http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016103122540772_uu.shtml
Hienoa että tästä aiheesta aletaan puhua. Vielkin näkee tuomisevaa suhtautumista, ikäänkuin terveen puolison pitäisi uhrata omakin ainutkertainen elämänsä kumppanin sairastumisen takia.
Elävän leski
2
128
Vastaukset
Olen kirjoittanut aiheesta palstalla oman kokemukseni ja tuntemukseni ja lunta tuli tupaan oikein kunnolla.
Miehelle se ehkä suodaan asiaan kuuluvana osana,mutta naiselle ei,että alkaa tuntea vetoa vastakkaiseen sukupuoleen.
Minulla avioelämä lopahti kuuskymppisenä ja selibaattia kesti lähes mieheni kuolemaan saakka parikymmentä vuotta.
Ylitin riman ja löysin kohteen,siis avioliiton ulkopuolisensuhteen.Sain olla nainen,enkä tuntenut tekeväni väärin ketään kohtaan.
Hän oli leski,siis vapaa ihminen,en viekoitellut kenellekään kuuluvaa aviopuolisoa,kuitenkin kerrottuani palstalla minut leimattiin ja nimittelyjäkin sain.
Nämä ulkokultaiset siveät kanssasisaret olivat heti moralisoimassa,että olin sitä ja tätä??
Seisottuani mieheni arkun ääressä ja silitettyäni hänen jäistä poskeaan,tunsin syvää kiitollisuutta siitä,että sain olla kolmekymmentä vuotta osa tämän miehen elämää,muttasyyllisyytta en tuntenut.
Omalääkärinikin kehoitti aikoinaan minua elämään ja nimenomaisesti elämään omaa
elämääni,mieheni laitoshoitoon jäämisen jälkeen.
Meillä oli kymmenen vuoden ikäero,joka todella kavensi avioelämäämme.
Ei kukaan pysty elämään elämää,vain miellyttääkseen,eikä niin pidäkkään.
Kaiketi se elävänleskikin saa elää täysipainoista elämää,ei tuomita,kannustetaan.
Sitä toivoo entinen omaishoitaja ja elävänleski- 60plus
Peukut rituliinille 👍👍
Omalla kohdalla ei onnistuisi mitenkää, hoidettava on aivoinfarktin vaurioittama joka ei yksin halua olla, joku pelkotila tulee jos vähänkin kauemman olen pois, kaupassa ja muilla asioilla pääsee käymään pikaisesti ei muuten pääse liikkeelle.
Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa voi omaakin elämää elää jos itse terveenä pysyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982