muistat.


    • Huomattu.on

      Oletko sinä perseentervaaja joutunut mielenterveydellisistä syistä eläkkeelle kun sinulla on aikaa jauhaa tyhjää pitkin päivää? toiset käy töissä, ja sinä vaan länkytät samoja juttuja.

      • ”...toiset käy töissä...”
        Olen pahoillani puolestasi. Näin johtavassa asemassa olevana kukaan ei kurkistele olkapääni takaa, kellokorttia ei tarvita ja vastaan itse omista tekemisistäni.

        Aikaa on, olet siinä aivan oikeassa Trölliseni. ;))))


      • MaTiJaPerja
        Perseentervaaja kirjoitti:

        ”...toiset käy töissä...”
        Olen pahoillani puolestasi. Näin johtavassa asemassa olevana kukaan ei kurkistele olkapääni takaa, kellokorttia ei tarvita ja vastaan itse omista tekemisistäni.

        Aikaa on, olet siinä aivan oikeassa Trölliseni. ;))))

        > Näin johtavassa asemassa olevana.

        Ilmankos Suomi on pahasti lamassa.

        > Trölliseni.

        Kaikki, jotka näköjään arvostelevat sinua, ovat Tröllejä.


      • En ole vielä huomannut arvostelua, arvostusta kylläkin. ;))))


      • TiToJaSunnu

        PP: "...arvostusta kylläkin."

        Lainaus: "...mielenterveydellisistä syistä eläkkeelle."

        ?????


    • Anonyymi

      du är en liten skitstövel

      • Anonyymi

        Inte ens så liten. En stor skitstövel.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Inte ens så liten. En stor skitstövel.

        Saatko sinä persupakkomielteinen stalkkaava s24ammattitrolli palkkasi viestimäärien perusteella kun samojen viestien kopiot tulee eri palstoilla vastaan kymmeniä jopa satoja kertoja?

        ps. Lataamokamaa kopioida omia avauksia palstalta toiselle jonka jälkeen kopioit vielä vastauksiakin viestiketjuista toiseen. Kuten myös sekin, että KAIKKI avauksesi/viestisi säilyy joissa sinä vttuilet viesteille jotka olet kirjoittanut itse KAIKKIEN muiden viestien kadotessa joissa yksinpuhelujasi hullujenhuoneelta häiritään vastaamalla provoihisi minkä jälkeen annat vielä bannit ja jäähyt jatkaen samaa sotaasi omien sivupersooniesi kanssa mitä olet "harrastanut" jo 20 vuotta ilman mitään muuta elämää kuin em.


    • Anonyymi

      Anna Maja Henriksson ärtyi kahden ja useamman nettikirjoittajan postauksiin viikonloppuna.

      Taisin erehtyä kun ensin jätin lukematta Perseentervaajan kannanotot tässä ketjussa.
      Luulin että on kyse Valuuttakauppias/ MG /Brynolf kombosta. Mutta olinkin ehkä väärässä. Sorry siitä.

      Ilmeisesti perseentervaaja on eri henkilö ja keskittynyt ennenkaikkea pakkoruotsikirjoittajaksi. Se kohdistui nimenomaan ruotsinkielen aseman kritisoimiseen ja peruskoululaisen näkökulman korostamiseen.

      Huutokuoron puolesta täytyy myöntää että nettikeskusteluissa useinkin tulee luulleeksi tunnistavansa kirjoittajan mutta erehtyy pahemman kerran.

      • Anonyymi

        Perseentervaaja on ValuuttakauppiasMG. Etkö tuota muka tiennyt?
        Toisaalta, ettet vaan unohtanut kirjautua sisään taas? Katsos kun nuo tervapensselisedän kirjoitukset ovat muutaman vuoden vanhempia...
        2016-10-26 12:43:33
        Joo, ei täällä eikä muualla erehdytä tuosta yhdestä öyhöstä, ei koskaan.
        Ensi kerralla sitten tulet Valkulla, sinisen fontin voimin.


      • Anonyymi

        Kyseessä on tuhatnikkinen, öyhöttäjä.


    • "Etkö tuota muka tiennyt?"
      Sinullehan taisi jäädä säkillinen niitä Onecoinejakin varastoon. Taitaa aarteesi olla jo aika pahasti homeessa.

      https://pjarvinen.blogspot.com/2022/10/onecoin-kiertue-suomessa-ensi-viikolla.html
      Vaan eipä huolta, ei murhetta. Karavaani kulkee ja rikastumisesi on vain ajan kysymys. Kauppapaikkasi avataan viimeistään vuoden 2022 loppuun mennessä, vai miten se oli.

      Lättlurade on tosi sattuva sana. Jo pelkästään sen vuoksi kannattaa nöyrästi lukea sitä pakkoruotsia peruskoulussa. ;)))

      • Anonyymi

        K: Montako sininikkistä vaaditaan kirjoittamaan todella vaatimattomasti?

        V: Ainakin kolme. Valuuttakauppias,Moktar Gubta sekä Perseentervaaja.

        K: Montako puskastahuutelijaa vaaditaan antamaan tulitukea?

        V: Yksi öyhöttävä tuhatnikkinen.


    • Nämä kysymysleikit ovat sitten tosi mukavia. Tässä sinulle vaihtari. Täytä ja katso tulos.

      Haluan vapaaehtoisesti ja aivan omasta tahdostani sijoittaa vähät rahani ja appiukolta ruinaamat varat seuraavaan kohteeseen (laita rasti ruutuun):
      □ A. Wincapitan reilukerhon valuuttakauppaan
      □ B. Jälki-Wincapitan upposorsiin
      □ C. Bulgarialaisen romanin Dr. Rujan ihmeelliseen kryptovaluuttaan

      Sinulle taisi tulla ihan kolmen rastin suora. ;)

      PS. Näin tulkitset tuloksia:
      1 rasti - syntymäpöljä
      2 rastia - mentaalitapaus
      3 rastia - valmis lataamoon

      • Anonyymi

        Mihin kohtaan panitte rastin sukulaismiehesi kanssa?

        Näistä rastiasioista te taidatte keskustella aina perheaterioilla, teillä kun on niin lämpimät välit keskenänne.


      • Anonyymi

        Et osaa kirjoittaa. Olet siis Moktar.


      • Anonyymi

        du är ett sjukt skruvat troll


    • Anonyymi

      Aloittajap.erseentervaaja vaihtui Valuuttakauppiaaseen kommentoimaan ja kohta heppu hyppää taas Moktarillaan öyhöttämään kalasataman siltaturmasta. Tiesitttekö, että p-tervaajaValkkuMoktar väärensi piin likiarvon ja teki Otkes:ista Tukes:in?
      Käykää itse lukemassa.

    • Anonyymi

      >>> K: Montako sininikkistä vaaditaan kirjoittamaan todella vaatimattomasti?

      V: Ainakin kolme. Valuuttakauppias, Moktar Gubta sekä Perseentervaaja. <<<

      Mikä siinä on, että MG-Valkku herättää kirjoituksillaan vihaa kaikkialla, missä ikinä hän sitten kirjoittaakaan? Hän kirjoitti jossakin vaiheessa Ford Mondeon huollosta, ja häntä vihattiin myös siellä!

      MG kuvittelee olevansa mummonsa todellinen lahja kaikilla muille lukijoille, mutta hän vain toistaa 10 - 20 vuotta vanhoja asioita kaikessa. Paha hajataitto, huonot lukulasit ja ilmeisesti nopeasti etenevä harmaakaihi tuottavat teksteihinsä jatkuvasti enemmän ja enemmän kirjoitusvirheitä.

      Olisipa se vaan hiljaa ja poistuisi takavasemmalle. Tämä oli toki toiveajattelua.

      • Anonyymi

        Erinomaisesti kirjoitettu. Arvostan.


      • Taisit pahastua? Turhaa, mitä sinä nyt leikistä suutut? Siinähän on suuri riski saada tikusta silmäänsä.

        Myönnän myös nöyrästi, että sinun raha-asiasi eivät kuulu minulle mitenkään. Pelihullu ottaa liian isoja riskejä ja häviää toistuvasti rahansa, mutta tällainenkin käytös on täysin sinun asiasi. Minä taas yritän pitää huolta siitä, että minun varallisuuteni karttuu eikä vähene. Tämä
        taas on minun asiani.

        Onkos tämä nyt sovittu näin? ;)))


      • Anonyymi
        Valuuttakauppias kirjoitti:

        Taisit pahastua? Turhaa, mitä sinä nyt leikistä suutut? Siinähän on suuri riski saada tikusta silmäänsä.

        Myönnän myös nöyrästi, että sinun raha-asiasi eivät kuulu minulle mitenkään. Pelihullu ottaa liian isoja riskejä ja häviää toistuvasti rahansa, mutta tällainenkin käytös on täysin sinun asiasi. Minä taas yritän pitää huolta siitä, että minun varallisuuteni karttuu eikä vähene. Tämä
        taas on minun asiani.

        Onkos tämä nyt sovittu näin? ;)))

        Käypä nyt vaihtamassa Mondeoosi öljyt.


    • Anonyymi

      MIKÄ VITTU SIINÄ ON ETTEI KIRJOITETTU SANA PYSY PALSTALLA?

      • Anonyymi

        Ihan on aloittajan vika. Kun on monta trollitiliä, voi niksutella mielinmäärin kommentit bittiavaruuteen, suu irvokkaassa hymyssä hyreksien.


    • Anonyymi

      Että pahastuisin - tai kukaan pahastuisi - sinun horinoistasi? Miksi minä pahastuisin kaupungille siitä, että astun kadulla koiranpaskaan, joka sitten seuraa kengässä mukana? Sinä olet kuin tuo koiranjätös kengän pohjassa, haisee pahalta ja on ärsyttävä, mutta ei estä kävelyä missään muodossaan. Jätös kaavitaan pois tai raavitaan ruohoon ja hiekkaan. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu, eikä vaan?

      Oliko sinulla sukulaismiehesi kanssa hyvät joulupöytä- ja nyt vappu-brunssikeskustelut? Olet suvussasi varmasti kovin pidetty mies.

      • "Olet suvussasi varmasti kovin pidetty mies."
        Käyttäisin itse sanaa arvostettu. ;)))


      • Anonyymi
        Valuuttakauppias kirjoitti:

        "Olet suvussasi varmasti kovin pidetty mies."
        Käyttäisin itse sanaa arvostettu. ;)))

        Kuvittelet ihan omiasi, hallusisnaatioita kenties? Oliko sinulla sukulaismiehesi kanssa hyvät joulupöytä- ja nyt vappu-brunssikeskustelut?

        Menehän nyt tarjoamaan mummollesi kahvia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelet ihan omiasi, hallusisnaatioita kenties? Oliko sinulla sukulaismiehesi kanssa hyvät joulupöytä- ja nyt vappu-brunssikeskustelut?

        Menehän nyt tarjoamaan mummollesi kahvia.

        Mummokulta, rauha hänen muistolleen, on maallisen kahvin ulottumattomissa.;)))


      • Anonyymi
        Valuuttakauppias kirjoitti:

        Mummokulta, rauha hänen muistolleen, on maallisen kahvin ulottumattomissa.;)))

        Juuri siksi, mene.


      • Anonyymi
        Valuuttakauppias kirjoitti:

        "Olet suvussasi varmasti kovin pidetty mies."
        Käyttäisin itse sanaa arvostettu. ;)))

        Rauhansanalaisen paskapuhetta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe