Mikä asema on Raamatun Avrahamilla islamissa?

hyhygtgtgtttgt

Onko hänellä ja hänen jälkeläisillään joku lupaus Jumalalta?
Esim.Israelin omistusoikeus?

12

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ededewddr

Ei vastausta vaikka lupaukset maasta ovat koraanissakin.

• Ibrahim (Abraham) är en profet i Islam.

Ibrahim (islamisk profet)
      Ibrāhīm (arabiska: ابراهيم), (svenska: Abraham) är en av de viktigaste profeterna inom islam. Han är densamme som den bibliska patriarken Abraham[1] och var far till Isak och Ismael, hans förstfödde son, som anses vara arabernas stamfader. Ibrahim kallas inom islam ”Guds vän”, en beteckning som tidigare även använts i judisk och kristen tradition.[2]
      På grund av arvet från Abraham går religionerna islam, kristendom och judendom under beteckningen abrahamitiska religioner.
      Den fjortonde suran i Koranen är uppkallad efter Ibrahim.
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Ibrahim_(islamisk_profet)

• Mitä tulee siihen että juutalaisille olisi mukamas erikoisesti luvattu Kaanaan alue, ei pidä paikkaansa.

Raamatussa kutsutaan israelin lapsiksi kaikkia 12 israelin heimoa. Juutalaiset oli vain yksi näistä heimoista ja juutalaisten asuttama alue oli erittäin pieni osa nykyisestä Israelin valtiosta.

Toisin sanoen Raamatun israelin 12 heimolle luvattiin Kaanaan alue, ei siis ainoastaan juutalaisille. Raamatun mukaan juutalaisilla ei ole oikeutta koko Kaanaan alueeseen, vain pieneen osaan nykyistä Israelia.

Ketkä sitten on nuo muut kadonneet israelin lasten heimot? Sanotaan että kuka tahansa voi kuulua noihin heimoihin, koska nehän sekoittuivat aikoinaan maailman kansoihin ja näin katsottuna voi sanoa että kaikilla on ehkä oikeus Kaanaan alueeseen :)

• totuutta.salatuimpaan

Ny taas seijaah höpäjää omiaan. Kyllähän juutalaisille nimenomaan on luvattu maa, ei vain mukamas.

Eikö koraani kehotakin kysymään kirjan kansalta?
        Abram, myöhemmin Aaraham, on kantaisä kaikille 12 sukukunnalla, jotka ovat KAIKKI juutalaisia.
        Niin Jumala sanoi: "Totisesti, sinun vaimosi Saara synnyttää sinulle pojan, ja sinun on pantava hänen nimekseen Iisak, ja minä teen liittoni hänen kanssaan iankaikkiseksi liitoksi hänen jälkeläisillensä.
        Mutta myös Ismaelista minä olen kuullut sinun rukouksesi; katso, minä siunaan häntä ja teen hänet hedelmälliseksi ja annan hänen lisääntyä ylen runsaasti. Hänestä on polveutuva kaksitoista ruhtinasta, ja minä teen hänestä suuren kansan.
        Mutta liittoni minä teen Iisakin kanssa, jonka Saara sinulle synnyttää tähän aikaan tulevana vuonna."

Ismael ei kuulu näihin 12 sukukuntaan, vaan Ismaelista kasvoi 12 ruhtinasta, Jumala sanoi myös, että myös Ismaelista kasvaa suuri kansa, joka on AINA toisten niskassa:

Ja hän sanoi: "Haagar, Saarain orjatar, mistä tulet ja mihin menet?" Hän vastasi: "Olen paossa emäntääni Saaraita".
        Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle".
        Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden". Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
        Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."

Ja mitä maahan tulee:
        Ja Herra sanoi Abramille, sen jälkeen kuin Loot oli hänestä eronnut: "Nosta silmäsi ja katso siitä paikasta, missä olet, pohjoiseen, etelään, itään ja länteen.
        Sillä kaiken maan, jonka näet, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi ikuisiksi ajoiksi.
        Ja minä teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin maan tomun. Jos voidaan lukea maan tomu, niin voidaan lukea myöskin sinun jälkeläisesi.
        Nouse ja vaella maata pitkin ja poikin, sillä sinulle minä sen annan."
        Ja minä teen liittoni meidän välillemme, minun ja sinun, ja lisään sinut ylen runsaasti."
        Ja Abram lankesi kasvoilleen, ja Jumala puhui hänelle sanoen:
        "Katso, tämä on minun liittoni sinun kanssasi: sinusta tulee kansojen paljouden isä.
        Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän.
        Minä teen sinut sangen hedelmälliseksi ja annan sinusta tulla kansoja, ja sinusta on polveutuva kuninkaita.
        Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
        ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa."
        Niin Jumala sanoi: "Totisesti, sinun vaimosi Saara synnyttää sinulle pojan, ja sinun on pantava hänen nimekseen Iisak, ja minä teen liittoni hänen kanssaan iankaikkiseksi liitoksi hänen jälkeläisillensä.

Eli raamatussa on erittäin selvästi kerrottu syy vihamielisyyteen Iisakin ja Ismalein välille, ja se siis ulottuu takaisin aina Abrahamin aikaan. Juutalaiset ovat Abrahamin pojan Iisakin jälkeläisiä. Arabit ovat Abrahamin pojan Ismaelin jälkeläisiä. Ismael oli orjattaren poika (1. Moos. 16:1-16) ja Iisak oli luvattu poika, joka perisi Abrahamille annetut lupaukset (1. Moos. 21:1-3). Näin ollen oli luonnollista, että heidän välillään olisi jonkun verran epäsopua. Kun Ismael pilkkasi Iisakkia (1. Moos. 21:9), Saara pyysi Abrahamia lähettämään Hagarin ja Ismaelin pois (1. Moos. 21:11-21). Tämän seurauksena Ismaelin sydämeen muodostui vielä enemmän halveksuntaa Iisakkia kohtaan. Enkelin Hagarille antaman ennustuksen mukaisesti Ismael olisi "oleva vastakkain kaikkien veljiensä kanssa" (1. Moos. 16:11-12).

Koraanissa muslimeille annetaan näennäisesti ristiriitaisia ohjeita juutalaisista. Eräässä kohdassa muslimeja neuvotaan kohtelemaan juutalaisia veljinä ja toisessa kohdassa muslimeja kehotetaan sotimaan niitä juutalaisia vastaan, jotka kieltäytyvät kääntymään muhamettilaisuuteen. Koraani on eri mieltä siitä, kumpi Abrahamin pojista oli lupauksen poika. Juutalaisten kirjoitusten mukaan se oli Iisak. Koraanin mukaan se oli Ismael. Koraani opettaa, että Abraham oli aikeissa uhrata Ismaelin, eikä Iisakkia (vastoin 1. Moos. luvun 22 opetuksia). Tämä erimielisyys lupauksen pojan henkilöllisyydestä on lisännyt vihamielisyyksiä aina meidän päiviimme saakka.

Iisak on siis lupauksen lapsi, Ismael on väkivaltainen jo alusta saakka, jolle ei annettu mitään maata, vaan hän oli orjattaresta!!

• totuutta.salatuimpaan
        totuutta.salatuimpaan kirjoitti:

Ny taas seijaah höpäjää omiaan. Kyllähän juutalaisille nimenomaan on luvattu maa, ei vain mukamas.

Eikö koraani kehotakin kysymään kirjan kansalta?
        Abram, myöhemmin Aaraham, on kantaisä kaikille 12 sukukunnalla, jotka ovat KAIKKI juutalaisia.
        Mutta myös Ismaelista minä olen kuullut sinun rukouksesi; katso, minä siunaan häntä ja teen hänet hedelmälliseksi ja annan hänen lisääntyä ylen runsaasti. Hänestä on polveutuva kaksitoista ruhtinasta, ja minä teen hänestä suuren kansan.
        Mutta liittoni minä teen Iisakin kanssa, jonka Saara sinulle synnyttää tähän aikaan tulevana vuonna."

Ismael ei kuulu näihin 12 sukukuntaan, vaan Ismaelista kasvoi 12 ruhtinasta, Jumala sanoi myös, että myös Ismaelista kasvaa suuri kansa, joka on AINA toisten niskassa:

Ja hän sanoi: "Haagar, Saarain orjatar, mistä tulet ja mihin menet?" Hän vastasi: "Olen paossa emäntääni Saaraita".
        Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle".
        Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden". Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
        Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."

Ja mitä maahan tulee:
        Ja Herra sanoi Abramille, sen jälkeen kuin Loot oli hänestä eronnut: "Nosta silmäsi ja katso siitä paikasta, missä olet, pohjoiseen, etelään, itään ja länteen.
        Sillä kaiken maan, jonka näet, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi ikuisiksi ajoiksi.
        Ja minä teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin maan tomun. Jos voidaan lukea maan tomu, niin voidaan lukea myöskin sinun jälkeläisesi.
        Nouse ja vaella maata pitkin ja poikin, sillä sinulle minä sen annan."
        Ja minä teen liittoni meidän välillemme, minun ja sinun, ja lisään sinut ylen runsaasti."
        Ja Abram lankesi kasvoilleen, ja Jumala puhui hänelle sanoen:
        "Katso, tämä on minun liittoni sinun kanssasi: sinusta tulee kansojen paljouden isä.
        Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän.
        Minä teen sinut sangen hedelmälliseksi ja annan sinusta tulla kansoja, ja sinusta on polveutuva kuninkaita.
        Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
        ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa."

Eli raamatussa on erittäin selvästi kerrottu syy vihamielisyyteen Iisakin ja Ismalein välille, ja se siis ulottuu takaisin aina Abrahamin aikaan. Juutalaiset ovat Abrahamin pojan Iisakin jälkeläisiä. Arabit ovat Abrahamin pojan Ismaelin jälkeläisiä. Ismael oli orjattaren poika (1. Moos. 16:1-16) ja Iisak oli luvattu poika, joka perisi Abrahamille annetut lupaukset (1. Moos. 21:1-3). Näin ollen oli luonnollista, että heidän välillään olisi jonkun verran epäsopua. Kun Ismael pilkkasi Iisakkia (1. Moos. 21:9), Saara pyysi Abrahamia lähettämään Hagarin ja Ismaelin pois (1. Moos. 21:11-21). Tämän seurauksena Ismaelin sydämeen muodostui vielä enemmän halveksuntaa Iisakkia kohtaan. Enkelin Hagarille antaman ennustuksen mukaisesti Ismael olisi "oleva vastakkain kaikkien veljiensä kanssa" (1. Moos. 16:11-12).

Koraanissa muslimeille annetaan näennäisesti ristiriitaisia ohjeita juutalaisista. Eräässä kohdassa muslimeja neuvotaan kohtelemaan juutalaisia veljinä ja toisessa kohdassa muslimeja kehotetaan sotimaan niitä juutalaisia vastaan, jotka kieltäytyvät kääntymään muhamettilaisuuteen. Koraani on eri mieltä siitä, kumpi Abrahamin pojista oli lupauksen poika. Juutalaisten kirjoitusten mukaan se oli Iisak. Koraanin mukaan se oli Ismael. Koraani opettaa, että Abraham oli aikeissa uhrata Ismaelin, eikä Iisakkia (vastoin 1. Moos. luvun 22 opetuksia). Tämä erimielisyys lupauksen pojan henkilöllisyydestä on lisännyt vihamielisyyksiä aina meidän päiviimme saakka.

Iisak on siis lupauksen lapsi, Ismael on väkivaltainen jo alusta saakka, jolle ei annettu mitään maata, vaan hän oli orjattaresta!!

Pieni lisäys, kun raamattu puhuu sukukunnista, niihin lasketaan AINA vain 12 israelin sukukuntaa, niihin ei lasketa KOSKAAN Ismaelia mukaan.
        Sukukunnat ovat:
        Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Isaskar, Sebulon, Joosef, Benjamin, Daan, Naftali, Gaad ja Asser.

Löytyykö Ismaelia? ei löydy!!

• Oliko Abraham juutalainen?
      Vastaus: Ei ollut.

"Nej, Abraham var inte jude. Det existerade över huvud taget inga judar på hans tid. Det judiska folket hade helt enkelt inte uppstått än.
      - Abraham var alltså en av judarnas förfäder. De första judarna som fanns var hans sonsonson Judas barn. Dessförinnan fanns inga judar. och de första israeliterna var ättlingarna till Israel. Före honom fanns inga israeliter. Abraham var alltså varjen jude eller israelit, utan han tillhörde en folkgrupp som kallades hebreer och som vissa forskare menar är identiska med de kringströvande halvnomader som på babyloniska kallades habiru."
      Lähde:
      http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/abrajud.htm
      ----------------------------------------------------

Asuiko juutalaiset israelissa?
      Vastaus: Eivät asuneet.

"Det land som Gud enligt Gamla testamentet lovade Abraham varken hette eller kallades Israel. Däremot fanns naturligtvis begreppet "Israel" för flera tusen år sedan. "Israel", "Israels barn", "Israels folk" eller "israeliterna" var helt enkelt beteckningen på ättlingarna till den nomadiske herden Israel (han hette ursprungligen Jakob) som levde ett par tusen år före Kristus. Israels folk bestod av 12 stammar, av vilka Juda stam (dvs judarna) var en.
      - Det är alltså viktigt att komma ihåg att medan judarna i dag bor i en stat som fått namnet Israel, var det Israel som fanns på Davids, Sauls och Salomos tid inte något judiskt rike. Inte heller bodde det några judar i det Israel som fanns under den följande perioden efter rikets splittring.
      - Och lika viktigt är det att förstå att när Gamla testamentet och exempelvis dess profeter talar om Israel så avses följaktligen aldrig enbart judarna (och absolut inte den moderna judiska staten), utan alltid antingen hela "Israels folk" (dvs alla Jakobs/Israels ättlingar som naturligtvis också inbegriper judarna), Sauls, Davids och Salomos rike eller det gammaltestamentliga ickejudiska nordriket Israel."
      Lähde:
      http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/judisrae.htm
      ---------------------------------------------------------

Saako israel palestiinan?
      Vastaus: Saa, kyllä saa. Mutta ketkä on israelin lapsia, israelin 12 heimon jälkeläisiä? Juutalaiset on vain yksi heimoista. Koko Israelia, Kaanaan aluetta ei ole luvattu vain juutalaisille. Israel, Kaanaan luvattiin kaikille israelin 12 heimolle, 12 heimon jälkeläisille. Se voi siis olla arabit, suomalaiset, kiinalaiset ja kaikki maailman ihmiset jotka on juutalaisten lisäksi 12 heimom jälkeläisiä ja näin ollen saavat, saamme israelin, kaanaan alueen :) ja koko maapallon, Raamatun sanojen mukaan siis.

"Den dagen kommer hela Israels folk - alla de tolv stammarna - att få njuta av de välsignelser som Gud utlovat, tillsammans med alla de andra som också är Abrahams sanna barn genom tron på Gud (Gal 3:7), oavsett om de är födda som judar eller araber eller tillhör något annat folk.
      - Den dagen kommer judarna att leva i löftets land tillsammans med människor från alla folk - med palestinier, egypter och libyer, irakier och jordanier - som alla har tagit emot Messias och erkänt honom som sin Herre. Och de kommer att leva i fred, för hela landet kommer att vara deras."
      Lähde:
      http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/palevig.htm

• Lisäksi 12 israelin heimoa, olivat 12 heimoa, juutalaiset oli vain yksi heimoista. Ne muut heimot ei ole juutalaisia.
      PS. Kehoitus. Lue uskontojen historiaa.

• Lisäksi se että juutalaiset usko kristittyjen Jeesukseen. Jeesus ei ollut Messias juutalaisille. Juutalaiset uskovat odottavat Messisasta, mutta ei Jeesusta.

• Aivan samalla tavalla kuin uskovaiset muslimit odottaa messiasta, mutta ei Jeesusta. Jeesus oli vain profeetta.

• totuutta.salatuimpaan

Niinpä niin, mahdiapa hyvinkin, joka koraanin mukaan tuo rauhan, mutta joka raamatun mukaan on antikristus.

Jeesus Kristus oli, on ja tulee aina olemaan Jumalan Poika, Messias Herra.

Juutalaisetkin tulevat pelastumaan ja kääntymään lopuksi, mutta muslimit eivät, elleivät käänny raamatun Jumalan puoleen ja ota vastaan Jeesusta Messiaanaan.

Raamattu sanoo:
        "Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan."

Ja vielä sanotaan:
        "Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
        eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
        se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
        Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika".

Edelleen raamattu sanoo:
        Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.

Ja mitä maahan tulee niin eikö Jumala luvannut sitä Israelille:

"Ihmislapsi, sinun veljesi, sinun veljesi, sukulaisesi ja koko Israelin heimo, kaikki, joille Jerusalemin asukkaat sanovat: 'Olkaa te vain kaukana Herrasta, meille on tämä maa annettu perinnöksi!'
        Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Koska minä olen vienyt heidät kauas pakanain sekaan ja hajottanut heidät muihin maihin, olen minä ollut heille pyhäkkönä vähän aikaa niissä maissa, joihin he ovat joutuneet.
        Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.
        Ja he tulevat sinne ja poistavat siitä kaikki sen iljetykset ja kaikki sen kauhistukset.
        Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
        niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
        Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."

Ja vielä:
        Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Siidon, ja näytän kunniani sinun keskuudessasi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä siinä panen toimeen tuomiot ja näytän siinä pyhyyteni.
        Minä lähetän sinne ruton ja verta sen kaduille, ja kaatuneita on viruva sen keskellä, kaatuneita miekkaan, joka käy sen kimppuun joka taholta. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.
        Sitten ei Israelin heimolle enää ole pistävänä orjantappurana eikä vaivaavana ohdakkeena yksikään sen naapureista, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra.
        Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joitten sekaan he ovat hajotetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille.
        He asuvat siinä turvallisesti ja rakentavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen toimeen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa."
        Mutta mehän tulemme pian näkemään, onko raamattu totta, vai koraani, sillä aika on lyhyt.

• totuutta.salatuimpaan kirjoitti:
        ""Niinpä niin, mahdiapa hyvinkin, joka koraanin mukaan tuo rauhan, mutta joka raamatun mukaan on antikristus.
        Jeesus Kristus oli, on ja tulee aina olemaan Jumalan Poika, Messias Herra.
        Juutalaisetkin tulevat pelastumaan ja kääntymään lopuksi, mutta muslimit eivät, elleivät käänny raamatun Jumalan puoleen ja ota vastaan Jeesusta Messiaanaan.""
        ----------------------------------------

Uskonnot on rauhanuskontoja. Se että on vihainen ja vihaa uhkuva ihminen joka voi huonosti, johtaa aina siihen että se ihminen ei ole tyytyväinen. Huonosti voiva ihminen puhuu aina pahaa muista, kohteista joiden tykkää olevan huonompia kuin mitä hän itse, sillä tavalla hän kuvittelee itse olevansa ainakin parempia kuin nuo tai nuo :) tai tämä tai tuo.

Juuri tuollaisista puheista ja kirjoituksista näkee että esim. huonosti voivat ihmiset jotka Kristinuskoa puolustavat eivät ole empaattisia ja lähimmäisiään rakastavia vielä. Heidän sydämessä asuu viha, kateus ja pahan olon tunne ja huono itsetuntemus.

Tuollaiset ihmiset hyvin helposti alkaa tulkita pyhiä kirjojaan niin että paha olisi hyvyyttä ja samoin yrittäbät tulkita muitten pyhiä kirjoja niin että paha olisi hyvyyttä.
        Huonosti voiva ihminen etsii aina pahaa muista, tyytymättömyys paistaa hänestä kuin Naantalin aurinko :)
        Ja he puolustaa juutalaisia ja vaikka juutalaiset ei usko Jeesukseen mutta silti sanovat että juutalaiset pelastuu. Puhuvat itsensä pussiin, sillä Kristiuskon mukaanhan kristityt sanoo että vain uskomalla Jeesukseen pelastuu, Jotta miten juutalaiset pelastuu kun eivät usko Jeesuksen tulemiseen.
        Tässä se nähdään että muslimeja parjataan kaikella mahdollisella tavalla ja sitten puhuvat omaa uskontoaan vastaan kun sanovat että juutalaiset pelastuu.
        Tämän takia eräitten kristittyjen puheisiin ei aina kannata luottaa :)

• painu.kalifaattiin

Ei voi mitään kun ihminen on tyhmä, niin on tyhmä.
        Jokaisella on onneksi vielä, lukuunottamatta tuota perkeleellistä islamia, oikeus valita uskonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8322
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3243
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2566
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2175
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2139
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      26
      2138
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1907
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1713
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      64
      1670
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18