PÖSÖ 206 Sammuu ...mikä mättää

pöpötti

Missä mahtaa olla vikaa.sammuu aina kun tulenristeykseen tai painytkimen pohjaan.kuuluu pieni naks.naks ja auto sammuu.onko vika yleinen vai onko vika kaasuläpässä.
Iso kiitos avusta jo etukäteen.😀

27

8436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeestihyvä

      Start/stop. Et ehkä ole tottunut sellaiseen riisikipossasi?

      • fasfasdfasdf

        Peugeot päivittyy automaattisesti, kuten huomaatte. Vanha karvalakkimalli on saanut uuden allure-tason varusteen ihan pyytämättä ja yllättäen. Peugeot osaa.


    • hohhoijaavaan

      Vanhoissa autoissa oli tyhjäkäynninsäätömoottori, joka vikaantuessaan kadotti tyhjäkäynnin. Kannattaa viedä korjaamolle. Se on hyvin yleinen vika.

      • NojooMutta

        Voihan sitä noinkin arvailla, mutta mutta...

        Lähes mikä tahansa moottorin käymiseen vaikuttava vika voi olla myös syyllinen. Jos seos menee vinksalleen sen verran että kierrokset alkaa laskemaan ja tyhjäkäyntiventtiili ei ehdi korjaamaan tuota, moottori sammuu. Sama tilanne jos sytytyskipinä on heikko, tai katoaa hetkellisesti kokonaan.

        Tuo askelmoottori toimilaitteinen venttiili omaa rajallisen toiminta-ajan, eli ei ehdi kaikkeen poikkeavaan mukaan.


      • hohhoijaavaan
        NojooMutta kirjoitti:

        Voihan sitä noinkin arvailla, mutta mutta...

        Lähes mikä tahansa moottorin käymiseen vaikuttava vika voi olla myös syyllinen. Jos seos menee vinksalleen sen verran että kierrokset alkaa laskemaan ja tyhjäkäyntiventtiili ei ehdi korjaamaan tuota, moottori sammuu. Sama tilanne jos sytytyskipinä on heikko, tai katoaa hetkellisesti kokonaan.

        Tuo askelmoottori toimilaitteinen venttiili omaa rajallisen toiminta-ajan, eli ei ehdi kaikkeen poikkeavaan mukaan.

        Ei ole vain arvailua, koska se on lähes tyyppivika näissä autoissa. Sen osaa korjaamo tutkia. Jos auto pysyy käynnissä pitämällä pintakaasun, voi jo melkein vetää johtopäätöksen että se on se...


      • NojooMutta
        hohhoijaavaan kirjoitti:

        Ei ole vain arvailua, koska se on lähes tyyppivika näissä autoissa. Sen osaa korjaamo tutkia. Jos auto pysyy käynnissä pitämällä pintakaasun, voi jo melkein vetää johtopäätöksen että se on se...

        Miksi se nimenomaan on 206 peugeotissa tyyppivika, kun samaa osaa käytetään niin monessa muussakin autossa, ilman että se olisi tyyppivika?

        Tuo on totta, että jos kaasulla saa auton pidettyä käynnissä, vikaa voi rajata sitä kautta, mutta sitähän et alunperin kertonut kellekään.


      • hohhoijaavaan

        Taitaa sinua vain keljuttaa, kun et itse ehtinyt vastata ollenkaan viestiin asiallisesti. Sittenpä on hyvä alkaa natisemaan.

        Jos puhutaan kuitenkin yli 15v vanhasta autosta, niin mikäköhän paikka tuosta ei voisi mennä rikki?


      • NojooMutta
        hohhoijaavaan kirjoitti:

        Taitaa sinua vain keljuttaa, kun et itse ehtinyt vastata ollenkaan viestiin asiallisesti. Sittenpä on hyvä alkaa natisemaan.

        Jos puhutaan kuitenkin yli 15v vanhasta autosta, niin mikäköhän paikka tuosta ei voisi mennä rikki?

        Ei minua mikään muu keljuta kuin se, että ihmisiä kehotetaan vaihtelemaan osia autoistaan, jotka ei välttämättä ole rikki. Mielestäni vastaukseni oli, palsta huomioiden, vähintäänkin asiallinen.

        Aloittaja ei muuten edes kertonut, onko tuo auto varustettu bensa vaiko dieselmoottorilla... Joten aikamoisia arvauksia olet esitellyt senkin asian suhteen.

        Googletinpa vielä tuota asiaa. Peugeot 206 stalls tuotti paljon tuloksia ja joissakin oli jopa kerrottu, mikä oli vian ratkaisuna. Luin noin 10 keskustelua aiheesta läpi.

        Päälimmäisenä jäi mieleen että moneen autoon oli tuo tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu, yhdenkään vika ei sllä korjaantunut.

        Moneen oli vaihdettu sytytystulpat, puola tai suutin ja vika oli noilla korjaantunut.

        Ja kyllä yli 15 vuotta vanhasta autosta voi mennä monikin paikka rikki. Aloittaja ei kyllä kertonut auton olevan iältään yli 15 vuotta...

        Mutta, jos nyt vihjaat siihen, että vanhasta autosta voi hajota moni asia, niin eikö tuo tarkoita sitä, että siitähän voi mennä moni muukin asia rikki kuin se tyhjäkäyntiventtiili, jota olit niin 100% varmuudella ehdottamassa syylliseksi.


      • temmistapaivaa

        Jotta voisit tuntea itsesi hyödylliseksi, pitäisi sinun mennä töihin ja lopettaa tällä palstalla päivystäminen.


      • Eiollutvikasiinä
        hohhoijaavaan kirjoitti:

        Taitaa sinua vain keljuttaa, kun et itse ehtinyt vastata ollenkaan viestiin asiallisesti. Sittenpä on hyvä alkaa natisemaan.

        Jos puhutaan kuitenkin yli 15v vanhasta autosta, niin mikäköhän paikka tuosta ei voisi mennä rikki?

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?PHPSESSID=g8tsbjdv0tsn7aae9165mj9232&topic=76907.0

        Vaikka täällä kerrottiin että vika on tyhjäkäyntisäätimessä, se ei sittenkään ollut tyhjäkäyntisäätimessä, vaikka tyhjäkäyntisäädin on kuulemma jopa tyyppivika.


    • käniskös

      Veikkaan et olet liika kännissä, eli ryyppy on jäänyt päälle...

    • Viallinen_Pökötti

      Vika on merkissä tai mallissa. Osta eri merkki tai malli. Samaa vikaa meilläkin ollut Pösö 206:ssa vm. 1999 ja 2000. Isä raitis, serkku raitis, täti raitis ja äiti raitis. Tyyppivika autossa!

      • Viallinen_Pökötti

      • tutkia-pitää
        Viallinen_Pökötti kirjoitti:

        Minäkin olen raitis. Katsokaa tämä video: https://www.youtube.com/watch?v=IjYVeG7YwO8

        Karseeta humppaa. Partner on kanssa karsee kippo.
        Mutta aloittajalle:
        Nosta konepelti ylös ja seuraa tyhjäkäyntiä.
        Katso ja ihmettele, että mitä tapahtuu. Jos siellä on kaasuvaijeri, niin nosta sillä kierroksia hiukan. Kytkin ei liity asiaan vaikka se vika ilmaantuu silloin. Joskus voi olla jopa niin, että imu tankissa on niin suuri, että poltto-aine lakkaa tulemasta. Voit siis avata poltto-ainekorkin ja kuunnella, että suhiseeko. Joskus on vaan korvausilmakin puutteellinen ja "vika " samanlainen.


      • nimenomaanhoitoon
        tutkia-pitää kirjoitti:

        Karseeta humppaa. Partner on kanssa karsee kippo.
        Mutta aloittajalle:
        Nosta konepelti ylös ja seuraa tyhjäkäyntiä.
        Katso ja ihmettele, että mitä tapahtuu. Jos siellä on kaasuvaijeri, niin nosta sillä kierroksia hiukan. Kytkin ei liity asiaan vaikka se vika ilmaantuu silloin. Joskus voi olla jopa niin, että imu tankissa on niin suuri, että poltto-aine lakkaa tulemasta. Voit siis avata poltto-ainekorkin ja kuunnella, että suhiseeko. Joskus on vaan korvausilmakin puutteellinen ja "vika " samanlainen.

        Koomiset jutut ja todellisuus on sitten erikseen niitähän riittää joka merkistä eri asia miten ennakkoluuloisiin pikkuaivoihin tämä vaikuttaa?


    • Söpö_206

      Mulla Pösö 206 ja tasan samat oireet. Vikana oli ruiskusuuttimen katkennut o-rengas. Nyt toimii ja tehot ovat takaisin. Sellainen suhina kakkossylinterin paikkeilla konehuoneessa herätti epäilyt.

      Alkuperäinen kysyjä on varmaan jo vaihtanut autoa, mutta tuleville googlettelijoille tiedoksi.

      • NojooMutta

        Eihän tuo ole mahdollista kun asiantuntija täällä kertoi että noilla oireilla sen on oltava vikaantunut tyhjäkäyntisäädin :)


      • Anonyymi

        Ruiskusuuttimia olen suihkutellut crc:llä ja tarkkaillut muuttuuko käyntiääni mutta mielestäni ei. MAP anturi, tyhjäkäyntisäädin, puola ja tulpat vaihdettu ja edelleen erityisesti pintakaasulla ajaessa kaasulta jalan nostaessa ja sitten takaisin pintakaasulle, pösö vilauttaa naksahduksen kera keltaista vikavaloa tai saattaa jopa sammua hetkellisesti. 1,4 2003vm 206 pösö kyseessä. Ei tarvitse vaivautua ehdottamaan paalausta tms. Se vaihtoehto on harkinnassa mutta jos jollakulla on ideoita niin kiitän jo etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruiskusuuttimia olen suihkutellut crc:llä ja tarkkaillut muuttuuko käyntiääni mutta mielestäni ei. MAP anturi, tyhjäkäyntisäädin, puola ja tulpat vaihdettu ja edelleen erityisesti pintakaasulla ajaessa kaasulta jalan nostaessa ja sitten takaisin pintakaasulle, pösö vilauttaa naksahduksen kera keltaista vikavaloa tai saattaa jopa sammua hetkellisesti. 1,4 2003vm 206 pösö kyseessä. Ei tarvitse vaivautua ehdottamaan paalausta tms. Se vaihtoehto on harkinnassa mutta jos jollakulla on ideoita niin kiitän jo etukäteen.

        No sullahan on vielä kaasuläpän asentoanturi ja lambda anturi vaihtamatta...

        Onko vikakoodit luettu?

        Kaasuläpän asentoanturi sammutteli omaa 406:tta aikoinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sullahan on vielä kaasuläpän asentoanturi ja lambda anturi vaihtamatta...

        Onko vikakoodit luettu?

        Kaasuläpän asentoanturi sammutteli omaa 406:tta aikoinaan.

        Korjaamolla luettiin vikakoodit. Niitä ei ollut. Kaasuläpän asentoanturia kai sitten seuraavaksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaamolla luettiin vikakoodit. Niitä ei ollut. Kaasuläpän asentoanturia kai sitten seuraavaksi...

        Anturi kerrallaan, niin minäkin ne kaikki vaihdoin.

        Ja sitten tuokin vika voi lopulta olla jonkun parin pienen vian yhteisvaikutus, esim imusarjan tiiviste vuotaa yhteen sylinteriin ilmaa ja/tai jostakin syystä yhdessä / kahdessa sylinterissä on heikko kipinä...

        Sinnikkyys palkitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anturi kerrallaan, niin minäkin ne kaikki vaihdoin.

        Ja sitten tuokin vika voi lopulta olla jonkun parin pienen vian yhteisvaikutus, esim imusarjan tiiviste vuotaa yhteen sylinteriin ilmaa ja/tai jostakin syystä yhdessä / kahdessa sylinterissä on heikko kipinä...

        Sinnikkyys palkitaan.

        Kaasuläpän putsauksen jälkeen toistaiseksi vikaa ei ole ilmennyt. Aikaista toki vielä julistaa mitään. Aika näyttää...


    • Anonyymi

      Paska, Paskempi, Peugeot.

      Vanha sanonta pitää paikkansa.

    • Anonyymi

      Vika tuli kunnolla päälle ja auto ei enää startannut. Syykin selvisi: yksi johto boksin alla sökö vaikka oli päällisin puolin ehjä. Näin tällä kertaa.

    • Anonyymi

      Suosittelisin vaihtamaan automallia tai jopa merkkiä.
      Peugeot 207 olisi sellainen, jota voisin suositella, jos haluat pysyä Peugeotissa.

      • Anonyymi

        Tämä pösö jäi vara-autoksi seisontaan. Tein siihen lumiauran ja eturenkaat sai lumiketjut. Nyt kelpaa aurata.


    • Anonyymi

      Se sammui koska haluaa jo paaliin,helppoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      12
      3169
    2. Mies! Lupaatko

      enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1801
    3. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

      Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      19
      1642
    4. En tullut, koska käytit päätäsi.

      Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1555
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

      Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1543
    6. Tuliko ikävä

      Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      23
      1511
    7. Saitko ne viestit

      Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      28
      1360
    8. Miten lasketaan?

      Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1334
    9. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

      Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1274
    10. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

      Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      34
      1252
    Aihe