ahdistuneen ihmisen työpaikat?

Kotilo1980

Heips.

Diagnoosina ahdistuneisuushäiriö ja pitäs keksii mitä duunii sitä pystys tekee.

Olen ollut monta vuotta poissa työelämästä ja nyt sitten alotin ammatillisen kuntoutuksen.

Siihen sisältyy työharjoittelua sellaisessa duunissa, missä kuvittelisi jatkossa pystyvänsä olemaan.

Paineen ja stressin sieto aikalailla nollissa.

Käsi ja niska paskana, joten mitään raskasta en pysty myöskään tekee.

Mitä duunia ahdistunut voi tehdä? Mulla on sellaset kriteerit, että ma-pe , virka-aikaan ja mahdollisimman vähän ihmiskontakteja. Ja palkka jossa olisi edes joku järki.

Onko olemassa mitään rauhallista duunia jota tällainen kesto ahdistunutkin voi tehdä. Vai joudanko romukoppaan...

8

2089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velou

      Oisko vaikka jotain pakkaushommia tai hihnalla seisoskeloua.

      • hyvin_pystyy_oleen

        Joo! Varastohommat on hyviä! Hommina niin pakkaamista kuin purkamista. Siellä vaan hengaat joukon jatkona ja olet tekeväisen näköinen. Välillä osallistutkin, jos jotain kivaa sattuu kodalle. Aika kuluu mukavasti, eikä rasitu polla. Palkkakin on melko kohdillaan työn vaativuuteen nähden.


    • cuffi

      Jospa kelaisit ensin vaihtoehtoja alla olevasta linkistä, koska pohjakoulutuksen ja aiemman työkokemuksen perusteella lähtökohdat voi olla hyvin erilaiset, ja siinä saattaa muutoin ajautua mihin tahansa, jos ei yhtää osaa itse sanoa, vaan odottaa vain muiden ohjausta.

      http://www.ammattinetti.fi/ammattiluokitusiscosearch/haku?all=true

      • lykkyatyko

        ...niiin kävin tuossa linkissä. Suosittelen hakemaan sanalla kirjoittaminen.
        Tulee esille 4010, toimistoavustajat
        Se on aika rutiininomaista työtä, ja vaihtelevaakin ja sisätiloissa.

        Satsaisin siihen jos on tarvetta keskittyä puhtaaseen ja rutiininomaiseen työhön.
        Pyydä apua työn aloittamiseksi tukihenkilön myötä, kunnalta. Pikkuhiljaa tukihenkilön tuella opit rutiinit ja sit selviät yksin myöhemmin.
        Ruokailu tapahtuu yleensä määrätyssä tilassa sekä vaatetus on myös yleensä helppoa, kun ei ole riskiä liata vaatteitaan.

        Jolla on ahdistusherkkyys ei tarvitse valintoja joita sisältyy ulkona tehtävään työhön, jossa vaihtuu säätilanne ja vaatetuksen joutuu sen mukaan aina uudelleen arvioimaan, sekä että ruokailuun pitää yleensä sit riisua ulkoiluvaatteet ja taas pukea uudelleen ruoan jälkeen. Se voi olla vaikeaa ahdistuneelle ja varsinkin jos on taipumusta pakkotoimintoihin.


    • se_elinikäinen

      Kovin on yksilöllistä. Minä olen ollut koko elämäni ahdistunut ja parhaiten minua on tervehdyttänyt kaikkinainen työ. Olen toiminut eri aloilla ja ammateissa ilman minkään sortin ammatillista koulutusta, en ole opiskelijatyyppiä, koulu meni persiilleen. Mutta jos työ on konkreettista eli ei mene yli hilseen, niin olen pärjännyt.

      Aloittajalle sanoisin, että kokeile hakea kaikenlaista työtä. Jos jokin ei tunnu omalta jo etukäteen, niin älä sellaista, mutta muita kyllä. Ja opettele ne hommat työssä, et tarvi mitään pitkiä opintoja, ehkä oppisopimus voisi olla yksi vaihtoehto. Ja jos jumittaa, niin ei se ole kuolemaksi, sitten vain jätät hommat ja toteat että toi ei ollu mun juttu. Usko itseesi. Olet ihan ok, vaikka ahdistaa, ei se tee sinua työkyvyttömäksi eikä huonoksi ihmiseksi.

      Meillä on se vika yhteiskunnassa, ettei esimerkiksi ahdistuneisuushäiriöistä saa puhua, mutta kaikki pienetkin somaattiset vaivat kyllä tuodaan esiin. Siihen toivoisin muutosta, niin ei olisi niin korkea kynnys hakea työtä niillä, joita ajatuskin työnteosta ahdistaa ja jotka ovat olleet pois työelämästä jonkin aikaa.

      • ElämäAntaaJaElämäOttaa

        Kiitos, tämä kommentti piristi ainakin minua, kiitos:)


    • oma-aloitteisuutta

      Ahdistuneet vinkujat, pelokkaat kyykkijät ja aloitekyvyttömät nyhveröt ovat kauheita perässä laahattavia työpaikoilla.
      Pyrkikää hommiin, missä toimitte itsenäisesti, ettekä ole muille taakaksi.

      • Acedia

        Trollailija yhdistelee nyt vääriä asioita. Sairastan ahdistuneisuushäiriötä, mutta olen ollut jokaisen työpaikan oma-aloitteisin ja itsenäisin työntekijä.

        Minun mielestäni ne ekstrovertit ja sosiaaliset joka paikassa sättääjät ovat kauheita perässä laahattavia työpaikoilla. Minulle työpaikalla tärkeintä on työnteko, näille yltiösosiaalisille se tuntuu olevan turhien jaarittelu, kahvilla ramppaaminen ja oman puhelimen nyplääminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe