verenpaineet todella koholla..:/

verenpaineetkoholla

eli luin täältä kun minua on vaivannut jo muutaman vuoden korkeat verenpaineet ja on todettu verenpaine tauti n.reilu 2v.sitten ja olen syönyt siitä asti verenpaine lääkkeitä ja niitä vaihdeltu vaikka minkälaisiin ja kotiseurantaa omalla mittarilla mutta ei auta lääkkeet eikä parempi elämäntapa eli syöminen terveellisemmäksi, paino pudonnut yms..nyt taas kotiseurantaa ja koko ajan verenpaineet 150/110 eli alapaine on tässä minulla ongelmallisin, olen vasta 32v ja on vaarallista että ne ovat koko ajan tuota luokkaa, lääkärit vain kokeilee minulla eri lääkevaihtoehtoja kun ei löydy tarkkaa "syytä" todella vaarallisen kohonneille verenpaineelle ja tiedän itsekkin että hengenvaarallisilla vesillä ollaan mutta mitä tässä voisi ehdottaa , kertooko joku muukin "kohtalotoveri" uutta tai tätä samaa jos kokenut, olen vähän harmissani kun pitäisi saada alapaine alas mutta eri lääkkeetkään eivät auta tai on tullut hurjaa päänsärkyä niin olen omin päin lopettanut, ainut mikä on verenpaine lääkkeenä ja pitkää ollutkin niin "gardace" lääkkeen nimi...kokemuksia, tietoa, apua??
t.verenpainetautinen...:/

3

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka-tärkeä

Verenpaine tietysti pitää saada kuriin vaikka lääkkeillä. Lääkkeethän ei ole koskaan hyväksi, mutta minkäs teet.
      Hyvin todennäköisesti vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaa verenpainen normalisoitumisessa varsinkin jos ylipainoa.
      Viljatuotteet aiheuttaa monenmoisia sairauksia eri ihmisille on totuus.
      Kirjastosta löytyy sopivia karppaus kirjoja. Face Book:ssa on asian tiimoilta keskustelu ryhmiä

• painepiinainen

Kaikkeahan voi koittaa, mutta....Hyvin usein verenpaineongelma on perinnöllinen tai sitten siihen on elimellinen syy, esim munuaisvaltimon ahtauma tai liian stressihormonin eritys. Näille et itse voi yhtään mitään, ovat lääkärin hommia ne. Jälkimmäiset syyt paljon harvinaisempia ja aiheuttavat tod.kovia paineita jatkuvasti. Usein on ihan sama oletko laihavai lihava, ja mitä syöt siis v.p: n kannalta. Kolme asiaa jotka radikaalisti nostavat oikeasti paineita ovat nämä: Salmiakki ja lakritsi, pienikin paleleminen ja pissahätä. Noita vältä. Salmiakki ja laku nostavat jopa viikoiksi, kofeiinikin voi joillain nostaa. Mutta kolme ensimmäistä tärkeimmät. Vuosien kokemus ja lääkärien kanssa keskustelut takana. Nämä ainakin omalla kohdallani näin.

• Jälkikuorma

Älä lopeta lääkkeitä omin päin, osalla hyöty saadaan vasta kuukausien viiveellä! Päänsäryt lääkityksen aikana aluksi voivat johtua siitä, että elimistö ei ole vielä tottunut aleneviin paineisiin/muutoksiin verisuonistossa, mutta oireet helpottavat kun elimistö saa aikaa sopeutua. Olet oikeassa että korkea alapaineesi on huolestuttava, se nimenomaan rasittaa sydäntä eniten (paine jota "vastaan" sydämen täytyy työskennellä). Voimia sopivan lääkkeen etsintään, älä luovuta, ja kerro lääkärille nyt rehellisesti näistä omin päin lopettamisistasi ja oireistasi, niin voitte yrittää vastaavaa lääkettä uudelleenkin. Sisätautilääkärin (erikoislääkäri) olisi hyvä ottaa kantaa lääkkeen etsintään, vai onko jo ottanut?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      110
      2443
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2131
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1687
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      58
      1652
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      155
      1570
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1466
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      153
      1460
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      112
      1200
    9. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1186
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      26
      1168
    Aihe