OULUUN KRAV MAGA SEURA

Maga Mies

Miten Ouluun saataisiin seura, joka alkaisi vetämään(sama minkä liiton) krav magaa, aivan
vanhalla hyvällä periaatteella. Oulu on iso paikka jossa varmasti harrastajia riittäisi usempaan
seuraan.

21

4389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaggerson

      Mikäköhän mahtoi olla syynä, että Oulun Kamppailuklubi lopetti KM toimintansa(melkein)kokonaan?

    • Muuten vaan Magailija

      Olen samma mieltä kanssasi, miksipä ei, vaikkapa
      taktikal krav maga. Nythän niillä olisi oiva
      tilaisuus.

      • Kpo

        Entinen tactical maga, nykyisin pelkkä maga ja kuuluu euroopan liiton alaisuuteen pääopettaja Ricarh douieb kova karpaasi.
        Heillä olisikin nyt hyvä tilanne käynnistää oulun toiminta, itse pidän muuten Combat acadeyn maga toimintaa järkevämpänä teknisesti kuin taktisesti kuin Ikmf:n alaisen liiton magaa, olen harjoitellut molemmissa ja muodostanut oman mielipiteeni ja lajitaustaa on pitkälti muistakin lajeista.
        katsokaa krav-maga.fi


      • Harrastelija
        Kpo kirjoitti:

        Entinen tactical maga, nykyisin pelkkä maga ja kuuluu euroopan liiton alaisuuteen pääopettaja Ricarh douieb kova karpaasi.
        Heillä olisikin nyt hyvä tilanne käynnistää oulun toiminta, itse pidän muuten Combat acadeyn maga toimintaa järkevämpänä teknisesti kuin taktisesti kuin Ikmf:n alaisen liiton magaa, olen harjoitellut molemmissa ja muodostanut oman mielipiteeni ja lajitaustaa on pitkälti muistakin lajeista.
        katsokaa krav-maga.fi

        Tää olisikin hieno veto, varmasti monet vanhatkin,jo lopettaneet harrastajat saisivat Oulussa uutta
        puhtia harjoitteluun. Oulussa on tällä hetkellä huutava pula maga harjoittelusta. Olen kuitenkin
        luottavainen tulevaisuuden suhteen, sillä vanha sanonta pitää paikkansa "kysyntä luo tarjontaa".


      • topi Toivo
        Harrastelija kirjoitti:

        Tää olisikin hieno veto, varmasti monet vanhatkin,jo lopettaneet harrastajat saisivat Oulussa uutta
        puhtia harjoitteluun. Oulussa on tällä hetkellä huutava pula maga harjoittelusta. Olen kuitenkin
        luottavainen tulevaisuuden suhteen, sillä vanha sanonta pitää paikkansa "kysyntä luo tarjontaa".

        ihmettelen tuota, että lopetetaan km-toiminta ja jatketaan ip-harjoituksia omissa nimissä, kuitenkin Km-sallii vapauden harjoitella erilaisia tekniikoita, tärkeintä on toimivuus ja Krav magahan on laji joka kyllä ottaa esille ,aina parhaat ja toimivat tekniikat, koska laji on kehitetty tosi tilanteisiin ja kehittyy jatkuvasti.
        olen aikaisemmin harjoitellut useita lajeja, judosta jujutsuun ja aikidosta karateen, utta nykyisin harjoittelenkrav magaa ja se täyttää kaikki odotukseni, mitä vaaditaan itsepuolustus harjoittelulta.
        ilman muuta perustakaa ouluun uusi Krav maga seura, Euroopan liitto on hyvä vaihtoehto, taso siellä on korkea ja harjoitukset realistisia.


      • Magan ystävä
        topi Toivo kirjoitti:

        ihmettelen tuota, että lopetetaan km-toiminta ja jatketaan ip-harjoituksia omissa nimissä, kuitenkin Km-sallii vapauden harjoitella erilaisia tekniikoita, tärkeintä on toimivuus ja Krav magahan on laji joka kyllä ottaa esille ,aina parhaat ja toimivat tekniikat, koska laji on kehitetty tosi tilanteisiin ja kehittyy jatkuvasti.
        olen aikaisemmin harjoitellut useita lajeja, judosta jujutsuun ja aikidosta karateen, utta nykyisin harjoittelenkrav magaa ja se täyttää kaikki odotukseni, mitä vaaditaan itsepuolustus harjoittelulta.
        ilman muuta perustakaa ouluun uusi Krav maga seura, Euroopan liitto on hyvä vaihtoehto, taso siellä on korkea ja harjoitukset realistisia.

        Kyllä pitää ihmetellä, jos kaverit panee oman osaamisensa näinkin koetellun järjestelmän edelle.
        Kuten totesit, maga sallii periaatteessa kaiken mikä toimii, ja omasta mielestäni perus magan
        tekniikat ovat erittäin loogisia. Kyllä Oulun kamppailuklubin pojilla tuntuu olevan ego kunnossa
        ja luottamus itseensä ja kykyihinsä rajaton, kun lähtevät näin viemään asioita eteenpäin.


      • Harjoittelija
        topi Toivo kirjoitti:

        ihmettelen tuota, että lopetetaan km-toiminta ja jatketaan ip-harjoituksia omissa nimissä, kuitenkin Km-sallii vapauden harjoitella erilaisia tekniikoita, tärkeintä on toimivuus ja Krav magahan on laji joka kyllä ottaa esille ,aina parhaat ja toimivat tekniikat, koska laji on kehitetty tosi tilanteisiin ja kehittyy jatkuvasti.
        olen aikaisemmin harjoitellut useita lajeja, judosta jujutsuun ja aikidosta karateen, utta nykyisin harjoittelenkrav magaa ja se täyttää kaikki odotukseni, mitä vaaditaan itsepuolustus harjoittelulta.
        ilman muuta perustakaa ouluun uusi Krav maga seura, Euroopan liitto on hyvä vaihtoehto, taso siellä on korkea ja harjoitukset realistisia.

        Vai voisiko olla niin, että on olemassa ehkäpä vieläkin parempia harjoitteita IP:n kannalta kun mitä magasta tulee?
        Harjoitusmenetelmiä jne.
        Entä jos ohjaaja haluaakin käyttää aikaa niihin sen sijaan, että hinkkaa tasokoetekniikoita joita on pakko hinkata koska ihmiset haluavat mennä tasokokeisiin?
        Eli haluavatko ihmiset viivoja housuihin vaiko realistista IP taitoa?
        Ovatko arvostelijat edes vaivautuneet paikalle katsomaan ja mieluiten KOKEILEMAAN mitä Oulussa opetetaan?


      • Jooseppi_2005
        Harjoittelija kirjoitti:

        Vai voisiko olla niin, että on olemassa ehkäpä vieläkin parempia harjoitteita IP:n kannalta kun mitä magasta tulee?
        Harjoitusmenetelmiä jne.
        Entä jos ohjaaja haluaakin käyttää aikaa niihin sen sijaan, että hinkkaa tasokoetekniikoita joita on pakko hinkata koska ihmiset haluavat mennä tasokokeisiin?
        Eli haluavatko ihmiset viivoja housuihin vaiko realistista IP taitoa?
        Ovatko arvostelijat edes vaivautuneet paikalle katsomaan ja mieluiten KOKEILEMAAN mitä Oulussa opetetaan?

        Kyllähän se niin on, että aikansa kutakin.

        Saattaahan se olla niin, että maga jatkuu joskus, mutta saattaa myös olla että ei jatku.

        Nykyisellä treenaamisella ollaan sitoutumattomia mihinkään suuntaan eikä rahakaan enää virtaa ulkomaille. Voidaan treenata mistä tahansa tyylisuunnasta mitä tahansa, mikä vain tuntuu hyvältä.

        Tällähetkellä itsestäni tuntuu, että ainut asia mikä on muuttunut menneeseen realistiseen itsepuolustusharjoitteluun "magan" nimen alaisuudessa, on vain nimi.

        Mitä turhaa pitää sitä nimeä siinä mukana enää roikkumassa jos siitä ei mitään konkreettista enää saa irti ?


      • Ihmettelijä
        Jooseppi_2005 kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että aikansa kutakin.

        Saattaahan se olla niin, että maga jatkuu joskus, mutta saattaa myös olla että ei jatku.

        Nykyisellä treenaamisella ollaan sitoutumattomia mihinkään suuntaan eikä rahakaan enää virtaa ulkomaille. Voidaan treenata mistä tahansa tyylisuunnasta mitä tahansa, mikä vain tuntuu hyvältä.

        Tällähetkellä itsestäni tuntuu, että ainut asia mikä on muuttunut menneeseen realistiseen itsepuolustusharjoitteluun "magan" nimen alaisuudessa, on vain nimi.

        Mitä turhaa pitää sitä nimeä siinä mukana enää roikkumassa jos siitä ei mitään konkreettista enää saa irti ?

        MIstä tiedätte että tekniikat on testattuja tosioloissa. Olettetko varmoja kun otatte tekniikan sieltä suun täältä että se varmasti toimii. Maga on kuitenkin testattu pitkällä aikavälillä.


      • tietäjä myös
        Ihmettelijä kirjoitti:

        MIstä tiedätte että tekniikat on testattuja tosioloissa. Olettetko varmoja kun otatte tekniikan sieltä suun täältä että se varmasti toimii. Maga on kuitenkin testattu pitkällä aikavälillä.

        Krav magan testaus on ihan yhtä paljon mainostekstiä kuin se on testattua.


      • Ihmettelijä
        tietäjä myös kirjoitti:

        Krav magan testaus on ihan yhtä paljon mainostekstiä kuin se on testattua.

        Eiköhän tuo magan historia, jos olet jotain lukenut kerro testaamisesta kaiken.


      • seurannut
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Eiköhän tuo magan historia, jos olet jotain lukenut kerro testaamisesta kaiken.

        IKMF:n toiminnasta kertoo paljon se,että kun KM tuli Suomeen n 7-8 v sitten,kerrottiin,että tekniikat ovat toimivia ja käytännössä testattuja. Tämän jälkeen Yanilov on jatkuvasti muuttanut tekniikoita ja keksinyt omia tekniikoita,joihin on ottanut mallia muista lajeista.
        Lisäksi hän on lisännyt mukaan myös jopa ihan älyttömiä harjoitteita.
        Euroopan liiton toiminta on lähempänä alkuperäistä Krav Magaa,eikä toiminta ole sellaista rahastusta kuin IKMF:lla,jossa osuudet ohjaajakoulutuksista,leireistä jne pitää lähettää Suomen lisäksi vielä Ruotsiin ja Israeliin. Luulen,että tulevaisuudessa moni IKMF:n seura tulee tekemään saman ratkaisun,kuin Oulu.


      • Maga Mies
        seurannut kirjoitti:

        IKMF:n toiminnasta kertoo paljon se,että kun KM tuli Suomeen n 7-8 v sitten,kerrottiin,että tekniikat ovat toimivia ja käytännössä testattuja. Tämän jälkeen Yanilov on jatkuvasti muuttanut tekniikoita ja keksinyt omia tekniikoita,joihin on ottanut mallia muista lajeista.
        Lisäksi hän on lisännyt mukaan myös jopa ihan älyttömiä harjoitteita.
        Euroopan liiton toiminta on lähempänä alkuperäistä Krav Magaa,eikä toiminta ole sellaista rahastusta kuin IKMF:lla,jossa osuudet ohjaajakoulutuksista,leireistä jne pitää lähettää Suomen lisäksi vielä Ruotsiin ja Israeliin. Luulen,että tulevaisuudessa moni IKMF:n seura tulee tekemään saman ratkaisun,kuin Oulu.

        Kuten alkuperäisessä tekstissäni ilmaisinkin tarpeen Oulussa olevan treenata magaa. Sama kumman liiton ja myös minkä seuran toimesta.
        Miksi Oulun Kamppailuklubi ei voisi mennä mukaan Euroopan liiton juttuihin, tai joku muu seura jos
        jäsenmaksut ulkomaille ikmf:ssä ovat niin kalliita


      • Kmaga
        Maga Mies kirjoitti:

        Kuten alkuperäisessä tekstissäni ilmaisinkin tarpeen Oulussa olevan treenata magaa. Sama kumman liiton ja myös minkä seuran toimesta.
        Miksi Oulun Kamppailuklubi ei voisi mennä mukaan Euroopan liiton juttuihin, tai joku muu seura jos
        jäsenmaksut ulkomaille ikmf:ssä ovat niin kalliita

        Suomessa ei pääse suoraan Euroopan liiton alaisuuteen vaan pitää liittyä pohjolan km liittoon ja sen jäsenmaksut on kovempia kuin IKMF:n ja SKMLiiton.


    • fightingman

      Oulussa voitaisiin todella aloittaa oikea Krav maga ja sitä tarjoaa mm. Euroopan liiton Richard Douieb, myöskin muita päteviä liittoja löytyy, mutta ,koska Douiebilla on jo suhteet suomeen solmittu, niin se olisi oikea ratkaisu, Douiebin maga on lajin alkulähteiltä Israelista peräisin ,mies on saanut opetusluvat ja master arvon itse lajin perustajalta Imiltä ,Douieb toimii mm. Ranskan poliisin erikoisryhmän kouluttajana ja on taistellut Israelin kommando-joukoissa.

      • rankaisija

        Richard Douieb ja kova taso samassa lauseessa?
        No ehkä se on sitä kovempaa tasoa kun toi jätkä opetsuvideollaan puukottaa itseään jalkaan yms. pientä! :D


      • jooko
        rankaisija kirjoitti:

        Richard Douieb ja kova taso samassa lauseessa?
        No ehkä se on sitä kovempaa tasoa kun toi jätkä opetsuvideollaan puukottaa itseään jalkaan yms. pientä! :D

        Joopa joo...taisit puukottaa itseäsi selkään reppana (vuoteen kastelija) - keksitkö vielä jotain parempaa! En edes viitsi sanoa mitä mieltä olen sinusta ja kaltaisistasi, puhumattakaan edustamastasi tahosta!


      • poliisi
        jooko kirjoitti:

        Joopa joo...taisit puukottaa itseäsi selkään reppana (vuoteen kastelija) - keksitkö vielä jotain parempaa! En edes viitsi sanoa mitä mieltä olen sinusta ja kaltaisistasi, puhumattakaan edustamastasi tahosta!

        Saman videon olen tainnut nähdä. Jumalauta, jätkä puukottaa itteään reiteen eikä sitä oltu editoitu pois! :D


    • vanhempi harjoittelija vaan

      Eikö se ole aivan sama millä nimellä harjoitellaan,
      jos homma toimii.

      • Sifuu

        Joillekin se nimi on.
        On surullista huomata, että valtaosalle ihmisistä "itsepuolustuksen" harjoittelu ei ole sitä.
        Se on kivaa puuhastelua tekniikoiden ja mitsien kanssa, liikuntaa, harrastus jne.
        Onhan se mukava sanoa baaritiskillä, että reenaa "Krav Magaa, sitä mitä Israelin kommandotkin katos reenaa" kuin että sanoo reenaavansa itsepuolustusta.
        Eli joillekin (väitän, että valtaosalle) se nimi on tärkeä.
        Surullista, eikö?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1270
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      51
      942
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      834
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      798
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      83
      740
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      30
      650
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      643
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      635
    Aihe