Meillä on v. 57 rakennettu ok-talo, jota nyt putkiremontoimme. Lattian kaakelit on kellarissa olevan pesuhuoneen toisesta päästä pakko hajottaa, koska uusimme sen pään alla kulkevan viemäriputken.
Remppamies sanoi, että kaakelit täytyy hajottaa koko huoneesta ja uusia, koska vesieristys pitää laittaa katon rajasta lattiaan. Huoneessa ei siis ole alun perin vesieristystä.
1. Onko tämä totta? Eikö ole mahdollista uusia vain putken päällä oleva osa huoneesta, koska myös vesipiste on siellä? Toisessa päässä huonetta ei ole vesipistettä, eikä siis kosteusvaurion vaaraa.
2. Toinen kysymys: kuinkahan myrkyllistä muovimassaa on vesieriste? Olen työpaikalla altistunut etyyliheksanolille. Nyt saan oireita mm. palonestokemikaaleista ja pehmeää muovia olevista liikuntasalin lattioista. Kestänköhän vesieristeen kemikaalit?
3. Kuinka kauan kestää uusi laatoitus kuivua, ennen kuin tilaa voi käyttää?
Pesuhuoneen laatoitus, vesieriste, kuivuminen
6
5512
Vastaukset 6
- juup12
1. Periaatteesa kyllä, mutta koska kysymys on omakotitalosta niin itsehän sen päätätte tehdäänkö esim pelkkä lattia, se että joku suostuu noin tekemään on sitten eri juttu.
2. Osa alalla olevistakin on allergisia vesieristeelle suorassa ihokontaktissa mutta sinnehän se jää laattojen alle joten sieltä ei varmasti oireita aiheuta.
3 Normaali betoni kuivuu sen sentin viikossa, mutta tuo nyt kannattaa valaa pikavalumassoilla niin puhutaan vain muutamasta päivästä - Esi_merkki
1. Omakotitalon voit remontoida juuri niin kuin haluat, koska itse olet siitä vastuussa.
Silmään pisti sana kellari ja rakennusvuosi -57 eli on hyvinkin mahdollista, että maakosteus pääsee nousemaan lattiarakenteisiin ja mikäli se vedeneristetään niin mitä suuremmalla todennäköisyydellä vedeneristeet eivät pysy lattiassa vaan irtoavat kosteuden takia.
3. Pikavalumassa kovettuu/kuivuu pinnoituskuivaksi muutamassa päivässä riippuen paksuudesta
lattialaatoitus kovettuu/kuivuu 1 vrk saumaus kuntoon
saumaus kovettuu/kuivuu 1 vrk
Silikonit kuivuu 1 vrk silikonien kuivuttua tila voidaan ottaa takaisin käyttöön. - sillaisemeeneejoo
Omakotitalon remontin voi tehdä kuten itse haluaa, mutta esim myyntitilanteessa pitää sitten kertoa totuus miten remontti on tehty, muuten syyllistyy petokseen. Jos ostaja kysyy että onko vesieriste kattoon asti, pitää sitten sanoa että ei ole, vain osa lattiasta on vesieristetty.
- tklm
Muistakaapa kysyä kuntanne rakennusvalvonnasta tarvitsetteko myös toimenpiteeseen mahdollisesti toimenpideluvan. Osassa kuntiamme rakennus -järjestyksessä määrätty märkätilojen saneerauksessakin.
- vesi-eristeenä
Onko vesieriste jokin uusi juttu? En ole koskaan kuullutkaan. Onko se parempi kuin villaeriste? Luulisi ettei vesieristettä voi ulkoseinässä käyttää, eikö se jäädy? Mutta eikö se ole väliseinässäkin aika riskialtis?
- Sellasta_tänään
Juu suurin osa ihmisistä ja vielä sertifikaatin omaavista puhuu vesieristeestä vaikka virallinen nimi on VEDENeriste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa721487Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää961113Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as29991- 164977
Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30903Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105894Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks55829Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu129784- 27754
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.184745Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93727- 64664
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa48658Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12605- 85568
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191567On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78540sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75507- 55507
- 47500