Hei!
Olen kolmen alle 3-vuotiaan lapsen nuori äiti. Muutimme muutama vuosi sitten pienelle paikkakunnalle kauas kotikaupungistani, enkä ole löytänyt ystäviä uudelta kotiseudultani. Kaukana asuvista ystävistänikään ei löydy keskusteluapua, he kun eivät vielä ole perheellisiä.
Olen päivästä toiseen yksin kotona kolmen pienen lapsen kanssa, eikä minulla ole täällä tukiverkostoa. Väsymys ja jatkuva riittämättömyyden tunne alkavat ottaa yliotteen ja kaipaisin pian vertaistukea samassa tilanteessa olevilta äideiltä, joiden kanssa voisin jakaa kokemuksiani ja purkaa oloani.
Löytyisikö täältä muita uupuneita, joille tekisi hyvää aina silloin tällöin keskustella kohtalotoverin kanssa? Laita minulle sähköpostia alla olevaan osoitteeseen ja kerro oma tilanteesi.
[email protected]
Vertaistukea uupuneelle äidille
2
117
Vastaukset
- leikkitäti
Hei uupunut äiti! Otapa yhteyttä oman asuinpaikkasi Mannerheimin lastensuojelun paikallisjärjestöön, ja kysy perhekerhoa/muuta toimintaa juuri tuohon tarkoitukseen. Olen itse työskennellyt oman asuinalueeni MML:n peprhekerhon vetäjänä. Sinne sai tulla juuri sellaisena kuin oli ja siinä tilanteessa kuin sinä olet. Olisi varmaan lapsillesikin tosi mukavaa vaihtelua saada uusia kavereita ja ohjattua leikkiä/askartelua. Sinulle löytyisi ikäistäsi seuraa ja tulisi helposti kavereita, joiden kanssa saattaisi tulla muutakin toimintaa. Siinä kahvikupposen ääressä juttukin luistaa. Vapaaehtoisuuteen ja samaan tilanteeseen perustuvaa kaveruutta voi monin tavoin hyödyntää arjessa. Ja mikä ilo lasten silmistä loistikaan kun he tulivat "kerhoon" kavereita tapaamaan ja tuttu täti siellä oli leluja jakamassa ja leikkiä auttamassa alkuun. Ja äidit (oli siellä isiäkin) saattoivat leikkiä seuraillessaan rentoutua ja keskustella. Meillä oli myös retkitoimintaa ja juhlia. Parasta ettei se maksanut mitään. Ja jokainen oli tervetullut. Suosittelen lämpimästi!
- Pauliinaniska
Mitä olet yrittänyt tehdä sen eteen että saisit ystäviä ja sosiaalista verkostoa muodostettua vai oletko tehnyt mitään? Älytöntä odottaa että joku tulee kotoa hakemaan. Itse pitää olla aktiivinen. Toisaalta tulee mieleen että sussa _voi_ olla jotain vikaa/häiriintyneisyyttä kun et saa ystäviä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5302005Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3831643Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H191462Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641378- 1181047
- 561032
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191016Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15811Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66803Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11794