Hinta kohdallaan,

Storebro

Veneen hinnoista näkyy olevan alempana vääntöä, olisiko tuossa asiallisen priced ? 10-20 % käteisrabat ja kuulostaa kohtuulliselta äkkiseltään ? Toinen samanlainen myynnissä x3 hintaan samassa nettiosoitteessa.

http://www.nettivene.com/purjevene/storebro/665023

30

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merikotka3

      Jos oikeasti kiinnostaa, niin mene katsomaan puuveneitä tuntevan kanssa.

      Mistä muuten päättelit tuon käteisalennuksen, eikös tuo "prutad och klart" tarkoita että hinta on netto. .

      Vai oletko itse veneen myyjä.....

    • hgfhh

      En ottaisi edes ilmaiseksi.

      • ei.helmiä.sioille

        Paljon parempi onkin, ettei hieno vene ole vaarassa joutua poropeukalolle, joka tuhoaisi veneen muutamassa vuodessa. Veneistä jotain ymmärtävä taas hyvin kohtuullisella vaivalla pitää veneen entisellään toiset 50 v.


    • Hämmentävähinta

      Hämmentävän halpa! kone uudehko & maineelta hyvä ja veneen kunto kuvissa ok.
      Kait tommosen mahonkisen ylläpidossa on sitten töitä vastapainoksi, eli omaa työtä vaatii ?

      • harhaluuloja

        Loppujen lopuksi hyvin tehty ja pidetty mahonkivene vaatii paljon vähemmän työtä kuin yleensä luullaan. Pitää kyllä jonkun verran tietää, mitä pitää tai saa tehdä. Tässä tapauksessa sekä suunnittelun että veistämön maine antavat ymmärtää, että lähtökohta on ollut moitteeton. Kuvien perusteella näyttäisi ylläpitokin olleen asiallista, joten jatkossakaan ei ylläpito olisi suuri vaiva. Kerran kymmenessä vuodessa voi odottaa hieman suurempaa kunnostusrupeamaa.

        Kun kuitenkin yleinen käsitys puuveneen hoidosta on se mikä on, putoaa markkinahinta helposti tuolle tasolle. Sellaisiakin puuveneitä kyllä on, joiden pinnalla pitäminen on jo työlästä, hyvän pilssistä pyyhitään vain pölyjä.


    • tarinallafyrkkaa

      Ainoa mikä näissä puuveneissä huvittaa on nämä hintaa nostavat tarinat "merikapteeni xxx xxx" tilasi.... yritetään ratsastaa romantiikalla.

      Ajatteleppa myyntipuheena

      Olle Enderleinin piirtämä ja Vantaan lähiössä asuva vaha runkkarin v.1964 tilaama Hondurasmahonkinen erittäin merikelpoinen Storebron valmistama matkapurjevene. Benn's alumiiniriki Furlexin rullagenoalla. Hyvät Royal Sails purjeet. Yanmar 18hp sisämoottori v.2006. Sekä pinna että ruoriohjaus. Veneen korjaushistoria tallessa. Kuvat otettu 2007 - 2016. Nostokuvat 2016.

      On tietysti hyvä tietää aiempi omistaja kaarti, mutta värittää merikapteenilla lisäarvoa paattiin, pistää hymyilemään....

      Joten tarjoa puolet pyynnistä käteisellä....

      • kuha.hymyilet

        Vähän aikaa sitten kävin katsomassa aika lailla vastaavaa venettä toisen puolesta. Hinta oli lähes sama ja annoin selvän osta-suosituksen. Ei ehtinyt, veneen ehti ostamaan seuraavana päivänä toinen. Ja jos nuo samalle viivalle laittaisi, olisi tuo Havsörn niistä kahdesta arvokkaampi. Myynti-ilmoituksen tietojen perusteella Havsörn on ehdottomasti hintapyyntinsä arvoinen, mutta siitä pitää tietenkin varmistua käymällä katsomassa. Ja jotain sentään olen oppinut puuveneiden hinnoittelusta ymmärtämään.


    • HienoHOmma

      Kyllä puuveneet ulkonäöksellisesti erottuu edukseen, vaikka en sellaista itselle haluakkaan. Ko.veneessä hauska yksityiskohta peräsimen ja potkuriakselin sijoituksen puolesta.

      • ristiakseli

        Mitenkäs nuo akselit mahtaa olla toteutettu? Nehän törmäävät toisiinsa? Tuollaisen veneen manöveeraus satamassa vaatisi ainakin meikäläiseltä vähän harjoittelua, vauhtiin päästyä varmaan mukava purjehtia.


      • ioioioioi

        Nettiveneen kuvan perusteella potkuriakseli on hieman sivuun (styyrpuuriin) keskilinjalta, joten eivät törmää.


      • monia.tapoja
        ioioioioi kirjoitti:

        Nettiveneen kuvan perusteella potkuriakseli on hieman sivuun (styyrpuuriin) keskilinjalta, joten eivät törmää.

        Ei mikään poikkeuksellinen ratkaisu pitkäkölisissä. Kuten kuvistakin näkyy, saadaan moottori ja akseli likipitäen vaakasuoraan. Tosin tavallisempi on aukko potkurille kölin ja peräsimen välissä. Toisaalta erikoinen ratkaisu ei ole sekään, että potkuriakseli viedään kölin vieressä pohjasta läpi. Sitä käytetään, kun asennetaan moottori veneeseen, jossa ei alunperin moottoria ole ollut, esim. saaristoristeilijöissä. Sellaisesta voi potkurin akseleineen helposti poistaa, kun veneellä kilpaillaan.


    • eipuupää

      Jos en olisi kolme vuotta sitten samoilta seuduilta ostanut lasikuitupurkkaria, niin menisin nyt heti katsomaan tositarkoituksella.

    • Stigo

      http://stockholmmarin.se/annons/37276/


      Jos olisin hakemassa ranskalaista venettä kävisin takuulla tämän katsomassa.
      Kuvissa vaikuttaa melkein uutta vastaavalta ja on mm. sähköinen ankkuripeli, maasähkö, sähkövessa ja pelastuslautta. Lämmitin ja septi puuttuvat.
      Hintapyynnöstö kun vielä kun pikkaisen vielä tinkaisee, niin hinta alkaa nelosella.
      Nykykurssilla 1,00 euroa on noin 10 kruunua.

      • Venetarjontaa

        Itse vilkuilin tätä Elania isomman joen toiselta puolelta, uskomatonta mitä ikääntymisen deflaatio aiheuttaa vanhoissa veneissä, vilaiseppa details osiota jossa luetellaan upgradet mikä veneessä on uutta, lopullinen kauppahinta ei varmaan kaukana pyydetystä. Ei notkunut pitkään myynnissä.

        Yhdysvalloissa ja kanadassa on joka sunnuntai huutokauppa jossa 'boatyardeille' jätetyt veneet huutokaupataan internetin kautta, usein veneen omistaja on lyönyt laimin jo pitkään venepaikkamaksut, poistunut osavaltiosta, muuten vain hävinnyt tai jopa kuollut vuosia sitten, osa voi olla vankilassa, 42 jalkaisia myyvät 200 dollarilla, useimmiten 70 - 80 luvun runkoja. Veneitä saa käydä katsomassa etukäteen. Toissapäivänä esim. 38 jalkainen Hans Christiansen ei saanut yhtään tarjousta vaikka lähtö oli 25 $, luit oikein.

        Tämä on erittäin iso ongelma yhdysvalloissa ja kanadassa, keskimäärin yksi yard joutuu hävittämään 26 venettä vuodessa. Panama on kuulema kärsinyt vastaavasta ilmiöstä, kutsuvat sitä siellä nimeltä 'broken dreams'.

        http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/1333890/?searchid=12585052&page=8


      • TuulaJärvenpäästä

        Tämä kertomasi " broken dreams" ilmiö ei tietenkään voi rantautua Eurooppaan eikä ainakaan Suomeen? Tämä oli sarkasmia.

        Muistan lukeneeni, että Yhdysvalloissa 2000-luvun finanssikriisin aikaan olisi veneitä yksinkertaisesti päästetty ajelehtimaan kun omistajilla ei ollut varaa maksaa laiturointimaksuja eivätkä veneet käyneet kaupaksi.

        Itse emme ole vielä pitkään aikaan luopumassa purjehduksesta, mutta kyllä tämä kertomasi asiain tila panee väkisin pohdituttamaan.
        Siitä huolimatta, että olen jo aikaa sitten lopettanut ajatuksen siitä, että purjevene olisi hyvä investointi niin kyllähän tuo myymättä jäänyt 25 taalan 38 jalkainen Hans Christian ja kaikki muu kertomasi muodostavat pelottavan tulevaisuuden kuvan.
        Erityisesti kun tiedetään, että Hans Christian ei ole mikään tusinavene vaan se on monelle bluewater- cruiserille unelmien täyttymys.

        Linkissä oleva Elan oli kiistämättä erittäin edullinen. 43 jalkainen hyvin varusteltu Elan n. 30 000 eurolla- ei paha!


      • president-elect_J
        TuulaJärvenpäästä kirjoitti:

        Tämä kertomasi " broken dreams" ilmiö ei tietenkään voi rantautua Eurooppaan eikä ainakaan Suomeen? Tämä oli sarkasmia.

        Muistan lukeneeni, että Yhdysvalloissa 2000-luvun finanssikriisin aikaan olisi veneitä yksinkertaisesti päästetty ajelehtimaan kun omistajilla ei ollut varaa maksaa laiturointimaksuja eivätkä veneet käyneet kaupaksi.

        Itse emme ole vielä pitkään aikaan luopumassa purjehduksesta, mutta kyllä tämä kertomasi asiain tila panee väkisin pohdituttamaan.
        Siitä huolimatta, että olen jo aikaa sitten lopettanut ajatuksen siitä, että purjevene olisi hyvä investointi niin kyllähän tuo myymättä jäänyt 25 taalan 38 jalkainen Hans Christian ja kaikki muu kertomasi muodostavat pelottavan tulevaisuuden kuvan.
        Erityisesti kun tiedetään, että Hans Christian ei ole mikään tusinavene vaan se on monelle bluewater- cruiserille unelmien täyttymys.

        Linkissä oleva Elan oli kiistämättä erittäin edullinen. 43 jalkainen hyvin varusteltu Elan n. 30 000 eurolla- ei paha!

        Tuula, kyllähän täällä kaikki ymmärtävät ettei tällainen ilmiö tietenkään voi rantautua Suomeen.

        Ei mitenkään.

        Vanhat veneet ja miksei monet uudemmat on järkevästi hinnoiteltu ja kysyntää on. Harrastus on vetovoimainen ja luo nahkaansa usein ettei ukkoutumista pääse tapahtumaan.

        Bull is BuLL...


    • kiinnostunut1

      Hei aloittaja! Mikä tilanne?

    • hölömölö

      Jus niin tämä kuvastaa hyvin näiden hinnasta itkijöiden kokemusta kaupanteosta. Mikä ihmeen käteishinta, eikö yksityishenkilöiden välisessä kaupassa aina kauppasumman pidä liikkua kokonaisuudessaan ennen omistusoikeuden siirtymistä. Vai onko joku joskus ryhtynyt yksityiseksi rahoituslaitokseksi.

      • stigo

        Et ole useinkaan tainnut tehdä venekauppaa?
        Kaikenlaisia köliinpotkijoita on ainakin ennen löytynyt yllinkyllin joilla olisi halua ja intoa ostaa, mutta kaupanteolle on muita esteitä.
        Tyypillisesti tällainen kaupan este on myymätön oma vene tai tarvittava rahoitus on vasta vaiheessa. Tämä on oman kokemukseni mukaan melko yleistä.
        Ne joilla on rahoitus kunnossa ja jotka kykenevät tekemään käteistarjouksia ovat venekaupan kingejä ilman mitään epäilystä.
        Erityisesti nyt kun käytettyjen veneiden markkina on jämähtänyt.
        Varoituksen sana vanhasta totuudesta: myy vanha veneesi alta pois ennen uuden hankintaa.


      • En.lähtisi

        Varmaan tuollaisia tarjoajia on, mutta käsi pystyyn joka on myynyt veneensä velaksi.

        Mutta ehkä nämä edullista käteishintaa painottavat sitten myyvät myös luotolla.


      • Regulated
        stigo kirjoitti:

        Et ole useinkaan tainnut tehdä venekauppaa?
        Kaikenlaisia köliinpotkijoita on ainakin ennen löytynyt yllinkyllin joilla olisi halua ja intoa ostaa, mutta kaupanteolle on muita esteitä.
        Tyypillisesti tällainen kaupan este on myymätön oma vene tai tarvittava rahoitus on vasta vaiheessa. Tämä on oman kokemukseni mukaan melko yleistä.
        Ne joilla on rahoitus kunnossa ja jotka kykenevät tekemään käteistarjouksia ovat venekaupan kingejä ilman mitään epäilystä.
        Erityisesti nyt kun käytettyjen veneiden markkina on jämähtänyt.
        Varoituksen sana vanhasta totuudesta: myy vanha veneesi alta pois ennen uuden hankintaa.

        Kölin potkimisesta oikea survey alkaakin, tuosta kun lukaiset pintaraapaisunkaan miten ammattilainen tutkii 40 jalkaisen veneen viidessä tunnissa niin lopputulos on se että suurin osa vanhoista veneistämme jäisi sinne missä niistä suurin osa onkin, myyntipalstoille. Mikäli meilläkin vakuutusyhtiöt edellyttäisi ko. raporttia ennen venevakuutuksen myöntämistä tilanne olisi sama kuin yhdysvalloissa jossa ostajaa suojellaan aivan eri tavalla.

        http://www.pcmarinesurveys.com/Marine Survey 101.htm

        Yhdysvalloissa ostaja tuo aina mukanaan palkatun surveyn.


      • StadinKöli
        stigo kirjoitti:

        Et ole useinkaan tainnut tehdä venekauppaa?
        Kaikenlaisia köliinpotkijoita on ainakin ennen löytynyt yllinkyllin joilla olisi halua ja intoa ostaa, mutta kaupanteolle on muita esteitä.
        Tyypillisesti tällainen kaupan este on myymätön oma vene tai tarvittava rahoitus on vasta vaiheessa. Tämä on oman kokemukseni mukaan melko yleistä.
        Ne joilla on rahoitus kunnossa ja jotka kykenevät tekemään käteistarjouksia ovat venekaupan kingejä ilman mitään epäilystä.
        Erityisesti nyt kun käytettyjen veneiden markkina on jämähtänyt.
        Varoituksen sana vanhasta totuudesta: myy vanha veneesi alta pois ennen uuden hankintaa.

        Epäselvyys veneveroista on omiaan tahmaan venekauppaa, eteläsuomessa myös veneen talvisäilytys ei ole aivan ilmaista vaikka laituripaikat itsessään edullisia.


      • HalpaaSäilytystä
        StadinKöli kirjoitti:

        Epäselvyys veneveroista on omiaan tahmaan venekauppaa, eteläsuomessa myös veneen talvisäilytys ei ole aivan ilmaista vaikka laituripaikat itsessään edullisia.

        Minä maksan Helsingissä tänä talvena 270 euroa 40-jalkaisen purjeveneen talvisäilytyksestä aidatulla alueella, jossa on sähköt ja vedet veneen vieressä. Ei voi sanoa kalliiksi.


      • apulaiskaupunginjohtaja
        HalpaaSäilytystä kirjoitti:

        Minä maksan Helsingissä tänä talvena 270 euroa 40-jalkaisen purjeveneen talvisäilytyksestä aidatulla alueella, jossa on sähköt ja vedet veneen vieressä. Ei voi sanoa kalliiksi.

        Sama homma, on lähes ilmaista, pitää vaan muistaa että (kaikki) veronmaksajat rahoittavat tätä toistaiseksi.

        Voi olla ettei jatku ikuisesti kireän julkistalouden aikana ellei tilanne parane. Espoossa jo selkeitä merkkejä tähän suuntaan.


      • sailboatsurvey
        Regulated kirjoitti:

        Kölin potkimisesta oikea survey alkaakin, tuosta kun lukaiset pintaraapaisunkaan miten ammattilainen tutkii 40 jalkaisen veneen viidessä tunnissa niin lopputulos on se että suurin osa vanhoista veneistämme jäisi sinne missä niistä suurin osa onkin, myyntipalstoille. Mikäli meilläkin vakuutusyhtiöt edellyttäisi ko. raporttia ennen venevakuutuksen myöntämistä tilanne olisi sama kuin yhdysvalloissa jossa ostajaa suojellaan aivan eri tavalla.

        http://www.pcmarinesurveys.com/Marine Survey 101.htm

        Yhdysvalloissa ostaja tuo aina mukanaan palkatun surveyn.

        Puolueettoman ammatti-surveyorin tilaaminen on harkinnan arvoinen asia muuallakin kuin USA:ssa. Itsekin tilasin ammattikatsastajan, kun ostin veneen ulkomailta (kerran Tanskasta, kerran Englannista). Surveyor tutki veneen ja varisteet erittäöin huolellisesti ja laati yksityiskohtaisen raportin. Raportti sisälsi mm. lausunnon veneen todellisesta kauppa-arvosta, joka oli hyvä peruste hintaneuvottelussa.
        Tietysti jokainen veneen ostaja tekee itsekin tutkimuksen eikä rupea hieroman kauppaa pelkän myynti-ilmoituksen perusteella. Youtubessa on useita videoita siitä, kuinka vene on hyvä tutkia. Kun kokeeksi laitoin youtubeen hakusanaksi "sailboat survey", tuli 13.400 osumaa. Kannattaa vilkuilla niitäkin!


      • Joakim1
        apulaiskaupunginjohtaja kirjoitti:

        Sama homma, on lähes ilmaista, pitää vaan muistaa että (kaikki) veronmaksajat rahoittavat tätä toistaiseksi.

        Voi olla ettei jatku ikuisesti kireän julkistalouden aikana ellei tilanne parane. Espoossa jo selkeitä merkkejä tähän suuntaan.

        Ei minun samaa hintaluokkaa olevaa talvisäilytystä ainakaan veronmaksajat rahoita. Vene on pääkaupunkiseudulla seuran omistamalla tontilla. Toki suurin osa seuroista toimii kaupungilta vuokratulla maalla.


    • F28
    • markkinavoimaton

      Nyt taitaa olla hinta kohdallaan, kun on 10 k€ nostettu marraskuusta....

    • Puinenpursiaina

      Jos puurakenteisen veneen ostaa pitää ihan tosissaan pitää nimeenoman sellaisista. Itselläni on niitä puupursia ollut nyt yhteensä 4, nyt on ollut 6 vuotta Carl Anderssonin suunnittelema Vindö 50 SL. Minusta hieno vene ja toki melkoisesti huolenpitoa vaatii mutta minulle se on osa sitä veneilyä koska puuvenerakentaja kurssin olen käynyt ja jopa 8 vuotta sitä ammattia harjoittanut. Nykyään muissa hommissa. Olen ajatellut että yhden puuvenen vielä ehkä hankin ja jos niin se tulee olemaan Scylla Suur. Espoossa ois yksi hieno yksilö myynnissä mutta 110.000 EUR on hiton paljon rahaa meikäpojalle. Ei kannata puuvenettä ostaa vaan koska se tuntuu niin aidolta ja romanttiselta vaan hyvää tietää että edessä jonkun verran hommia myös. Tosin puuveneiden käsittelyaineet ovat huimasti kehittyneet mutta silti.
      Ei se työn määrä verrattuna lasikuituseen kovin paljon poikkea jos kuituveneen myös huoltaa huolella mutta sellaisen käsitteleminen jotenkin tuntuu helpommalta ja siinä voi jonain vuonna hieman fuskailla mitä puuveneen kohdalla ei voi tehdä.

    • Pärkl

      Argh just tätä mietin ja olin menossa katsomaan, kun budjetti ois riittänyt tohon alkuperäiseen hp:öön joka oli tosiaan sen 10teur. Nyt tuplat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe