Autoalan tiedotuskeskuksen sivuilta bongasin tällaisen uutisen:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tuulilasien_vaihtotutkimuksessa_havaittiin_useita_puutteita.1672.news
Erääseen aiempaan autooni oli jossain vaiheessa vaihdettu tuulilasi, missä liekään mutta sekin oli jo halki ja vaihdon yhteydessä oli ilmeisesti raavittu lasin liimasauman alla olevaa korin hitsaussaumaa niin että alkoi tursuta ruostetta sieltä. Lasi oli myös selvästi alkuperäistä ohuempi kun tuulilasin alareunan muovilista ja kuminen täytetiiviste ei istunut kunnolla paikallaan. Kuskin puolen pyyhkijä oli asennettu väärin ja vinoon niin että sulan kärki osui aina siihen tuulilasin alareunan listaan. Autossa oli alunperin sävylasit mutta vaihdettu lasi oli kirkas, toki varmaan halvempi kuin sävytetty alkuperäinen.
Lasin yläreuna rupesi myös vuotamaan vettä sisälle joten kertakaikkiaan täysin ala-arvoinen suoritus! Eli kyllä on aihettakin ollut perehtyä tähän asiaan.
Tuulilasien vaihtotutkimus
9
137
Vastaukset
- jospaIhmisetOppisivat
Eli jälleen hyvä syy jättää halpispärnäset väliin.
- lasin-alla
Valitettavasti nykyään "halppispärnänen" monesti tekee kalliita firmoja parempaa työtä, erityisesti siellä missä se ei näy. Esimerkiksi juurikin siellä lasin alla, niin ei auto ruostu.
- kyläseppä
lasin-alla kirjoitti:
Valitettavasti nykyään "halppispärnänen" monesti tekee kalliita firmoja parempaa työtä, erityisesti siellä missä se ei näy. Esimerkiksi juurikin siellä lasin alla, niin ei auto ruostu.
Linkin uutisesta:
"Yleiskorjaamoissa vaihdetuista laseista peräti yli 40 % hylättiin tarkistuksessa. Joissain tapauksissa yleiskorjaamoissa oli myös käytetty ohjeistettua ohuempaa tuulilasia." - kokemusta.lasinvaihdosta
Se ohuemman (liima)lasin käyttäminen ei toiminut edes vanhemmissa autoissa joissa ei ollut turvatyynyä kun se ei kestänyt korin elämistä vaan halkesi vielä helpommin kuin alkuperäinen paksumpi lasi.
Ja nykyään turvatyynyjen aikana suunniteltua ohuemman lasin käyttäminen on törkeää piittaamattomuutta ihmisten turvallisuudesta koska ainakin matkustajan puoleinen iso tyyny mikä laukeaa kojetaulusta, ottaa tukea myös tuulilasista ja sen on kestettävä se antamatta liikaa periksi ja liimauksen pitää kestää myös turvatyynyn paukku, lasi ei saa irrota liimasaumasta missään tapauksessa! - lueUudelleen
lasin-alla kirjoitti:
Valitettavasti nykyään "halppispärnänen" monesti tekee kalliita firmoja parempaa työtä, erityisesti siellä missä se ei näy. Esimerkiksi juurikin siellä lasin alla, niin ei auto ruostu.
Luetun ymmärtäminen on hyvin tärkeää, vai mitä?
- jo.eläkeläinen12v
Sehän on niin että niissä halppis liikkeissä on myös halpa työntekijät, ainoastaan pomo on pätevä.
Meilläkin tekijät teki töitä siinä mielessä että ei tässä niin kauaa töissä saa olla että valituksia tulee.
Eli pakko on vain ite tehdä vaikka kuinka pitkää päivää kun on hommia ja levätä kun on aikaa.
Halvalla ja helpolla saa samannäköistä eikä rasitu niin paljoa. Meilläkin kaikki ei edes vaihtanu öljynsuodatinta kun pääsi helpommalla ja laittoivat sitä halvinta öljyä vaikka mitä oli asiakkaan kanssa sovittu.
Jos joskus asiakas ihmetteli kun oli merkki suodin, valittiin vain että on unohtunut, mutta moni ei viitsinyt tulla 20 km päästä uutta vaihtamaan.
Nämä oli 10 -15 v sitten, mutta ei kai tilanne miksikään ole muuttunu.- hävetkää.edes
Kyllä on moraali kuin neuvostoliitosta, olisi luullut suomalaisen olevan rehti ja reilu mutta ei näköjään...
- kokemusta.lasinvaihdosta
Katsoin tuossa muutaman uuden auton törmäystestin ja tuulilasit näyttävät olevan hämmästyttävän-, miltei yliluonnollisen kestäviä uusissa autoissa kun eivät hajoa nokkakolarissakaan, ei näyttäisi edes halkeamia tulevan vaikka keula menee ihan kasaan tuollaisessa pikku Suzukissa O_O
https://www.youtube.com/watch?v=tCihlZzAVzM- hallittu-rusina
Ohjaamon ei kuulukaan painua kasaan. A- ja B-pilareissa sekä oven sisällä on suurlujuusterästä, jotta ohjaamo säilyttää muotonsa törmäyksessä. Keulassa taas on törmäysvyöhykkeet, joiden tarkoitus on nimenomaan painua kasaan mahdollisimman pitkältä matkalta. Samoin moottori ja voimansiirto on suunniteltu painumaan auton alle. Tömäysvyöhykkeiden rusentuminen hidastaa autoa hallitusti ja matkustajilla on paremmat mahdollisuudet selvitä vammoitta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1184359- 1513704
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1013478Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392839- 1321758
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371575Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk151217Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191194Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140