Olen ollut kaksi viikko ruokavaliolla, en ole syönyt punaista lihaa.
Olo on hyvä. Ainoana ongelmana olen kokenut leikkeleiden osalta valinnan suppeutta sillä kana- kalkkunaleikkeet eivät minulle maistu. Kanaa, kalaa, juures- ja kasvisruokia syön lämpiminä vaihtoehtoina. Olen hyvä kokki ja pystyn tekemään erilaisia vaihtoehtoja samoista raaka-aineista. Mutta olisiko sinulla jotain kivaa ruokavinkkiä minulle. Haluan jatkaa, sillä vatsani kiittää🎶
Olisiko sinulla ideoita?
Ei possua ei nautaa, mitä tilalle
64
791
Vastaukset
- Ootko-hyvä-kännissäkin
"Olen hyvä kokki ja pystyn tekemään....."
"Mutta olisiko sinulla jotain kivaa ruokavinkkiä minulle...."
"Olisiko sinulla ideoita?"
Yritä nyt päättää mikä olisi paras itsekehun korvike. Hyvä kokki ei kysele.- Korppis11
No, luin, että miehet lituleerataan kokeeksi. Naiset keittäjiksi. Oliko sinulla muuta sydämelläsi. Lähden kohta unimaan.
- eppu2
Pojantyttäreni lopetti kesällä lihan syönnin. Paistoi grillissä tofujuustoa, maistoin, oli hyvää.
Tykkäätkö pitsoista? Sen päällehän voi koota vaihdellen miltei mitä vaan.
Sitten hän teki kana-pastasalaattia, juustoa , vihanneksia, majoneesia. Ukotkin söi hyvällä halulla, iso kulhollinen katosi nopesti.
En nyt ihan tarkkaan muista mitä kaikkea laitteli, mutta ihan maukkaita kokkasi, ilman lihaakin.
Itse keittelin kurpitsasoppaa, kurpitsa soseutettuna siihen sipulia sekaan. Porkkanat siivuina, ruohosipulisulatejuustoa, aromisuolaa, persiljaa.- Korppis11
Viime viikolla marinoitua juureksia. Olen nyt tehnyt niistä yhtä sun toista. Toi tofu kiinnostaa. Olen samalla leipä poikotissa siis yritän kokeilla vehnättömiä vaihtoehtoja. Pizzaa en nyt ole tehnyt, mutta tonnikala-katkarapu, miksi ei.
- kylmätotuus
Korppis11 kirjoitti:
Viime viikolla marinoitua juureksia. Olen nyt tehnyt niistä yhtä sun toista. Toi tofu kiinnostaa. Olen samalla leipä poikotissa siis yritän kokeilla vehnättömiä vaihtoehtoja. Pizzaa en nyt ole tehnyt, mutta tonnikala-katkarapu, miksi ei.
Jos olet leipäboikotissa, niin ethän tarvitse myöskään leikkeleitä.
Mikäli leipää kuitenkin syöt, niin korvaa lihaleikkeleet kurkulla, paprikalla, tomaatilla tai nauti se vain pienen kasvirasvan kera ilman lisukkeita!
On monia leipiä, jotka eivät sisällä vehnää.
Nirsoilu ei auta, jos haluaa muuttaa ruokavaliotaan.
Tiedäthän sen itsekin alan ammattilaisena. kylmätotuus kirjoitti:
Jos olet leipäboikotissa, niin ethän tarvitse myöskään leikkeleitä.
Mikäli leipää kuitenkin syöt, niin korvaa lihaleikkeleet kurkulla, paprikalla, tomaatilla tai nauti se vain pienen kasvirasvan kera ilman lisukkeita!
On monia leipiä, jotka eivät sisällä vehnää.
Nirsoilu ei auta, jos haluaa muuttaa ruokavaliotaan.
Tiedäthän sen itsekin alan ammattilaisena.Kun ihminen vetäytyy eläkkeelle ei voi kehua ammattitaidon säilymisellä.
Esimerkiksi voinen laittaa jos olet kirjanpitäjä, olet suorittanut seitkytluvulla yo-merkonomin tutkinnon se ei ole enää pätevä verratessamme tämän päivän Ammattikorkeakoulun tutkintoon. Jos haluat kehua tutkinnoillasi sinun on päivitettävä tietosi ja suoritettava nykypäivänä vaadittavat ammattitutkinnot.
Itse en ole edes saanut perusruoanlaittokoulutusta ; )
Olen suorittanut ravintolakoulukoulutuksen yhteydessä perusruoanlaittoon liittyviä kursseja ja myöhemmin esimieskoulutuksessa erikoisruokien koulutuksen.
Ammattilainen no jaa.
Broileri ja kala taipuu moneen, mutta ei ole yksineläjän parhaat vaihtoehdot, mun mielestä seuraavana päivänä lämmitettynä tulee sivumakua. Sen maistaa ettei ole tuoretta.
Papua, linssiä, munaa. Jää vielä vaikka mitä vaihtoehtoja. Aamiaiseksi leivän tilalle kaurahiutaleita-mustikkakeittoa-raejuusto mössö, se on ihana ja raikas. Saa proteineja samalla, mitkä pitää nälän tunnetta poissa pidempään. Googlaa tuoremysliä. Naturelli rahka sama juttu.
Mä en pahemmin syö leikkeleitä, juusto on mun juttu. Tai jos halvalla saan, niin paahdetun ruisleivän päälle siivutettu avokado, ripaus sitruunapippuria ja kolme viipaletta mozzarellaa. Namnam. Mutta juustojen maailma on valtava. Meilläpäin myydään esim. kotijuustoa. Todella hyvää leivän päällä.
Tai laita illaksi herkkuleipä - alle hummusta, päälle grillattua munakoisoa, fetaa ja persiljaa. Tai entäs tämä yhdistelmä: vuohenjuustoa, säilykepunajuuria, hunajaa ja rucolaa. Vielä yksi - paistettua halloumia, viinirypäleitä, pinjansiemeniä. Ei noita usein voi syödä, aika tyyristä, mutta silloin tällöin. Sillointällöin auttaa siihenkin, ettei kyllästy.Muutenkin nuo leivät lopussa käy vaikka illallisesta, sen verran paljon kaikkea.
Avokadopastaa, oletko kokeillut? Kasvis-linssicurrya. Pinaatti- tai kasvispitsaa. Olen jopa nähnyt netissä että pitsapohjaa voi tehdä kukkakaalista. Resepti löytyy varmasti netistä, englanninkielellä ellei suomeksi.- mietihän.vähän
hmp.f kirjoitti:
Muutenkin nuo leivät lopussa käy vaikka illallisesta, sen verran paljon kaikkea.
Avokadopastaa, oletko kokeillut? Kasvis-linssicurrya. Pinaatti- tai kasvispitsaa. Olen jopa nähnyt netissä että pitsapohjaa voi tehdä kukkakaalista. Resepti löytyy varmasti netistä, englanninkielellä ellei suomeksi.Avokadot kuskataan kaukaa ja kasvatuksen takia tuhoutuu metsä ja maaperä. Tuossa nähdään sun tekopyhyys, et syö suklaata mut avokado kelpaa.
Kuten aikaisemmissakin ruoka-jankutuksissa, totean:
Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset.
300gr. ja 250gr. X 2.SF
10-12 kpl. Broilerin paisti-leikkeitä 800gr.SF
Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 1.SF
Luomu-Kirnu-VoiSF
Luomu-viili 6kpl.SF
Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
Omenaa, Mandariiniä tms.Osittain SF
Viikon eväs.
Maksaa mitä maksaa
H.- korppis11
Huomenta@ Kiitos neuvoista. Ihania vaihtoehtoja. Pari ongelmaa vielä. Ruokien pitää olla laktoosittomia, sekä koska sapessani on iso helmi (kivi) joudun olemaan tarkkana, että en sitä ärsytä. Pinaattia ja kananmunia syön varoen. Nämä ruokarajoitteet tekevät ostosreissuista ongelmaisia. Kun raaka- aineita löytyy jatko ei ole ongelma 🍴
"feikki-korppis11"
300gr. ja 250gr. X 2.SF
Luomu-Kirnu-VoiSF
Luomu-viili 6kpl.SF
Viikon eväs.
Maksaa mitä maksaa
H.Ai sappiko sen tekee... kjäh, pääsinpäs.. ;))
Tuota niin, tuosta laktoosittomasta. Nykyisin löytyy suunnilleen kaikkea laktoosittomanakin. Tiedoksi vaan. Mun vakiokaupasta ei löydy paljon mitään niitä, voitakin pelkästään hyla-versiona. Kävin kilpailevassa, ja olin äimän käkenä kuin näin mikä valikoima... jopa mascarponea sai sieltä laktoosittomana, nyt voidaan taas tarjota kuppikakkuja isälleni.
Mä en enää edes keksi mitään mitä ei valmisteta laktoosittomana. Pyydä vaan kauppiasta hommaamaan.- korppis11
hmp.f kirjoitti:
Ai sappiko sen tekee... kjäh, pääsinpäs.. ;))
Tuota niin, tuosta laktoosittomasta. Nykyisin löytyy suunnilleen kaikkea laktoosittomanakin. Tiedoksi vaan. Mun vakiokaupasta ei löydy paljon mitään niitä, voitakin pelkästään hyla-versiona. Kävin kilpailevassa, ja olin äimän käkenä kuin näin mikä valikoima... jopa mascarponea sai sieltä laktoosittomana, nyt voidaan taas tarjota kuppikakkuja isälleni.
Mä en enää edes keksi mitään mitä ei valmisteta laktoosittomana. Pyydä vaan kauppiasta hommaamaan.Olen juustojen ystävä. Erikoisjuustot niitä jos saisi laktoosittomana esim. Gorgonzola-juustoa.
- mimmimum-..mi
Silloin kun minulla oli vielä sappi.....sain viimeisen pahan sappikivi kohtauksen sinihomejuustosta....pidän myös juustoista ja voin niitä taas syödä ilman pelkoa .
mimmimum-..mi kirjoitti:
Silloin kun minulla oli vielä sappi.....sain viimeisen pahan sappikivi kohtauksen sinihomejuustosta....pidän myös juustoista ja voin niitä taas syödä ilman pelkoa .
Olen tehnyt gorgonzola-juustosta kastiketta jota laitan ruoan päälle vain vähän... tiedän, että minun on oltava varovainen kokomaitotuotteiden kanssa. Oikeastaan kun ymmärsin miksi sappi kiukuttelee olen pystynyt pitämään se rauhallisena. Lääkäri sanoi, joku vuosi sitten, että ei suosittele leikkausta koska oireet eivät ole jatkuvia. Leikkauksissa on aina riskinsä.
- mimmimum-..mi
korpikirjailija kirjoitti:
Olen tehnyt gorgonzola-juustosta kastiketta jota laitan ruoan päälle vain vähän... tiedän, että minun on oltava varovainen kokomaitotuotteiden kanssa. Oikeastaan kun ymmärsin miksi sappi kiukuttelee olen pystynyt pitämään se rauhallisena. Lääkäri sanoi, joku vuosi sitten, että ei suosittele leikkausta koska oireet eivät ole jatkuvia. Leikkauksissa on aina riskinsä.
Kyllä minäkin sitä pelkäsin....jälkeenpäin voi sanoa että turhaan....kun lääkäri sitten sanoi että ennemmin siihen kovaan kipukohtaukseen voi vaikka menehtyä...sydän ei kestä verenpaineen äkillistä korkeaa nousua.... Tehtiin tähystyksellä...
mimmimum-..mi kirjoitti:
Sokeritautisena juustot on karkkini. Mm. seddare juusto on herkku.
korppis11 kirjoitti:
Olen juustojen ystävä. Erikoisjuustot niitä jos saisi laktoosittomana esim. Gorgonzola-juustoa.
Jos nyt saan mainostaa, niin Riitan Herkulla näyttää olevan:
https://www.riitanherkku.fi/tuotteet/juustot/homejuustot/gorgonzola/- korppis11
Kiitos😋 Olen lähdössä juuri kauppareissulle.
- bessie-
korppis11 kirjoitti:
Kiitos😋 Olen lähdössä juuri kauppareissulle.
Oikeastaan kaikki kypsytetyt juustot ovat laktoosittomia sillä kypsyttäminen hajottaa laktoosin.
- henrjii
Vähä meinaa ideat loppua. Broilerinkin paistoin pannulla, ja tei koskenlskiasta soosia niille- Lisukkeena oli pekonia ja herkkusieniä pelkästään paistettuna, kun en millää keksinyt muuta.
Nyt kyllä välähti mieleen, broilerin jauheliha, siitä kun tekee pihvejä jonka seassa on pussillinen pakastemaissia, niin ne voisi olla ihan jees- korppis11
Tänään syön kalaa, mutta toden totta kanajauheliha. Siitä jotain kekripyhiksi 🍍
- tulinälkä
Tee imellysvelliä keräämistäsi puolukoista, kainuulaisten ruoka. Mustikkapuuro keräämistäsi mustikoista, ohrajauhoista lämpimänä. Silakkalaatikko, käy muukin kala vaikka suolasärki. Uunijuusto maitojauheesta, päälle keräämiäsi vattuja. Sienikeitto, sienipiirakat, pasteijat, kohokkaat, salaatit, sämpylät keräämistäsi sienistä.
Kainuussa metsät täynnä puhdasta ruokaa, toistaisesti, kun vaan viitsii pyllistellä kesäisin.
Veriruuat, kainuulainen talkkuna voisilmällä!- korppis11
Minulla on puolukkaa. Eilen mietin josko puolukkapuuroa tekisin. Sieniäkin löytyy. Koivunkantosienikeitto. Nam. Pakko nousta ylös ja aamiaiselle tuli nälkä maha alkoi mourimaan 😋
korppis11 kirjoitti:
Minulla on puolukkaa. Eilen mietin josko puolukkapuuroa tekisin. Sieniäkin löytyy. Koivunkantosienikeitto. Nam. Pakko nousta ylös ja aamiaiselle tuli nälkä maha alkoi mourimaan 😋
"feikki-korppis11"
300gr. ja 250gr. X 2.SF
Luomu-Kirnu-VoiSF
Luomu-viili 6kpl.SF
Viikon eväs.
Maksaa mitä maksaa
H.- dfdsgf
korppis11 kirjoitti:
Monien sappi ei tykkää sienistä.
- talvi.va
Olet kiinnostunut tofusta. Jos siellä missä asut on etninen kauppa, niin käy sieltä hakemassa tofua. On parempaa kuin markettien tofut ja edullisempaa.
Tofu kannattaa kuutioida ja marinoida, mielellään useampi tunti. On ihanaa wokissa. Taipuu kastikkeisiin kookosmaidon kanssa. Ihania keittoja saa.
Googlettamalla varmasti löytyy tofu-ohjeita, itse olen sellainen "mutu"-kokkaaja.Googlasin ihania reseptejä tofusta. Nyt taitaa meikäläisen kekristä tullakin makunautintojen pyhäpäivä ; )
MINÄ EN kirjoittanut valmiiksi marinoiduista.
Minä kirjoitin ruoan-laitosta.
En ystäväni korppiksen typeryyksistä.
En riisi-tautisten pedeistäkään olkiensa korsilla.
H.- talvi.va
Googlasin ihania reseptejä tofusta. Nyt taitaa meikäläisen kekristä tullakin makunautintojen pyhäpäivä ; )
Tofu on itsessään täysin mauton, joten siihen pitää imeyttää mausteet. Mutta hyvä proteiinin lähde.
Makunautinnollista kekriä :) - Michelin-keittiöstä
Googlasin ihania reseptejä tofusta. Nyt taitaa meikäläisen kekristä tullakin makunautintojen pyhäpäivä ; )
Just, joo, olet hyvä kokki ja kyselet täältä ohjeita kasvisruokaan? Konkurssin tehnyt yrittäjä olet.
Samoin olet hehkutellut sinun upeita nettiliittymiä, kun toisille ne oli jo jokapäiväistä. Onneksi muistit, että googlata voi?
Uskomatonta, että sinunlaisellesi ammatti ravintoloitsijalle Tofu on vieras, samoin kuin shuspalat, nämä herkut, joita sinä nyt opettelet vain kiertelemään siinä levällä sopiviksi mytyiksi?
Toivottavasti sinulla on jo "etana pannu", jossa paistat etanat ja, voi, voilaa, kuinka herkullisia niistä tulee! Hieman homejuustoa vielä päälle! - hämmästyin
talvi.va kirjoitti:
Tofu on itsessään täysin mauton, joten siihen pitää imeyttää mausteet. Mutta hyvä proteiinin lähde.
Makunautinnollista kekriä :)Toisen kaupan tofu on parempaa, miten voi kun se ei maistu miltään. Miksi syödä jotain joka itsessään on mautonta.
Michelin-keittiöstä kirjoitti:
Just, joo, olet hyvä kokki ja kyselet täältä ohjeita kasvisruokaan? Konkurssin tehnyt yrittäjä olet.
Samoin olet hehkutellut sinun upeita nettiliittymiä, kun toisille ne oli jo jokapäiväistä. Onneksi muistit, että googlata voi?
Uskomatonta, että sinunlaisellesi ammatti ravintoloitsijalle Tofu on vieras, samoin kuin shuspalat, nämä herkut, joita sinä nyt opettelet vain kiertelemään siinä levällä sopiviksi mytyiksi?
Toivottavasti sinulla on jo "etana pannu", jossa paistat etanat ja, voi, voilaa, kuinka herkullisia niistä tulee! Hieman homejuustoa vielä päälle!Hi Voilaa, muistatko kun pidimme hauskaa Voilaan ja hänen perheensä toilauksista Suomessa, Haagissa ja Italiassa. Voi niitä aikoja. Ne sjoittunee niihin aikoihin kun laitoin luudan yritykseni oven eteen. Siitä nyt on yli kymmenen vuotta ja ruokakulttuuri on saanut uusia tuulia ihmisten matkustellessa maailmalla. Esikoiseni avulla olen pysynyt mukana, joten kuten, uusien ruokien opettelussa, mutta jälkeen olen jäänyt kieltämättä uutuusruokien vauhdista. Uskon kuitenkin, että kun on peruskeittäjän kokemusta, uutta ei ole vaikea oppia. Etanapannua en ole ostanut sillä en valmista etanaruokia kotona, ravintolassa joskus mutta en monestikaan. Elävät osterit oli jännä kokemus, ei ne nyt mitenkään makunautinto ollut. Merivettä ja limainen luikaus kurkusta alas.
Käytätkö vielä sitä sinihomejuustopalaa pikkuhousunsuojana kuten aijemmin kirjoitit.- talvi.va
hämmästyin kirjoitti:
Toisen kaupan tofu on parempaa, miten voi kun se ei maistu miltään. Miksi syödä jotain joka itsessään on mautonta.
Tarkoitin koostumusta, että toisen kaupan on parempaa.
Mä yritän tsemppaa mun kolesterolia alas ja siksi olen ollut kasvis-kala dieetillä. Mitäpä sitä ei tekisi hyvinvointinsa eteen. Ja kun itse tekee mausteseoksen, niin saa mieleisensä. Tamarinditahnakin sopii tofuun.
- Pelkele-oli-hyvää
Eilen kypsensin vihreää lihaa.
Yritin googlettaa mikä eläin on vihreä?
En löytänyt kuin vihreä-mamba. Mutta liha ei ollut kärmettä.
Jouduin kyllä pakenemaan pois keittiöstä kun kypsennystuoksut ja kulinaristiset makuhajuaistini eivät kohdanneet keskenään.
Tosikoille tiedoksi, että tämä on huumoria, a l l e v i i v a t t u n a!- mimmimum-..mi
Jos se ei ollut mambaa....tai viherpeippoa.....niin miten olisi viherkaihi...(tämä oli kökköhuumoria...
- Pelkele-oli-hyvää
Sinä sen sanoit. En ole tutkituttanut silmiäni. Liha oli sittenkin punaista mutta viherkaihit tekivät mattitepposet, ja se näytti vihreältä. Olisiko oliiviöljyssä ollut päivittämisen varaa. Neitsytoliiviöljyä kun vanhuusöljyä tuskin saa mistään.
Kahviaamiaiseni käsitti, kaksi myslileipäpalaa, toisen päälle laitoin illalla tekemääni kananmuna-graavilohi-majoneesimassaa. Toiseen kalkkunaleiketta, mätitahnaa, salaattia ja raejuustoa. Kahvia ja täysappelsiinimehua.
Yleensä syön puuroa aamulla, mutta nyt puuroainekset olivat loppuneet.
Nostin pakkasesta puolukoita, joista aijon tehdä puolukkapuuroa. Lisäksi otin sulamaan pari lohipalasta päivälliseksi.
Miniäni paras ystävätär on saanut facekirjoituksillaan minut ajattelemaan suolistoni hyvinvointia. Hän on kurssittanut itseään ymmärtämään kehon suolistonbakteereita, ja niiden vaikutusta kehon hyvin vointiin. Olen tyytyväinen parin viikon kokemuksiini sillä ylävatsani turvotus on tipotiessään.
On hyvä muistuttaa itseään huonoista ruokavalinnoista.
Kysyisin vielä pastatuotteista mielipiteitä. Olen näet huomannut niiden lisäävän vatsani turvotusta. Ne ovat olleet nyt pannassa tämän pari viikkoa."korpikirjailija"
MINÄ EN kirjoittanut valmiiksi marinoiduista.
Minä kirjoitin ruoan-laitosta.
En blogannut ystäväni korppiksen typeryyksistä.
En riisi-tautisten pedeistäkään olkiensa korsilla.
H.- eppu2
Äsken keitin luomukaurapuuroa, tulee ihanan pehmeää, hiukan maitoa reunoille ja iso kasa vähän sokeroitua omatekoista puolukkahilloa keskelle. Nmm.
eppu2 kirjoitti:
Äsken keitin luomukaurapuuroa, tulee ihanan pehmeää, hiukan maitoa reunoille ja iso kasa vähän sokeroitua omatekoista puolukkahilloa keskelle. Nmm.
Minäkin laitan puuroihin marjoja...hyvää.
Pastasta kyselit... Me tehdään ite, helppo resepti: 300 g durum jauhoja, 3 munaa, 3 tl öljyä, pikkasen suolaa. Jauhot työpöydälle, keskelle kuoppa mihin noita muita laitetaan, ja sitten sekoitetaan sormin ne munat ensin öljyn kanssa, ja pikkuhiljaa niitä jauhoja mukaan. Keitinveteen ruokalusikallinen suolaa.
Palasiksi ja pastamankeliin, ei tarvi ihan ohueksi vetää. Ja on aivan erimakuista kuin kaupan tuorepastat. Mulle pastat ei tee pahaa vatsalle. En tiedä onko durum sitten jotenkin parempi kuin tavallinen vehnä. Makarooneissahan ei käytetä edes munaa.- aamupuuroa
Aamupuuro ohjeeni: 2 annosta , 10kpl luumuja ja 2rkl pellavansiemenijä likoomaan yöksi kattilaan , vettä vajaa litra. aamulla kiehutat nämä ja lisäät 4-viljan ryynejä sopivan määrän ja suolaa vähän. keitä näitä n.10min ,sekoita välillä vispilällä. Tämä on terveellinen ja vatsa tykkää ja minäkin. Sitten syön raejuustoa puoli purkkia, ei leipää, koska puurosta löytyy hiilareita. juotavaksi kahvi ja vesi. puuron kanssa vähän rasvatonta maitoa. joudun syömään paljon lääkkeitä, jotka ärsyttää vatsaa. mutta tää puuro rauhoittaa, joskus syön myös illallakin samaa. vatsaa toimii hyvin tämän aamupalan jälkeen. marjat olisivat hyviä,mutta närästävät niin hitosti. Vielä otan 1 rkl Virginiä ruokaöljyä kylmäpuristettua, on kotimainen ja sisältää omega 3 ja paljon e-vitamiinia ja vatsalle hyvä. kannattaa kokeilla ,ihastut varmaan.
aamupuuroa kirjoitti:
Aamupuuro ohjeeni: 2 annosta , 10kpl luumuja ja 2rkl pellavansiemenijä likoomaan yöksi kattilaan , vettä vajaa litra. aamulla kiehutat nämä ja lisäät 4-viljan ryynejä sopivan määrän ja suolaa vähän. keitä näitä n.10min ,sekoita välillä vispilällä. Tämä on terveellinen ja vatsa tykkää ja minäkin. Sitten syön raejuustoa puoli purkkia, ei leipää, koska puurosta löytyy hiilareita. juotavaksi kahvi ja vesi. puuron kanssa vähän rasvatonta maitoa. joudun syömään paljon lääkkeitä, jotka ärsyttää vatsaa. mutta tää puuro rauhoittaa, joskus syön myös illallakin samaa. vatsaa toimii hyvin tämän aamupalan jälkeen. marjat olisivat hyviä,mutta närästävät niin hitosti. Vielä otan 1 rkl Virginiä ruokaöljyä kylmäpuristettua, on kotimainen ja sisältää omega 3 ja paljon e-vitamiinia ja vatsalle hyvä. kannattaa kokeilla ,ihastut varmaan.
Puurovinkkisi oli hyvä, aijon kokeilla heti miten.
Tänä aamuna söin pikakaura/riisipuuroa voisilmän kanssa ; )
Mietin voisinko jättää leivän pois aamiaiselta. Ehkä en sillä aamiaiseni on tavan ihmisten lounasaikana enkä syö päivän aikana välipaloja.
Päivälliseni sijoittuu kello 16 - 18 välille.
Iltapalaa nautin satunnaisesti kello 20.00 - 22.00 välillä.hmp.f kirjoitti:
Pastasta kyselit... Me tehdään ite, helppo resepti: 300 g durum jauhoja, 3 munaa, 3 tl öljyä, pikkasen suolaa. Jauhot työpöydälle, keskelle kuoppa mihin noita muita laitetaan, ja sitten sekoitetaan sormin ne munat ensin öljyn kanssa, ja pikkuhiljaa niitä jauhoja mukaan. Keitinveteen ruokalusikallinen suolaa.
Palasiksi ja pastamankeliin, ei tarvi ihan ohueksi vetää. Ja on aivan erimakuista kuin kaupan tuorepastat. Mulle pastat ei tee pahaa vatsalle. En tiedä onko durum sitten jotenkin parempi kuin tavallinen vehnä. Makarooneissahan ei käytetä edes munaa.Pitäisi ostaa pastakone, este pastan itse valmistamiseen ; )
Pitäisi ostaa pastakone, este pastan itse valmistamiseen ; )
"korpikirjailija"
Jankuti.
Venyti.
Lanttuki.
Hautunuki.
H.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Jankuti.
Venyti.
Lanttuki.
Hautunuki.
H.Taidat turhautua kun kukaan ei sinua enää jaksa ottaa tosissaan. Se on seurausta live elämän olemattomista keskusteluyhteyksistä.
Ilmeisesti kun menet ulos sanot ensimmäiselle vastaan tulleelle joka tervehtii sinua...
Jankuti.
Venyti.
Lanttuki.
Hautunuki.korpikirjailija kirjoitti:
Taidat turhautua kun kukaan ei sinua enää jaksa ottaa tosissaan. Se on seurausta live elämän olemattomista keskusteluyhteyksistä.
Ilmeisesti kun menet ulos sanot ensimmäiselle vastaan tulleelle joka tervehtii sinua...
Jankuti.
Venyti.
Lanttuki.
Hautunuki."korpikirjailija"
Ei se mene ihan niin.
Muuten, piti olla Hautunukki.
-
Tänään kävin kaupassa, vein silmä-lasini säätöön.
Höpötin kummi-poikani iso-veljen kanssa.
Sovin vierailun kaverini luoksi.
Ja joo, Joulu-Lahja on päätetty.
Tuttava-piirini nuorelle vesalle.
Poikaselle, ei tyttöselle.
Tyttösiä kun ei vielä ole.
Tarkennatko tarkoituksesi termille "tosissaan".
H.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Ei se mene ihan niin.
Muuten, piti olla Hautunukki.
-
Tänään kävin kaupassa, vein silmä-lasini säätöön.
Höpötin kummi-poikani iso-veljen kanssa.
Sovin vierailun kaverini luoksi.
Ja joo, Joulu-Lahja on päätetty.
Tuttava-piirini nuorelle vesalle.
Poikaselle, ei tyttöselle.
Tyttösiä kun ei vielä ole.
Tarkennatko tarkoituksesi termille "tosissaan".
H.Ja tota, luulen avaavani keskustelu-kännyn itsenäisyys-päivän aattona.
Se on sitten sinullekin taas tosissaan päätettävissä.
H.hunksz kirjoitti:
Ja tota, luulen avaavani keskustelu-kännyn itsenäisyys-päivän aattona.
Se on sitten sinullekin taas tosissaan päätettävissä.
H.Toivotan runsasta osanottoa.
Jankuti.
Venyti.
Lanttuki.
Hautunuki- mimmimum-..mi
eppu2 kirjoitti:
Puuroo.. puuroo ..enemmän puuroja on alkanut tulla kauppoihin....siis valmispuuroja...hyvin haudutettuja riisi puuroja....kokeilin kahta ...toinen oli tosi hyvää aivan kuin mummon riisipuuro.....Kolmena aamuna söin siitä... mustikkakeiton kanssa.... Euron maksaa ..ei paha hinta.
- Nyhtögenitaali
Syö nyhtögenitaalia. Olet sitä nyhtänyt jo niin kauan, että se lienee syötävissä.
Olet genitaalimanipuloinut sitä niin paljon, että se on pehmyt ja lerpahtanut. Sen voisi antaa kyllä supille, jos sattuisi kelpaamaan.- Nyhtögenitaali
GMO = genitaalimanipuloitu organismi
- Terveellinenravinto
Graavilohi, kylmäsavulohi, yms kalajalosteet ovat hyviä tavallisten kinkku- ja nautaleikkeleiden korvikkeita. Itse olen kylläkin kokenut, että vatsani kiittää, kun en syö lainkaan vehnää ja sokeria. En myöskään syö pitkälle jalostettuja maitotuotteita.
Suosittelen kokeilemaan jotain muitakin variaatioita ruokavalioosi, kuin punaisen lihan täyskielto. Saatat yllättyä.- 1lesken
Kukkakaalilaatikon resepti:
Pilko raaka kukkakaali vuokaan. Pieniä voi laittaa kaksi. Jätä reiluja paloja.
2 dl kuohukermaa, johon sekoitaan
Aromisuolaa
Sitruunapippuria
1 kananmuna
Kerma mausteineen kaadetaan kukkakaalien päälle
Uuniin 250 asteeseen n.puolituntia,ilman kantta. Kunnes seos alkaa hymyilemään.
Uuni 150 asteeseen ja kansi päälle.
Uunissa saa muhia tunnin,puolitoista.
Nosta jäähtymään ja nauti.
Lesken Savu- ja graavilohi ovat lemppareitani ja niitä löytyy aina jääkaapista. Kuulin eilen entiseltä naapuriltani, tuon saman ehdotuksen, entäpä jos syöt viikon vegeä ja toiseen viikkoon lisäät liharuokia. Pitkälle jalostettuja maitotuotteita kuten jugurtteja tai rahkaa en juurikaan syö.
Mieheni hyvän peruskunnon salaisuus on maustamaton jugurtti, myslit ja pähkinät. Punaista lihaa hän ei juurikaan valmista mutta syö kun tarjotaan. Aion nyt kuitenkin kokella tätä aloittamaani lihatonta juttua kuukauden. Jouluna on pakko paistaa kinkku se kun on joulupöydän kunkku ; )
Oliskos muita Wikin kopiointi asian-tuntijoita?
H.- 1lesken
Em.mieheni,joka oli kainuulainen,puhui hutunkeitosta. Mitenkähän sitä tehdään? Tuleeko siihen puolukoita tai jotain?
Lesken
Kiitos kaikille neuvoistanne oli kaikinpuolin hieno ostosreissu. Löysin K-Citymarketista vegeosaston, hyvän ja kattavan valikoiman kaikenlaista leikkeleistä valmisruokiin.
Ostin Vegesalamia, maistoin äsken tosi hyvää.
Kaikkea löytyy kun saa perustietoa ja osaa kysyä neuvoja.
Eppu kirjoitti hyvin tuolla toisessa ketjussani.
"Joka kysyy, on vain hetken tyhmä, joka ei kysy, on tyhmä koko ikänsä."
Ainut huono puoli oli, että vegetuotteet ovat kalliita. Mutta kerrankos se kirpaisee, pakkohan niitä on testata.
Ostin valmiiksi marinoituja tofuapaloja, grillijuustoa, tillisulatejuustoa sekä tomaatteja, paprikaa, viinirypäleitä ja klementiinejä, niin ja sitä vegesalamia.
Päivällisen söin juuri. Paistettua lohta, tillisulatejuusto-kastiketta, keitettyjä perunoita ja salaattia ja laktoositonta maitojuomaa. Jälkkäriksi klementiini ja viinirypäleitä.
Hyvää.- ent.siivoojaparka
Kuvitelkaa, jos naapureillanne olisi sellaiset laitteet, joilla voi pystyä näkemään seinän läpi ja he näkisivät teidän ruokapöytiinne, mitä te syötte.
Yksityisyys vaarassa ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 252573
- 951576
- 1211364
- 751150
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa361121Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo25951Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa269926- 52922
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil216889- 34815