Mieluummin siivousalan palkat pidettävä tällä tasolla, koska palkkoja nostamalla pimeä työ alkaisi todennäköisesti rehottamaan. Lisäksi tuskin moni palvelun tilaaja suostuisikaan maksamaan siivouspalveluista nykyistä enempää,koska tämä ei palvelun tilaajalle tuota rahallisesti mitään. Ei kannata aina ensimmäisenä miettiä sitä palkkaa. Mieluummin töitä nykyisellä palkalla, kuin työttömänä. Älkäämme siis hinnoitelko itseämme kortistoon.
Siivousalan palkoista
11
1406
Vastaukset
- Rautalanganvääntäjä
Mitenkähän ne muut alat ovat saaneet palkkansa nostettua? Pimeään työhön voisi olla lääkkeenä työvoiman ja ja sitä ostavan käräyttäminen.
- ......***.......
olla lääkkeenä se että työnantajalle olisi vähän edullisempaa se työvoiman käyttö.työntekijän palkka nousisi ja pimeäkin työ vähenisi.
- moppi
Et kai ole ihan tosissas.
kai nyt jossain mättää kun siivoojan käteen jäävä palkka on keskivertomenojen jälkeen sama kuin peruspäiväraha.
Elä sillä. Aina ei palkka riitä edes vuokraan.
seuraavaksi sitten ehdotat että ilmaiseksi siivotaan. Tai että maksetaan jotta päästään töihin.
Hienoa! Ja Suomi nousuun.... - ozretale
olen sitä mieltä, että mieluummin työttömänä kun orjatyössä.niin ja palvelun tilaajien olisi syytä ruveta vaihtaan asennetta. eli siivouspalvelujista pitää maksaa kuten mistä tahansa muustakin.tai muuten siivokkoon itte.aika outoa, että mahdollisia pimeitä työläisiä pidetään perusteena sille ettei palkkona kannata nostaa. uskomatonta! no tuskin ainakaan mitkään isot yritykset tms, suurin osa ei varmaankaan uskaltaisi käyttää pimeetä työvoimaa, joten en usko, että se olisi mikään kauhee ongelma. ennemminkin se, että aina löytyy joitain epätoivosia jotka kyllä tekee vaikka puoli ilmeseksi.siitä pitää päästä eroon.
- ämpäri
Siivousalalle on helppo päästä yksityisyrittäjäksi, koska alalle pääsyn edellytyksenä ei tarvita kalliita laiteinvestinteja. Siinäkin yksi syy, miksi palkkaus on se mikä se on.
- ootko sää siivooja!!
Just tuo on sitä "tyypillistä"siivoojan ajattelun tasoa!!en tarte palkkaa..kyllä mää siivoon ihan ilmatex kiitos,kiitos kun saan olla töissä!!siivoojana!!huh huh kaikkea sitä kuulee..vielä puhutaan ammatin arvostuksesta,tuolla tyylilä ei arvostus ainakaan nouse.
- Siivooja
Tuosta kommentista olen täsmälleen samaa mieltä!
Kyllä palkkoja olisi nostettava, ja reilusti, mikäli alalle halutaan (?) saada pitkäaikaista ja työtään arvostavaa väkeä. Itse olen ollut vuosia siivoojana, mutta palkka on se kynnyskysymys, joka pistää ehkä piankin etsimään muita töitä. Ironista sinänsä, voisin muuten jopa pitää työstäni, mutta en vain tule palkallani kerta kaikkiaan toimeen! Ja sitten tulee näitä, jotka melkein rukoilevat, ettei palkkoja nostettaisi, jotta vain työpaikat säilyisivät...! Voi Tsiisus, mitä logiikkaa!! - ämpäri
Siivooja kirjoitti:
Tuosta kommentista olen täsmälleen samaa mieltä!
Kyllä palkkoja olisi nostettava, ja reilusti, mikäli alalle halutaan (?) saada pitkäaikaista ja työtään arvostavaa väkeä. Itse olen ollut vuosia siivoojana, mutta palkka on se kynnyskysymys, joka pistää ehkä piankin etsimään muita töitä. Ironista sinänsä, voisin muuten jopa pitää työstäni, mutta en vain tule palkallani kerta kaikkiaan toimeen! Ja sitten tulee näitä, jotka melkein rukoilevat, ettei palkkoja nostettaisi, jotta vain työpaikat säilyisivät...! Voi Tsiisus, mitä logiikkaa!!Kannattaa pienentää menoja, ja olla ostamatta kaikkia turhaa esim. ektroniikka, kamerakännyköitä ym. Sillä keinolla voi säästää pienemmästäkin palkasta.
- Siivooja
ämpäri kirjoitti:
Kannattaa pienentää menoja, ja olla ostamatta kaikkia turhaa esim. ektroniikka, kamerakännyköitä ym. Sillä keinolla voi säästää pienemmästäkin palkasta.
Just just, sillähän se ongelma ratkeaakin, paitsi ettei ainakaan minulla ole ollut varaa ostaa niitä kamerakännyköitä etc, vaan palkka riittää hädin tuskin vuokraan ja ruokamenoihin. Osan niistäkin olen vuosien kuluessa joutunut ottamaan tilille, kun syömättä ei kauan jaksa siivotakaan... Siinä sitä sitten yrittää sinnitellä kädestä suuhun, ei ole kyse mistään luksuksen hankkimisesta! Ja huom, minulla ei ole puolisoa, joka maksaisi osan kuluista. Kaipa moni pienellä palkalla "toimeen tuleva" elääkin jonkinlaisessa liitossa, jossa tulot ja menot jaetaan, niin siivoojankin palkan saa riittämään.(Kokemusta on tästäkin.) Turha näistä asioista on tehdä mitään kuka-pärjää-vähimmällä -kisailua, kun tosiasia nyt vain on se, että monella siivoojalla on aivan liian pieni palkka jokapäiväisen elämän kustantamiseen! Pari entistä työkaverianikin venyttää työpäiviään aivan jaksamisen äärirajoille, että saisi laskunsa maksetuksi ajallaan. Menepä sanomaan heille, että jätä elektroniikka ostamatta, niin saisit mielenkiintoista palautetta.
- leena.
Siivooja kirjoitti:
Just just, sillähän se ongelma ratkeaakin, paitsi ettei ainakaan minulla ole ollut varaa ostaa niitä kamerakännyköitä etc, vaan palkka riittää hädin tuskin vuokraan ja ruokamenoihin. Osan niistäkin olen vuosien kuluessa joutunut ottamaan tilille, kun syömättä ei kauan jaksa siivotakaan... Siinä sitä sitten yrittää sinnitellä kädestä suuhun, ei ole kyse mistään luksuksen hankkimisesta! Ja huom, minulla ei ole puolisoa, joka maksaisi osan kuluista. Kaipa moni pienellä palkalla "toimeen tuleva" elääkin jonkinlaisessa liitossa, jossa tulot ja menot jaetaan, niin siivoojankin palkan saa riittämään.(Kokemusta on tästäkin.) Turha näistä asioista on tehdä mitään kuka-pärjää-vähimmällä -kisailua, kun tosiasia nyt vain on se, että monella siivoojalla on aivan liian pieni palkka jokapäiväisen elämän kustantamiseen! Pari entistä työkaverianikin venyttää työpäiviään aivan jaksamisen äärirajoille, että saisi laskunsa maksetuksi ajallaan. Menepä sanomaan heille, että jätä elektroniikka ostamatta, niin saisit mielenkiintoista palautetta.
Olen samaa mieltä siitä, että siivousalan palkkoja tulisi nostaa. En allekirjoita väitettä, jonka mukaan jäisimme työttömiksi, mikäli siivouskustannukset asiakkaalle tätä kautta nousisivat. Siivousta ei mielletä ns. tuottavaksi työksi, koska se on tukitoiminto ja usein ulkoistettu sellainen.
Koittakaapa kuitenkin miettiä, montako päivää ruokakauppa myisi jauhelihaa, joka olisi jauhettu viikon pesemättömänä olleella jauhelihamyllyllä? Montako kännykkää tehtäisiin elektroniikkatehtaassa, jonka kokoonpanolinjastoilla on pölykerros? Puhumattakaan sairaaloista! Puhtaus on tietyille laitoksille merkittävä toiminnallinen tekijä. Se voi merkitä työturvallisuutta, edustavuutta, taloudellisuutta jne..mahdollistaa ydintoiminnan.
Arvostakaa työtänne ja huomatkaa että olette tärkeitä. Tiedostakaa mitä olette tekemässä. Eli onko työsi se, että pyyhit pölyjä neuvotteluhuoneen pöydältä vai mahdollistatko miljoonakauppojen syntymisen tuottamalla niiden solmimiseen tarvittavat edustavat tilat, joilla asiakas pystyy antamaan itsestään luotettavan kuvan asiakkaalleen?
Pimeä työvoima ei kilpaile ammattisiivouksen kanssa liike-elämässä. Puhtauden hinta olisi vain saatava oikealla kohdalleen. Ja se on huomattavasti korkeampi kuin nyt.
Huomatkaa, jos ja kun siivousalan palkat nousevat, ala saattaa kiinnostaa useampia henkilöitä. Työnantajilla on varaa valita ja alalle sopimattomat ja muuten hankalat tapaukset karsiutuvat pois. Miltähän alalta ja mistä työpaikoista silloin löydämme nämä ikuiset valittajat, lusmuilijat ja työnantajaansa täälläkin haukkujat?
Oletko mahtanut edes koskaan tehdä siivousalan töitä. Itse olen kuitenkin opintojeni ohella tehnyt siivoustyötä jo yli parisen vuotta. Tosin työskentelen sen verran isossa firmassa, että kun koeaika aikoinaan päättyi, niin tulin saamaan kohdelisän. Ei kyllä ollut mikään hirveän suuri, mutta oli kuitenkin jotain. En tietenkään väitä, etteikö siivousalallakin voitaisiin palkkoja nostaa. Tottakai! Mutta samalla voisivat ihmiset alkaa hieman enemmän arvostamaan siivoojien työtä, eivätkä jatkuvasti olisi valittelemassa kaikesta mahdollisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225081
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23843Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011302
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61783- 37769