Olen lukenut että kultapalmua lannoitetaan "kasvukaudella" muttei talvella.
Minun palmuni kuitenkin lykkää uutta lehteä 3-4 huiskan kuukausivauhdilla, vaikka marraskuu on ihan kynnyksellä. Teenkö väärin jos jatkan lannoittamista, vai pitääkö sen päästä johonkin "talvilepoon"? Ostin sen huhtikuussa noin 25 cm korkeana, ja nyt se on noin 75-senttinen ja paljon tuuheampi.
Kultapalmun lannoitus talvella?
2
248
Vastaukset
- taavipiiri
Itse lannoittelen kasvussa olevia juttuja silloin kun ne kasvaa, vähiä kasvuja vähemmän kuin runsaita. Eli riippuu yksinkertaisesti valon määrästä ja niin monesta tekijästä että paha sanoa näkemättä tilannetta itse. Mieto lannoitus tuskin on koskaan suuri riski, jos normaaliin kastelurutiiniin kuuluu pieni huuhtominen (eli ylimääräistä vettä kaadetaan ruukun lävitse). Tällöin ruukkuun ei pääse kertymään suuria määriä käyttämättömiä "juttuja" lannoitteesta tai kasteluvedestä.
- tuskinvälittää
Taitaa olla helpoimpia kasveja, minulla kukkikin läpi vuoden ja siemeniä lattialla, annoin pois kun kasvoi liian isoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910