Kaipauksesta

Josko olisi aika blogata kaipuusta.

Sain oma blogini päivitetttyä. On siinä homma, pitäisi siirtyä kuukausipäivityksiin vaan kun se vaan jää ja sitten kerralla pitää pistää asiat järjestykseen huh... työtä se teettää.

Kaipaus nousee pintaan kun muistelee mennyttä kevättä, kesää ja syksyä.

Kevään koettelemukset ja kesän ilot, syksyn värikkyys ja alkavan talven kolotukset, kynttilälyhtyjen lumo.

Kuopuksella oli pieni juhlapäivä joten vein hänelle kynttilälyhdyn johon olin laittanut ulkovalosarjan.

Nyt me tässä parvekkeet vastakkain näämme toistemme lyhdyt. Somaa, tulee hyvä olo kun tietää hänen olevan lähellä.

Olisipa esikoinenkin lähellä, kaipaan häntä.

79

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aitoa.kainuuta.kaipuun

Kaipaan Hunksin vittuilua korppikselle ja palomalle, juuri silloin kun hunkki on tosissaan. Välillä se sortuu lirkuttelemaan ja unohtaa vihanpidon.

• Mitäpä jos kirjoittaisit jonkun hellän riimin esikoiselle?
      Miettisit riimiisi sopivan musiikin.
      Vaihto-ehtoisesti mieti musa ja kirjoita siihen sopiva riimi.
      Sinähän tiedät sen paikan johon ne voit laittaa.
      -
      Ei sitte renkkuja ja kökkö-vitsiä.
      Ei proosallista blogia.

Ekä minä koskaan v-sillee.

H.

• Mies-valtainen aamu-teevee.
      Hyvin-pukeutuneita ovat.
      Inhan "hienosti" artikuloivat.
      Liekö tyttö-mäisesti Hetaa kaipasivat.
      -
      Demarit johtavat.
      Näyttää siltä että iso osa kansalaisistamme ajattelee:
      Kuin ei mulla, ei saa olla muillakaan.
      -
      Viher-vas kannatus taas viittaa siihen että maamme hyödyntäminen kielletään muualla paitsi Stadiaa.
      Samaan aikaan kun Kainuu kertoo nauttivansa Talvivaarasta ja sen oheis-toiminnoista.
      -
      Mikä teitä ihmisiä vaivaa?
      Antakaa kehityksen kehittää.
      Meillä ei ole enää mitään millä elää.
      Lapsemmekin kouluttautuvat ilmaiseksi ulko-maille.
      Tulevat kylään enää silloin, kun joku perheestä tarvitsee ilmaista sairaan-hoitoa.
      -
      Muistakaa siis, ei T.Soini koko ikäänsä elä.
      Sen verran on veikolla yli-painoa.
      Mahdollisuudet avautuvat.

H.

• Kaipaan välillä ihan sikana jonkun, jonka kanssa kantaa vastuuta, ettei se aina olisi pelkästään mun harteilla. Joskus se saa jopa kyyneleet silmiin.

Sitten ryhdistäydyn, ja muistan että ihan sama kaipuu oli kun olin naimisissakin.

Siitä kun ihminen aikuistuu, hän on loppujen lopuksi yksin elämänsä kanssa, eikö olekin?

• "humps"

Ei ole.
        Ei koskaan.
        Kunhan muistaa harjoitella riimejä musikaalisesti.

H.

• Tiedän tuon tunteen, yksin vastuunkanto on raskasta, vaikkakin samalla antoisaa, siteet lapsiin muodostuvat avoimiksi ja lujiksi. Luotsasin poikiani oikeastaan yksin koko heidän elämänsä ajan. Lasteni isä muutti Norjaan kun nuorin oli kolme/neljävuotias. Sen jälkeen hänen huolenpitonsa on tullut rahan muodossa.
        Ei hän ollut isätyyppi. Esikoisen synnyttyä muutaman vuoden ja kuopusta hän hoiti vauvana vajaan vuoden kun oli työtön. Viikonlopulla jos olin vapaa, näin hänet eteisessä kun hän lähti viettämään ansaittua vapaatansa. Oli hänessä hyviäkin puolia. Kun väsyneenä kahdesta työstäni saavuin kotiin, hän oli siivonnut kodin, pessyt pyykit ja laittanut ruoat.

Kiittämätönkö olin, en vaan pettynyt yhteisen vapaa-ajan luisumisesta hänen menoilleen. No, se oli lopun alkua ja sitten se avioliitto päättyikin.

Kun lasten kanssa on kokenut "hylätyksi" tulemisen, se sitoo meitä kolmea yhteen. Luotamme toisiimme, emmekä jätä toisiamme yksin missään elämän tilanteessa.

Olemme triageli.

• korpikirjailija kirjoitti:

Tiedän tuon tunteen, yksin vastuunkanto on raskasta, vaikkakin samalla antoisaa, siteet lapsiin muodostuvat avoimiksi ja lujiksi. Luotsasin poikiani oikeastaan yksin koko heidän elämänsä ajan. Lasteni isä muutti Norjaan kun nuorin oli kolme/neljävuotias. Sen jälkeen hänen huolenpitonsa on tullut rahan muodossa.
        Ei hän ollut isätyyppi. Esikoisen synnyttyä muutaman vuoden ja kuopusta hän hoiti vauvana vajaan vuoden kun oli työtön. Viikonlopulla jos olin vapaa, näin hänet eteisessä kun hän lähti viettämään ansaittua vapaatansa. Oli hänessä hyviäkin puolia. Kun väsyneenä kahdesta työstäni saavuin kotiin, hän oli siivonnut kodin, pessyt pyykit ja laittanut ruoat.

Kiittämätönkö olin, en vaan pettynyt yhteisen vapaa-ajan luisumisesta hänen menoilleen. No, se oli lopun alkua ja sitten se avioliitto päättyikin.

Kun lasten kanssa on kokenut "hylätyksi" tulemisen, se sitoo meitä kolmea yhteen. Luotamme toisiimme, emmekä jätä toisiamme yksin missään elämän tilanteessa.

Olemme triageli.

"korpikirjailija"

Minulleko?

H.

• hunksz kirjoitti:

"korpikirjailija"

Minulleko?

H.

Minä en ymmärrä sinua. Etkö osaa lukea tai yhdistää kommentteja toisiinsa. Jos trumpin kommentin jälkeen on 3 vastausta se tarkoittaa kolmea vastausta hänen viestiinsä linjassa alaspäin.

Tuntuiko teksti sinulle osoitetun, en ymmärrä kuten jo kirjoitin, en ymmärrä sinua muutenkaan.

Minä en ymmärrä sinua. Etkö osaa lukea tai yhdistää kommentteja toisiinsa. Jos trumpin kommentin jälkeen on 3 vastausta se tarkoittaa kolmea vastausta hänen viestiinsä linjassa alaspäin.

Tuntuiko teksti sinulle osoitetun, en ymmärrä kuten jo kirjoitin, en ymmärrä sinua muutenkaan.

"korpikirjailija"

Eikun osoite pitää olla.
        Minäkin aina laitan.
        Muuten saattaa kommentti olla jotenkin vihjaileva.

H.

• talvi.va

Kaipuuni kohde lähenee ja lähenee. Ensin käyn varmistamassa terkkarissa, että voin kohdata kaivattuni.
      Kohtaamisemme on täydellinen aistien ilotulitus. Näkö-, haju-, kuulo-, tunto- ja makuaistit saavuttavat hurmionsa.

Kaipaukseni kohde on nuotiossa paistettu makkara. Kinokset ympärillä, vihreät havut, rätisevä nuotio ja lopuksi ne tähdet, tähdet.

• "talvi.va"

"Kunnon fläsä ei kaipaa taivaalle tulia
        hyvä tervas vaan ja Lambi-rullia."
        -

H.

• talvi.va

• talvi.va kirjoitti:

"Älä tuu droppaa mun tunnelmaa."

https://www.youtube.com/watch?v=j8WjCATTuk4

Pimeys ja talven tulo aiheuttaa sen, että minun "karhun" unen tarve lisääntyy.

Vasta tänä vuonna olen ymmärtänyt kellojen siirron typeryyden ainakin mitä tulee omaan elämääni. Aamusta kun on valoisaa nukun ja pimeä hiipii kun olen päässyt päivän alusta vauhtiin.

Olen "karhu", keväällä herään, kesät tepastelen tyytyväisenä, syksyllä alan kaivaa pesää, mihin köllähdän nukkumaan kun talvi heittää lumet päälleni.

Joulun seutu herättää "pennut" tulevat temmeltämään.

• Hienoa, talvi,va,
        käsitinkö muuten oikein
        Sinä kaipaat öitä laavulla.
        Ihanko untuvapussissa.

Epäilen, että kinoksia saat vielä odotella.

• talvi.va
        rosaliiin kirjoitti:

Hienoa, talvi,va,
        käsitinkö muuten oikein
        Sinä kaipaat öitä laavulla.
        Ihanko untuvapussissa.

Epäilen, että kinoksia saat vielä odotella.

Kyllä, kyllä! Ainaskin nuotiomakkaraa, hankee, tähtitaivasta sitä laavua. Ja jos ei tunkua, niin yötäkin untuvapussissa :) Missään ei nuku niin hyvin.

• talvi.va kirjoitti:

Kyllä, kyllä! Ainaskin nuotiomakkaraa, hankee, tähtitaivasta sitä laavua. Ja jos ei tunkua, niin yötäkin untuvapussissa :) Missään ei nuku niin hyvin.

Se on totta, että silloin hyvin nukuttaa...
        tänä syksynä viimeksi nukuin untuvapussissa yön terassillani,
        tosin pienessä kylmässä.
        Vain nenänpää ilmaa haisteli. Se oli kiva kokemus.
        pitäisikin kokeilla kun kunnon kylmät tulevat, miten kestää, kömpiikö sänkyynsä kesken kokeen.
        Tuli mieleen muinaiset partioajat ja talviretket...

• talvi.va
        rosaliiin kirjoitti:

Se on totta, että silloin hyvin nukuttaa...
        tänä syksynä viimeksi nukuin untuvapussissa yön terassillani,
        tosin pienessä kylmässä.
        Vain nenänpää ilmaa haisteli. Se oli kiva kokemus.
        pitäisikin kokeilla kun kunnon kylmät tulevat, miten kestää, kömpiikö sänkyynsä kesken kokeen.
        Tuli mieleen muinaiset partioajat ja talviretket...

En ole tänä syksynä vielä yötä ulkona viettänyt. Odottelen niitä lumivalleja.
        Olikos Sinulla havuja parvekkeella vaiko oikein Lepo-Lassissa lojottelit?
        Ulkona vietetty yö vaatii nokipannukahvit... nuuuuh, tuli tuoksumuisto.

• talvi.va
        korpikirjailija kirjoitti:

Pimeys ja talven tulo aiheuttaa sen, että minun "karhun" unen tarve lisääntyy.

Vasta tänä vuonna olen ymmärtänyt kellojen siirron typeryyden ainakin mitä tulee omaan elämääni. Aamusta kun on valoisaa nukun ja pimeä hiipii kun olen päässyt päivän alusta vauhtiin.

Olen "karhu", keväällä herään, kesät tepastelen tyytyväisenä, syksyllä alan kaivaa pesää, mihin köllähdän nukkumaan kun talvi heittää lumet päälleni.

Joulun seutu herättää "pennut" tulevat temmeltämään.

Palstateksteistä päätellen oletkin varsinainen tarmonpesä keväästä syystalveen. Hyvä levätäkin välillä ja työt eivät häiritse lukemisia tms. horrostalven harrastuksia.

• talvi.va kirjoitti:

Palstateksteistä päätellen oletkin varsinainen tarmonpesä keväästä syystalveen. Hyvä levätäkin välillä ja työt eivät häiritse lukemisia tms. horrostalven harrastuksia.

Oikeastaan olen aktiivinen läpi vuoden, nämä pimeät ajat vain vie positiivista energiaa, kunnes löydän jonkin tarkoituksen. Eilen aloitin sukkien neulomisen. Petze sanoikin kun katseli minua puikot kourissa, "Aina työn touhussa."

En osaa olla valveilla ollessani jouten, mutta nukun pitkiä yöunia. Nytkin kymmenen tuntia mikä on sellainen keskimäärä 8 -10 tuntia pimeinä aikoina. Olen kuten sukuni nimestä voi johtaa "karhu."

Ihmettelen teitä monia jotka nousette kukonlaulun aikaan, että miksi. Tietty tämä kysymys on eläkeläisille.

• talvi.va kirjoitti:

En ole tänä syksynä vielä yötä ulkona viettänyt. Odottelen niitä lumivalleja.
        Olikos Sinulla havuja parvekkeella vaiko oikein Lepo-Lassissa lojottelit?
        Ulkona vietetty yö vaatii nokipannukahvit... nuuuuh, tuli tuoksumuisto.

Ei ollut havuja, ei nokipannukahveja,
        vain laverilla lojottelin ja tähtiä katselin ennen kuin uni korjasi parempaan talteen.

Hyvä muisto tuo nokipannukahvit... savut silmiin ja kahvi kuksassa ja risutikulla saa sokerit sekoitella... nyt vain kinoksia odottelemaan...

• talvi.va
        korppis kirjoitti:

Oikeastaan olen aktiivinen läpi vuoden, nämä pimeät ajat vain vie positiivista energiaa, kunnes löydän jonkin tarkoituksen. Eilen aloitin sukkien neulomisen. Petze sanoikin kun katseli minua puikot kourissa, "Aina työn touhussa."

En osaa olla valveilla ollessani jouten, mutta nukun pitkiä yöunia. Nytkin kymmenen tuntia mikä on sellainen keskimäärä 8 -10 tuntia pimeinä aikoina. Olen kuten sukuni nimestä voi johtaa "karhu."

Ihmettelen teitä monia jotka nousette kukonlaulun aikaan, että miksi. Tietty tämä kysymys on eläkeläisille.

Voi ei, minä untuvikkona eläkeläisen en ole saanut rytmistä kiinni. "Mut hei, mitä välii!" :)
        Total kuukauden vaihteessa mä muutan esikoistani vielä lähemmäksi. Kauan suunniteltu ja odotettu tapahtuma. Kuopustanikin läheinen n. 25 min. :)

• talvi.va
        talvi.va kirjoitti:

Voi ei, minä untuvikkona eläkeläisen en ole saanut rytmistä kiinni. "Mut hei, mitä välii!" :)
        Total kuukauden vaihteessa mä muutan esikoistani vielä lähemmäksi. Kauan suunniteltu ja odotettu tapahtuma. Kuopustanikin läheinen n. 25 min. :)

Ja pahus, kännykällä ei pitäis "huseerata" :)
        Uskomatta tai ei,kuulun horoskoopissa "ilma-ihmisiin".
        Siltä osin se pitää paikkansa, että pidän "säiden armoilla olosta", lienee myös osasyy talviuintiin

Ai niin,mä myös neulon (kudon) sukkia ja lapasia. Lupasin tyttärelleni virkata kuntaan pojillensa. Jos osana vielä, niin neuvon hänelle.

• talvi.va
        talvi.va kirjoitti:

Ja pahus, kännykällä ei pitäis "huseerata" :)
        Uskomatta tai ei,kuulun horoskoopissa "ilma-ihmisiin".
        Siltä osin se pitää paikkansa, että pidän "säiden armoilla olosta", lienee myös osasyy talviuintiin

Ai niin,mä myös neulon (kudon) sukkia ja lapasia. Lupasin tyttärelleni virkata kuntaan pojillensa. Jos osana vielä, niin neuvon hänelle.

...kuntaan on sitten kintaan...

Nyt mä oikeasti ymmärrän näitä kämmejä.

Hitti ja mä laitoin hauskan jutun kin, mutta se hävisi, kai :(

• eppu2
        korppis kirjoitti:

Aloitin eilen kanssa sukan kutomisen.
        Kutominen/virkkaaminen ollut jo nuoruudesta asti harrastus.
        TV:tä katsellessa se on ihan sopivaa puuhaa, välillä vaan kissa änkeää syliin, sitten pitää sitä silitellä.
        Leivoin siinä mustikkapiirakkaa, kun noita marjojakin tuli niin paljon.
        Itse olen illan virkku ja aamulla kuhnin mielelläni petissä.
        Äh, kun otti pattiin, kun ammulla joku remonttireiska 10 yli 8 pisti jonkun karmeeäänisen työkalun käyntiin.
        Kai se sisäinen kello itse kullakin vaikuttaa unirytmiin.

• korppis11
        eppu2 kirjoitti:

Aloitin eilen kanssa sukan kutomisen.
        Kutominen/virkkaaminen ollut jo nuoruudesta asti harrastus.
        TV:tä katsellessa se on ihan sopivaa puuhaa, välillä vaan kissa änkeää syliin, sitten pitää sitä silitellä.
        Leivoin siinä mustikkapiirakkaa, kun noita marjojakin tuli niin paljon.
        Itse olen illan virkku ja aamulla kuhnin mielelläni petissä.
        Äh, kun otti pattiin, kun ammulla joku remonttireiska 10 yli 8 pisti jonkun karmeeäänisen työkalun käyntiin.
        Kai se sisäinen kello itse kullakin vaikuttaa unirytmiin.

Tämä päivä on ollut ruuanlaittopäivä. Eipähän viikonlopulla tarvii muuta kuin ottaa jääkaapista ja tarvittaessa lämmittää. Tein vispipuuroa ja kanapihvejä. Maistoin ja hyviksi totesin. Joka joulu läheisteni paketissa on kotikutoista.🎄

• korppis11 kirjoitti:

Tämä päivä on ollut ruuanlaittopäivä. Eipähän viikonlopulla tarvii muuta kuin ottaa jääkaapista ja tarvittaessa lämmittää. Tein vispipuuroa ja kanapihvejä. Maistoin ja hyviksi totesin. Joka joulu läheisteni paketissa on kotikutoista.🎄

"feikki-korppis11"

Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset.
        300gr. ja 250gr. X 2.SF
        10-12 kpl. Broilerin paisti-leikkeitä 800gr.SF
        Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
        leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 1.SF
        Luomu-Kirnu-VoiSF
        Luomu-viili 6kpl.SF
        Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
        Omenaa, Mandariiniä tms.Osittain SF
        Viikon eväs.
        Maksaa mitä maksaa

H.

• Nostalgia on toinen nimeni.
      Saudade on kolmas.
      Kaukokaipuu neljäs.
      Lapseni ja lapsenlapseni ovat lähellä ja kaipuu vain hetkellistä.
      Ystäviäni ja laajaa sukua (myös avioliiton kautta hankittua) kaipaan.
      Äitiäni ja appivanhempiani minun on suorastaan ikävä ja välillä tapaan heitä unissani.

• Minäkin tapaan unissani poisnukkuneita läheisiäni. Tapaamiset tapahtuvat aina hyvissä merkeissä, värikkäissä unia, missä keskustelen tai puuhastelen vanhempieni kanssa.

Äitiä kaipaan usein, äidiltä opin kuinka tärkeää on avoin keskustelusuhde. Isältä opin uskollisuuden ja rehellisyyden merkityksen.

On hyvä hiljentyä jo nyt viikolla tulevaan pyhäinpäivään.

• bessie-

Minäkin tapaan unissani poisnukkuneita läheisiäni. Tapaamiset tapahtuvat aina hyvissä merkeissä, värikkäissä unia, missä keskustelen tai puuhastelen vanhempieni kanssa.

Äitiä kaipaan usein, äidiltä opin kuinka tärkeää on avoin keskustelusuhde. Isältä opin uskollisuuden ja rehellisyyden merkityksen.

"Värikkäissä unissa"?

Joko sinäkin pystyt näkemään värikkäitä unia?

Minäkin tapaan unissani poisnukkuneita läheisiäni. Tapaamiset tapahtuvat aina hyvissä merkeissä, värikkäissä unia, missä keskustelen tai puuhastelen vanhempieni kanssa.

"korpikirjailija"

feat. Paloma

"Minä muistelen ruumiita useinkin
        sillä olenhan kohta itsekin.

Vaan vaivaa se että esikoinen
        saa elää jälkeeni leveillen.

Vaikka annoin hälle koulutuksen
        mamman helmoissa roikuu se levitellen."
        -
        Tässä on mukana Suomi-tyttö.
        Ja vanhoja miehiä.

https://www.youtube.com/watch?v=XiBYM6g8Tck&list=RDXiBYM6g8Tck

H.

• korppis11
        bessie- kirjoitti:

"Värikkäissä unissa"?

Joko sinäkin pystyt näkemään värikkäitä unia?

Olen aina nähnyt.

Vanhaan aikaan Allhelgonadagen 1/11 , 2/11 sielujen yö. Minulle sattui erikoista.

https://hogtider.wordpress.com/2007/10/30/vad-ar-skillnaden-mellan-allahelgonadagen-alla-helgons-dag-alla-sjalars-dag-och-halloween/

• Sinisilmäinenkomistus
        korppis11 kirjoitti:

Olen aina nähnyt.

Sait sitten uudet silmälasit, vaaleanpunaisin linssein, näet värikkäitä unia.

• korppis11
        Sinisilmäinenkomistus kirjoitti:

Sait sitten uudet silmälasit, vaaleanpunaisin linssein, näet värikkäitä unia.

Sinulla lie tummat aurinkolasit silmilläsi ja näet mustavalkoisia unia. Mutta mikäpä hänessä kukin omissa väreissään.

• hunksz kirjoitti:

"korpikirjailija"

feat. Paloma

"Minä muistelen ruumiita useinkin
        sillä olenhan kohta itsekin.

Vaan vaivaa se että esikoinen
        saa elää jälkeeni leveillen.

Vaikka annoin hälle koulutuksen
        mamman helmoissa roikuu se levitellen."
        -
        Tässä on mukana Suomi-tyttö.
        Ja vanhoja miehiä.

https://www.youtube.com/watch?v=XiBYM6g8Tck&list=RDXiBYM6g8Tck

H.

Ruumiita...joo, pääkalloja, luurankoja ei ole ikävä. Nostalgiaa menneeseen aikaan jolloin nää rakkaat ihmiset jakoivat kanssamme arkipäivää.
        Kaikkien luut ovat valkoisia.
        Siitä tää ihana salsa: värillä väliä eikä rikkauksilla. Haudassa kaikki valkaistaan. Aika on suuri tasoittaja.
        https://www.youtube.com/watch?v=SNqCCasr79c

• bessie-
        korppis11 kirjoitti:

Olen aina nähnyt.

Kerroin joskus kauan sitten täällä näkemästäni unesta ja siinä olleista väreistä. Kommentoit ja olit sitä mieltä, etten ole voinut nähdä kertomiani värejä koska sinun tietääksesi ihminen pystyy näkemään vain mustavalkoisia unia.
        Yritin sinulle silloin selvittää, että en edes pystyisi 'näkemään' mustavalkoista unta. Enkä värikkäitäkään sillä tavalla että katsoisin kuin elokuvaa. Vaikka sanonkin nähneeni unta, niin enhän minä uniani silmieni kautta katsele.

Se silloin käymämme keskustelu nousi välittömästi mieleeni kun nyt luin kirjoituksesi jossa kerrot tavanneesi läheisiäsi miellyttävissä, värikkäissä unissa.

• korppis11
        bessie- kirjoitti:

Kerroin joskus kauan sitten täällä näkemästäni unesta ja siinä olleista väreistä. Kommentoit ja olit sitä mieltä, etten ole voinut nähdä kertomiani värejä koska sinun tietääksesi ihminen pystyy näkemään vain mustavalkoisia unia.
        Yritin sinulle silloin selvittää, että en edes pystyisi 'näkemään' mustavalkoista unta. Enkä värikkäitäkään sillä tavalla että katsoisin kuin elokuvaa. Vaikka sanonkin nähneeni unta, niin enhän minä uniani silmieni kautta katsele.

Se silloin käymämme keskustelu nousi välittömästi mieleeni kun nyt luin kirjoituksesi jossa kerrot tavanneesi läheisiäsi miellyttävissä, värikkäissä unissa.

Nyt sinä muistat jonkun toisen henkilön kanssa käydyn keskustelun. Ei ole mun tekstiäni.

• eppu2

Tuo sana kaipuu, toi mieleen häivän jostain vanhasta kappaleesta, en siitä sen paremmin saanut kiinni.
      Kyllä tuo kesä kaipuuta herättää. Vaan kohta on joulu ja uusivuosi. Sitten sitä kevättä jo voi ruveta odottaan. Se on siinä huhtikuun puolivälissä, kun mökille häivyn.
      Kyllä se talviaikakin menettelee, saahan huilata kesän touhuista.
      Kovia pakkasia en kyllä yhtään kaipaa. Sellaista pientä raikasta, että on kiva ulkoilla.

• Kiitos, vain näin.

• Tavuviiva

Kaipauksesta. Omia vanhempia. Olisi mukava kerrata joitan heidän muisteloitaan ja kuunnella, tarkistaa asioita. Nyt olisin kärsivällisempi, parempi kuuntelija, kuin nuorempana.
      Lapsen perhettä kaipailen. Nyt ovat lähempänä kuin vuosi sitten, kun he asustivat Euroopan laidalla, jolloin ikävä oli suurempi. Voidaan pyrähdellä useammin toistemme luona ja puhelut helpottavat.
      Lapsenlastakin näen nyt tiuhempaan ja kehitystä on mielenkiintoista seurata.
      Mekin olemme olleet tuollaisia taaperoita, riippuvaisia muista.
      Ja tuo kasvava kiinnostus kaikkeen ympärillä.

• Kahvia.kaipaan

Lähdettävä ostamaan, samalla reissulla katselen mummo seuraa sillä silmällä voi voi kun kaipaan oikeen kipeetä tekee oi oijjaa.

• Pako myöntää...nyt tässä hetkessä

Kaipaan viiniä raikasta hellettä kuumaa,
      onnen humalassa lasini tyhjäksi juon.
      Tahdon tanssia, tanssia niin, että huumaa,
      Lumen keskellä tarvon tuon unelman luon..

• "korppis"

Jahas...
        Tämäkö on harjoitelma kaipuusta esikoiselle? :)
        -
        "tarvon" on liian kansan-omainen, proosallinen sana riimeissä.

"Lumen-pintaa hivellen luon unelman tuon"

H.

• Ihania maalauksia, mutta samalla nii surullisia ,(

Mandin unelma

Lunta ja lunta aina vain lunta,
        tuulta, tuiskua, räntää ja loskaa.
        Harmaana taivas, onko tää unta,
        tuleeko kevät korpehen koskaa.
        Joutsenet kaarsivat lampeni yli,
        niiden laulua kuuntelen yritän toistaa.
        Tule jo kevään lämpöinen syli,
        anna purojen virrata, auringon loistaa.

• suomeksi

• suomeksi kirjoitti:

Kaipuu - Carola Standertskjöld
        https://www.youtube.com/watch?v=jabPNFO3HDU

Enpä ole ikinä kuullut tätä Carolan kappaletta, hieman outoa matalaääniselle Carolle korkealta laulaminen, sanoitus koskettava.

• korppis kirjoitti:

Ihania maalauksia, mutta samalla nii surullisia ,(

Mandin unelma

Lunta ja lunta aina vain lunta,
        tuulta, tuiskua, räntää ja loskaa.
        Harmaana taivas, onko tää unta,
        tuleeko kevät korpehen koskaa.
        Joutsenet kaarsivat lampeni yli,
        niiden laulua kuuntelen yritän toistaa.
        Tule jo kevään lämpöinen syli,
        anna purojen virrata, auringon loistaa.

Akvarellit ovat lauluntekijän omia.
        Voiko talventulon alakuloisuutta ja kaipuuta joka valtaa mielen paremmin kuvata?
        Carolan suomenkielinen versio on myös hyvä, mutta jollain tapaa tää kappale on niin ruotsalainen sielultaan ja sydämeltään että sitä on vaikea tulkita muilla kielillä. Norrlantilainen raskasmielisyys eteläruotsalaisella aksentilla....

Enpä ole ikinä kuullut tätä Carolan kappaletta, hieman outoa matalaääniselle Carolle korkealta laulaminen, sanoitus koskettava.

Upeasta käännöksestä vastaa Edu Kettunen. Intensiivinen ja elegantti Carolan tulkinta.
        Kaiho piirti tietä....

• Paloma.se.co kirjoitti:

Akvarellit ovat lauluntekijän omia.
        Voiko talventulon alakuloisuutta ja kaipuuta joka valtaa mielen paremmin kuvata?
        Carolan suomenkielinen versio on myös hyvä, mutta jollain tapaa tää kappale on niin ruotsalainen sielultaan ja sydämeltään että sitä on vaikea tulkita muilla kielillä. Norrlantilainen raskasmielisyys eteläruotsalaisella aksentilla....

Ehdottomasti, taulut ja musiikki yhdessä toimivat täydellisesti kuvaamaan ihmisen ikuista kaipuuta.

Yhteinen ystävämme lähettelee facessa postauksia Espanjasta.
        Kaipaan lämpöä ; ) No, takaisin todellisuuteen, lähden ystävättäreni toimistolle siellä kaivataan minua.

• bessie-

Ehdottomasti, taulut ja musiikki yhdessä toimivat täydellisesti kuvaamaan ihmisen ikuista kaipuuta.

Yhteinen ystävämme lähettelee facessa postauksia Espanjasta.
        Kaipaan lämpöä ; ) No, takaisin todellisuuteen, lähden ystävättäreni toimistolle siellä kaivataan minua.

Tulenko ikuisesti kaipaamaan, sitä en osaa sanoa, ihmettelen että näinkin pitkään. Silloin tällöin kaipaus iskee, edelleen voimakkaana, mutta aina vain harvemmin ja harvemmin.

https://youtu.be/ak2B2M0n4kQ

• Onhan täällä yksi ketju jatkuvasti täynnä kaipuuta ja unelmaa, mutta mahtunee bloggauskin mukaan.

Nyt ei ole mitään kaipuuta mielessä, ruokaa ja lämmintä riittää, kylläisen mahan vieressä on hyvä pötköttää.
      Aurinko paistaa ja hanki kimaltelee.
      Saunaankin saatan illemmalla päästä.

• "Ancelina"

Taidat viitata minuun lutunen.
        Siinä ei saa blogata.
        Ja kyllä kor-pal sen tietää.
        Siksi ne käy aina välillä irvimässä.
        Uskoisin :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Taidat viitata minuun lutunen.
        Siinä ei saa blogata.
        Ja kyllä kor-pal sen tietää.
        Siksi ne käy aina välillä irvimässä.
        Uskoisin :)

H.

hunksz

En viitannut sinuun, vaan musiikkiketjuihin.
        Niissähän ei saa kovinkaan paljon, sitä, tätä eikä tuota.
        Mutta kun jokunen sääntöjä noudattava kuitenkin on, niin nauti edes siitä.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

En viitannut sinuun, vaan musiikkiketjuihin.
        Niissähän ei saa kovinkaan paljon, sitä, tätä eikä tuota.
        Mutta kun jokunen sääntöjä noudattava kuitenkin on, niin nauti edes siitä.

"Ancelina"

Se on kyllä siinä mielessä että jokainen nauttisi.
        joka pitää rauhasta, kauneudesta ja tms.
        En minä yksin itselleni sitä ole tehnyt/tee.

yst.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Se on kyllä siinä mielessä että jokainen nauttisi.
        joka pitää rauhasta, kauneudesta ja tms.
        En minä yksin itselleni sitä ole tehnyt/tee.

yst.

H.

hunksz

Ehkä me osaamattomat nautimme vain kauempaa katsoen ja kuunnellen.
        Ettemme pilaa rauhaa, kauneutta, kaipuuta ja rakkautta sisältävää ketjua.

• Sininenenkeli-kin

Kaipuun väri on sininen. Kaipaan minäkin, mutta en osaa enää kertoa mitä. Sinistä vain ilmestyy vähän väliä sinne ja tänne ...

• korppis11

En tunne kaipuuta romantiikkan. Rakastan miestäni. Meillä jaksaa olla kivaa💕

• talvi.va

Eilen yritin bussimatkalla tätä tapahtumaa laittaa, ei onnistunut, laitan nyt.
      Olimme käyneet tyttären perheen kanssa katsomassa tulevaa asuntoani.
      Poika 6 v: Asutko sä mummo siinä asunnossa sitten kuolemaan asti?
      Minä: Kyllä asun. Mitä musiikkia sitten esität hautajaisissa. (Poika harjoittelee youtubin kautta koreografioita ja kuuntelee musiikkia.)
      Poika: Peto on irti.
      Minä: Niin, että heitätte mun tuhkat ilmaan ja sinä laulat Peto on irti?
      Poika: Nii´i, mä kuitenkin tulen sun hautajaisiin.

Että nyt sitten on hautajaismusiikki jo valittu :)

Sallinet aloittaja tämän "kevennyksen" tähän ketjuun.

• eppu2

Nyt kyllä meinasin tukehtua nauruuni, vaikka kuolema-asia vakava asia sinällään onkin.
        Onneksi mummu tuntui ymmärtäneen lasta.
        Vuosien varrella, kun on ollut tilanteita, etta lapset ovat tokaisseet jotain, joka ei aikuisten maailmassa ole sopivaa. Huumorilla olen ottanut lasten lausahdukset.
        Mennyt joskus nurkan taa nauramaan.
        Eipä 6-vuotias vielä voi hahmottaa, mistä kuolemassa on kysymys.

• Totuuksiaelämästä

Juuri siksi lapset ovat maailman ihanimpia 'otuksia', että he tokaisevat "jotain, joka ei aikuisten maailmassa ole sopivaa". Suoria, rehellisiä, kaunistelemattomia ja korkkiruuvin lailla kiertymättömiä uskomattomia pikkuihmisiä ennen kuin menevät piloille kaikesta siitä, mitä näkevät ja kokevat aikuisten maailmasta ja elämästä.

Kannattaa lukea sellainen hulvaton kirja kuin Vanhat tädit eivät muni (Mark Levengood & Unni Lindell) ja ihmetellä. Jos osaa ...

• talvi.va
        Totuuksiaelämästä kirjoitti:

Juuri siksi lapset ovat maailman ihanimpia 'otuksia', että he tokaisevat "jotain, joka ei aikuisten maailmassa ole sopivaa". Suoria, rehellisiä, kaunistelemattomia ja korkkiruuvin lailla kiertymättömiä uskomattomia pikkuihmisiä ennen kuin menevät piloille kaikesta siitä, mitä näkevät ja kokevat aikuisten maailmasta ja elämästä.

Kannattaa lukea sellainen hulvaton kirja kuin Vanhat tädit eivät muni (Mark Levengood & Unni Lindell) ja ihmetellä. Jos osaa ...

Kiitos tuosta kirjavinkistä!
        Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa kuuntelin Yle-puheesta Mark Levengoodin haastattelua. Tais olla uusinta. Fiksu ja hauska mies on hän.

Mä toivoisin, että lapset saisivat elää pidempää sitä lapsen elämää. Nykyisin arvot vaan kovenee ja lapset joutuvat aikuisten elämään liian varhain.

• Vastuunvälttelyä-kö

Totta. Juuri noin toivon itsekin. Mutta epäilen että poispilatut ns. aikuiset eivät ajattele samalla lailla. Mitä aikaisemmin lapsi on itsellinen ja omatoiminen, sen nopeammin aikuisilla on jälleen vapaus viipottaa omia juttujaan.

• Mitähitsiä

HÄH............

• tanssimaan-kaikki

• henrjii

Lisää Wolksvaagenin kaipuuta https://www.youtube.com/watch?v=irLsjBDPe5c&list=RDirLsjBDPe5c

• Kai se jotain menneisyydenkaipuuta on, kun nyt on ollut mielessä tehdä nostalgiamatka Kainuuseen (päin).
      Tuli sielläjoskus paljonkin liikuttua, mennyt,mikä mennyttä, mutta ne Kainuun rajaseutujen naisten suukkoset on kuumia, ja näyttää olevan niin mieleenjääviä, että mieli nähdä , onko enää tutunnäköistä.
      Ehkä tuo matka on parempi jättää keväälle, se kun Kainuu on kylmä ja ankea paikka talvella, ilman niitä lämpimiä suukkosia.

• Heikunkeikku

"k-kotton"
        Jaaha, että on Kainuun naisten suukkoset kuumia. Mitä lie töröhuulia:)
        Naisten kesken jos suutelemisista lähtee juttelemaan, niin voisin sanoa, että ne on harvas ne semmoset miehet, jotka ovat suutelussa luonnonlahjakkuuksia. Useimpia niinku pitää opettaa:)
        Sinusta en tiiä, enkä sun suuteluistas lähde kyselemään, Mutta mutta tuli mieleen kysyä, että onko suurtakin eroa naisten huulilla, joita mies lähtee lähentelemään, huuliansa vasten huulia tökkäämään ja sillee sillee jos sillee osaa tehdä?
        Asiasta en ole koskaan miesten kanssa puhunut ja siks tässä pläjäytin kysymyksen.
        Onhan niitä muuten muitakin rajoja seudun puoleen, kuin vaan Kainuun rajatienoot.
        :)

• Heikunkeikku kirjoitti:

"k-kotton"
        Naisten kesken jos suutelemisista lähtee juttelemaan, niin voisin sanoa, että ne on harvas ne semmoset miehet, jotka ovat suutelussa luonnonlahjakkuuksia. Useimpia niinku pitää opettaa:)
        Sinusta en tiiä, enkä sun suuteluistas lähde kyselemään, Mutta mutta tuli mieleen kysyä, että onko suurtakin eroa naisten huulilla, joita mies lähtee lähentelemään, huuliansa vasten huulia tökkäämään ja sillee sillee jos sillee osaa tehdä?
        Asiasta en ole koskaan miesten kanssa puhunut ja siks tässä pläjäytin kysymyksen.
        Onhan niitä muuten muitakin rajoja seudun puoleen, kuin vaan Kainuun rajatienoot.

"Heikunkeikku"

No nyt!
        Aloitat riimin, aihekin on hyvä.
        Oikeastaan koko höpötyksesi on aihe-kimppu.
        Riittää kun rakennat höpöistä siistin riimin.

H.

• Nostalgiset ajat ovat minullakin. Laitoin profiiliin juuri sopivasti kommenttiasi lukematta suukko-huulisen kainuulaistytön. Kuva on otettu Kajaanin hiihtokeskuksessa joskus talvella 1963 - 1964. Siellähän se prikaatin pojat pruukasivat hiihdellä ja tuttavuuksia kainuulaisten tyttöjen kanssa solmia ; )

Jos keväällä aijot tänne tulla, minä olen muilla mailla vierahilla, mutta kesällä aina tavattavissa ; )

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

No nyt!
        Aloitat riimin, aihekin on hyvä.
        Oikeastaan koko höpötyksesi on aihe-kimppu.
        Riittää kun rakennat höpöistä siistin riimin.

H.

Aihekimppu kuulostaa hyvältä. Sanana siis. Mutta muuten voisit poistaa 17 sanaa kommentistasi. Ne oli NIIN turhia:)
        Mutta väsää sinä riimi huulista. Naisten huulista, vaan miksei miestenkin, jos oot niihin päin kallistunut tyyppi:)
        Erimoisien huulimättäitten suloinen selostus riimein.
        Niinku melkein ku selostais herkullisen salaattireseptin.
        Sillisalaattia ei kelpuuteta.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"k-kotton"

On se kuule niin, että kainuun naisten jälkeen mies kun mies on mestariainesta tuon suutelon suhteen :).
        Se vaan jäi vaivaamaa, mutta sanottakoonse tässä, aloittajan kunnian ja siveyden varmistamiseksi, että hänen kanssaan en ole pussaillu. :).
        No, leikki leikkinä, minä olen vakavahenkinen mies.
        Eikös siinä isossa kirjassa sanota, että ei yksin leivästä ja viinistä, niin on suutelussakin huulet ja silmät. :).

Nostalgiset ajat ovat minullakin. Laitoin profiiliin juuri sopivasti kommenttiasi lukematta suukko-huulisen kainuulaistytön. Kuva on otettu Kajaanin hiihtokeskuksessa joskus talvella 1963 - 1964. Siellähän se prikaatin pojat pruukasivat hiihdellä ja tuttavuuksia kainuulaisten tyttöjen kanssa solmia ; )

Jos keväällä aijot tänne tulla, minä olen muilla mailla vierahilla, mutta kesällä aina tavattavissa ; )

Olin minäkin Kajaanissa armeijassa kevättalven Ei siitä niin hääppöset kokemukset jääny.
        Suurimman osan tuolla pohjoisessa, ei sinnekään suurta hinkua ole.
        Kainuussa on kesällä valtavasti itikoita, jos vaikka alkukesästä

• Heikunkeikku
        k-kotton kirjoitti:

On se kuule niin, että kainuun naisten jälkeen mies kun mies on mestariainesta tuon suutelon suhteen :).
        Se vaan jäi vaivaamaa, mutta sanottakoonse tässä, aloittajan kunnian ja siveyden varmistamiseksi, että hänen kanssaan en ole pussaillu. :).
        No, leikki leikkinä, minä olen vakavahenkinen mies.
        Eikös siinä isossa kirjassa sanota, että ei yksin leivästä ja viinistä, niin on suutelussakin huulet ja silmät. :).

Toki olet vakavahenkinen mies, kuten minäkin vakavahenkinen nainen.
        Ei turhia lässytetä, vaan asiassa pysytään.
        Sitä en tiennyt, että kainuulaiset naiset ovat opettajatyyppejä.:)
        Oikeastaan mainiota, sillä kunnon opetuksen läpäisseet miehet kykenevät kajoamaan vaikka mimmosiin huuliin. Olivatpa ne huulet sitten itä-Suomes tai länsi-Suomes:)
        Silmät ovat sielun peili, että onhan ne tietysti tärkeät kapistukset.

• k-kotton kirjoitti:

Olin minäkin Kajaanissa armeijassa kevättalven Ei siitä niin hääppöset kokemukset jääny.
        Suurimman osan tuolla pohjoisessa, ei sinnekään suurta hinkua ole.
        Kainuussa on kesällä valtavasti itikoita, jos vaikka alkukesästä

Itikoitako, no eipä ole vaivaksi asti ollut. Siitä kun sinä siellä prikaatin metsissä juoksentelit niitä varmaan oli paljonkin ja se mielikuva sinulle on jäänyt Kainuusta.
        Mieheni mökki on Sotkamon vaarojen keskellä tiettömien taivalten takana, eikä silläkään itikoita ole vaivaksi asti. Olemme näet teetättäneet terassilaiturin lammen rannalle veden päälle ja siellä kesäiltaa istuessamme ei itikat häiritse. Jos häiritsee laitamme itikkatulet ; )

• eppu2

Tuolla meidän paikassa viime kesänä oli juhannuksen tienoille asti itikoita niin tuhottomasti, sitten kun se satsi kuoli pois, loppukesänä niitä ei sitten montaa näkynyt.
      Ihmettelin sitä, kun kuitenkin aika paljon satoi.
      Hirvikärpäsiä kohtasin muutaman syksyn aikana.
      Ei paljon kulunut itikkakarkoittimia.
      No niitä elukoita ei kyllä tule ikävä.

• staka
    • ainakaipuu

Joo kaipuu on kova! pakko myöntää, kun vain tietäisin mitä kaipaan, se on jotain mitä ei voi sanoilla kuvata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      11
      5624
    2. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      87
      2956
    3. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      46
      2832
    4. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      50
      2278
    5. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      25
      2251
    6. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      45
      2198
    7. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      13
      2180
    8. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      12
      1973
    9. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa -kaudesta

Unelmia Italiassa -sarja on ollut supersuosittu ja uutta kautta on odotettu. Nyt on tullut se aika, että TV-katsojat pää
      Tv-sarjat
      7
      1923
    10. Lähtisitkö Erikoisjoukot-leirille? Yksi kokelas paljastaa karun totuuden kulissien takaa

Erikoisjoukot realityssä kokelaat kohtaavat omat henkiset ja fyysiset rajansa. Nyt yksi kokelas paljastaa karun totuuden
      Tv-sarjat
      18
      1846
    Aihe