Felicia 1.3 97 combi

Perheellinen

Mitä kannattaisi huomioida?
Ilmeisesti 98 muuttui maski? muuttuiko muuta ja parempaan suuntaan?
1.3 riittääkö kaupunkityömatkailuun (perheen kakkosautoksi)?
Mitä kannattaisi katsoa/tutkia ko autoon tutustuessa?
Entä mitä kannattee maksella... jos asia etenee sille asteelle.

11

1640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä nuissa mitään ihmeempiä vikoja ole.
      Vetoakselin gummit, nivelet,alapallonivelet voipi tarkistaa.
      Itellä on koht 230 ajettu,tosin kiisseli,eikä oo joutunu laitteleen muuta kuin normaalista kulumisesta johtuvia osia.
      Kyllä 1,3 lla pärjää ihan hyvin kaupunkimatkailussa, eikä niistä joudu enää kovin monttaa tonniakaan maksamaan.
      Maskin muutoksen myötä ainakin valot paranivat paljon muuten ei tainnut tulla muutoksia.

    • Felicia

      98 tuli ainakin paremmat valot sekä lukot.
      Verhoilut, varusteet ym. muuttuivat myös.

      Lisäksi moottoriin tuli lisää puhtia monipistesuihkun myötä.

      Itsellä ollut vastaa 99 1,3.

    • Perheellinen

      Kiitokset vastauksista!

      Mitään erityisen ruosteherkkää paikkaa?

      • Ei skoda ole ruosteelle altis kun ovatten sinkinneet tuota koria.
        Yhden olen nähnyt ruostuneen takaluukusta mutta se oli muutenkin sen näköinen että sillä oli ajeltu enämpi tien ulkopuolella kuin tiellä.


      • Sokota
        vanha-erkki kirjoitti:

        Ei skoda ole ruosteelle altis kun ovatten sinkinneet tuota koria.
        Yhden olen nähnyt ruostuneen takaluukusta mutta se oli muutenkin sen näköinen että sillä oli ajeltu enämpi tien ulkopuolella kuin tiellä.

        Feliciassa ei todellakaan ole sinkitty kori. Tyypillisiä ruostekohtia ovat:

        - lukkopesien reunat (ainakin siihen asti kun lukot muuttuivat)
        - takalasin ympärys
        - takalokasuojan-korin sauma
        - jos kyseessä ei ole metallihohtovärim niin, maalipinta on todella arka kiveniskemille
        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)

        Perustuen omaan Feliciaan ja niihin mitä olen liikkeissä/liikenteessä nähnyt.


      • Perheellinen
        Sokota kirjoitti:

        Feliciassa ei todellakaan ole sinkitty kori. Tyypillisiä ruostekohtia ovat:

        - lukkopesien reunat (ainakin siihen asti kun lukot muuttuivat)
        - takalasin ympärys
        - takalokasuojan-korin sauma
        - jos kyseessä ei ole metallihohtovärim niin, maalipinta on todella arka kiveniskemille
        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)

        Perustuen omaan Feliciaan ja niihin mitä olen liikkeissä/liikenteessä nähnyt.

        - lukkopesien reunat (ainakin siihen asti kun lukot muuttuivat)
        *löytyy vasemman lukon alta hiukan

        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        - takalokasuojan-korin sauma
        *puhdas

        - jos kyseessä ei ole metallihohtovärim niin, maalipinta on todella arka kiveniskemille
        *valkoinen, eli alkavakin ongelma näkyy taatusti heti

        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)
        *puhtaat (ruostesuojaus tehty uudelle autolle, pitänee "vahvistaa" uudella käsittelyllä - onko vinkkejä omatoimiselle suojaajalle menetelmistä & aineista?)

        Kiitokset


      • Sokota
        Perheellinen kirjoitti:

        - lukkopesien reunat (ainakin siihen asti kun lukot muuttuivat)
        *löytyy vasemman lukon alta hiukan

        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        - takalokasuojan-korin sauma
        *puhdas

        - jos kyseessä ei ole metallihohtovärim niin, maalipinta on todella arka kiveniskemille
        *valkoinen, eli alkavakin ongelma näkyy taatusti heti

        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)
        *puhtaat (ruostesuojaus tehty uudelle autolle, pitänee "vahvistaa" uudella käsittelyllä - onko vinkkejä omatoimiselle suojaajalle menetelmistä & aineista?)

        Kiitokset

        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        Omassa huomasin takaikkunan yläreunassa sisäpuolella, kun luukun avaa. Nyt sitten viime talven jäljiltä on alkanut näkymään ulos päin, kun ikkunan tiivisteiden altavaluu ruskeaa ruostevettä. Pitäisi ottaa takalasi irti luukusta ja puhdistaa niin pysyisi siistinä muutaman vuoden. Luultavasti luukun kotelorakenteissa muhii jo ruoste...

        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)
        *puhtaat (ruostesuojaus tehty uudelle autolle, pitänee "vahvistaa" uudella käsittelyllä - onko vinkkejä omatoimiselle suojaajalle menetelmistä & aineista?)

        No kannattaa tosiaan laittaa kotelonsuoja-ainetta ovikoteloihin, sen tein omassakin. Hidastaa ainakin ruostumista.


      • Perheellinen
        Sokota kirjoitti:

        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        Omassa huomasin takaikkunan yläreunassa sisäpuolella, kun luukun avaa. Nyt sitten viime talven jäljiltä on alkanut näkymään ulos päin, kun ikkunan tiivisteiden altavaluu ruskeaa ruostevettä. Pitäisi ottaa takalasi irti luukusta ja puhdistaa niin pysyisi siistinä muutaman vuoden. Luultavasti luukun kotelorakenteissa muhii jo ruoste...

        - ovien alaosat pellinsaumasta (jos ei ole ruostesuojattu)
        *puhtaat (ruostesuojaus tehty uudelle autolle, pitänee "vahvistaa" uudella käsittelyllä - onko vinkkejä omatoimiselle suojaajalle menetelmistä & aineista?)

        No kannattaa tosiaan laittaa kotelonsuoja-ainetta ovikoteloihin, sen tein omassakin. Hidastaa ainakin ruostumista.

        Lainausta:
        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        Omassa huomasin takaikkunan yläreunassa sisäpuolella, kun luukun avaa. Nyt sitten viime talven jäljiltä on alkanut näkymään ulos päin, kun ikkunan tiivisteiden altavaluu ruskeaa ruostevettä. Pitäisi ottaa takalasi irti luukusta ja puhdistaa niin pysyisi siistinä muutaman vuoden. Luultavasti luukun kotelorakenteissa muhii jo ruoste...

        Olisikohan mitään hyötyä laittaa muutamaa reikää luukun yläreunaan (sisäpuolelle) ja suhautella ruosteen suoja-aineita... vai löytyisiköhän ruosteen estoaineita...


      • Sokota
        Perheellinen kirjoitti:

        Lainausta:
        - takalasin ympärys
        *ei vielä, mutta miten voisi "suojautua" ennalta? Ja mistä kohtaa ongelma alkaa?

        Omassa huomasin takaikkunan yläreunassa sisäpuolella, kun luukun avaa. Nyt sitten viime talven jäljiltä on alkanut näkymään ulos päin, kun ikkunan tiivisteiden altavaluu ruskeaa ruostevettä. Pitäisi ottaa takalasi irti luukusta ja puhdistaa niin pysyisi siistinä muutaman vuoden. Luultavasti luukun kotelorakenteissa muhii jo ruoste...

        Olisikohan mitään hyötyä laittaa muutamaa reikää luukun yläreunaan (sisäpuolelle) ja suhautella ruosteen suoja-aineita... vai löytyisiköhän ruosteen estoaineita...

        Kyllä ne ruosteet kannattaa aina suojata ;). Jos käytössä on paineilmakompressori ja sellainen kotelonsuoja-aineille tarkoitettu pistooli, jossa on pitkä letku sekä suutin letkun päässä (suuttimessa reikiä ympäriinsä), niin kyllä sinne luukun yläosaankin saa sitä ainetta. Tavatatilan suojaus ja luukku auki ja puhallus päälle...ei siitä kaittaakaan ole. Tarkoitin ruosteensuoja-aineilla tosiaan kotelosuoja-aineita (vahamaisia)...


      • Perheellinen
        Sokota kirjoitti:

        Kyllä ne ruosteet kannattaa aina suojata ;). Jos käytössä on paineilmakompressori ja sellainen kotelonsuoja-aineille tarkoitettu pistooli, jossa on pitkä letku sekä suutin letkun päässä (suuttimessa reikiä ympäriinsä), niin kyllä sinne luukun yläosaankin saa sitä ainetta. Tavatatilan suojaus ja luukku auki ja puhallus päälle...ei siitä kaittaakaan ole. Tarkoitin ruosteensuoja-aineilla tosiaan kotelosuoja-aineita (vahamaisia)...

        Olisikohan haittaa / hyötyä jos nappaisi takaluukun yläreiunan kumitutit pois talveksi (kolme kpl ylhäällä ja kaksi sivulla takaluukun sisäpuolella) josko kosteus pääsisi paree puis... ajattelisin


    • Perheellinen

      Kakkosautona (eli omat ajoni tästälähtien tällä..)
      Kokemukset toistaiseksi ok.
      Moottori ei käynniltään kaikkein kaunein, mutta eipä ike hihnanvaihtohuoliakaan..
      Lämpö ei nouse ihan kunnolla, olisiko termostaatti jurahtanut aina-aukiasentoon..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe