Onko täällä Kipupolista kokemuksia? Saako sinne helposti lähetteen vai pitääkö vaatimalla vaatia?
Jäätävät kivut nyt 10päivää putkeen. Ne estää nukkumisen ja verottaa todella paljon mun jaksamista.
Terveyskeskukseen en edes jaksa mennä kipujen takia, koska liian monta kertaa pitänyt ns.uskotella lääkärille kipuja ku lääkäri on ollut sitä mieltä ettei ole kipuja jos pystyy kävelemään.
Mä alan olla ihan loppu näihin vuosien kipuihin. Kohta seitsemän vuotta kestänyt jatkuvia kipuja. Nyt on vaan eri jalka missä kivut. Tosin pahimpina aikoina molemmat polvet on kuin tulessa, eikä kärsis kävellä askeltakaan.
Pitäs vaatimalla vaatia marraskuun käynnillä apua, mutta entä kun oon niin väsynyt jo näihin kipuihin? "se on erittäin ymmärrettävää"-sano lääkäri vaan tuohon.
Kukaan lääkäri ei oo koskaan sanallakaan kipupolista maininnut... Koko tän ajan on ollut kaikennäköstä arpomista eikä oo vielä koskaan tullut vastaan lääkäriä joka olis ottanut kipuasian VAKAVASTI!
Kipupolista kokemuksia?
3
54
Vastaukset
- Kipuilija
Itse sain lähetteen kipupolille yksityisen lääkärin kautta.
- Kipuillaan
Mulle ortopedi sairaalasta laittoi lähetteen kipupolille, kun oli jalkani operoinut kahdesti eikä kivut helpottaneet. Sanoi että voi olla etteivät ota vastaan. Ottivat ja siitä alkoi elämäni paras hoitokokemus kunnallisen puolen terveydenhuollossa! Ajat siellä oli tunnin mittaisia. Lääkärillä oli täydellinen keskittyminen minuun ja tuli tunne, että hän todella kuuntelee ja myötäelää kipuani. Perusteellinen tutkiminen ja lisäksi keskustelu mitä hän ehdottaa ja mitä minun mielestäni olisi parasta kokeilla. Myös psykologin luona kävin ja fysioterapeutin luokse olisin halutessani päässyt. Lääkärin jälkeen vielä sairaanhoitajan luokse joka varmistaa että olen ymmärtänyt kaiken hoitoon liittyvän ja lääkkeiden annostelun yms oikein. Kenelläkään ei koskaan ollut kiire mihinkään, tuli vahva tunne että haluavat oikeasti auttaa. Sain sieltä viimein avun kipuihin jotka olivat jo vuosia jatkuneet. En voi muuta kuin kehua Helsingissä, Naistenklinikan kupeessa olevaa kipupolia! En tiedä millä kriteereillä lähetteitä palauttavat ja hoitoon ottavat, mutta minut ottivat vaikken ole heidän kriteereillään kipupotilas varmastikkaan vaikeimmasta päästä. Tsemppiä kaikille kipujen kanssa eläville.
- Tuntuupahalta
Kyllä se on ihan hirveätä kun kohdellaan noin ja asian tuntioitten taholta. Se kun on näin, että sairaan kivut ei terveitä häiritse, eikä niitä sairaan kipuja ymmärretä kun on itse terve. Ota apteekista resepti vapaita kivun lievitys lääkkeitä ja vietä vaikka lääke tokkurassa aikasi parempihan se on sekin kuin olla jatkuvissa kivuissa. Näin suosittelen sinun tekevän kun kerran ei ohjattua kivun lievitystä tule. Meillä Suomessahan puhuttiinkin, että me olemme kipulääkityksessä kehitysmaa tasoa. Jossakin oli uutinen, että kipu lääkityksessä on vallankäytönmakua. Mitä tällä sitten tarkoitetaankaan sitten??
Ota Buranaa Asperiinia ym kipu lääkkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.37816175- 2646251
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113688- 1972777
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142332- 1372229
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101660Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481459Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216- 901214