verenpaineet todella koholla..:/

eli luin täältä kun minua on vaivannut jo muutaman vuoden korkeat verenpaineet ja on todettu verenpaine tauti n.reilu 2v.sitten ja olen syönyt siitä asti verenpaine lääkkeitä ja niitä vaihdeltu vaikka minkälaisiin ja kotiseurantaa omalla mittarilla mutta ei auta lääkkeet eikä parempi elämäntapa eli syöminen terveellisemmäksi, paino pudonnut yms..nyt taas kotiseurantaa ja koko ajan verenpaineet 150/110 eli alapaine on tässä minulla ongelmallisin, olen vasta 32v ja on vaarallista että ne ovat koko ajan tuota luokkaa, lääkärit vain kokeilee minulla eri lääkevaihtoehtoja kun ei löydy tarkkaa "syytä" todella vaarallisen kohonneille verenpaineelle ja tiedän itsekkin että hengenvaarallisilla vesillä ollaan mutta mitä tässä voisi ehdottaa , kertooko joku muukin "kohtalotoveri" uutta tai tätä samaa jos kokenut, olen vähän harmissani kun pitäisi saada alapaine alas mutta eri lääkkeetkään eivät auta tai on tullut hurjaa päänsärkyä niin olen omin päin lopettanut, ainut mikä on verenpaine lääkkeenä ja pitkää ollutkin niin "gardace" lääkkeen nimi...kokemuksia, tietoa, apua??
t.verenpainetautinen...:/
3294
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Verenpaine tietysti pitää saada kuriin vaikka lääkkeillä. Lääkkeethän ei ole koskaan hyväksi, mutta minkäs teet.
Hyvin todennäköisesti vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaa verenpainen normalisoitumisessa varsinkin jos ylipainoa.
Viljatuotteet aiheuttaa monenmoisia sairauksia eri ihmisille on totuus.
Kirjastosta löytyy sopivia karppaus kirjoja. Face Book:ssa on asian tiimoilta keskustelu ryhmiä

Äänestä
  • Kaikkeahan voi koittaa, mutta....Hyvin usein verenpaineongelma on perinnöllinen tai sitten siihen on elimellinen syy, esim munuaisvaltimon ahtauma tai liian stressihormonin eritys. Näille et itse voi yhtään mitään, ovat lääkärin hommia ne. Jälkimmäiset syyt paljon harvinaisempia ja aiheuttavat tod.kovia paineita jatkuvasti. Usein on ihan sama oletko laihavai lihava, ja mitä syöt siis v.p: n kannalta. Kolme asiaa jotka radikaalisti nostavat oikeasti paineita ovat nämä: Salmiakki ja lakritsi, pienikin paleleminen ja pissahätä. Noita vältä. Salmiakki ja laku nostavat jopa viikoiksi, kofeiinikin voi joillain nostaa. Mutta kolme ensimmäistä tärkeimmät. Vuosien kokemus ja lääkärien kanssa keskustelut takana. Nämä ainakin omalla kohdallani näin.

    Äänestä

Älä lopeta lääkkeitä omin päin, osalla hyöty saadaan vasta kuukausien viiveellä! Päänsäryt lääkityksen aikana aluksi voivat johtua siitä, että elimistö ei ole vielä tottunut aleneviin paineisiin/muutoksiin verisuonistossa, mutta oireet helpottavat kun elimistö saa aikaa sopeutua. Olet oikeassa että korkea alapaineesi on huolestuttava, se nimenomaan rasittaa sydäntä eniten (paine jota "vastaan" sydämen täytyy työskennellä). Voimia sopivan lääkkeen etsintään, älä luovuta, ja kerro lääkärille nyt rehellisesti näistä omin päin lopettamisistasi ja oireistasi, niin voitte yrittää vastaavaa lääkettä uudelleenkin. Sisätautilääkärin (erikoislääkäri) olisi hyvä ottaa kantaa lääkkeen etsintään, vai onko jo ottanut?

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


verenpaineetkoholla kirjoitti:

eli luin täältä kun minua on vaivannut jo muutaman vuoden korkeat verenpaineet ja on todettu verenpaine tauti n.reilu 2v.sitten ja olen syönyt siitä asti verenpaine lääkkeitä ja niitä vaihdeltu vaikka minkälaisiin ja kotiseurantaa omalla mittarilla mutta ei auta lääkkeet eikä parempi elämäntapa eli syöminen terveellisemmäksi, paino pudonnut yms..nyt taas kotiseurantaa ja koko ajan verenpaineet 150/110 eli alapaine on tässä minulla ongelmallisin, olen vasta 32v ja on vaarallista että ne ovat koko ajan tuota luokkaa, lääkärit vain kokeilee minulla eri lääkevaihtoehtoja kun ei löydy tarkkaa "syytä" todella vaarallisen kohonneille verenpaineelle ja tiedän itsekkin että hengenvaarallisilla vesillä ollaan mutta mitä tässä voisi ehdottaa , kertooko joku muukin "kohtalotoveri" uutta tai tätä samaa jos kokenut, olen vähän harmissani kun pitäisi saada alapaine alas mutta eri lääkkeetkään eivät auta tai on tullut hurjaa päänsärkyä niin olen omin päin lopettanut, ainut mikä on verenpaine lääkkeenä ja pitkää ollutkin niin "gardace" lääkkeen nimi...kokemuksia, tietoa, apua??
t.verenpainetautinen...:/

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu