Kun heittäytyy tyhmäksi, oppii ymmärtämään muita.
Korppis 31.10.2016
Aforismi tässä ajassa
54
189
Vastaukset
- Tiedähäntä
Täytyy kokeilla seuraavan kerran.
- Virtuaallisesti
Somessa se onnistuu helposti.
- korppis11
Virtuaallisesti kirjoitti:
Somessa se onnistuu helposti.
Uskon, että myös livessä. Naiset osaavat vedättää miehiä avuttomuuden korttiin vedoten, miehet naisia hoivaviettiin.
- 1eero
korppis11 kirjoitti:
Uskon, että myös livessä. Naiset osaavat vedättää miehiä avuttomuuden korttiin vedoten, miehet naisia hoivaviettiin.
Tarkoitat hyväksikäyttöä, no sitä tapahtuu tarkoituksella myös huomaamatta monella tasolla riippuen mistä on kyse.
- korppis11
1eero kirjoitti:
Tarkoitat hyväksikäyttöä, no sitä tapahtuu tarkoituksella myös huomaamatta monella tasolla riippuen mistä on kyse.
Tässä keisissä tarkoitukseni on miettia tyhmäksi heittäytyjän roolia. Mitä kaikkea voi oppia kun heittäytyy tyhmäksi ei esim. ymmärrä tai esittää lisäkysymyksiä, kehuu tai hämmentyy päivän selvistä asioista. Kuinka vastapuoli reagoi
- risukkonovellisti
Kun korpee, pitää huutaa havukiljua per ke le!
Kyllä tossa on vinha perä, ainakin saat aika pitkälti selville sen vastapelurin luonteen.
Auttaako vai alkaako vinoilemaan hölmölle.
Puhun kokemuksesta ku puutteellisella koulutuksel yrittää selvitä.- Näköispatsaita
No voisithan kokeilla jumalaksi heittäytymistä....
Mutta voisiko sulla olla pirullisesti kliffempaa - kuten aloittajalla - Näköispatsaita
Tyhmyystesti:
Nikittelin. Arvaa kuka olen. Saat oikeasta vastauksesta 135 älykkyyspistettä. Rajoitan vielä. Siis se saa 135 älykkyyspistettä, joka arvaa ensin oikein.
Nyt ei omakehu auta. - korppis11
Näköispatsaita kirjoitti:
Tyhmyystesti:
Nikittelin. Arvaa kuka olen. Saat oikeasta vastauksesta 135 älykkyyspistettä. Rajoitan vielä. Siis se saa 135 älykkyyspistettä, joka arvaa ensin oikein.
Nyt ei omakehu auta.Jos nyt kuitenkin testaisit ensin itsesi😆
Tyhmyystesti:
Nyt ei omakehu auta.Nikittele tai nokittele ,ihan sama ei se mun rauhaani häiritte .
Täysin vieras ja outo ihminen esittää toiselle täysin tuntemattomalle kirjottajalle arvaappa kysymyksen ,aika hupaisaa .
Kertokaa viisaammat kun ootte oikein arvanneet.- Näköispatsaita
korppis11 kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin testaisit ensin itsesi😆
😇 testattuhan on, saatu paljonpaljon pisteitä.
Miks hymiö on kirpun kokoinen
35 pisteen vihje: joskus sanoja ei voi, ei kertakaikkiaan voi kirjoittaa yhteen pötköön...😇 koti-kiusattu kirjoitti:
Nikittele tai nokittele ,ihan sama ei se mun rauhaani häiritte .
Täysin vieras ja outo ihminen esittää toiselle täysin tuntemattomalle kirjottajalle arvaappa kysymyksen ,aika hupaisaa .
Kertokaa viisaammat kun ootte oikein arvanneet.Hän taitaa kuulua meihin tyhmiin ; )
- Näköispatsaita
35 pisteen vihje:
Aa, ee, ii, oo, uu, yy, ää, öö
Ei näitä voi aina näin merkitä keskellä sanaa ja jos käytäntö muuttuisi voisi tulla sanasota. Lipsahduksia sattuu.
Vierasmaalainen vaatii suomalaiseen liitettynä tätä. - Näköispatsaita
35 pisteen vihje:
Aa, ee, ii, oo, uu, yy, ää, öö
Ei näitä voi aina näin merkitä keskellä sanaa ja jos käytäntö muuttuisi voisi tulla sanasota. Lipsahduksia sattuu.
Vierasmaalainen vaatii suomalaiseen liitettynä tätä.Lisää tyhmyyttä tulossa 35 pisteen verran: Tällä voi jakaa sanoja riimin, jos tila alkaa loppua. Katsos ei paniikkia, sanottavaan ei hoppua.
Lapsetkin oppivat näin lukemaan, oli teksti suoraa tai hokemaa.
Tätä et voi millään korvata, täytyy kyllä,sanoja sorvata.
Menossa konserttiin. Jäljellä 30 pistettä. - Näköispatsastavuviiva
Konsertti ok 8 1/2. Vähän saksofoni vetäs pari loppua epäpuhtaasti. Otti vähän korvista.
Tyhmyys: laumassa tyhmyys tiivistyy?? Jotenkin niin suomalainen sananlasku. Tätä vois kommentoida tietenkin.
Muista ihmisista ajattelen, että jokainen tietää jotakin. Usealla on työhistoriaa, joten on oppinut asioita, saanut tietoa. Me syvässä keski-iässä olemme voineet seurata kehitystä työelämässä esim. työvälineet, tekotavat. Meillä on kokemusta.
On tietoa, jota emme voi jakaa: monella meillä on vieläkin vaitiolovelvollisuus entisistä työasioista. Keskustella voi vain hyvin yleisellä tasolla, pintapuolisesti.
Kriittisesti ajatellen, ei kaikki ole ollut niin hyvästäkään. Olemme myös ehkä kokeneet yt-tilanteita ja vierestä on lähtenyt työkavereita ja kun on tapahtunut tämä montakertaa, on tuntunut kurjalta, todella kurjalta. Joku kirjoittaja täällä on voinut kokea tuon lähtijän tilanteen. Ei kyse ole tyhmyydestä, vaan elämässä heitetään kovenevalla vauhdilla ankaraa noppaa.
Sitten on niitä, joilla on harrastuksia tai itsehankittuja taitoja.
Esim. Joku tietää suomalaisen keittiön salaisuudet, toinen terveellisen ruoan koostumuksen, joku ympäristö asioista jne.
Viimeiset tyhmyystestin 30 pistettä on poistettu.
Tulin siihen tulokseen, että tyhmyyttä on niin monenlaista, että meiltä menee loppuikä ja terveys.
Testin tekijä: Se olin mää, Tavuviiva.
Testin johtopäätökset: tosi tasaväkiset kirjoittajat ketjussa.
Ja päätin poistaa älykkyyspisteet kokonaan.
Tein sellaisen nollatutkimuksen. Kadun aurinkoinen puoli lienee lämpimämpää.....
Ja toki me töpeksitään ja typerrellään , välillä oikein kantapäiden kautta. Onko se tyhmyyttä. Ihan tietoisesti valitsemme tai päätämme joskus väärin, kun halutaan katsoa kortit.
Läpi harmaan kiven, mutta eikö sitä sanota sisuksi.
Per aspera ad astra. - Korppis11
Näköispatsastavuviiva kirjoitti:
Konsertti ok 8 1/2. Vähän saksofoni vetäs pari loppua epäpuhtaasti. Otti vähän korvista.
Tyhmyys: laumassa tyhmyys tiivistyy?? Jotenkin niin suomalainen sananlasku. Tätä vois kommentoida tietenkin.
Muista ihmisista ajattelen, että jokainen tietää jotakin. Usealla on työhistoriaa, joten on oppinut asioita, saanut tietoa. Me syvässä keski-iässä olemme voineet seurata kehitystä työelämässä esim. työvälineet, tekotavat. Meillä on kokemusta.
On tietoa, jota emme voi jakaa: monella meillä on vieläkin vaitiolovelvollisuus entisistä työasioista. Keskustella voi vain hyvin yleisellä tasolla, pintapuolisesti.
Kriittisesti ajatellen, ei kaikki ole ollut niin hyvästäkään. Olemme myös ehkä kokeneet yt-tilanteita ja vierestä on lähtenyt työkavereita ja kun on tapahtunut tämä montakertaa, on tuntunut kurjalta, todella kurjalta. Joku kirjoittaja täällä on voinut kokea tuon lähtijän tilanteen. Ei kyse ole tyhmyydestä, vaan elämässä heitetään kovenevalla vauhdilla ankaraa noppaa.
Sitten on niitä, joilla on harrastuksia tai itsehankittuja taitoja.
Esim. Joku tietää suomalaisen keittiön salaisuudet, toinen terveellisen ruoan koostumuksen, joku ympäristö asioista jne.
Viimeiset tyhmyystestin 30 pistettä on poistettu.
Tulin siihen tulokseen, että tyhmyyttä on niin monenlaista, että meiltä menee loppuikä ja terveys.
Testin tekijä: Se olin mää, Tavuviiva.
Testin johtopäätökset: tosi tasaväkiset kirjoittajat ketjussa.
Ja päätin poistaa älykkyyspisteet kokonaan.
Tein sellaisen nollatutkimuksen. Kadun aurinkoinen puoli lienee lämpimämpää.....
Ja toki me töpeksitään ja typerrellään , välillä oikein kantapäiden kautta. Onko se tyhmyyttä. Ihan tietoisesti valitsemme tai päätämme joskus väärin, kun halutaan katsoa kortit.
Läpi harmaan kiven, mutta eikö sitä sanota sisuksi.
Per aspera ad astra.Niin, kerrottiin menevästä konserttiin. Misää konserttisalissa. Olen itse istunut Tukholman konserttitalossa joskus kauan sitten silloin soittivat jazzia. Trumbettisoolot olivat upeita.
- Korppis11
Korppis11 kirjoitti:
Niin, kerrottiin menevästä konserttiin. Misää konserttisalissa. Olen itse istunut Tukholman konserttitalossa joskus kauan sitten silloin soittivat jazzia. Trumbettisoolot olivat upeita.
Sorry näppäilenn tabletilla. Tää oikoluki
väärin ajatuksiani. Kerroit meneväsi konserttiin, oli eka lause oikein. - Tavuviiva
Nytpä tulin vihreäksi. (Kateudesta vois vetäistä toisen ketjun) Jazziahan tämäkin oli. Tiksissä. Jukat.
Mulla on niin kova musiikin kuuntelemisen nälkä ja eriti tämä jazz, blue, swing jne.
Nuorena se kuullosti himputi pimputi -musiikilta. Mutta nykyisin kuuntelen, jos mahdollista, lähes päivittäin. Jos nyt jonkin kömpelön metaforan vääntäisin, niin tuntuu kuin olisi vaeltanut erämaassa ja löytää puhdasvetisen puron ja nauttii sen vedestä. No menipä sentimentaaliseksi. Tuntemus on edelleen /- 0, mutta hyvätasoinen, niin wow.
En pahastu levysuositteluista. Mutta ainahan on vaara, että viisastuisikin. Joten harkintaa.👯 - Korppis11
Tavuviiva kirjoitti:
Nytpä tulin vihreäksi. (Kateudesta vois vetäistä toisen ketjun) Jazziahan tämäkin oli. Tiksissä. Jukat.
Mulla on niin kova musiikin kuuntelemisen nälkä ja eriti tämä jazz, blue, swing jne.
Nuorena se kuullosti himputi pimputi -musiikilta. Mutta nykyisin kuuntelen, jos mahdollista, lähes päivittäin. Jos nyt jonkin kömpelön metaforan vääntäisin, niin tuntuu kuin olisi vaeltanut erämaassa ja löytää puhdasvetisen puron ja nauttii sen vedestä. No menipä sentimentaaliseksi. Tuntemus on edelleen /- 0, mutta hyvätasoinen, niin wow.
En pahastu levysuositteluista. Mutta ainahan on vaara, että viisastuisikin. Joten harkintaa.👯Amsterdamissa on jazz-klubi Cotton jossa käymme säännöllisesti kun siellä olemme. Suosittelen, puuvillan ja mustan jazzin tuoksuinen 🤓 paikka.
- Tavuviiva
Amsterdamissa olen käynyt. Enpäs ollut tuolloin innostunut asiasta.
Silloin van Gogh, Anne Frankin koti, Zoo. Ja tietenkin vapaamuotoista palloilua.
Tuo klubi pitää tallentaa.
Noita levyjä kun olen kuunnellut ja lukenut, on omituinen kysymys noussut mieleen; onko viime vuosisadan alun mustat soittajat ja laulajat todella olleet tuonnimisiä, amerkkalaisia. Luulisi, että heillä on ollut aito afrikkalainen nimi?!
On tuntunut jotenkin kurjalta: senaikainen identiteettiryöstö laajassa mittakaavassa.
Ehtoko päästä tähdeksi, vaikka olisi ollut kuinka musikaalinen ja lahjakas.
Konsertin jälkeen tällainen ylivireystila: tulee tekstiä. - Korppis11
Tavuviiva kirjoitti:
Amsterdamissa olen käynyt. Enpäs ollut tuolloin innostunut asiasta.
Silloin van Gogh, Anne Frankin koti, Zoo. Ja tietenkin vapaamuotoista palloilua.
Tuo klubi pitää tallentaa.
Noita levyjä kun olen kuunnellut ja lukenut, on omituinen kysymys noussut mieleen; onko viime vuosisadan alun mustat soittajat ja laulajat todella olleet tuonnimisiä, amerkkalaisia. Luulisi, että heillä on ollut aito afrikkalainen nimi?!
On tuntunut jotenkin kurjalta: senaikainen identiteettiryöstö laajassa mittakaavassa.
Ehtoko päästä tähdeksi, vaikka olisi ollut kuinka musikaalinen ja lahjakas.
Konsertin jälkeen tällainen ylivireystila: tulee tekstiä.Nyt menee teemalla Amerikan mustista kertova historiallinen dokkari. Petze seuraa sitä. Katsoin itse yhden jakson, mutta olen laiska tv. n tuijottaja. Jazz on perinteisesti mustien juttu. Tykkään kuunnella mutta ihan livenä.
Yritän väsyttää itseni jotta kun menen sänkyyn nukahdan heti. Olin väsynyt jo kello 8.00. Nyt yötä 😩
- enmilläänkeksi
Aloittajalla on tuossa kyllä pieni ongelma eikä ihan niin pienikään.
Miten tyhmä heittäytyy tyhmäksi.- korppis11
Opin taas. Jos ei millään keksi, ei ja sen huomaa 😖
- enmilläänkeksi
korppis11 kirjoitti:
Opin taas. Jos ei millään keksi, ei ja sen huomaa 😖
Näin pääs käymään, etten millään keksi.
Sanotaan nyt, että joku esim. sinä on tyhmä jo luontaisesti, niin ei siinä mitään heittäytymistä tarvita, kun on jo valmiiksi tyhmä :D - korppis11
enmilläänkeksi kirjoitti:
Näin pääs käymään, etten millään keksi.
Sanotaan nyt, että joku esim. sinä on tyhmä jo luontaisesti, niin ei siinä mitään heittäytymistä tarvita, kun on jo valmiiksi tyhmä :DOlet oikeassa. Mielestäni sinulla on hyviä kommentteja, menet asian ytimeen. Olet viisas, kouluja käynyt ja komea.
- MitenVoitTietää
No kerrohan, mistä sen komeuden tiedät.
MitenVoitTietää kirjoitti:
No kerrohan, mistä sen komeuden tiedät.
Ei noin viisas voi olla ruma.
- korppis11
korppis kirjoitti:
Ei noin viisas voi olla ruma.
Voi minua tyhmää. Sinä oletkin sen Nätti-Jussin vaimo. Et voi olla komea. Isoluinen ja suuri kuuloinen.
Ainakin asuntokaupoissa miesten kanssa ei kannata olla viisas. Avuttoman ja apua tarvitsevan naisihmisen rooli on hyvä kun tekee kauppoja vanhempien miespuolisten despoottien kanssa. He ovat olleet aina perheessä se joka tietää kaiken ja akka on ollut hiljaa.
Olen kahdesti onnistunut hyvin, kumpikin on tehnyt mielestään hyvät kaupat, vastapuoli ehkä tajusi myöhemmin että ei se ihan niinkään ollut.
Aforismin loppuosa ei oikein sopinut, en ole oppinut ymmärtämään vieläkään tuollaisia ukkeleita vaikka tyhmyyteni on saattanut lisääntyä ihan luonnostaan, senkin voi kääntää edukseen.- korppis11
Juuri näin, on syytä silloin tällöin heittäytyä avuttomaksi ja tyhmäksi silloin lantatunkion harjalla tepastelevat, tuntevat itsensä korvaamattomiksi. Jos heitä kehuu tieto taito alkaa ikäänkuin loistamaan. Jos ei kehu on ymmärtämätön ja jos on erimieltä on tietämätön.
- ÄlykötToimivatToisin
Hauska kuulla sinun seurapiireistäsi. Omat tuttavani ovat toisenlaisia.
Olet siis älykkö. Minäkin tunnen muutaman, osa on oman älykkyytensä lumoissa niin että eivät näe metsää puilta.
"feikki-korppis11"
"Tyhmän tuhnu pyllyä polttaa, Fiksun ei pala tulessakaan."
-
Minulla homma on päin-vastoin.
Minä en osaa olla luontevasti tyhmä.
Kuten Heikunkeikku toisaalla aikaisemmin totesi, miksi ei vastauksia sada?
Minä kirjoitin hänelle kommentin.
-
Älä jatka tätä tyhmyyttä liian kauaa.
Tarttuu vielä taka-raivoosi.
H.- korppis11
Jos toteuttaisimme sinun viisauksiasi palsta surkastuisi, päivän teemat ...älä jatka...lopeta. Tai tule minun ketjuuni😇
korppis11 kirjoitti:
Jos toteuttaisimme sinun viisauksiasi palsta surkastuisi, päivän teemat ...älä jatka...lopeta. Tai tule minun ketjuuni😇
"feikki-korppis11"
Pah!
Milloinka minä kaiken olen torpannut?
Hyvinkin usein annan monenkin kirjoittaa rauhassa.
Vaikka joskus kirjoittavatkin iki-vanhoja reseptejä oudoilla ruoka-aineilla.
H.
Kukin tyylillään, ite en tarkkaile niinkään muita, täys työ pitää lukua ittestäni. En pidä peleistä muitten kustannuksella, se on minusta epäreilua ja epärehellistä. Tässä hommassa olen putkiaivo, ja pidän sitä kunnia-asiana että "what you see is what you get".
Okei, oon mä kerran feikkannut, mutta sillä miehellä ei ollut hajuakaan... neljä tuntia on mun maksimi.
Eikä tällä mun vastauksella ole mitään tekemistä aloittajan kanssa, vastaisin samalla tavalla aloitukseen, oli sitten kenen tahansa.- korppis11
Tähän on hyvä kirjoittaa. Jätän nyt teidät työt odottaa. Iltapäivän hämärissä palaan asiaan.😍 ps. olen tietoinen jo kuka reagoi tähän viestiin 😈 tyylillään.
"humps"
Koska sinulla ei ollut asiaakaan, halusit vain huomiota minun ja korppiksen jaloissa.
H.
- eppu2
Joka kysyy, on vain hetken tyhmä, joka ei kysy, on tyhmä koko ikänsä.
Tyhmän korvat tuppaavat olemaan höröllään.
Tumman tumma pakolaisperhe oli soppailemassa paikallisella kirpputorilla. Nuorehko keskikokoinen nainen kaksi isokokoista vanhempaa naista, yksi pienikokoinen mies.
Entinen avustustyöntekijä kohtasi kapealla käytävällä perheen.
Terve...mitä kuuluu....terve hyvää...istun kotona... odottaa lapset koulusta...minäkin istun kotona...miksi.. et työssä...työ loppu...kaikki istuu kotona. Sitten remakkaa naurua.
Minä muuttaa Helsinki...miksi...ei työtä, koko suku muuttaa...äitisikin ja isoäitisikin muuttaa.. kaikki muuttaa Helsinki.
Tyhmä kuunteli ja hymyili.
Halloo Helsinki täältä tullaan ; )- henrjii
Tuhman tuntee kaikki, mutta aasi ei ketään
- Näköispatsaita
Mutta ei se vielä mitään, jos on tyhmä, mutta jos lisäksi on typerä...
- eppu2
Sellaista tyhmäksi heittäymistä olen harrastanut, että jos joku vihjailee ilkeitä, en ole ymmärtävinäni, vaikka hyvin tietäisinkin tarkoituksensa.
On ihan mielenkiintoista seurata reaktiota.- korppis11
Tuolla ylempänä on esimerkki samoin reagoinnistani. Nyt syömään, tyhmälläkin tulee nälkä.
Ossaakko nää aijjaa polokulpyörällä, aika veikeä on aloitusasento :D?
Minusta otetaan aina viralliset synttärikuvat luonnon keksellä, huumorilla höystettynä. Tuo kuva on yksi monista 65-vuotiskuvista kun huristelin mökkitiellä kumisaappaissa ja juhlahurstuukeissa.
Päivitin koko tämän illan blogiani ja julkaisin siinä mm. viime kesän kaksi virallista synttäri kuvaa.
Osaan ajaa pyörällä, mutta ajan mieluummin autolla, katsos vanhuus on tullut.- Tuiskishuiskiskippis
Blogia? Kansa on luullut, että päivität Glögiä. Läpi vuoden.
- korppis11
Tuiskishuiskiskippis kirjoitti:
Blogia? Kansa on luullut, että päivität Glögiä. Läpi vuoden.
Näin se menee olen taas juonut blogia enkä saanut koko kesää lipitettyä kasaan.
Nyt istun autoliikkeessä odotan, että saisivat yhden kesärenkaan pois. Alla kolme talvi- ja yksi kesärengas. Sitä blogissa sattuu. - aloitusasento
Ihan kuin nousisit miesten tankopyörän päälle toista takajalkaa nakaten tangon yli.
aloitusasento kirjoitti:
Ihan kuin nousisit miesten tankopyörän päälle toista takajalkaa nakaten tangon yli.
Olisit kirjoittanut omalla nikilläsi ; ) Tyhmä menee piiloon.
Tyhmällä on ollut työntäyteinen päivä, tyhmä menee jääkaapille ja painuu pehkuihin.
Helevetin helppo ellää kun on tyhmä ; )
Yötä ; )- eppu2
Jos viisautta jakaa, se ei itseltä vähene. Mutta jos tyhmyyttä jakaa, väheneekö se?
- korppis11
Olen huomannut tästä keisistä, et tyhmyys lisääntyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261738Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121339Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121177- 88992
- 83876
- 17867
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16761Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701