Jeesuksen hauta avattiin: Tutkijat yllättyivät

raamattutietääkaiken

Ensimmäisen kerran satoihin vuosiin päästiin nyt tutkimaan haudan sisältöä.
Haudassa olevan marmoripaaden alta löydettiin uusia todisteita siitä, että haudassa oli tosiaan ollut asukas ainakin kolmen päivän ajan.
Hautalöytö kertoo selvästi siellä majailleen asiakkaan viimeisistä päivistä.

Puoliksi syöty palsternakkapitsa kaikilla mausteilla, vajaa pullo Öljymäen Virvoitusjuomatehtaan valmistamaa Kuuka-Kuulaa, rypistynyt Norttiaski ja tyhjentynyt maakaasusytkäri, Genetsaretin Luomuviljelijöiden viikkojulkaisu, täysi koppa Lahden kivennäisvettä ja uusin miestenlehti "Nazaretin nuoret neitsyet synninpäästössä".

Paaden alta paljastui myös syy maailmasta poistumiseen:
Haudan kiinteistöveroa oli tuntuvasti kohotettu ja tupakointi kiellettiin sisätiloissa.
Kun tutkijat vielä löysivät hyvin säilyneen laskun ristiriipunnasta, naulojen vuokrauksesta ja Vapahtajana esiintymisestä, oli ainoa mahdollisuus livahtaa tuonpuoleiseen velkojia karkuun.
Vanha tarina siis pitää sittenkin paikkansa ja hauta oli tyhjänä heti irtisanomisajan päättyessä.

10

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

Mnaah

Mua kiinnotaa lähinnä. Jos joku hiton hauta avattu, miksi sitä ei saa tutkia, ei ole saanut 500 vuoteen. Nyt jossain oli tietoa, että hautaa saa tutkia 60 tuntia.

Mitä hittoa, mistä toi 60 tuntia on tullut? Mun käsittäkseni arkeologisia juttuja yleensä tutkitaan niin kauan, kuin on tarpeen. Jotkut selkeempiä, joissain enenpi tekemistä.

Nyt kyseessä hostoriallisen huuhaan suurin löytö. Miksi hitossa sitä ei muka saa tutkia kunnolla, en voi käsittää. Historiallisestihan koko "löytö" on täyttä tuubaa, mutta kulttuuriantropoligisesti, markkinamiestenkin mielestä, historiallisissa merkityksissään jne. erittäin kiintisa asia. Kuka hitto lanseerasi jeesus-brändin ihmisille, se sentään isompi juttu, kuin Ronald McDonald tahi Aku Ankka.

Kuten aloitukessa annettiin ymmärtää, kys lähinnä viihteestä. Ikävä kyllå, aika paljon ihmiset ottaa tollasen tosissaan.

=DW=

• Satujako

#Mua kiinnotaa lähinnä. Jos joku hiton hauta avattu, miksi sitä ei saa tutkia, ei ole saanut 500 vuoteen. Nyt jossain oli tietoa, että hautaa saa tutkia 60 tuntia.#
        Ne pelkää että tutkijat ottavat DNA näytteitä löytyneistä luista ym. ja mahdolliset tulokset eivät sovikkaan uskomuksiin, siksi on annettu noin lyhyt tutkimusaika.

• "teevee"

Pyynnöstäni Jesse kävi katsomassa tuota hautaa.
        Kertoi sen olevan pölyinen.
        Kysyin että oliko se muka pölytön aikanasi, hiekka-aavikolla?
        Jesse sanoi ylhäisesti:
        - Minun isälläni on minulle monta sijaa, niin menneitä kuin tuleviakin.
        - Muistatko sinä jokaisen petisi?
        -
        Ei ollut minulla muuta kysyttävää.

H.

• Oikeatyllärithukassa

Ongelmansa kullakin. Niistä kaksi esimerkkiä esillä.

• Kaikkeameuskomme

Jee noin se oli, vuokrat pydessä ja pikavippiyhtiöt tapissa, velkaa kahdesta kalasta (joita todellisesti oli tynnyrillinen) ja pitkä piikki auki Jerusalemin Alkolle niistä viineistä, jotka tyyppi väitti itse taikoneensa. Että veden viiniksi, tjoo, tottakai. Mutta hänellä ei ollut aikaa ja hermoja alkaa odottaa kiljuviinin valmistumista käymisen kautta.

• Muttaetteymmärrä

Niiih, mutku usko onkin iiihan eri juttu kuin mistä te kaikki pamlaatte.

• reppuriika

Voihan se olla Jeesuksen hauta, ja olla olemattakin. Juutalaiset eivät edes usko, että tämä meidän Jeesuksemme, Vapahtaja oli ennustettu Messias. Liittyykö kielto juutalaisten tai muslimien sääntöihin.

Kuuntelin äskettäin Pekka Sartolan luentoa Vanhan testamentissa puhutusta Liitonarkista, jonka uskotaan nyt olevan Jerusalemeissa Temppelivuoren uumenissa. Pääsy asiaa tutkimaan on kielletty ja paikalla on aina vartio. Muslimit pitävät Temppelivuorta oman uskontonsa yhtenä tärkeänä paikka ja siellä on myös suuri Kalliomoskeija. Eivät myöskään juutalaiset salli päästä tutkimaan heille pyhiä paikkojaan.
      Ja onko sitten jokin arkeologinen syy, että tutkimus tulee tehdä määrätyssä ajassa.

• Näin.ollen

Liitonarkki ! Ensinnäkään ei ole varmaa tietoa onko raamatun mooses ollut olemassakaan, onko laintaulu "kymmenen käskyä " vain myytti samoin kuin graalin malja, ei haittaa vaikka uskoo. Raamatussa on paljon mihin on syytä suhtautua varauksella sieltä löytyy historiallisesti yhtymäkohtia ja miten sitä tulkitaan ja käytetään hyväksi.

• Luukkaanloimotus

Entä se palava pensas kun lammaspaimenet päättivät säikäyttää vanhaa ukkelia ja tuikkasivat puskan tuleen ja nauraa käkättivät mennessään. Lammaspaimenet jos ketkä elivät jalat maassa, eivätkä lähteneet mukaan eri uskomusten näkyihin ja houreisiin.

• 1eero
        Luukkaanloimotus kirjoitti:

Entä se palava pensas kun lammaspaimenet päättivät säikäyttää vanhaa ukkelia ja tuikkasivat puskan tuleen ja nauraa käkättivät mennessään. Lammaspaimenet jos ketkä elivät jalat maassa, eivätkä lähteneet mukaan eri uskomusten näkyihin ja houreisiin.

Ei palavassa pensaassa ole mitään ihmeellistä varsinkaan kun on ollut sammuttamassa metsäpaloa jonka on itse saanut aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1058
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      972
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    Aihe