Jarrupalat loppu

Audin_reuhka

Ostin käytetyn pirssin ja huomasin nyt, että toinen takajarrupala on täysin loppu. Siellä luultavasti metalli hankaa jo jarrulevyä vasten. Ajon aikana toisinaan kuuluu aikamoista krohinaa.

Minun on pakko ajaa auto auto korjaamolle muutaman kymmenen kilometrin päähän. Onko mahdollista, että jarrupala leikkaa jotenkin kiinni levyyn ja rengas menee lukkoon tms?

15

13557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olympiat

Onko muuta vikkoo?

• aefdwe

Takuu loppu siihen, kun perävalot katosi myyjän kotialueelta..

• TriTietäväinen

Käännät vaan radiota vähän isommalle ja painat enempi kaasua.

• 8765

Käytä ERITTÄIN ennakoivaa ajotapaa ja moottorijarrutusta, saatat päästä perille painamatta jarrua.

• uusittava

Jarrusylinder on jumittunut!

• Wanha.asentaja

Ei pitäisi olla mitään sellaista mahdollisuutta. Aja kuitenkin niin ettei tarvitse kovin paljon jarrutella niin saattaa olla, ettei jarrulevyä tarvi uusia.

• Kukanylie

Jos on metalli metallia vasten jarrulevyt ovt kyllä entiset.
      Auton merkkiä et maininnut mutta normiautoihin jarrulevyt eivät paljon maksa, varsinkaan takapäähän kun varsin harvoin ovat jäähdytetyt. Jostain motonetistä tai biltemasta alk 10€/kpl. Vaihda samalla molemmille puolille. Jos ovat kuluneet epätasaisesti varsin usein syy on käsijrruvaijerissa, talvikelissä jäätyy kun on päässyt kosteutta kuoren sisään, toinen vihtoehto on jarrusylinterin jumiutuminen. Kun tuommoisia kyselet et ilmeisesti juurikaan itse tee remonttia? Itse tehden remppa maksaa 100€ - teetettynä toisen Mokoman.

• jarrut-kuosiin

Jarrut kannattaa tarkistaa, purkaa ja puhdistaa aina kun vaihtaa renkaat tai vähintään kerran vuodessa. Mieluiten kaikki kerralla. Voihan sen teettää korjaamossakin, kunhan vain tulee tehtyä.

Kerran tosi vanhasta jarrupalasta irtosi kitkapinta kesken ajon. Se yritti kiilautua jarrusatulan kannakkeen ja jarrulevyn väliin. Pientä tärinää tuntui ajaessa ja aina kun hipaisikin jarrupoljinta, poljin "potki takaisin" voimakkaasti, lähes kuin olisi ABS-jarrutus. Irronnut pinta olisi varmasti sinne kiilautunutkin, jos autolla olisi ajettu yhtään pidemmälle. Jarrupalat kannattaa siis vaihtaa myös varmuuden vuoksi jos niillä on vuosia ikää, eikä vain silloin kun kitkapinta on loppuunkulutettu.

• Jos vain toisen puolen jarru jarruttaa kunnolla niin toinen puoli on jumissa, ei riitä jarrulevyjen ja palojen vaihto kannattaa vähintäänkin jos ei vaihda jarrusatuloita niin huollattaa ne (purkaa, putsata rasvata ja laittaa uudet suojakumit), näin jouduin ainakin itse tekemään kun ostamassani autossa oli levyt ja palat loppu, toinen takapyörän jarru jumitti joten tein kumpaankin takapyörän jarrusatulaan täyshuollon, ostaessani tiesin kyllä mikä oli tilanne niin ettei tullut yllätyksenä, saattaa hiukan maksaa jos teettää liikkeessä.
      Kerran on käynyt niinkin että takapyörän rumpujarrun kengästä lähti pinta irti ja jumitti jarrun liikennevaloissa, ei auttanut muuta kun tilata kuljetus korjaamolle.

• fkfjhfhfdhd

Nykyajan vitsaus vain jumittavat takajarrut kun levyjarrujen käsijarru puolelta suolavedet sisään kun onneton rakenne ja kalliit satulatkin samalla vaihtoon.Hiukan typerää kun ennen ajoi rumpujarruilla takana sen 150tkm ennen vaihtoa ja vain monasti lähinnä halvat kengät vaihtoon.

• Valikkokauhu

Nykyiset autot ovat jälkimarkkinointi-härpäkkeitä. Kuluttajat itse syyllisiä, mitäs niitä ostaa.
      Omassa härpäkkeessä takalevy jarruttaa vain sisäpinnalla (näkyy auton alta katsoen).
      Tämä on kymmenes autoni ja mittarissa alle 20 000 km. Löytyykö valikkojen sadoista mahdollisuuksista jarrujen säätö?

• Valikkokauhu

Ei tietenkään ole jarruvoiman säätöä. Kuitenkin monen automerkin takalevytkin ovat kirkkaat. Niin oli edellisissä autoissanikin, mutta ei tässä saksalaisessa.

Nyt tämä sivusto ilmoittaa nimimerkkini olevan liian lyhyt, sen olisi oltava "vähintään 3 merkkiä", mutta kun nimimerkkini on 12 kirjainta... Joutaa tästä nukkumaan.

• RjaK

Saako jostakin pölykapseleita Alu- vanteisiin?

• Vanteenmuoto

Periaatteessa kyllä, mutta riippuu vanteen muodosta. Pitää olla ulkomuodoltaan semmoinen että saa kiinnitettyä pölykapselin.

• sormipoisnenästä

Esim. BMW:n mustat peltivanteilta näyttävät vanteet ei ole peltiä vaan "alumiinia" ja niihin saa paljon erillaisia pölykapseleita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe