Stressaavaa lienee työnne

ei_sulle_mitään

hoitopuolella.
Olen itsekin terkkarin palveluksessa, mutta en hoitotyössä. Kun menen osastolle käymään, hoitopuolen tyypeillä harvemmin näkee hymyä naamalla, kireitä kasvoja, hyvä kun vaivautuvat sanomaan hei.
Sitten kun joku tulee käymään meikäläisen työhuoneilla, niin ei sillä mulle kyllä asiaa, vaan mun naapurille, minä kun olen vain vaivainen sijainen, niin tota, asia etenee näin: työhuoneen lukitun oven takaa (ovi pitää olla lukossa, ettei se vahingossa jää avoimeksi kun poistumme huoneesta, vilkas trafiikki kun käy käytävällä) kuuluu koputusta, sitten yritetään omalla avaimella avata ja jos en vielä tuossa vaiheessakaan ole ehtinyt ovelle, niin sitten ränkytetään kahvaa... No, sitten kun avaan oven, sanaakaan sanomatta tungetaan sisään ja painellaan sinne vakituisen työntekijän huoneen puolelle....
Hyvät käytöstavat, totta tosiaan!
Niin,voisihan sitä tosiaan sanoa niin, että istun porstuassa... huone on pieni ja kylmä... ja siitä kävellään vaan tylyttäen ohi... mutta ei tämä valitus nyt sitä koske, vaan tuo muu yllä kuvattu!
Hämmästelen!

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enolepitänyt

Se on vaan se luonne! Työhön valikoituu tosikkoja! Työilmapiiri, jossa ei naurua tai huumoria suosita selittää käytöksen. Samaan työyhteisöön sattuu muutama, joilla on liian hauskaa keskenään, niin jo aletaan työyhteisöä hajottaa.

Itse hoitoalan ihmiset tekevät työstään todella epämiellyttävää. Vinkujat ja valittajat "viihtyvät" töissä ihan keskenään. Ei siellä kukaan normaali jaksa kauaa, hymyttömässä ja masentavassa ilmapiirissä työskennellä.

• uskopoiskunsanon

Hoitoalallal on huonoja ja hyviä työpaikkoja. Sinä olet huonossa. Etsi toista paikkaa. Et todellakaan halua olla tuolla loppua uraasi. Minä näin mikä tilanne oli opiskelupaikkakunnalla ja lähdin muualle. En ole katunut hetkeäkään.

• Enolepitänyt

Vuosikymmeniä ns. terveydenhoitopuolen koulutuksen saaneita seurattuani, en ole vielä törmännyt aitoon ja rentoon toimintakulttuuriin ja työpaikkaan. Työntekijät itse voivat varmaan kuvitella olevansa hyvinkin hymyileviä, mutta niin ei oikeasti ole.

Viimeksi eilen oli kokemus, joka hyvin kuvastaa sitä työntekijäpopulaa, joka ns. terveydenhoidossa työskentelee. Oli taas naurussa pitelemistä, että voi tosissaan ottaa ja neuvoja noudattaa.

Aikoinaan aloitin työpaikkakierrokset, kun jouduin ns. terveydenhoitopuolelle organisaatiomuutosten johdosta, enkä koskaan paikkaani enää löytänyt. Inho koko alaa kohtaan vain kasvoi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      363
      3792
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1403
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1257
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1054
    5. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      877
    6. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      13
      861
    7. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      860
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      839
    9. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      831
    10. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      11
      827
    Aihe