Diabetes Wellness Suomi, mikä yhdistys?

dagmar-mimmi

Mikä on Diabetes Wellness Suomi säätiö ??
Sillä on toimintaa ainakin Englannissa, USA:ssa, Ranskassa, Ruotsissa ja Suomessa.
Ulkolainen yhdistys, rahankeräysorganisaatio, rahat menevät ulkomaille ?!
Miehelleni (syntynyt 1943) tuli 4.11.2016 joulukortteja ja kerjuukirje, osoitelähde Bisnode-henkilömarkkinointirekisteri. Kirjeessä oli mukana tunteeseen vetoava pitkä sairaskertomus Ellenistä. Hänestä ei ole mitään muita tietoja kuin etunimi ja kuva, ei sukunimeä, ei maata, ei paikkakuntaa, ei hoitopaikkaa. Hyvin outo kertomus!! Lähetetäänkö tietoisesti keruukirjeitä vanhuksille? --Mieluummin avustamme Suomen Diabetesliittoa kuin ulkolaista rahankeräysorganisaatiota!
Diabetes Wellness Suomi säätiöllä ei ole mitään tekemistä Suomen Diabetesliiton kanssa. On syytä olla varovainen näitten rahan kerääjien kanssa!

21

8158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliko_lupaa

      Oliko kirjeessä mainittu suomalainen rahankeräysluvan numero? Ellei ollut, kannattaa ilmoittaa viranomaisille, koska rahankeräyslain muutos ei ole vielä voimassa.

      • dagmar-mimmi

        On poliisilaitoksen antama lupa ajalle 10.10.2016-9.10.2018. Siitä huolimatta en ymmärrä, miksi ulkomailta tullaan keräämään rahaa, kun meillä on hyvä oma Diabetesliitto.


      • Anonyymi
        dagmar-mimmi kirjoitti:

        On poliisilaitoksen antama lupa ajalle 10.10.2016-9.10.2018. Siitä huolimatta en ymmärrä, miksi ulkomailta tullaan keräämään rahaa, kun meillä on hyvä oma Diabetesliitto.

        Olivat uusineet keräysluvan tuon jälkeen, mutta uusikin lupa päättyy tänään. Ellei maksanut heti kirjeen tullessa, huomisesta alkaen tuolla kirjeellä tehtävä keräys on laiton. Ehkä ovat hakemassa uutta keräyslupaa ja joku huomasi että vanhaa materiaalia on vielä varastossa ja käynnistettiin viimetipan kirjerumba (omassa kirjeessäni oli kahdet korttipaketit).


    • Terttu.Tampereelta
    • Anonyymi

      Miten nämä Diabeteswellness lähettämät kirjeet saa palautetttua. Näitä on tullut jatkuvasti ja olemme kyllästyneet näihin lähetyksiin.Jos sais neuvoja olisin kiitollinen.

      • Anonyymi

        Minullekin tuli enkä palauttele mihinkään, koska en ole niitä tilannutkaan. Saatekirjeessäkin luvattiin että ovat lähettäneet ilman mitään sitoumuksia niin roskistavaraahan nuo ovat.

        Olihan siinä kauniita joulukortteja ja harkitsin että jos niistä leikkaisi sen mainospuoliskon pois niin voisi käyttää oikeina joulukortteina, mutta roskiin meni. Kirjekuoret otin talteen, koska niille on aina käyttöä, kiitos vaan ilmaisista kuorista.

        Kirjeessä oli ilmoitettu osoitelähde, joten taidan tehdä sinne postituskiellon.


    • Anonyymi

      Tuli enkä maksa enkä maksa Suomen liitollekkaan.

      • Anonyymi

        Maksatko Ruotsin liitolle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksatko Ruotsin liitolle?

        En missään tapauksessa!


    • Anonyymi

      Minulle on tullut vuoden verran runsaasti kirjeitä ja niiden sisällä tarpeetonta sälää. Erehdyin nimittäin maksamaan kympin viime jouluna tulleista korteista. Olen pannut nyt kirjeet suoraan paperinkeräykseen. Suomen diabeetikot eivàt saa senttiäkään ja tuskin saavat muidenkaan maiden vastaavat. Viimeisimmässä avaamassani kirjeessä käytti sanaa Walter M. Bortz II, MD, Hallituksen jäsen, neuvoa-antava lääketieteellinen toimikunta, Diabetes Research & Wellness Foundation. Puhuu kirjoituksessaan terveydenhuollosta "meillä Pohjoismaissa"! Selvä jenkki, homma haisee.

    • Anonyymi

      Minä myös erehdyin n vuosi sitten maksamaan 10€ mokomalle kerääjälle ja sitten huomasin että huijarihan on asialla, se krääsän määrä mitä sieltä nyt tulee ärsyttää , pitäisi kieltää Suomessa se vie varmasti paljon rahaa meidän omalta diabetesliitollta

      • Anonyymi

        Täällä myös yks 10€ tuhlannut ja nyt puskee "painostuskirjettä" - saithan lähetyksemme jne. Ja lasku mukana. Itse en enää mitään maksa, mutta joku voi maksaa ja on suunnattoman ärsyttävää kaikin puolin. Pitäisi kieltää ehdottomasti.


    • Anonyymi

      Eikä ole yhtään poikkeava Diabetesliiton saduista.

      "Kaksi tärkeintä hoitomuotoa ovat terveellinen ruokavalio yhdessä liikunnan kanssa."

      Terveellinen ruokavalio??

    • Anonyymi

      Nyt vasta älysin tarkistaa mikä tämä on, kun tuli kalenteri ilman nimipäiviä. Olen varmaan joskus korteista maksanut jos kelpuutin lähetettäväksi. Arpajaisiin olen lahjoittanut kaiken sälän. Ihmiset iloitsee kun edes jotain voittavat.

    • Anonyymi

      "Ruokailu ja liikunta
      Tyypin 2 diabeteksen hoitoon kuuluu aina ruokailutottumusten muuttaminen siten, että muutokset tukevat painonhallintaa, verensokerit laskevat mahdollisimman normaaleiksi ja verisuonisairauksien riski pienenee. Tärkeimpiä ruokamuutoksia ovat ruoan päivittäisen energiamäärän vähentäminen, kovan eli tyydyttyneen rasvan määrän vähentäminen kolesterolin vuoksi sekä verenpaineen kannalta se, ettei ruoan suolamäärä ole liian suuri."

      Luuloilla mennäään niinkuin Diabetesliitossakin.

      • Anonyymi

        Samoilla "luuloilla" menen minäkin ja ihan hyvin toimii niinkuin omasta mielestä.


      • Anonyymi

        Ruokavalion korjaaminen ja liikunnan lisääminen kuuluu tyypin 2 diabeteksen hoitoon, jos niissä on parannettavaa. Myös hoikka, liikunnallinen ja terveellisesti syövä voi sairastua tyypin 2 diabetekseen. Näitäkin on paljon. Tämä olisi muistettava.

        Tyypin 2 diabetes tulee sille, jolle biologinen perimä sen määrää.

        Toki hyvin lihava on alttiimpi sairastumaan. Silloin elintapojen korjaaminen ajoissa lykkää sairastumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoilla "luuloilla" menen minäkin ja ihan hyvin toimii niinkuin omasta mielestä.

        "Samoilla "luuloilla" menen minäkin ja ihan hyvin toimii niinkuin omasta mielestä."

        Jatka saan malliin. Luulothan ovat parempia kuin tieto.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe