Hei!
Olen kolmen alle 3-vuotiaan lapsen nuori äiti. Muutimme muutama vuosi sitten pienelle paikkakunnalle kauas kotikaupungistani, enkä ole löytänyt ystäviä uudelta kotiseudultani. Kaukana asuvista ystävistänikään ei löydy keskusteluapua, he kun eivät vielä ole perheellisiä.
Olen päivästä toiseen yksin kotona kolmen pienen lapsen kanssa, eikä minulla ole täällä tukiverkostoa. Väsymys ja jatkuva riittämättömyyden tunne alkavat ottaa yliotteen ja kaipaisin pian vertaistukea samassa tilanteessa olevilta äideiltä, joiden kanssa voisin jakaa kokemuksiani ja purkaa oloani.
Löytyisikö täältä muita uupuneita, joille tekisi hyvää aina silloin tällöin keskustella kohtalotoverin kanssa? Laita minulle sähköpostia alla olevaan osoitteeseen ja kerro oma tilanteesi.
[email protected]
Vertaistukea uupuneelle äidille
2
99
Vastaukset
- leikkitäti
Hei uupunut äiti! Otapa yhteyttä oman asuinpaikkasi Mannerheimin lastensuojelun paikallisjärjestöön, ja kysy perhekerhoa/muuta toimintaa juuri tuohon tarkoitukseen. Olen itse työskennellyt oman asuinalueeni MML:n peprhekerhon vetäjänä. Sinne sai tulla juuri sellaisena kuin oli ja siinä tilanteessa kuin sinä olet. Olisi varmaan lapsillesikin tosi mukavaa vaihtelua saada uusia kavereita ja ohjattua leikkiä/askartelua. Sinulle löytyisi ikäistäsi seuraa ja tulisi helposti kavereita, joiden kanssa saattaisi tulla muutakin toimintaa. Siinä kahvikupposen ääressä juttukin luistaa. Vapaaehtoisuuteen ja samaan tilanteeseen perustuvaa kaveruutta voi monin tavoin hyödyntää arjessa. Ja mikä ilo lasten silmistä loistikaan kun he tulivat "kerhoon" kavereita tapaamaan ja tuttu täti siellä oli leluja jakamassa ja leikkiä auttamassa alkuun. Ja äidit (oli siellä isiäkin) saattoivat leikkiä seuraillessaan rentoutua ja keskustella. Meillä oli myös retkitoimintaa ja juhlia. Parasta ettei se maksanut mitään. Ja jokainen oli tervetullut. Suosittelen lämpimästi!
- Pauliinaniska
Mitä olet yrittänyt tehdä sen eteen että saisit ystäviä ja sosiaalista verkostoa muodostettua vai oletko tehnyt mitään? Älytöntä odottaa että joku tulee kotoa hakemaan. Itse pitää olla aktiivinen. Toisaalta tulee mieleen että sussa _voi_ olla jotain vikaa/häiriintyneisyyttä kun et saa ystäviä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk893738Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921969Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871783- 1441652
- 1621483
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur981463Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671412Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001334- 861287