Laittakaa, kiitos tähän ketjuun talvirenkaiden urasyvyyksiä.
Suositukset ovat asia erikseen..
Varastossa on vanhat nastalliset Nokian H7:t ja niillä ei ole enää pitoa, mutta uraa on vielä reilu 5mm, nastat ovat paikallaan mutta niiden ulkonäköä on vaikea kuvailla.
Alla on uudet Goodyear Ice grip 2:t ja niissä näytti olevan urasyvyys noin 5-7 mm.
...siis uutena.
En löytänyt niistä selkeää DOT merkintää, mutta kyljessä oli 4 numeroinen lukema ympyrän sisällä (oletan sen olevan valmistusviikko ja vuosi). (JHYR)
Sen perusteella ne olisi tämän vuotiset renkaat.
Valmistusmaa näytti olevan näissä Puola.
Onko kitkoissa vähemmän uraa heti uutena vai onko se merkkikohtaista?
Tässä on ohjearvoja.
https://www.laatuvanne.fi/page/7/renkaiden-urasyvyys
"Kesärenkaiden hankintaa ei välttämättä kannata jättää kevääseen, sillä syyssateiden aikaan renkaiden urasyvyydellä on suuri merkitys vesiliirtojen välttämiseksi. Uusien renkaiden hankinta alkaa olla ajankohtaista silloin, kun kesärenkaiden urasyvyys on noin 4 mm ja talvirenkaiden yli 5 mm. Uusien kesärenkaiden urasyvyys on 8 mm ja talvirenkaiden 10 mm."
= tuon perusteella ne olis jos uutena vaihtokunnossa.
Goodyear ice grip 2 on saanut hyvät arvioinnit ja
kaikenlaisilla renkailla ajaneena en osaa sanoa
oliko valinta hyvä vai huono. Ei ne voi olla huonommat
kuin H7:t. Uuden kitkan urasyvyys yllätti.
Talvirenkaan urasyvyys uutena
20
4727
Vastaukset
- mitattu
Hankook Winter I*Pike RS W419 9,5mm uutena.
- aikahyvät
ei saakeli,
en uskaltanut ottaa Hankookin talvirenkaita.
Olisi ehkä sittenkin pitänyt uskaltaa...
ja käydä katsomassa malleja enemmän.
Eikä tehdä päätöstä verkon kautta.
- vähän-on-paljon-
Taitaa valmistajat haluta vaihdattaa tiheämmin renkaita, muuten myynti pienenee. Ei ne vähän ajavalle kulu kuitenkaan niin nopeasti. Taitaa vanheneminen tulla ensin vastaan, ennen kuin kulutuspinnan loppuminen.
- xoxoxoxox
Syvempi kulutuspinta huonontaa ajo-ominaisuuksia ja nostaa vierinvastusta. Etenkin kesärenkailla. Huonompi EU polttoaineenkulutusluokka. Voi jäädä rengas myymättä.
- hihiiiiiiiiiiiiiiii
Ei se uran syvyys, vaan kulutuskestävyys.
- keskiviikkonalunta
Toivottavasti näin.
- rengasvertailuissa
Tekniikan Maailma rengasvertailuissa on urasyvyydet mainittu. Lukekaa sieltä.
- nihilisti
jolla on tuo TM, jaksoi kirjoittaa tuon viestin, mutta ei urasyvyyksiä
- nappulacros
Liikaa kulutus pintaa, pitää saada myös uusia myytyä! Talven aikana sulaa kolmeen milliin!
- nastoilla
Ostin uudet venäläiset talvirenkaat nastoilla. Niissä on 12 mm urasyvyys ja hinta 1/4 Suomen hinnoista. Kertoivat Nokian olevan niiden tekijä.
Hyvälle tuntuvat.
Saa ajaa varmaan 10v sitten on 5 mm pintaa. - nonasta
Mitä väliä keskimäärin jengi ajelee corollalla kymmenvuotta vanhoilla renkailla ja pintaa olisi vielä vuosiksi eli nastarengas ei kulu kuin ruopimalla.
ABS ja muut ajonhallinnat pitävät renkaan kulumisen aisoissa. - Eskimooot
Sava Eskimot 8mm pintaa. Tilattu http://riekko.eu
- kiitosvinkistä
kerro sitten olivatko hyvät
http://www.rengasvertailu.fi/nastarenkaat/sava-eskimo-stud
Kuulostaa hyvältä
- valmistajansivuilta
Nexen winguard winspike LT/suv valmistajan mukaan 9,5mm. Mittasin myös itse ja osassa keskiuria oli jopa 10,3mm mutta reunaurissa oli tuo 9,5mm.
Myös muissa WinSpike malleissa valmistaja ilmoittaa 9,5mm kaikkiin kokoihin. - Anonyymi
Sava Eskimo Ice kitka, vk 30/2019, oli n. 10,5mm enimmillään muistaakseni keskellä. Nämä mulla vielä ajossa
MICHELIN X-Ice North 4, 34/2022 8,2-8,4mm erikohdista sivusuunnassa. Kaverin uudet.
Huomenna saan mitattua CONTINENTAL IceContact 3, laitan sit tähän.
2019 mulla oli työntömitta mukana rengasliikkeessä, havainto oli se että rengas joka Ei ole vanteella, urasyvyydeksi mitattuna tulee enemmän. CONTINENTAL VikingContact 7 kitka, oli ainakin 2mm vähemmän kuin Sava.- Anonyymi
Continental IceContact 3, vk 03/22, 8,1-8,2mm
- Anonyymi
Oli hankaluuksia saada mun kirjoittamat mm läpi, mut nyt alaosaan tuli.
Oikein Hyvä keskustelu tämä! - Anonyymi
Tänne nyt lisää mitattuja urasyvyyksiä! Pliis
- Anonyymi
Nosto
- Anonyymi
Uudet Linglong kesärenkaat. Urasyvyys 6,0 mm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969