Stressaavaa lienee työnne

ei_sulle_mitään

hoitopuolella.
Olen itsekin terkkarin palveluksessa, mutta en hoitotyössä. Kun menen osastolle käymään, hoitopuolen tyypeillä harvemmin näkee hymyä naamalla, kireitä kasvoja, hyvä kun vaivautuvat sanomaan hei.
Sitten kun joku tulee käymään meikäläisen työhuoneilla, niin ei sillä mulle kyllä asiaa, vaan mun naapurille, minä kun olen vain vaivainen sijainen, niin tota, asia etenee näin: työhuoneen lukitun oven takaa (ovi pitää olla lukossa, ettei se vahingossa jää avoimeksi kun poistumme huoneesta, vilkas trafiikki kun käy käytävällä) kuuluu koputusta, sitten yritetään omalla avaimella avata ja jos en vielä tuossa vaiheessakaan ole ehtinyt ovelle, niin sitten ränkytetään kahvaa... No, sitten kun avaan oven, sanaakaan sanomatta tungetaan sisään ja painellaan sinne vakituisen työntekijän huoneen puolelle....
Hyvät käytöstavat, totta tosiaan!
Niin,voisihan sitä tosiaan sanoa niin, että istun porstuassa... huone on pieni ja kylmä... ja siitä kävellään vaan tylyttäen ohi... mutta ei tämä valitus nyt sitä koske, vaan tuo muu yllä kuvattu!
Hämmästelen!

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enolepitänyt

      Se on vaan se luonne! Työhön valikoituu tosikkoja! Työilmapiiri, jossa ei naurua tai huumoria suosita selittää käytöksen. Samaan työyhteisöön sattuu muutama, joilla on liian hauskaa keskenään, niin jo aletaan työyhteisöä hajottaa.

      Itse hoitoalan ihmiset tekevät työstään todella epämiellyttävää. Vinkujat ja valittajat "viihtyvät" töissä ihan keskenään. Ei siellä kukaan normaali jaksa kauaa, hymyttömässä ja masentavassa ilmapiirissä työskennellä.

    • uskopoiskunsanon

      Hoitoalallal on huonoja ja hyviä työpaikkoja. Sinä olet huonossa. Etsi toista paikkaa. Et todellakaan halua olla tuolla loppua uraasi. Minä näin mikä tilanne oli opiskelupaikkakunnalla ja lähdin muualle. En ole katunut hetkeäkään.

      • Enolepitänyt

        Vuosikymmeniä ns. terveydenhoitopuolen koulutuksen saaneita seurattuani, en ole vielä törmännyt aitoon ja rentoon toimintakulttuuriin ja työpaikkaan. Työntekijät itse voivat varmaan kuvitella olevansa hyvinkin hymyileviä, mutta niin ei oikeasti ole.

        Viimeksi eilen oli kokemus, joka hyvin kuvastaa sitä työntekijäpopulaa, joka ns. terveydenhoidossa työskentelee. Oli taas naurussa pitelemistä, että voi tosissaan ottaa ja neuvoja noudattaa.

        Aikoinaan aloitin työpaikkakierrokset, kun jouduin ns. terveydenhoitopuolelle organisaatiomuutosten johdosta, enkä koskaan paikkaani enää löytänyt. Inho koko alaa kohtaan vain kasvoi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe